Özcülük (Essentializm)
Bunlara göre eğitim, kendi temel işlevlerinden sapmadıkça toplumsal değişmeyi başlatma gücüne sahip değildir. Bunlara göre eğitimin başlıca işlevi, bilgi aktarmaktır. Okul, bir reform değil, öğrenim kurumudur. Toplumsal değişim ve gelişim, bireylerin geliştirilmesine bağlıdır. Okul, eski kültürden kalan bilgiyi çocuğa aşılamalıdır.
Ancak bu yoldan o, bugünkü duruma intibak edebilir. Bu durumda, yeni kuşaklar, önceki kuşaklar gibi davranacaktır. Yeni kuşaklarda yaratıcılığa yer vermediği için bu görüşler tutucu olarak nitelendirilmiştir.
Bilgi ve teknik, toplumda sürekli olarak birikir. Okulun işlevi, bu bilgi ve tekniği çocuğa nakletmektir. Kültürel mirasın korunması ve yeni kuşaklara aktarılması, okulun temel işlevidir. Okulun programları, gelecekten çok, geriye bakar. Bu görüşe göre okul ,tartışmalı, kuşkulu, soruya açı konuları öğretmez. Çözülmemiş sorunlar sınıf içine girmez. Toprak reformu, vergi reformu, bunalımlar v.s. okulda görüşülmez, bu konular sınıfa girmez. Toplum nasıl değişirse değişsin, dışarda ne olursa olsun, okulun sorumluluğuna girmez.
Essentialistler, bilgili insan yetiştirmeye önem verirlerken, perennialistler, eski kültürü çocuklara aktarmak, gençlerin eski kuşak törelerine, değerlerine göre yetiştirilmelerini benimserler.
Essentializm Nedir ?
Essentializm (temel esascılık) herhangi bir felsefi görüşe bağlı değildir. Doğrudan bir eğitim hareketi olarak ortaya çıkmıştır.
Temsilcileri
William C. Bagley
Thomas Briggs
Frederick Breed
Kandel
İlkeleri
1.Öğrenme zor bir iş ve uygulamadır. Eğitimde disiplinin öneminde ısrar eder.
2.Eğitimde ilk adım, öğrenciden çok öğretmenle atılmalıdır. Öğretmeni eğitimin merkezi yapmıştır.
3.Eğitimin esası, tayin edilen programın hazmedilmesidir. Eğitimin amacının çocuğun kendi kabiliyetlerini anlayacak duruma getirmektir.
4.Çocuğun okula gitmesinin amacı bu dünyayı olduğu gibi tanımaktır.
5.Eğitimin amacı hayatın bütünüyle ilgili bilgiler kazandırmaktır.
Bunlara göre eğitim, kendi temel işlevlerinden sapmadıkça toplumsal değişmeyi başlatma gücüne sahip değildir. Bunlara göre eğitimin başlıca işlevi, bilgi aktarmaktır. Okul, bir reform değil, öğrenim kurumudur. Toplumsal değişim ve gelişim, bireylerin geliştirilmesine bağlıdır. Okul, eski kültürden kalan bilgiyi çocuğa aşılamalıdır.
Ancak bu yoldan o, bugünkü duruma intibak edebilir. Bu durumda, yeni kuşaklar, önceki kuşaklar gibi davranacaktır. Yeni kuşaklarda yaratıcılığa yer vermediği için bu görüşler tutucu olarak nitelendirilmiştir.
Bilgi ve teknik, toplumda sürekli olarak birikir. Okulun işlevi, bu bilgi ve tekniği çocuğa nakletmektir. Kültürel mirasın korunması ve yeni kuşaklara aktarılması, okulun temel işlevidir. Okulun programları, gelecekten çok, geriye bakar. Bu görüşe göre okul ,tartışmalı, kuşkulu, soruya açı konuları öğretmez. Çözülmemiş sorunlar sınıf içine girmez. Toprak reformu, vergi reformu, bunalımlar v.s. okulda görüşülmez, bu konular sınıfa girmez. Toplum nasıl değişirse değişsin, dışarda ne olursa olsun, okulun sorumluluğuna girmez.
Essentialistler, bilgili insan yetiştirmeye önem verirlerken, perennialistler, eski kültürü çocuklara aktarmak, gençlerin eski kuşak törelerine, değerlerine göre yetiştirilmelerini benimserler.
Essentializm Nedir ?
Essentializm (temel esascılık) herhangi bir felsefi görüşe bağlı değildir. Doğrudan bir eğitim hareketi olarak ortaya çıkmıştır.
Temsilcileri
William C. Bagley
Thomas Briggs
Frederick Breed
Kandel
İlkeleri
1.Öğrenme zor bir iş ve uygulamadır. Eğitimde disiplinin öneminde ısrar eder.
2.Eğitimde ilk adım, öğrenciden çok öğretmenle atılmalıdır. Öğretmeni eğitimin merkezi yapmıştır.
3.Eğitimin esası, tayin edilen programın hazmedilmesidir. Eğitimin amacının çocuğun kendi kabiliyetlerini anlayacak duruma getirmektir.
4.Çocuğun okula gitmesinin amacı bu dünyayı olduğu gibi tanımaktır.
5.Eğitimin amacı hayatın bütünüyle ilgili bilgiler kazandırmaktır.