ÇOCUĞUN YAŞI ÇOCUĞUN TEPKİLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEM * Daha önceki ilkel davranış biçimlerine dönüş (parmak emme, altını ıslatma, biberonla beslenme v.b)
* Aşırı ilgi ve yardım isteği
* Anne- baba ayrılığında çocuğun suçu kendisinde araması, kendisini suçlu bulması.
* Güvensizliğin başlaması, benlik saygısında azalma, kendisini değersiz hissetme, bunalım görüntüsü.
* Öğrenme problemleri.
6 - 10 YAŞLARINDAKİ ÇOCUKLARDA * Anne ya da babaya karşı öfkeli ve düşmanca tavırlar.
* Anne ve baba tarafından unutulma endişesi.
* Cinsellik ve bağımsızlık konularında olgunlaşmamaış ergenlik ilgileri
* Düşük okul başarısı
* Özellikle matematikte düşük okul başarısı
* Düşük zeka bölümü (IQ)
ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ GENÇLERDE * Anne ya da babaya karşı öfkeli ve düşmanca tavırlar.
* bunalım görüntüsü.
* Düşük okul başarısı
* Özellikle matematikte düşük okul başarısı
* Utanma
* Gelecekteki ekonomik durumların kötüleşeceğinden endişelenme
OKUL ÖNCESİ DÖNEM * Daha önceki ilkel davranış biçimlerine dönüş (parmak emme, altını ıslatma, biberonla beslenme v.b)
* Aşırı ilgi ve yardım isteği
* Anne- baba ayrılığında çocuğun suçu kendisinde araması, kendisini suçlu bulması.
* Güvensizliğin başlaması, benlik saygısında azalma, kendisini değersiz hissetme, bunalım görüntüsü.
* Öğrenme problemleri.
6 - 10 YAŞLARINDAKİ ÇOCUKLARDA * Anne ya da babaya karşı öfkeli ve düşmanca tavırlar.
* Anne ve baba tarafından unutulma endişesi.
* Cinsellik ve bağımsızlık konularında olgunlaşmamaış ergenlik ilgileri
* Düşük okul başarısı
* Özellikle matematikte düşük okul başarısı
* Düşük zeka bölümü (IQ)
ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ GENÇLERDE * Anne ya da babaya karşı öfkeli ve düşmanca tavırlar.
* bunalım görüntüsü.
* Düşük okul başarısı
* Özellikle matematikte düşük okul başarısı
* Utanma
* Gelecekteki ekonomik durumların kötüleşeceğinden endişelenme