Okulların açılmasına az bir zaman kala öğrencilerin okula taşınması konusunda okul servisleri ile sözleşme imzalanması süreci başladı.
Velileri sözleşme konusunda uyaran tüketici dernekleri, 'tam hizmete tam ücret, az hizmete az ücret' maddesinin sözleşmelere konulması tavsiyesinde bulundu.
Bursa Tüketici Derneği Başkanı Sıtkı Yılmaz, birinci sömestr tatiline denk gelen ayda yarım ücret ödenmesinin sözleşmede yer alması gerektiğini söyledi. Alınan ücretlerin bir hizmet karşılığı olduğu için 'tam aylık hizmete tam ücret, yarım aylık hizmete yarım ücret' alınmasının hakkaniyet ilkesine uygun olacağını kaydetti.
"TATİL DÖNEMİNDE TAM ÜCRET ALINAMAZ"
Yılmaz, şu uyarıda bulundu: "Yaz tatilinde servis hizmeti veren şirketler, ekonomik çıkarlarını korumak adına nasıl bir yol izliyorlarsa, birinci sömestr tatilinde de aynı yolu izleyerek ekonomik çıkarlarını koruyabilirler. Bu nedenle tatil döneminde, öğrenci velisinden bir hizmet karşılığı olmaksızın tam ücret alınmasının hukuka ve hakkaniyet ilkesine aykırı olduğunu düşünmekteyiz. Hem tatilde öğrenciden alıp hem de ticari bağlantı yaparak çifte kazanç elde etme, servis şirketlerini haksız konuma düşürmektedir. Servis şirketleri öğrencilerin tatil hakkını teslim etmelidir."
"HER YIL ŞUBAT'TA YOĞUN ŞİKAYET ALIYORUZ"
Okul servisleriyle ilgili sözleşmelerin kurulum sürecinde, okul müdürleri ve okul aile birliği başkanlarına da büyük sorumluluk düştüğüne dikkat çeken Yılmaz, şöyle devam etti: "Her yıl şubat ayında bu konudaki anlaşmazlıklarla ilgili şikayetler almaktayız, bu şikayetlerin de önüne geçmiş olurlar. Servis şirketleriyle sözleşme imzalanmış ve tatil dönemine ilişkin durum müzakere edilmemişse, öğrenci velisi hiç zaman kaybetmeden sözleşme imzaladığı servis şirketine iadeli taahhütlü bir ihtarname göndererek talebini iletmesi gerekir. Bu tedbir, ileride doğacak anlaşmazlıkların çözümümde delil olacaktır. Tüketici, bu delil niteliğindeki belge ile Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine başvurarak hak talebinde bulunabilir."