O'nda Var, Ben de İsterim...
Okul öncesi dönemde lisan, artık karşılaştırma yapabilme yetisini kazanmıştır. Oyunlar ile birlikte, oyuncaklar, kıyafetler vs karşılaştırılır. Başkalarınınkine sahip olma arzu, istek duyguları belirir. Bu kıskan*ma değil, karşılaştırabilme yeteneğinin varlığıdır. Arkadaşınınkinin aynısını alma isteği 'gizlice yürütmeye' kadar varabilir. Bu da hırsızlık değildir. Sahip olma ar*zusuna çözüm üretmektir.
Siz de onunla birlikte, başkalarında olup onda ol*mayanları sıralayın. Yani onun özençlerini örtbas et*meye değil daha çok açık etmeye bakın. Onun bu karşılaştırma içgüdüsüne katılın. Hem bu şekilde baş*kalarında olup onda olmayan özlemlerini de öğren*miş olursunuz.
Onda olmayıp, arkadaşlarında olanları alabiliyor*sanız alın. Bunlar arasında çocuğunuzun gereksinimi olmayanlarda olabilir. Mümkünse gerekli olmayan şeyleri almak istemediğinizi ona anlatmaya çalışın. Bazen gereksinim olmaksızın da çocuklar bazı şeyle*re sahip olmaya özenirler. İmkanlarınız dahilinde siz de bu durumu anlamaya çalışın.
Okul öncesi dönemde lisan, artık karşılaştırma yapabilme yetisini kazanmıştır. Oyunlar ile birlikte, oyuncaklar, kıyafetler vs karşılaştırılır. Başkalarınınkine sahip olma arzu, istek duyguları belirir. Bu kıskan*ma değil, karşılaştırabilme yeteneğinin varlığıdır. Arkadaşınınkinin aynısını alma isteği 'gizlice yürütmeye' kadar varabilir. Bu da hırsızlık değildir. Sahip olma ar*zusuna çözüm üretmektir.
Siz de onunla birlikte, başkalarında olup onda ol*mayanları sıralayın. Yani onun özençlerini örtbas et*meye değil daha çok açık etmeye bakın. Onun bu karşılaştırma içgüdüsüne katılın. Hem bu şekilde baş*kalarında olup onda olmayan özlemlerini de öğren*miş olursunuz.
Onda olmayıp, arkadaşlarında olanları alabiliyor*sanız alın. Bunlar arasında çocuğunuzun gereksinimi olmayanlarda olabilir. Mümkünse gerekli olmayan şeyleri almak istemediğinizi ona anlatmaya çalışın. Bazen gereksinim olmaksızın da çocuklar bazı şeyle*re sahip olmaya özenirler. İmkanlarınız dahilinde siz de bu durumu anlamaya çalışın.