'hayaL
Bayan Üye
Otistik çocuklar sıklıkla koşmak ya da yazmak gibi günlük yaşam aktivitelerini yerine getirmede zorluklar yaşarlar.
Araştırmacılar motor becerilerdeki bu zorlanmanın otizmin kendisi ile alakalı olduğunu vurguluyor. Araştırmacılar çocuklarında otizm bulunan ya da bulunmayan 67 ailede çocukları makas kullanmak, topla oynamak, ve benzeri çeşitli motor beceri gerektiren aktiviteleri gerçekleştirirken gözledi.
Otistik çocukların yüzde 83ü ortalamanın altında motor beceri gösterirken bu gelişimsel bozukluğa sahip olmayan çocuklardan sadece yüzde 6sı ortalamanın altında kaldı. Bu sonuçlara göre motor becerilerde bozulmanın doğrudan otizmle alakalı olduğu iddia edildi. Bu araştırmadan önce bu tür motor bozulmalara ailedeki genetik bir özelliğin sebep olduğu belirtiliyordu.
Buna ek olarak otistik çocuklardaki motor becerilerin bozulma derecesinin doğrudan otistik bozukluğun şiddeti ve çocukta sosyal beceri yoksunluğunun kapsamı ile alakalı olduğu bulgulandı. Bu çocukların basit ancak eksikliği okulda ya da aile yaşamında sorun yaratabilecek diş fırçalamak, düğmelerini iliklemek, fermuar takmak ve çekmek gibi bağımsız davranmanın temeli olan bazı becerilerde sorun yaşayabilecekleri ve kendilerini yardım edilmesi gerektiği belirtildi.
Araştırmacılar motor becerilerdeki bu zorlanmanın otizmin kendisi ile alakalı olduğunu vurguluyor. Araştırmacılar çocuklarında otizm bulunan ya da bulunmayan 67 ailede çocukları makas kullanmak, topla oynamak, ve benzeri çeşitli motor beceri gerektiren aktiviteleri gerçekleştirirken gözledi.
Otistik çocukların yüzde 83ü ortalamanın altında motor beceri gösterirken bu gelişimsel bozukluğa sahip olmayan çocuklardan sadece yüzde 6sı ortalamanın altında kaldı. Bu sonuçlara göre motor becerilerde bozulmanın doğrudan otizmle alakalı olduğu iddia edildi. Bu araştırmadan önce bu tür motor bozulmalara ailedeki genetik bir özelliğin sebep olduğu belirtiliyordu.
Buna ek olarak otistik çocuklardaki motor becerilerin bozulma derecesinin doğrudan otistik bozukluğun şiddeti ve çocukta sosyal beceri yoksunluğunun kapsamı ile alakalı olduğu bulgulandı. Bu çocukların basit ancak eksikliği okulda ya da aile yaşamında sorun yaratabilecek diş fırçalamak, düğmelerini iliklemek, fermuar takmak ve çekmek gibi bağımsız davranmanın temeli olan bazı becerilerde sorun yaşayabilecekleri ve kendilerini yardım edilmesi gerektiği belirtildi.