Türkiye'nin en hızlı büyüyen perakende markası LC Waikiki'nin hedefi 2023'te Avrupa'nın en iyi üç markasından biri olmak. Yurtdışında bir Türk markası olarak büyük itibar gördüklerini söyleyen şirketin patronu Vahap Küçük, "Türkiye ekonomisi güçlenince pasaportumuzun değeri arttı" dedi
LC Waikiki'nin temeli 1988'de küçük bir atölyede atıldı. 6 yıl sonra çocuk grubunda en çok satan ve en bilinen marka oldu. 2001 krizinden itibar kaybetmeden kurtulan ender markalardan olan LC Waikiki, 10 yıldır hep yüzde 40'lık büyümelerle gidiyor. Türkiye'de belli bir ölçek ve sermaye birikimine ulaşan şirket, 2010'da yurtdışına açılarak uluslararası markalarla kendi evlerinde rekabet etmeye başladı. 10 ülkede şirket kuran LC Waikiki, buralarda mağaza açarak büyümeye devam ediyor. Şirketin hedefi 2013'te faaliyet gösterdiği ülke sayısını 15'e çıkarmak. Gittikleri ülkelerde Türk firması olarak çok büyük itibar gördüklerini söyleyen LC Waikiki'nin patronu Vahap Küçük, "Afrika, Doğu Bloku ülkeleri ve Avrupa'da büyük itibarımız var. Türkiye'nin marka değeri her geçen gün artıyor. Buna paralel olarak pasaportumuzun değeri de arttı. Markalarımızın yurtdışına gitmesi, hem ekonomiye hem de ülke tanıtımına katkı sağlıyor. Türk dizileri de buna yardımcı oluyor. Birçok turist artık Shopping Fest'e geliyor" dedi. 2011'de 2 milyar 900 milyon lira ciroya ulaşan ve hafta sonları yaklaşık 2.5 milyon kişinin ziyaret ettiği mağazalarıyla bir dev haline gelen LC Waikiki'nin patronu Vahap Küçük ile konuştuk.
KAZAKİSTAN'DA LİDERİZ
Yurtdışında kaç mağazanız var?
Üç yıl önce Romanya mağazamızla yurtdışı serüvenimiz başladı. Halen 11 ülkede 37 mağazamız var. 13 tane daha geliyor. Fas, Azerbaycan ve Ukrayna'da şirketler kurduk. 20 ülkede inceleme aşamasındayız. Önümüzdeki yıl 3-5 ülke daha ilave ederek 40 mağaza daha açmayı planlıyoruz. 2013'te 18 ülkede 90 mağazamız olur.
En çok hangi ülkede varsınız?
Kazakistan'da... Almanya'da ilk mağazamızı açtık. Büyümede ağırlığı Afrika ülkeleri, Kuzey Rusya, Türk Cumhuriyetleri ve Ortadoğu-Asya'ya vermeyi planlıyoruz.
Sizi en çok heyecanlandıran ülke hangisi?
Mısır... Ülkede yaşanan büyük olaylardan sonra açtığımız mağazada satışlar çok çok iyi gidiyor. Kuzey Irak mağazasına ürün yetiştiremiyoruz. Ama en güçlü olduğumuz ülke Kazakistan. Ülkedeki dünya markaları içinde satış lideri biziz. Burada halen 7 mağazamız var. 5 yıl sonra 50 mağaza hedefliyoruz.
Neden Avrupa ve Amerika değil?
Perakende sektöründe gelişmekte olan ülkeler var, bir de gelişmesini tamamlamış ülkeler var. Gelişmiş ülkelerde yaşlı nüfus söz konusu. Pazarı doymuş bu ülkelerin ekonomisinde de durağanlık ve gerileme yaşanıyor. Bunun yanı sıra baktığımızda gelişmekte olan bir pazar yeni şekilleniyor, organize perakende de genç bir nüfus var. Burada oyun kurucu olmak varken, gidip orada tribünde beklemek işimize gelmiyor.
'Satın alma yapmayacağız'
Yıllar önce LC Waikiki'de olduğu gibi, yine yeni bir yabancı marka satın alıp, geliştirmeyi düşünüyor musunuz?
Şu anda gündemimizde satın alma ve satma söz konusu değil. LCW'ye odaklanıp onu Avrupa Birliği markası yapma peşindeyiz.
Diğer perakendecilerin aksi bir fikriniz var...
Bizim için odaklanma çok önemli. Eğer mevcut işine katacak çok şeyin varsa, zarar etmiyorsan ona yoğunlaşıp büyütmen gerekir. Biz dönüp baktığımız zaman hem koleksiyon hem de iyileştirme adına 'yapacak çok işimiz var' diyoruz. Bu gücümüzü bölmek istemiyoruz.
H&M veya Zara olabilecek misiniz?
Öyle bir hedef koymadık. 2023 vizyonunda Avrupa'nın en başarılı, verimli ve ciro olarak 3 markasından biri olmak istiyoruz. En büyüğü değil, en başarılısı diyorum. Başarıda verimlilik, kârlılık, marka değeri ve toplam kalite felsefesi var.
Türkiye kolay lokma deği
Yabancı markalar Türkiye'ye geldiğinde, "Yerli markaların işi zor" dendi. Bu konuda da yorum yapan Küçük şunları söyledi: "Bunların geleceğini biliyorduk. Hazırlıklarımızı ona göre yaptık. Rekabeti en güçlü rakiplere göre belirledik. Onlar geldiklerinde kolay bir lokma olmadığımızı anladı. Türkiye kolay lokma değil, zor pazar. Rekabet firmaları her zaman diri tutar."
2004'ten bu yana lider
LC Waikiki'nin 2023 yılı hedefi Avrupa'nın en başarılı üç hazır giyim perakende firmasından biri olmak.
Bugün itibarıyla Türkiye'nin 71 ilinde 374, yurtdışında ise 11 ülkede 37 mağazası var.
2011 cirosu 2 milyar 900 milyon TL.
2012 ciro hedefi 3 milyar 750 milyon TL.
Türkiye'de 12, yurtdışında ise Bangladeş ve Mısır'da 3'er olmak üzere toplam 18 fabrikası bulunuyor.
Ipsos KMG'nin yaptığı araştırmaya göre LC Waikiki 2004'ten beri Türkiye hazır giyim perakende sektörünün lideri.
Bayilik vermiyor.
Mağazalara ortalama toplam günlük giriş sayısı: Haftaiçi: 900 bin Haftasonu: 2 milyon 250 bin
Yurtiçinde ve yurtdışında yaklaşık 15 bin çalışanı var.
LC Waikiki'nin temeli 1988'de küçük bir atölyede atıldı. 6 yıl sonra çocuk grubunda en çok satan ve en bilinen marka oldu. 2001 krizinden itibar kaybetmeden kurtulan ender markalardan olan LC Waikiki, 10 yıldır hep yüzde 40'lık büyümelerle gidiyor. Türkiye'de belli bir ölçek ve sermaye birikimine ulaşan şirket, 2010'da yurtdışına açılarak uluslararası markalarla kendi evlerinde rekabet etmeye başladı. 10 ülkede şirket kuran LC Waikiki, buralarda mağaza açarak büyümeye devam ediyor. Şirketin hedefi 2013'te faaliyet gösterdiği ülke sayısını 15'e çıkarmak. Gittikleri ülkelerde Türk firması olarak çok büyük itibar gördüklerini söyleyen LC Waikiki'nin patronu Vahap Küçük, "Afrika, Doğu Bloku ülkeleri ve Avrupa'da büyük itibarımız var. Türkiye'nin marka değeri her geçen gün artıyor. Buna paralel olarak pasaportumuzun değeri de arttı. Markalarımızın yurtdışına gitmesi, hem ekonomiye hem de ülke tanıtımına katkı sağlıyor. Türk dizileri de buna yardımcı oluyor. Birçok turist artık Shopping Fest'e geliyor" dedi. 2011'de 2 milyar 900 milyon lira ciroya ulaşan ve hafta sonları yaklaşık 2.5 milyon kişinin ziyaret ettiği mağazalarıyla bir dev haline gelen LC Waikiki'nin patronu Vahap Küçük ile konuştuk.
KAZAKİSTAN'DA LİDERİZ
Yurtdışında kaç mağazanız var?
Üç yıl önce Romanya mağazamızla yurtdışı serüvenimiz başladı. Halen 11 ülkede 37 mağazamız var. 13 tane daha geliyor. Fas, Azerbaycan ve Ukrayna'da şirketler kurduk. 20 ülkede inceleme aşamasındayız. Önümüzdeki yıl 3-5 ülke daha ilave ederek 40 mağaza daha açmayı planlıyoruz. 2013'te 18 ülkede 90 mağazamız olur.
En çok hangi ülkede varsınız?
Kazakistan'da... Almanya'da ilk mağazamızı açtık. Büyümede ağırlığı Afrika ülkeleri, Kuzey Rusya, Türk Cumhuriyetleri ve Ortadoğu-Asya'ya vermeyi planlıyoruz.
Sizi en çok heyecanlandıran ülke hangisi?
Mısır... Ülkede yaşanan büyük olaylardan sonra açtığımız mağazada satışlar çok çok iyi gidiyor. Kuzey Irak mağazasına ürün yetiştiremiyoruz. Ama en güçlü olduğumuz ülke Kazakistan. Ülkedeki dünya markaları içinde satış lideri biziz. Burada halen 7 mağazamız var. 5 yıl sonra 50 mağaza hedefliyoruz.
Neden Avrupa ve Amerika değil?
Perakende sektöründe gelişmekte olan ülkeler var, bir de gelişmesini tamamlamış ülkeler var. Gelişmiş ülkelerde yaşlı nüfus söz konusu. Pazarı doymuş bu ülkelerin ekonomisinde de durağanlık ve gerileme yaşanıyor. Bunun yanı sıra baktığımızda gelişmekte olan bir pazar yeni şekilleniyor, organize perakende de genç bir nüfus var. Burada oyun kurucu olmak varken, gidip orada tribünde beklemek işimize gelmiyor.
'Satın alma yapmayacağız'
Yıllar önce LC Waikiki'de olduğu gibi, yine yeni bir yabancı marka satın alıp, geliştirmeyi düşünüyor musunuz?
Şu anda gündemimizde satın alma ve satma söz konusu değil. LCW'ye odaklanıp onu Avrupa Birliği markası yapma peşindeyiz.
Diğer perakendecilerin aksi bir fikriniz var...
Bizim için odaklanma çok önemli. Eğer mevcut işine katacak çok şeyin varsa, zarar etmiyorsan ona yoğunlaşıp büyütmen gerekir. Biz dönüp baktığımız zaman hem koleksiyon hem de iyileştirme adına 'yapacak çok işimiz var' diyoruz. Bu gücümüzü bölmek istemiyoruz.
H&M veya Zara olabilecek misiniz?
Öyle bir hedef koymadık. 2023 vizyonunda Avrupa'nın en başarılı, verimli ve ciro olarak 3 markasından biri olmak istiyoruz. En büyüğü değil, en başarılısı diyorum. Başarıda verimlilik, kârlılık, marka değeri ve toplam kalite felsefesi var.
Türkiye kolay lokma deği
Yabancı markalar Türkiye'ye geldiğinde, "Yerli markaların işi zor" dendi. Bu konuda da yorum yapan Küçük şunları söyledi: "Bunların geleceğini biliyorduk. Hazırlıklarımızı ona göre yaptık. Rekabeti en güçlü rakiplere göre belirledik. Onlar geldiklerinde kolay bir lokma olmadığımızı anladı. Türkiye kolay lokma değil, zor pazar. Rekabet firmaları her zaman diri tutar."
2004'ten bu yana lider
LC Waikiki'nin 2023 yılı hedefi Avrupa'nın en başarılı üç hazır giyim perakende firmasından biri olmak.
Bugün itibarıyla Türkiye'nin 71 ilinde 374, yurtdışında ise 11 ülkede 37 mağazası var.
2011 cirosu 2 milyar 900 milyon TL.
2012 ciro hedefi 3 milyar 750 milyon TL.
Türkiye'de 12, yurtdışında ise Bangladeş ve Mısır'da 3'er olmak üzere toplam 18 fabrikası bulunuyor.
Ipsos KMG'nin yaptığı araştırmaya göre LC Waikiki 2004'ten beri Türkiye hazır giyim perakende sektörünün lideri.
Bayilik vermiyor.
Mağazalara ortalama toplam günlük giriş sayısı: Haftaiçi: 900 bin Haftasonu: 2 milyon 250 bin
Yurtiçinde ve yurtdışında yaklaşık 15 bin çalışanı var.