dolunay23
Kayıtlı Üye
Yazar Ahmet Şahin, Zaman Gazetesi
12.Haz.2006
Gerçekten de bazı mevtanın gözleri kapanır, bazıları da açık kalır. Kapalı olan kötü bir mânâya işaret sayılmadığı gibi, açık kalan da böyle bir yoruma tâbi olmaz. Muradına ermediğine, yahut da bazı mühim gördüğü isteklerine nâil olmadığına işaret sayılmaz.Mevtanın ruhunun alınmasından sonra gözlerinin baka kalmasının izahını Resûl-i Ekrem Efendimiz, Ebû Seleme'nin cenazesinde beyan buyurmuştur. Siyerin, Sahih-i Müslim'in tespitine göre Resûlullah Efendimiz, vefat ettiğini işittiği sevgili sahabî Ebû Seleme'nin yanına geldiğinde gözlerinin açık kaldığını görmüş, mübarek elleriyle aziz sahabisinin gözleri üzerine yavaşça bastırıp kapadıktan sonra şöyle buyurmuştur:
Ruh çıkınca göz onu takibe başlar. Bu yüzden göz açık kalır.
Anlaşılan odur ki, göz cesedi terk etmekte olan ruhu şeffaf elbisesi içinde uçup giderken tâkibe başlar, kaybolmasıyla birlikte de kendini kapamaya mecali kalmaz, bulunduğu halde baka kalır.
Gözü bu halde bırakmayıp kapamak sünnetten olmuştur.
12.Haz.2006
Gerçekten de bazı mevtanın gözleri kapanır, bazıları da açık kalır. Kapalı olan kötü bir mânâya işaret sayılmadığı gibi, açık kalan da böyle bir yoruma tâbi olmaz. Muradına ermediğine, yahut da bazı mühim gördüğü isteklerine nâil olmadığına işaret sayılmaz.Mevtanın ruhunun alınmasından sonra gözlerinin baka kalmasının izahını Resûl-i Ekrem Efendimiz, Ebû Seleme'nin cenazesinde beyan buyurmuştur. Siyerin, Sahih-i Müslim'in tespitine göre Resûlullah Efendimiz, vefat ettiğini işittiği sevgili sahabî Ebû Seleme'nin yanına geldiğinde gözlerinin açık kaldığını görmüş, mübarek elleriyle aziz sahabisinin gözleri üzerine yavaşça bastırıp kapadıktan sonra şöyle buyurmuştur:
Ruh çıkınca göz onu takibe başlar. Bu yüzden göz açık kalır.
Anlaşılan odur ki, göz cesedi terk etmekte olan ruhu şeffaf elbisesi içinde uçup giderken tâkibe başlar, kaybolmasıyla birlikte de kendini kapamaya mecali kalmaz, bulunduğu halde baka kalır.
Gözü bu halde bırakmayıp kapamak sünnetten olmuştur.