Çocuğun okul hayatına başlaması, hayatının önemli dönüm noktalarından biridir. Çocukların büyük bir hevesle okullu olmayı beklemeleri, kimi zaman hiç de beklenilmeyen bir biçimde bazı problemleri beraberinde getiriyor. Okuma-yazmayı öğrenmenin gerçekleştirildiği birinci sınıfta, bazı öğrenciler bu süreci çabuk ve kolay atlatabilirken, bazıları ise okuma-yazmayı sökmekte zorlanır, yıl sonu gelmesine karşın öğrenemez ya da sınıftaki akranlarından oldukça geri kalıyor. Okuma-yazmanın öğrenilmesindeki zorluklar kimi zaman daha büyük sınıflarda da farklı şekillerde kendini gösteriyor. Okuma hızının yavaş olması, okuduğunu anlamakta ve ifade etmekte zorlanma, düşüncelerini yazılı ifade etmekte zorlanma, yazarken kelimelerini doğru yazamama, yazım kuralları ve noktalama işaretlerini öğrenme ve kullanmada zorlanma gibi çeşitli alanlarda kendini gösterebiliyor. Farklı sınıf düzeylerinde, farklı şekillerde karşımıza çıkan okuma-yazma problemlerinin altında birçok sebep yatabiliyor. Bunlar arasında öğrenme güçlüğü, zihinsel yetersizlik, dikkat eksikliği, yetersiz eğitim geliyor. Sebebi her ne olursa olsun, okuma-yazma alanında yaşanan zorlukla hem öğrencinin, hem de ailenin hayatını zorlaştırıyor, çocuğun gerçek potansiyeline gölge düşürebiliyor.