Ogame Nedir.Merak edenler ve yeni başlayacak olan oyuncular için

$owaLyé

Kayıtlı Üye
Merhaba arkadaşlar;;;

Gördüğüm kadarıyla birçok arkadaşımız son zamanların popüler oyunu Ogame'i merak edip üye olmaya başladı bile.ende Bkısacası oyun hakkında özet geçmek istiyorum. Öncelikle Ogame'in oyun hikayesini merak edenlerin
http://ogame.com.tr/portal/?go=story&lang=tr adresi incelemelerini istiyorum.

Ogame tarihini tam olarak bilmiyorum ama sanırım 2yıl oldu almanyada başladı. Şuan 41farklı serveri ile hizmet vermekte. 2 mart 2005 günü ise Türkiyede ilk serverini açtı.Şuan ogame.com.tr'de kayıt olabileceğiniz 16farklı server bulunmakta.
Sıra geldi Serverleri yani evrenleri tanıtmakta.
Her server 12000max kullanıcının oynayabileceği bir "EVREN" oluşturmakta.
Oyunu ilk açtığınızda karşınıza bir "Genel Durum" Sayfası açılacak.Buradan gezegeninizin Çap, Sıcaklık, Pozisyon ve Puan durumunu göreceksiniz.Gezegeniniz eğer sıcaksa yani 0 derece üstü ise daha fazla enerji üretebilecek.Eğer 0 altındaysa tam tersine Deuterium üretimi artacaktır.
Şimdi gelelim oyunun en önemli yerine "Bina" buradan gezegeninizin üstüne alanınızın yettiği kadar bina çıkarabileceksiniz.Bına sayfasına tıkladığınızda karşınıza elinizdeki Metal, Kristal ve Deuterium ve basabileceğiniz binalar gelecek.Eğer sürekli saldıran ve bilgisayar başında sürekli vakit geçiren bir oyuncuysanız size önerim metal kristal ve Deuterium üretimi ile fazla vakit geçirmemeniz(16.seviye metal 14.seviye kristal ve 10.seviye Deuterium yeterli olacaktır).Bunun nedeni ise sürekli saldırılardan gelen Metal Kristal ve Deuterium'un olacağı için üretime değil tam tersine filoya vakit ayırmanız gerekecek.
Eğer diyorsanız ben bilgisayar başında çok vaktimi harcıyamam iyi bir savunma yapıp gezegeni defansif geliştiririm, bu sefer Metal 20 kristal 17 ve deut 12-13 yapmanızı öneriyorum.Filo yerine iyi bir savunma da yaparsanız kim tutar sizi yinede bunu önermiyorum ki, ikisini birarada dengede tutabilirsiniz(hem savunma hem filo).
Neyse gelelim geri kalanlara.Sol menüden "Teknik" linkine tıklarsanız oradan hangi bina, araştırma, filo veya savunmanın hangi seviyede bina ve araştırma gerektiğini görebileceksiniz.Yeni başlıyan bir oyuncuysanız size önerim ilk hedefiniz Casus sondası, Hafif avcı ve Küçük nakliye olsun.Binalarda ise 7.seviye metal 7.seviye kristal 4.seviye Deuterium en hızlı şekilde gelişmeniz için gereken başlangıç seviyesidir. Bina bölümünde son olarak bir tavsiyem var.Sakın ama sakın "Roket Silosuna" basmayın.Genelde yüksek fiyatı olan birşeyin iyi birşeydir mantığı ile yaklaşmak gerekirse bu tam tersine başlangıçta pekde yararlı birşey değil.Ne işe yaradığını merak edenlere. 2.seviye roket silosuna kadar gelebilirseniz yakalayıcı roketler yapıp size gelen roketleri gezegeninize girmeden havada vurmak.Saldıran taraf ise gezegenler arası roket için 4.seviye roket silosunu inşa edip maliyeti yüksek olan gezegenler arası roket yapmalı.
Sıra geldi Araştırmalara.
iyi bir oyuncunun yüksek araştırmaları olması şart.
Silah tekniği , zırh tekniği ve koruyucu kalkan tekniği gemi ve savunma araçların güçlerini her seviye artırımında %10 yükseltiyor.size tavsiyem 2hafta içinde 6-6-6 tekniğini yakalamaktır.Casusluk seviyesi nekadar artarsa okadar iyi bir şekilde rakibinizin tüm araştırma ve filosunu görebileceksiniz. Hernekadarda kristal miktarı çok istese bile hedefiniz 8.seviye olmalı.Bu sayede rakibinizin size saldırı anında gelen gemilerin kaçar tane olduğunu görebileceksiniz.
Tersaneye gelince. Saldırmayı sevenlerin hedeflerine ilk hafta için kruvazör olmasını tavsiye ediyorum. 3haftadan sonra komuta gemisine bastığınız gün ogame'in asıl başladığı gün olacaktır.Savunmacılar için ise Gaus topu öneriyorum.Hernekadarda maliyeti yüksek olsada 1komutayı devirecek güçtedir ama başlarda hedefiniz elinize geçen her madeni savunmayı güçlendirmek için olsun.100roketatar 50hafif lazer topuna herkes ilk haftalarda dalmak istemeyecektir
Son olarak Galaksi ve Ay'ı anlatacağım.
Galaksi seçeneğinde her bir güneş sistemindeki oyuncuları görebilir ve sonda atabiliyorsunuz.Genelde kurbanlarınızın koordinatlarını notlar bölümüne kayıt etmenizi öneriyorum.Eğer oyuncu yeşil renkte ise: Oyuncu sizden kat kat düşük puanlı (Noob Koruması) eğer Kırmızı ise sizden yanılmıyorsam 5kat yüksek bir puana sahip yine saldıramıyorsunuz.Eğer Mavi ise Tatil modunda.Geriye kalan özellikleri Galaksi sayfasının altından öğrenebiliyorsunuz.
Ay: muhteşem bir gezegen.2 büyük ordunun birbiri ile çarpışıp metal ve kristal artıklarının birleşmesinden oluşan bir gezegen.genelde enaz 30kruvazörlük bir artıktan %1 lik şans ile oluşmakta(max %20). Ay ile ne yapabiliyorsunuz?
Karşındaki oyuncunun tüm filo hareketlerini 5000Deuterium ödeyerek bir seferlik öğrenebiliryorsunuz. Bu herşeye bedel inanın bana. Ayrıca, Ay'ın çıktığı gezegen'den (çarpışmanın olduğu kordinatta çıkıyor)Ana gezegeninize yani 1:1:3Ay'dan 1:1:3Ay'a 3dakika kadar bir yol uzaklığında.
Son olarak birkaç tavsiyem olacak biliyorum biraz uzadı ama bunlar olmazsa olmaz öneriler.
Filonuzu herzaman kaldırın.Tüm madenleri nakliye gemileri ve saldırı filonuzla beraber bir diğer gezegeninize bilgisayar başında olmayacağınız süre kadar havalandırın.
ve bol bol koloni gemisi çıkarıp boş alanları erkenden Sömürgeleştirmeye çalışın.
Bunun dışında rakibinizi asla affetmeyin bu bir oyun kaybetseniz bile bu oyunun bir parçasıdır.Unutmayın kimse en iyi değildir..
Bol şans.



ALıntıdır.
www.ogame.com.tr
 
saoll açıklama içinn !! biliyodum ama bilmeyenler için ayrıntısı çok güzel bi açıklama !
 
BAŞLANGIÇ

Oyuna girdiğinizde ''Genel Durum'' ekranında olacaksınız.
Orada gezegeninizin ismini, oyun sunucusunun saatini, o sırada filonuz yoldaysa hedefe uzaklığıyla saldırıya uğruyorsanız düşmanın size ulaşacağı saati gösteren bölümü, gezegeninizin temsili resmini, çapını, sıcaklığını koordinat bazında pozisyonunu, sizin o ana kadar toplamış olduğunuz puanları ve tüm oyuncu sayısıyla sizin sıralamadaki yerinizi görebilirsiniz.
Gezegenin çapı üzerinde geliştirebileceğiniz teknolojiler ve inşa edebileceğiniz binaların kademeleri için önemlidir.
Ne kadar ''geniş'' bir gezegen olursa o kadar çok gelişebilirsiniz.
Sıcaklık değeri Deuterium üretiminize etki eder. Deuterium, soğukta daha çok ve rahat üretilebilen bir hammaddedir. Bu yüzden kuracağınız kolonilerin güneşe uzak olanlarında Deuterium'a ağırlık verirseniz daha kazançlı çıkarsınız.
Pozisyon kısmındaki değerlerin ilki galaksinizi (toplam 9 galaksi bulunur), ortadaki güneş sisteminizi (499 tanedirler) ve sonuncusu da güneşe olan yakınlığınızı gösterir. Her güneş sisteminde 15 gezegen vardır ve en yakınının sıra numarası 1, en uzağının 15 olur.
Genelde 1-3 arasındaki gezegenler koloni kurmaya pek elverişli değildrler. Alanları küçüktür ve ileri düzeydeki oyuncularca Gravitasyon Araştırması için kullanılırlar. Ayrıca kurulacak Solar Uydular da daha çok enerji sağlarlar.
12-15 arasındaki gezegenlerin de alanları küçüktür. Soğuk oldukları için Deuterium üretimi için çok elverişlilerdir.
Koloni kurmaya en uygun gezegenler 4-11 arasındakilerdir.
Yukarıda anagezegeninizle kolonileriniz arasında geçiş yapabileceğiniz bir açılır kapanır menü, o anki hammadde stoğunuz ve enerji durumunuz vardır. Soldakı menü öğeleri ve onlarla ilgili bilgiler de şöyle:

BİNA
Hammadde stoğunuza ve bilimsel araştırma seviyenize uygun olan binaları bu bölümde inşa edebilirsiniz. Başlarda her binayı göremezsiniz, zamanla bilimsel araştırmalar yaptıkça daha çok bina çeşidi çıkar.

HAMMADDE
Bu bölüm sizin saatlik hammadde üretiminizi gösteren, ayrıca enerjiyi en verimli halde kullanabilmeniz için bir ayar tablosuna sahiptir. Bu tablodaki değerlerin yüzdelerini azaltıp çoğaltarak üretilen enerjiyi en kayıpsız şekilde kullanabilirsiniz. Tablonun üstünde göreceğiniz üretim faktörü değeri, 1'e olabildiğince yakın olmalıdır. En verimli üretim, üretim faktörü 1 iken ve sağ üsttekı enerji göstergenizin pay kısmındaki değer 0'a olabildiğince yakınken mümkündür.

ARASTİRMA
Bilimsel Araştırma Merkezi'nde yapabileceğiniz araştırma türlerini ve yaptıklarınızın seviyesini görebilirsiniz.

TERSANE
O anki hammadde stoğunuza ve bilimsel araştırma seviyenize uygun gemiler, casus sondası, solar uydular ve diğer yardımcı gereçleri yapabilirsiniz.

FİLO
Sahip olduğunuz gemileri gösterir. Casus sondası göndermeyi, saldırıları ve nakliyeyi buradan yaparsınız.

TEKNİK
Tüm objelerin kurulum için bilimsel araştırma ve bina bazında gerektirdikleri koşulları bu bölümde görebilirsiniz. Yerine getirilen koşullar yeşil, henüz getirilmemiş olanlar kırmızı renktirler.

GALAKSİ
Sizin pozisyonunuz merkez alınarak, bulunduğunuz gakalsi ve güneş sistemindeki diğer gezegenlerin işgal edilip edilmediklerini, kimlerin yönetiminde olduklarını görürsünüz. Yukarıdaki oklarla güneş sistemini ya da galaksiyi değiştirebilirsiniz. Listede gördüklerinizin köşeli parantez içindeki ilki oyuncunun bağlı bulunduğu ittifakı, ortadaki oyuncunun gezegeninin ismini, parantez içindeki sonuncu da oyuncunun ismini gösterir. İsmi açık yeşil olan oyuncular çaylaklardır, onlara saldıramazsınız. Gezegen sırasının yanındaki T harfi harabe alanını, M harfi de bir ayı işaret eder. Aksiyon kısmından oyuncuya casus sondası ve mesaj yollayabilir, onu arkadaş listenize alabilirsiniz (yeşil
buton).* işareti o sırada gezegende bir inşa işlemi olduğunu ya da gezegen filosunun bir görev için yolda olduğunu gösterir. 14 dakika sonra * işareti zerini dakika sayacına bırakır. Sayaç 59 olduktan sonra da oyuncu ''off'' gözükür. Galaksi menüsünü kullanırkenki her tıklama size 10 Deuterium'a mal olur.

SAVUNMA
Gezegeninize savunma amaçlı roket sistemleri, toplar ve kalkanlar kurabilir, sahip olduğunuz savunma sistemlerini görebilirsiniz.

İTTİFAKLAR
Bir ittifaka başvurabilirsiniz. İttifaktaysanız, ittifak sayfanızla görüşe açıksa üye listesini görebilir, müttefiklerinize sirküler mesaj yollayabilirsiniz.

FORUM
Sizi Ogame.com.tr'nin forum sayfalarına yönlendirir.

İSTATİSTİKLER
Oyuncu ve ittifak istatistiklerini takip edebilirsiniz.

ARAMA
Oyuncu, gezegen ve ittifak arayabilirsiniz.

YARDIM
Sizi Ogame'in Almanca resmî sitesine yönlendirir.

HABERLER
Filo komutanlarınızdan gelen sonda ve savaş raporlarını, diğer oyunculardan gelen mesajları ve müttefiklerinizden gelen sirküler mesajları görürsünüz.

NOTLAR
Oyunla ilgili kendinize notlar alabilir, bir nevî ''to do list'' oluşturabilirsiniz.

AYARLAR
Şifre ve e-mail adresi değişiklerini yapabilir, tatil moduna geçebilir, kaydınızı silebilirsiniz.

Kurumsal
Sizi Ogame'in kurumsal bilgilerine yönlendirir


Tatil Modu
Tatil Modu, oyuna uzun süre giremeyecek oyuncuların gezegenlerinin tamamen yokedilmesini engellemek için oluşturuldu.
Mod, aktifleştirildikten sonra gezegenleri saldırılardan korur. Oyuncu galaksi listesinde mavi renk gözükür ve oyuncunun gezegenine casus sondası yollanmak ya da saldırı düzenlenmek istendiğinde gezegenin bu tip uçuşlara kapalı olduğu mesajı gelir. Tatil Modu'nun aktifleştirilmesinden önce başlayan saldırılar ise devam ederler ve engellenmezler.
Bu koruma için ödenecek karşılık oldukça büyüktür. Bu moda geçebilmek için tersanede yapımı süren gemi ve gereç olmamalı, Bilim Araştırma Merkezi'nde gelişimi süren teknik olmamalı ve bir bina inşaatı devam etmiyor olmalıdır.Aynı şekilde, uçuşu süren filo da olmamalıdır. Ayrıca madenlerin üretimleri sıfırlanır ve madenler mod bitene dek maden üretmezler.
Tatil Modu sol menüdeki ''Ayarlar'' kısmından aktifleştirilir. Bu işlemin ardından kayıt hemen Tatil Modu'na girer ve en erken 48 saat sonra tekrar normal moda dönülebilir.
Tatil Modu'nun aktifleşmesinde sorun yaşanırsa tüm gezegenlerin ''Hammadde'' bölümlerindeki ''Hesapla'' butonuna tıklamak gerekir.
Puan ve Puanlama
Puan, OGame'deki en büyük başarı göstergesidir. Hemen herkes puan listesinde olabildiğince yukarıda, mesela ilk 10'da, ilk 100'de ya da en azından ilk 1500'de olmak ister.
Puanlama sistemi gayet basittir:
Harcanan her 1000 hammadde için 1 puan alırsınız.
Ne inşa ederseniz edin, ne araştırırsanız araştırın, bina ve gemi türü farketmez: Her 1000 hammadde 1 puandır.
Bunun tersi de geçerlidir tabi. Gemi yahut savunma gereci kaybederseniz, bina yıkarsanız, onlardan aldığınız puan silinir. Bir koloninizi sildiğinizde de oradan kazandığınız tüm puanı kaybedersiniz.
Puanlamada hammadde ayrımı yoktur. Metal, Kristal ve Deuterium farketmez. Önemli nokta, harcama sonunda somut bir şey oluşturulması yahut kademe ilerlemesidir. Bu da filo yakıtı olarak harcanan Deuterium için, Galaksi menüsüne bakmak için harcanan Deuterium için ve bina yıkımında harcanan hammadde için puan alınmayacağı anlamına gelir.
Puan sıralamasında yükselmek için rakiplerinizden daha hızlı hammadde harcamalısınız. Daha çok hammadde bulmak için de daha çok üretim ve yağma yapmalısınız.
Normal puanlama dışında Filo Sayısı ve Bilimsel Araştırma Kademeleri istatistikleri de vardır. Bunlarda her ilerletilen teknik kademesi ve her inşa edilen gemi için 1 puan alınır. Hangi teknik olduğu, kaçıncı kademe olduğu, hangi geminin yapıldığı önemli değildir.
Son olarak da İttifak Puanlaması görülebilir. Buradaki kural da basittir: İttifakın tüm üyelerinin puanları toplanır, 1000'e bölünür ve ittifak puanına ulaşılır.
Puanların güncellemesi belirli zamanlarda yapılır. Bu güncelleme, eğer sunucuya özel ayarlamalar yoksa genelde 00:00, 08:00 ve 16:00 saatlerindedir.


Çaylak Koruması
Bu koruma, yeni oyuncuların diğer oyuncularla rahatsız edilmeden oyunu öğrenip gelişebilmeleri için kondu.
Ancak bu koruma her zayıf ve oyunda az aktif oyuncuyu da korumamalı elbette.
Bu yüzden koruma 5000 puana kadar çalışıyor.
5000 Puan Altında
Oyuncu, kendi puanının %20'si ve altındaki ile %500'ü ve üstündeki oyunculara saldıramaz, o oyuncuların saldırısına uğrayamaz.
5000 Puan Üstünde
Oyuncu, puanı kendininkinden çok olan her oyuncuya saldırabilir. Kendi puanının %20'si ve altındakilere saldıramaz, onların saldırısına uğrayamaz.
25000 Puan Üstünde
Oyuncu, puanı 5000'in üstünde olan her oyuncuya saldırabilir ve onların saldırısına uğrayabilir.
Bu demektir ki, çaylak korumasındayken de saldırıya uğrayabilirsiniz, ancak bunlar çok güçlü oyuncular değil, güce size yakın olan oyuncular olurlar.
Çaylak Koruması, sizin cok kayba uğramadan oyunu öğrenip çeşitli taktikler deneyebilmenizi sağlayan bir fırsattır. Bunu iyi değerlendirin.
Hammadde Üretim
Ogame'de hammaddeler madenlerce üretilirler.
Madenler saat başına kademelerine göre belli bir miktar üretim yaparlar. Online olmanızın bu üretime etkisi yoktur, siz oyunda değilken de üretim sürer. Bunun için tek gereken madenler için gerekli enerjiyi de üretiyor olmanızdır. Menüdeki ''Hammadde'' kısmından ayrıntılı şekilde saatteki üretim kapasitenizi ve enerji tüketiminizi görebilirsiniz.
Üç maden tipi Metal, Kristal ve Deuterium; üretim değerinde, fiyatta ve enerji tüketiminde farklılık gösterirler.
Örneğin Metal Madeni ucuzken, çok metal üretirken ve ortalama olarak çok enerji harcarken, Kristal Madeni daha pahalıdır, inşa için Metal Madeni'nden yaklaşık yarısı kadar Kristal ister ve hemen hemen Metal Madeni'yle aynı miktarda enerji tüketir. Buna karşın Deuterium Madeni çok fazla enerji tüketir, diğer madenlere göre çok daha pahalıdır ve saat başına oldukça az Deuterium üretir.

Oyunun başlarında Metal Madeni önemlidir, onu çabuk geliştirmeye bakmalısınız. Kristal Madeni 2-3 kademe geriden takip edebilir. Daha sonraları madenleri yaklaşık aynı seviyeye getirmelisiniz. Üretim kapasitelerindeki fark, inşa maliyetlerindeki farkla örtüşecek ve maliyet/verim oranları zamanla benzeşecektir.

Depolar başlangıçta hiç rol oynamazlar. Üretilen madenler hemen harcandıklarından depolar kapasite sınırlarına ulaşmazlar. Bu sınıra ulaşıldığında üretim durur ve yeni maden üretilmez. En küçük kademedeyken bile kapasiteleri 100 bin olduğundan, başlarda bu konuda bir sıkıntı çekmezsiniz.

Bilimsel Araştırmalar
Oyuna başladığınızda inşa edebileceğiniz bina seçeneklerinin sınırlı olduğunu göreceksiniz. Başlangıçta sadece üç madeni, Solarenerji Santrali'ni, Robot Fabrikası'nı ve üç depoyu inşa edebilirsiniz. Başlangıç için yeterli, ancak uzun vadede size yetmezler.
Her bina, her gemi, her savunma cihazı vs., onları inşa etmeniz ve geliştirmeniz için ek şartlar gerektirirler.
Mesela bir Uzay Tersanesi inşa edebilmek için Robot Fabrikası'nı 2. kademeye getirmelisiniz. Tüm bu inşaatların (bina, gem, araştırma, vs.) neler gerektirdiğine dair listeyi menüdeki ''Teknik'' kısmında bulabilirsiniz.
Yerine getirilmiş şartlar yeşil, henüz getirilmemişler kırmızı renktirler. Araştırmalar tüm gezegenlere etkş ederler. Yani bir araştırmayı bir kez yaptığınızda bu teknoloji her koloninizde olur. Ancak bir gezegendeki Bilimsel Araştırma Merkezi'nde bir araştırma gelitiriliyorsa, diğer gezegenlerinizde bir aktivite mümkün değildir.
Bilimsel Araştırma Merkezi ne kadar gelişmiş olursa o oranda daha hızlı araştırma yaparsınız. Bir merkez saatte 1000 * (Kademe+1) Metal ve Kristal işler. Deuterium zaman hesaplamasında dikkate alınmaz. Merkezin başlangıçta yalnızca gerektiği kadar geliştirilmesi yeterlidir. Ancak kademeler arttıkça yeni teknolojilerin fiyatları da arttığından araştırma hep daha uzun sürer. Bir laboratuvarın yeni teknoloji için gerektirdiği madenler (fiyat) lineer (doğrusal) biçimde, araştırma için gereken zaman ise eksponansiyel (üstel) biçimde artar. Oyunun ilerleyen bölümlerinde araştırmaları kısıtlayan faktör fiyatlar değil, araştırma için gereken zaman olur. Örneğin Silah Tekniği'ni 14.'den 15. kademeye getirmek haftalar alır. Yani araştırmayı 2-3 hafta ihmal etmek intikamını acı biçimde alır.
Araştırma için gereken süreye etki eden, gezegendeki Bilimsel Araştırma Merkezi'nin kademesidir.
Peki başlangıçta hangi araştırma daha önemlidir?
Amaç olabildiğince hızlı şekilde yüksek sayıda madene ulaşmak olmalıdır. Buna ulaşmak için de olabildiğince çabuk şekilde yağma yapmaya başlamalısınız.
Peki bunun için ne gerekir?
Öncelikle madenleri karşı gezegenden getirmek için bir gemiye ihtiyacınız var. Bunun için de başlangıçta Küçük Nakliye Gemisi çok uygundur, çünkü araştırma ve üretimi çok ucuz ve hızlıdır.
İkinci olarak atak gücü olan gemiler gerekli. Fazla zamanınız olmadığından ve çabucak ilk filoyu göndermek istediğinizden, uygun gemi Hafif Avcı olacaktır. Üretimi ucuzdur ve daha az teknoloji gerektirir. 2 Hafif Avcı 1 Roketatar'ı ortadan kaldırabilir.
Ayrıca, Küçük Nakliye Gemisi için araştırma yaptığınızda Hafif Avcı'nın gereksinimlerini de karşılamış olursunuz.
Peki şimdi artık araştırmaya devam etmeye gerek yok mudur?
Kesinlilke hayır! Şimdiye dek rastgele saldırdınız, yani karşı gezegende sizi neyin beklediğini bilmiyordunuz. Bu yüzden artık Casusluk Tekniği geliştirmeli, birkaç Casus Sondası üretmeli ve onları çevreye yollamalısınız. Artık hedeflerinizi seçebilirsiniz ve büyük kayıplar verme riskinden kurtuldunuz. Başlangıçta Bilgisayar Tekniği de önemlidir. Onunla daha fazla filoya komuta edebilirsiniz. Genelde kim daha çok gezegene aynı anda saldırabilirse o daha çok hammaddeye ulaşır.
Sondalar sayesinde komşularınızın artık gezegenlerini korumaya başladıklarını göreceksiniz. Yağmalarınız artık size daha pahalıya mal oluyorlar, savaşlar artık daha çetin geçiyorlar. Bu yüzden artık Ağır Avcı için araştırmalara başlamalısınız. Onlar Roketatar ve Hafif Lazer Topu'na karşı oldukça etkilidirler.
Daha sonra Koloni Gemisi ya da Büyük Nakliye Gemisi için araştırmalar yapabilir, böylece yeni koloniler kurabilir, yağmalarınızı daha çabuk gerçekleştirebilirsiniz.
Bundan sonra ne araştıracağınız size kalmış. Kimi savaş gemileri yapar, kimi de Geridönüşümcü için çalışır.
Ancak her zaman birşeyi göz önünde bulundurmalısınız: Araştırma sizin birliklerinizi daha hızlı, daha dayanıklı ve saldırılarda daha güçlü yapar. Bu imkanı iyi kullanmalısınız. Bu yolla kayıplarınızı en aza indirir, ele geçirilmesi daha güç bir hedef olursunuz. Aynı zamanda araştırmalarla filonuzu genişletirsiniz (daha çok yağma ve hammadde) ve daha çok üretim yaparsınız (Nanit Fabrikası). Bu yüzden, günler de sürse sürekli araştırın. Araştırma sizi ileri götürür ve araştırma yoluyla aldığınız puanlarınız hep siyde kalırlar.
Bazı araştırmalar belli bazı gemileri ve binaları inşa etmek için gerekirler. Örneğin Hiperuzay Tekniği. Diğer araştırmalarsa belli değerleri yükseltmeye yararlar. Bu araştırmaları hep yapmalısınız, çünkü oyunda çok önemli etkileri var.
Bu araştırmaları yükseltebildiğiniz kadar yükseltin :
Casusluk Tekniği
Bilgisayar Tekniği
Silah Tekniği
Koruyucu Kalkan Tekniği
Uzay Gemilerinin Zırhlandırılması
Yanmalı Motor Takımı
İmpuls (İçtepi) Motor Takımı
Hiperuzay İticisi

Bu araştırmaları da yanlarında yazan kademeye kadar yükseltmeniz yeterlidir. Daha üstünün oyuna bir etkisi olmaz, yalnızca istatistiksel değer taşırlar :
Enerji Tekniği - 8. Kademeye kadar
Hiperuzay Tekniği - 7. Kademeye kadar
Lazer Tekniği - 10. Kademeye kadar
İyon Tekniği - 5. Kademeye kadar
Plazma Tekniği - 7. Kademeye kadar
Gravitasyon Araştırması - 1. Kademeye kadar
Son olarak bilmelisiniz ki, en iyi strateji işinize en çok yarayacak araştırmaları yapmak ve hammaddenizi onlara harcamaktır. Çünkü kısıtlı sayıda hammaddeniz var ve zaman hep geçiyor

Filo Oluşturma
Öncelikle Ogame'deki filo kavramının genel bir tanımını yapalım:
Ogame'de ''filo'' aynı amaç için görevlendirilmiş, aynı anda ve bir seferde yollanmış gemi grubudur. Filo bir gemiden de bin gemiden de oluşabilir.
Bir filoyu nasıl oluşturabilirim ve onu nasıl görevlendirebilirim?
Bir kez anladıktan sonra aslında gerisi çok kolaydır: Önce sol menüden ''Filo'' tıklanır. Sonra sağda bir menü çıkar.
Bu menünün üst kısmında o anki tüm filo aktiviteleri görülür. Göreve gidiş F harfiyle, görevden dönüş R harfiyle gösterilir. Nasıl bir görevi olduğu ve varış saatinin yanısıra bir de ''Geri Çağırma'' opsiyonu vardır. Bunu seçtiğinizde göreve gidiş halindeki filo anında görevi iptal ederek dönüş uçuşuna başlar.
Maus imlecini birliğinizin sayısı üstünde bekletirseniz, filoda hangi gemiden kaç tane olduğunu görürsünüz.
Bu kısmın altında o an gezegende bulunan gemilerin listesi vardır. Yandaki yere sayılar yazılarak bu gemiler yeni görevler için seçilebilirler. Gemilerin tümünü seçmek için ''Tüm gemiler'', aynı türdeki tüm gemileri seçmek için de ''ayami'' butonu kullanılabilir.
Maus imlecini gemi isimlerinin üstünde beklettiğinizde gemilerin hızını görürsünüz.
Dikkat: Her filo, en yavaş gemisinin hızındadır.
''Devam''a tıklayarak seçtiğiniz gemileri filoya eklersiniz. (Menünün en üstünde azami filo sayısı vardır. Bu sayıya ulaşıldığında yeni filo kurulamaz.)
Sonraki menüde hedefin koordinatı yazılır ve hedefin gezegen mi, ay mı yoksa harabe mi olduğu seçilir. Belli filo görevleri sadece belli hedeflerde çalışırlar (örneğin geridönüşüm ancak harabe alanında mümkündür).
Daha sonra hız yüzde 10'luk dilimler halinde seçilebilir. Seçime göre süre ve yakıt gereksinimi altta gösterilir (tüm uçuşlarda yakıt olarak Deuterium kullanılır). En alttaki ''Shortlinks'' kısmında kolonilerinizin kısayolları bulunur. Bunlara tıklayarak kolayca koordinatı seçebilirsiniz.
Tekrar ''Devam''a tıklayarak diğer menüye geçersiniz.
Bu menü son ve en önemli menüdür. Burada filonuzun görevini seçersiniz (tüm mümkün görevler listelenmişlerdir).
Sağda Metal, Kristal ve Deuterium'un yanına yollanmak istenen hammadde sayısı yazılır. Burada da tümünü seçmek için ''azami'' opsiyonu vardır. Altında otomatik olarak geriye kalan boş yer hesaplanır.
Mümkün Olan Filo Görevleri:
Hammadde Nakliyesi [Tüm Gemiler]
Seçilen miktar hedefe götürülür. Filo hedefe ulaştıktan sonra otomatikman yükü bırakır ve geri döner. (Lütfen yakıtın da yer kaplayacağını hesaba katın.)
Hedef Gezegeni Yağmalamak [Tüm Gemiler]
Hedefe saldırılır ve galibiyet durumunda kazanç gemilere doldurularak geri dönülür. Eğer filoda bir de Ölüm Yıldızı varsa aylara da saldırılabilir.
Hedef Gezegene Casusluk Yapmak [Tüm Gemiler]
Hedefe saldırılmaz, ancak hedef taranır. (Daha fazlasını Casusluk ve Saldırı bölümünde bulabilirsiniz.) Filoda en az bir adet Casus Sondası bulunmalıdır.
Filoyu Konuşlandırmak [Tüm Gemiler]
Filo hedefe uçar ve orada konuşlanır, hemen geri dönmez. Filo bu görevle yollandığında beraberinde hammadde de yollanabilir.
Hammadde Toplamak [Sadece Geridönüşümcü]
Bu görevin doğru biçimde yerine getirilebilmesi için menüdeki koordinatin sağından ''Harabe Alanı''nın seçilmiş olması gerekir. Geridönüşümcü Harabe Alanı'nda alan boşalıncaya ya da geminin yük kapasitesi doluncaya dek çalışır. Sonra topladığı hammaddeyi görev için yola çıktığı gezegene götürür.
Hedefi Kolonileştirmek [Sadece Koloni Gemisi]
Henüz işgal edilmemiş bir gezegen sadece Koloni Gemisi'nde hedef olarak seçilebilir. Hedef tüm diğer gemiler için geçersizdir. Başarılı kolonizasyondan sonra Koloni Gemisi yok olur.
Yoketmek [Sadece Ölüm Yıldızı]
Sadece aylarda çalışır. Daha çok bilgiyi ilgili kısımda bulabilirsiniz.

CASUSLUK
Tarama, yani rakip gezegenlerde sonda ile casusluk yapmak OGame'de çok önemlidir.
Sadece bu yolla yeterli hammaddesi olan ve zayıf savunmasının sizin başınıza dert açmayacağı gezegenler bulabilirsiniz.
Casusluk yeni başlayanlar için zor anlaşılır olabilir.
Yabancı bir gezegene casusluk göreviyle bir sonda yollarsanız bir rapor alırsınız. Bu raporların çok ayrıntılısından temel bilgilere sahip olanına kadar değişik türleri vardır.
Casuslukla şunları görebilirsiniz:
Yabancı gezegendeki hammaddeler (Her casusluk kademesinde gösterilirler)
Rakibin gezegendeki filo gücü (Casusluk Tekniği rakipten 1 fazlaysa gösterilir)
Rakibin gezegendeki savunma gereçleri (Casusluk Tekniği rakipten 2 fazlaysa gösterilir)
Rakibin gezegende inşa ettiği binalar (Casusluk Tekniği rakipten 3 fazlaysa gösterilir)
Rakibin tamamlanmış bilimsel araştırmaları (Casusluk Tekniği rakipten 4 fazlaysa gösterilir)
Bir casusluk raporu bundan daha ayrıntılı olmaz. Bu bilgilerin ne kadarını gördüğünüz, rakiple aranızdaki Casusluk Tekniği kademe farkına göre belirlenir.
Daha fazla sayıda Casus Sondası yollayarak geçici olarak Casusluk Tekniği'nizi yükseltebilirsiniz. Bu yükseliş kare şeklinde olur, yani her artı kademe için daha fazla sonda yollamalısınız.
1 Kademe = 1 Casus Sondası
2 Kademe = 4 Casus Sondası
3 Kademe = 9 Casus Sondası
4 Kademe = 16 Casus Sondası
5 Kademe = 25 Casus Sondası
6 Kademe = 36 Casus Sondası
vs.

Dikkat! Casus sondaları rakip tarafından vurulabilirler. Bu ihtimali Casusluk Raporu'nda görebilirsiniz. Sondaların vurulmaları sizin rapor almayacağınız anlamına gelmez, raporu alırsınız ancak sondalarınız vurulurlar ve geri dönmezler.
Vurulma ihtimalleri, rakibin gezegendeki gemi sayısına ve Casus Tekniği açısından farkınıza bağlıdır. Gezegendeki gemi sayısı arttıkça sondanın farkedilme ve vurulma ihtimali artar. Gemi sayısına rakibin Casus Sondası ve Solar Uydu sayısı da dail edilir. Gezegen savunması burada %1'den bile küçük bir rol oynar. Casusluk Tekniği kademeleri eşitse, rakibin 4 gemisi casusluktan korunma şansını %1 arttırır. Rakibin sizden eksik olan her kademesi için gemi sayısı ikiye katlanır, sizden fazla her kademesinde sayı yarıya iner.
Tereddüt durumunda, bir yağma filosu kaybetmektense bir sonda kaybetmek yeğlenmelidir. Yağmayı garantiye almak için filonuz rakip gezegene ulaşmadan hemen önce bir güvenlik taraması daha yapmalısınız.
Bu konudaki merakları giderme açısından belirtilmeli ki, casusluğu engelleyemezsiniz. Biri size sonda yolladığında siz sondayı vursanız da mutlaka bir rapor alacaktır. Sadece Casusluk Tekniği kademenizi olabildiğince yükselterek rakibin bu raporda mümkün olduğunca az şey görmesini sağlayabilirsiniz.
Ayrıca saldırıya uğradığınızda da Casusluk Tekniği yardımıyla saldıran hakkında bilgi alırsınız. Bunun için sonda göndermeniz gerekmez. Bilgi, saldırı haberinizle birlikte menüdeki ''Genel Durum'' bölümünde görülür.
Kademelere göre alacağınız bilgi şöyledir:
Casusluk Tekniği Kademe 0'dan itibaren Saldırıya uğradığınız bildirilir.
Casusluk Tekniği Kademe 2'den itibaren Kaç geminin saldırdığını görürsünüz. Örneğin saldırı filosu geliyorsa, size 20 geminin geldiği bildirilir.
Casusluk Tekniği Kademe 4'ten itibaren Gemi sayısına ek olarak ne tip gemilerin geldiğini görürsünüz. Yukarıdaki örneğe göre, size 20 geminin geldiği ve bunların Ağır Avcı ve Küçük Nakliye Gemileri'nden oluştuğu bildirilir.
Casusluk Tekniği Kademe 8'den itibaren Yukarıdakilere ek olarak her gemi türünün sayıları da verilir. Yine yukarıdaki örneğe göre, 20 geminin geldiği ve bunların 12 Ağır Avcı ve 8 Küçük Nakliye Gemisi olduğu bildirilir.
Saldırı ve Yağma
OGame'de yağma, filoyu rakip gezegene saldırı ve hammadde kazanma amaçlı yollamaktır. Kazanılan saldırı sonunda gezegendeki hammaddelerin %50'si alınır.
Saldırı ve yağmalama genelde şu şekilde yapılır:
1. Adım
Sol menüdeki Galaksi kısmına gidin ve sizin gezegeninizin çevresindeki sistemleri tarayın. Çaylak korumasında olmayan hedefleri bir yere not edin. Seçtiğiniz hedefin güçlü bir ittifakın mensubu yahut sizin ittifakınızın dostu bir ittifakın mensubu olmamasına dikkat edin.
İstatistik bölümünden hedef hakkında bilgi toplayın. Puanına, filosuna bakın. Puanı sizden çok olmamalı, yoksa intikamı acı olabilir.
2. Adım
Arama ve araştırmayı bitirince seçtiğiniz hedeflere Casus Sondası yollayın. Bol hammaddesi olan, savunması da sizi zorlamayacak gibi olan gezegenler bulana kadar buna devam edin. Eğer gelen raporlar ayrıntısızlarsa ve Casusluk Tekniği geliştirecek imkanınız yoksa sonraki hedefe geçin ya da 1'den fazla sonda yollayarak şansınızı deneyin. Ancak yolladığınız sonda sayısı arttıkça sondalarınızın yakalanma riskleri de artacaktır.
3. Adım
Seçtiğiniz hedefin verileriyle kendi verilerinizi bir simülatör yardımıyla karşılaştırın ve bu saldırının provasını yapın (Uygun simülatürleri Downloadlar bölümümüzde bulabilirsiniz).
Simülasyon sonucunda sizin kayıplarınız rakibinkine oranla en alt seviyedeyse ve kazanacağınız hammadde miktarı bu saldırıya değecek düzeydeyse saldırıyı başlatın.
Filonuza nakliye gemileri eklemeyi unutmayın, çünkü kazandıklarınızı gezegeninize getirmek için savaş gemileri hiç de yeterli kapasiteye sahip değillerdir.
Kazanırsanız rakip gezegendeki hammaddenin yarısını alırsınız ve bu işlem oradaki tüm gemiler ve savunma gereçleri yokedildikten sonra başlar. Eğer berabere kalınmışsa hammadde alamazsınız.
Rapidfire
Rapidfire, bir geminin ya da savunma gerecinin bir atıştan sonra rakibe tekrar atış yapabilme ihtimalidir. Ya ikinci atış ihtimali (yüzde olarak) ya da ortalama atış sayısı (tam sayı olarak) gösterilir.
Tüm birimlerin Casus Sondalarına karşı %80 ihtimalli Rapidfire'ı vardır. Bu şekilde Casus Sondalarının ucuz atış yakalayıcıları olarak haksız kullanımları engellenmektedir.
Özelliklerde birimlerin aralarında "nach" kelimesi varsa iki birimden ilkinin diğerine karşı Rapidfire ihtimali, "von" kelimesi varsa da ikincinin ilkine göre Rapidfire ihtimali gösteriliyordur.
Örneğin "Kruvazör nach Hafif Avcı" dendiğinde Kruvazör'ün Hafif Avcı'ya karşı Rapidfire şansı gösterilmektedir.

Savunma Metodları
OGame'de en iyi fiyat/getiri oranı savunma gereçlerindedir.
Hemen hiçbir gemi savaş gücü olarak onlarla başa çıkamaz. Ancak onların da bir kusuru vardır: Uçamazlar. Oyunda değilken gemilerinizi kaçırabilirsiniz ancak onlar hep gezegenin üstündedirler.
Peki savunma kurmak fayda sağlar mı?
Öncelikle birkaç temel sorunu belirtmek gerekir. ''En iyi savunma'' yoktur. Hemen her savunma düşman tarafından yarılabilir. Bu yüzden savunmanız iyiyken bile hammaddelerinizi biriktirmeyip harcamalı ve gemilerinizi kaçırmalısınız.
Savunma sizi belki yüzde yüz koruyamaz ama en azından çekici bir hedef olmaktan çıkarır. Rakibin kaybının kazancından daha çok olması için çalışır. Bu durumda saldırıya uğramazsınız. Buna ulaşmak için de savunmayı iyi ve mantıklı kurmanız gerekir. Yani, üstünde ele geçirilecek hammadde olmayan gezegende savunmaya da gerek yoktur. Ancak üstünde milyonlarca hammadde bulunan gezegenin savunması da ona uygun düzeyde olmalıdır, saldıran rakibin kaybı yüksek olabilsin ve o da bunu öngöreceği için saldırmasın.
Ayrıca savunma birlikleriyle kendi filonuzu da güçlendirebilirsiniz. Örneğin10 bin Roket ve birkaç Plazma Atıcı gemilerinizin atış gücünü desteklerler.
Güçlü bir savunmayla filonuz için sağlam bir liman oluşturmuş olursunuz.
İyi bir savunma nasıl kurulur?
Savunma kurmak filo kurmakla beraber yürütülmelidir. Her birimin güçlü ve zayıf yanları olduğu için birimleri kombine etmeli ve ataklar için basit birer yem olmaktan korumalısınız.
Temel olarak iki savunma gereci türü vardır: Yakalayıcılar (Kalkan Kubbeleri ve Yakalayıcı Roketler) ve Atıcılar (diğerlerinin dışında kalan tüm savunma öğeleri).
Yakalayıcılar, rakibin atışlarını değerli gereçler yerine kendi üstlerine çekmeyi hedeflerler. Sistem savaş sırasında hedefleri rastgele seçtiği için birden fazla yakalayıcı oluşturmak gerekir. Böylece değerli Gaus Topları ve Plazma Atıcılarının isabet alma ihtimalleri düşer. Genelde atıcıların 5 ila 8 katı arasında yakalayıcı kurmak mantıklıdır.
Atıcılar rakibin saldırı birliklerini yoketmeye çalışırlar. Bunun için Plazma Atıcılar epey uygundur, çünkü rakibin hemen her birimini (Ölüm Yıldızı ve Gezegenlerarası Roketler hariç) tek atışta yok edebilirler. Gaus Topları da oldukça etkili ve ucuzdurlar. İyi bir savunmada ikisi de bulunmalıdır.
İyon Topları ve Ağır Lazer Topları başlangıçta uygundurlar. Özellikle Ağır Avcılar bunlara karşı zorlanırlar. İleride bunları artık imal etmemek gerekir, çünkü Gaus Topları ve Plazma Atıcılar daha verimlidirler.
Koruyucu Kalkanlar diğer gereçleri atışlardan korurlar. Bir küçük kalkanı yoketmek için 45-50 Hafif Avcı gerekir. Büyük kalkanlara Hafif Avcılar yetmezler. Bir büyük kalkanı 12 muhrip yahut 110 Ağır Avcı ancak yokedebilir
Kaçırma
Kaçırma, filoyu ve hammaddeleri ataklardan korumak için güvenli bir yere götürmektir.
İki yöntemi vardır:
İlki
saldırı öncesi kısa süreli kaçırmadır. Tüm hammaddenizi gemilere yükler ve saldıran rakip gemileri gezegene ulaşmadan birkaç dakika önce gemileri gezegenden yollarsınız. Hedef olarak yakın olduğu ve uçuş az yakıt sarfettireceği için kendi harabe alanınızı seçebilirsiniz.
İkincisi
uzun vadelidir ve mallarınızı siz oyunda yokken korumaya yöneliktir.
Ancak burada filonozun bir Radar İstasyonu tarafından farkedilmemesine dikkat etmelisiniz. Yoksa bu durumda düşmanınız sizin hangi saniyede nereye ulaşacağınızı bilir ve saldırısını ona göre şekillendirir. Bu durumda filoyu önce Ay Merkez İstasyonu'nda konuşlandırmalı, sonra kaçırmalısınız. Aydan kalkan gemiler radarlarda gözükmezler.
Ayınız yoksa bile mallarınızı güvene ulaştırmak için şansınız var. Filonuzu parçalar halinde yollarsınız ve yakalanma durumu olsa dahi kaybınız daha az olur.
Kaçırma işleminde, filonozun sizin de oyuna döneceğiniz zaman geri dönecek olmasına dikkat etmelisiniz. Bu da en iyi harabe alanlarına kaçırarak olur. Yakınınızda bir harabe alanı seçin. Filonuzun %10 hızla uçtuğunda siz oyuna dönünce geriye geleceği bir alan olsun (En az yakıt %10 hızla uçulduğunda sarfedilir).
Hedef olarak casusluk göreviyle başka gezegenler de seçebilirsiniz. Ancak bu risklidir, çünkü radarlar tarafından kolaylıkla görülebilirsiniz ve yakalanabilirsiniz.
Konuşlandırma
Bu seçenek, sömürgelerinizi düşmana karşı diğer gezegenlerinizden yolladığınız gemilerle beraber savunmak içindir.
Saldırı olduğunda konuşlandırılmış gemiler gezegenin savunmasına dahil kabul edilirler.
Filo menüsündeki görev seçeneklerinde bulunur. Buradan filoyu diğer gezegende ne kadar süreyle konuşlandıracağınızı belirlersiniz.

Kolonizasyon
Bir yıldız imparatorluğu kurmak için anagezegeninizin yanısıra koloniler de kurmalısınız. Kolonilerle birlikte toplam en fazla 9 gezegen sahibi olabilirsiniz.
Koloni için bir Koloni Gemisi'ne ihtiyacınız var. Gemiyi boş bir gezegene yolladıktan sonra gemi gezegene ulaşınca orada bir koloni oluşur ve gemi yok olur. Daha önce sömürgeleştirilmemiş gezegenleri seçmelisiniz, yoksa geminiz hedefi kabul etmeyip sizi uyaracaktır.
Koloniyi sadece kuran oyuncu silebilir ve koloniler saldırılarla ele geçirilemezler.
Kolonide, tıpkı anagezegende olduğu gibi her şeyi inşa edebilirsiniz.
Koloniyi ne için kullanacaksanız ona göre binalar inşa etmelisiniz. Hammadde üretimi içinse madenleri ve enerji üretimini, filonuza yağma için limanlık etsin diyeyse Deuterium üretimini sağlamalısınız.
Hangi gezegenler kolonileştirilmelidirler?
Koloni eğer hammadde üretimi içinse büyük olmasına dikkat edilmelidir. 100 alanın altındaki koloniler bu amaca uygun değillerdir. Bu iş için alan sayısı 150 ve daha üstü olmalıdır.
Alan sayıları tesadüfî olarak belirlenir. Her kolonileştirme işleminde aşağıdaki tabloya uygun aralıktan rastgele bir sayı belirlenir.
Bu konuda gezegenin güneş sistemindeki yeri önemlidir. En büyük gezegenler 4. sıradakilerdir. En küçükler ise 1'le 3 arasındaki ve 13'le 15 arasındaki, güneşe en yakın ve en uzak gezegenlerdir. Orada alanı 100'den büyük gezegene çok seyrek rastlanır.
Kolonizasyon için en uygun gezegenler 4'le 12. sıra arasındaki gezegenler olurlar ve genelde çabuk kapılırlar.
Gezegenler, güneşe olan uzaklıklarına göre enerji üretimi açısından farklılık gösterirler. Güneşe yaklaşıldıkça Solar Uydular daha çok enerji üretirler (uydu başına en çok 50). Solarenerji ve Füzyonenerji Santralleri bu durumdan etkilenmezler.
Gezegenler arasındaki bir fark da Deuterium üretiminde görülür. Güneşe daha uzak ve dolayısıyla daha soğuk gezegenlerde üretim diğerlerine oranla %40'a kadar daha fazla olabilir.
Koloniyi İptal Etmek
Bu işlem Genel Durum'daki tabloda koloni ismine tıklayarak açılan menüden şifre girilerek yapılır. İşlemi tamamladığınızda bir gezegeniniz eksilir ve onun yerine bir Asteroid Alanı çıkar (Galaksi menüsünde A ile gösterilir). Bu alan en az 24 saat kalır ve ondan sonra gezegen tekrar kolonileştirilebilir. Bu süre içinde alana uçulabilir, saldırı düzenlenebilir ve harabe alanı varsa geridönüşüm yapılabilir.
Sonuç olarak neredeki gezegen kolonileştirilirse kolonileştirilsin, bunun mutlaka avantajları ve dezavantajları olacaktır. Kullanım amacına uygun inşa işlemleriyle koloni en verimli şekilde kullanılabilir.
Metal ve Kristal üretimi için 4-9 arasını, Deuterium üretimi için 13-15 arasını, yağmalarda kullanılmak üzere limanlık için geri kalanları kullanabilirsiniz. 1-3 arası Gravitasyon Araştırması için uygundur, onun dışında kolonileştirmeye pek değmezsz.

Güneş sistemindeki sıralarına göre teorik gezegen büyüklükleri şöyledir:
Pozisyon Ortalama Büyüklük En Küçük Alan Sayısı En Büyük Alan Sayısı
-----1----------64 ------------------48 ---------------80-------------
-----2 ---------68 ------------------53 ---------------83-------------
-----3 ---------73 ------------------54 ---------------82-------------
-----4 ---------173 -----------------108 --------------238-----------
-----5 ---------167 -----------------95 ---------------239-----------
-----6 ---------155 -----------------82 ---------------228-----------
-----7 ---------144 -----------------116 --------------173-----------
-----8 ---------150 -----------------123 --------------177-----------
-----9 ---------159 -----------------129 --------------188-----------
-----10 --------101 -----------------79 ---------------122-----------
-----11 --------98 ------------------81 ---------------116-----------
-----12 --------105 -----------------85 ---------------129-----------
-----13 --------110 -----------------60 ---------------160-----------


Harabe Alanı ve Geridönüşümcü
Galaksi kısmında bazı gezegenlerin yanında T harfi görürsünüz. Bu harf Harabe Alanı (Trümmerfeld) anlamındadır. Mausu üstünde bekletirseniz alanda ne kadar maden olduğunu da görürsünüz.
Her savaşta, gemiler ve Solar Uydular vurulduklarında bir Harabe Alanı oluşur. Bu alanda, vurulan cihazların inşası için gerekli Metal ve Kristal'in yaklaşık %30'u bulunur. Deuterium Harabe Alanı'nda bulunmaz. Aynı şekilde vurulan savunma gereçleri de orada olmazlar.
Harabe Alanı gezegendedir ancak kimseye ait değildir.
Elini çabuk tutan Harabe Alanı'na Geridönüşümcü yollayabilir. Bir Harabe Alanı için savaşılmaz ya da o savunulmaz. Harabe Alanı'nın bulunduğu gezegenin sahibi dahi alandaki madeni kimin aldığını bilmez.
Harabe Alanı'ndaki maden, Geridönüşümcüler tarafından kullanılır hale getirilir ve gezegene taşınır. Geridönüşümcü 20 bin maden taşıyabilir. Geridönüşüm işlemi 1'e 1 yapılır ve Geridönüşümcünün taşıma kapasitesi dolana dek sürer.
Geridönüşümcü'yü Harabe Alanı'na yollamak için, Filo menüsünün ikinci kısmında koordinatların yazıldığı kısmın sağından HA seçilmelidir. Belirtilen koordinatta bir Harabe Alanı olmasa da menüde HA yazar ve gerçekten alan olup olmadığını ancak filoyu yollayınca anlayabilirsiniz. Bir alan yoksa Gezegenin ıssız olduğuna ve sömürgeleştirilmesi gerektiğine dair bir uyarı mesajı gelir.
Geridönüşümcüler savaş gemilerine oranla oldukça yavaştırlar. Yani bir gezegene saldırıp orada oluşacak Harabe Alanı'nı da siz boşaltmak istiyorsanız, Geridönüşümcü'yü saldırı filonuzdan çok daha önce yollamalısınız. Çünkü eğer Geridönüşümcü alana saldırıdan 2 saat sonra ulaşırsa çok geç olabilir.
Gezegen sahibi, kendi gezegenindeki Harabe Alanı'na ulaşma konusunda avantajlıdır. 7 dakika içinde alana ulaşır. Bu da sizin elinizi olabildiğince çabuk tutmanız gerektiğini gösterir.
Eğer gezegende daha önceden bir Harabe Alanı oluşmamışsa ve bu yüzden Geridönüşümcü yollayamıyorsanız, bir Casus Sondası'nı saldırı göreviyle yollayın. Vurulacak ve orada bir Harabe Alanı oluşturacaktır. Siz de bu alanı hedef seçerek Geridönüşümcü'yü yollarsınız.
Asteroid Bölgesi
Asteroid bölgesi, Galaksi menüsünde gezegen numarasının yanındaki A harfiyle gösterilir.
Onlar sahipleri tarafından terkedilmiş kolonilerdir.
Bir koloni silindiğinde üstündeki tüm yapılar ve filo yok olur, gezegen yerinde Asteroid bölgesi oluşur.
Silinme isleminden 48 saat sonra A harfi kalkar ve gezegen tekrar kolonileştirmeye açılır.
Asteroid bölgesinin yararı yahut zararı yoktur. Oyunun pasif bir öğesidir.
Roket Silosu
Roket Silosu hem saldırı hem de savunma gerecidir. Diğer gezegenlerin savunmasına zarar veren Gezegenlerarası Roketler ve bu roketlere karşı Yakalayıcı Roketler bulundururlar.
Bu roketleri inşa etmek için öncelikle Binalar kısmından Roket Silosu'nu inşa etmelisiniz. Daha sonra Savunma kısmından roketleri inşa edebilirsiniz.
Gezegenlerarası Roketler'i Roket Silosu 4. Kademe'ye geldiğinde inşa edebilirsiniz. İnşa için 25.000 Metal, 5.000 Kristal ve 20.000 Deuterium gerekir. Saldırı Gücü 12.000'dir.
Bu roketlerin menzili kısıtlıdır ve İmpuls (İçtepi) Motor Takımı kademesinin iki katı kadardır.
Rakibe ulaşma hızı da kendi sisteminiz için 30 saniye, her eklenen sistem için de ek 60 saniyedir.
Yakalayıcı Roketler'i de Roket Silosu 2. Kademe'ye geldiğinde inşa edebilirsiniz. Bir roket için 8.000 Metal ve 2.000 Deuterium gerekir.
Gezegenlerarası Roketler Galaksi menüsünden kullanılırlar. Menzil içindeki gezegenlerde sonda ve mesaj yazma butonlarının arasında yeni bir buton belirir. Bu butona tıklayarak yeni bir menüye gelirsiniz. Bu menüde kaç roket kullanacağınızı ve öncelikli hedefinizi seçersiniz.
Öncelikli hedef yok edilene kadar atışlar ona yapılırlar. Daha sonra roket artmışsa diğer savunma gereçlerine yollanırlar. Onlar da yok edilince bu kez gezegendeki Roket Silosu ve roketler hedef alınırlar.
Gezegenlerarası Roketler ile yok edilen savunma gereçleri kendilerini tekrar yenileyemezler ve yok olurlar.
Gezegenlerarası Roketler'in Saldırı Değerleri Silah Tekniği kademenize oranla artarlar ve savunan taraftaki kalkan değerleri hesaba katılmaz. Bu da Kalkan Kubbeleri'ne saldırı için idealdir.
Yakalayıcı Roketler otomatik olarak fırlatılırlar. Her Gezegenlerarası Roket'e bir Yakalayıcı Roket gider.
Saldıran taraf bir Savaş Raporu görmez, saldırısının etkilerini sonda ile öğrenmelidir. Ancak saldırılan taraf bir rapor alır.
Ay ve Özel Binalar
Ay, OGame'de de tıpkı gerçek hayatta olduğu gibi gezegenin etrafında dönen önemli bir uydudur. Yani aynı Harabe Alanı gibi gezegene bağlı bulunur ve Filo menüsünden hedef olarak seçilebilir.
Ay, bir filo gezegendeki savaşta vurulup yokedilince oluşur. Harabe sıkışır ve bir ay oluşturur. Ancak bu her seferinde olmaz, 100 bin madenlik harabe başına %1 şansla olur. Bu şans en çok %20'ye kadar çıkabilir, daha büyük harabelerin şansa etkisi %20'den çok olmaz. Harabe ne kadar büyükse ay da o kadar büyük olur. En büyük ay, yaklaşık 8000km çapında olur.
Bir ay ham haldeyken 1 alana sahiptir. Üstünde Ay Merkez İstasyonu kurularak ay üstünde bina inşa edilecek hale gelir. İstasyon kademesi her büyütüldüğünde aya 3 alan eklenir. Ay yüzeyindeki kullanılabilir alanların üst sınırı ayın kendi büyüklüğüyle orantılıdır. Alanlar, ayın büyüklüğüne göre 12 ila 79 arasında olurlar.
Ay, bir Ölüm Yıldızı'nca ortadan kaldırılabilir.
Aya kurulan iki özel yapı vardır: Radar İstasyonu ve Sıçrama Geçidi.
Radar İstasyonu
Radar İstasyonu, düşman gemi hareketlerini gözetlemeye yarar. Sadece aya kurulabilir ve kısıtlı bir menzili vardır. Bu menzil, kademe arttıkça Kademe²-1 sistem genişler. İlk kademede sadece kendi güneş sisteminizi gözetleyebilirsiniz.
Gelen gözetleme raporunda, taranan gezegenlerden kalkan ve oraya gelen filolar gösterilir. Bu gemilerin hedeflerinin Radar İstasyonu'nun menzili içinde olması ya da olmaması bu raporda önemli değildir. Taranan gezegenin menzilde olması yeterlidir.
Bu işlem casusluğun tam tersidir. Casus Sondası'yla hammadde ve filo gibi gezegende olan ve duran şeyleri, Radar İstasyonu'yla da gezegendeki hareketli cisimleri, hedefleri ve varış saatleriyle birlikte görürsünüz.
Bir gözetleme işlemi 5000 Deuterium harcar. Taramak için ayı seçip Galaksi menüsünden taranacak gezegeni seçmeniz yeterlidir. Bir popup pencere açılır ve orada kurbanın tğm filo hareketleri listelenir. Gözetlenen gçzetlendiğini farketmez.
Eğer popup pencere açılmazsa ya ayarlarınızda javascriptle ilgili sorun vardır ya da popup bloklama sisteminiz devrededir.
Pencere "Aktüelleştir" butonuna kadar boşsa, o sırada hiç filo hareketi yok demektir.
Sıçrama Geçidi
Geçit, filolarınızı istediğiniz koordinata "ışınlamaya" yarar. Filo yolda zaman kaybetmeden istenen koordinatta olur. Bu işlem için iki geçit gereklidir. Geçitten hammadde yollanmaz, ayrıca geçit saatte bir kez kullanılabilir.
Terraformer
Gerekenler
Nanit Fabrikası - Kademe 1
Enerji Tekniği - Kademe 12
Hammadde -Kademe 1 için: 50.000 Kristal, 100.000 Deuterium, 1000 Enerji
Terraformer ile Ay dışındaki tüm gezegenlerin alan sayısını arttırabilirsiniz.
Bina menüsünden yapılabilir ve kademe başına 5 alan sayısı artar. Kendisi de bir alan kapsadığından, her kademe artışı 4 ek alan olarak gezegene yansır.
Terraformer 100 alanlı gezegenlerin alan sayısını artırıp onları süper koloniler haline getirmek için değildir elbette. Daha çok Anagezegen ile eski ve önemli kolonilerde gelişim için ek alanlar oluşturmak içindir.
Terraformer'ın gelişi yüksek alan sayılı koloni arayışlarına bir son vermemelidir. Çünkü 200 ve üstü alan sayısı olan bir koloni bulmaya çalışmak, alan sayısı az bir koloniyi Terraformer ile geliştirmekten çok daha ucuzdur.
Terraformer'ın kademe sayısı arttıkça bir üst kademe için gereken hammadde miktarı da oldukça yüksek olmaya başlar. Ayrıca yapımı esnasında tıpkı Gravitasyon Araştırması'ndaki gibi Enerji gerekir ve ileri kademelerde bu çok sayıda Solar Uydu ile mümkün olur. Enerji sadece inşa işlemi için direktif verilirken gereklidir, daha sonra Enerji düşse bile inşaat devam eder.
Terraformer'ın eski kolonilerdeki inşasındaki en büyük zorluk Nanit Fabrikası ihtiyacıdır. Çoğu oyuncu gezegendeki alan sayısı azaldıkça yeni maden kademeleri için Robot Fabrikasının kademesini düşürür. Ama bu Nanit Fabrikası için kötüdür, çünkü o da 10. Kademe Robot Fabrikası ister.
Bu tip durumlarda gezegenden 11 alanı Terraformer için feda etmeye değip değmeyeceği düşünülmelidir.
Terraformer'ın yapımına karar verilirse tıpkı Gravitasyon Araştırması'nda olduğu gibi, bir anda planlanan tüm kademeler yapılmalıdır. Böylece bunun için gereken Solar Uyduların işi çabucak biter ve sonradan onları tekrar tekrar yapmanıza gerek kalmaz.
Galaksilerarası Araştırma Ağı
Gerekenler
Bilimsel Araştırma Laboratuvarı - 10. Kademe
Bilgisayar Tekniği - 8. Kademe
Hiperuzay Tekniği - 8. Kademe
Gezegenlerarası Araştırma Ağı, birçok gezegendeki laboratuvarları birleştirir ve daha hızlı çalışmalarını sağlar.
Bu ağ da bir araştırmadır ve her kademede bir gezegen daha ağa katılır. Yani mesela 4. kademede anagezegen ve 4 koloni araştırma ağına katılmış olurlar. Kolonilerin ağa katılmaları sırasında gezegendeki Bilimsel Araştırma Laboratuvarı kademesinin yüksekliği dikkate alınır ve yüksek olan daha önce ağa katılır.
Bu araştırma en çok 8. kademeye kadar yapılabilir, zira 8'den fazla gezegen kolonileştirilememektedir.
Laboratuvarlar sadece eğer araştırma için gerekli kademedeyseler yeni araştırma için diğerleriyle aynı ağda çalışabilirler.
Örneğin Hiperuzay Tekniği araştırması 7. kademe laboratuvar gerektirir. Bu yüzden de o tekniğin kademesi arttırılırken ağdaki gezegenlerden en az 7. kademe laboratuvarı olanlar çalışırlar.
Bu yüzden eğer birçok laboratuvar beraber çalıştığı halde araştırma süreleri size çok gelirse, önceden laboratuvarların gerekli kademeye sahip olup olmadıklarını kontrol edin
 
ISS Kuralları

1. ISS Saldirisi İcin En Az 2 Oyuncunun Filo Birlestirmesi Gerekir. 1 Kisilik Issye İzin Verilmez.

Aciklama: Bazilariniz Bunu Yadirgayacaktir; Ancak ISS Bildiginiz Üzere Ittifak Savas Sistemi Demektir. Teknik Olarak Bir Oyuncunun Kendiyle ISS Yapmasi Mümkün Olsa Da Bu ISS Nin Anlamina Aykiridir. Diyeceksiniz Ki, İyi De Simdi Bir Arkadasimiz Filoya 1 Gemi Ekler Ve 2 Oyuncu Oluruz, Ne Degisir? Kurala Uymus Olursunuz, Kural Da ISS Yi Anlam Olarak Korur.

Ayrica Admin Panelindeki Bazi Sorunlar Giderildikten, Issyi Bu Noktada Etkileyen Program Hatalari Giderildikten Sonra; ISS Nin İsmi Degistirilip Bu 1.Maddenin Yeniden Yorumlanmasi Olabilir. Ancak Bu Eklentinin İsmi ISS Oldugu Ve Bazi Sorunlar Giderilemedigi Sürece Bu 1.Madde Kalacaktir.

Ancak Dedigim Gibi Diger Katilimcilardan Yapilacak Eklenti 1 Gemi Bile Olsa Kurala Uyulmus Olacaktir Ve Dolayisiyla Aslinda Fazla Da Bir Sey Degismeyecektir. Bu Noktada Bir Bug Olusumu Ve Admin Panelideki Bir Ayrinti Daha Dikkatli İncelenebilecektir.



2. ISS Saldirisinda Kalkan İlk Filodan Sonra Tüm ISS Saldirisina En Fazla 15 Kez Filo Eklemesi Yapilabilir (Filo Cikarmak, Ekleme Sayisini Azaltmaz). Bir Katilimci En Fazla 5 Filoyla Katilabilir. Bu 16 Sayisi İcinde Oyuncular İstedigi Gibi Filo Yavaslatma Yapabilir. 16dan Fazla Filo Eklenmesi Kural İhlali Olusturur.

3. ISS Saldirisini Olusturan Filolar, Saldiri Kurallari Cercevesinde Degerlendirilir. Yani Her Oyuncu Savasa Soktugu Filo Sayisi Kadar Saldiri Yapmis Kabul Edilir. (Bknz 3/24 Kurali)

4. ISS İcinde GD Ve Harabe Paylasimi Katilimcilarin Saldiriya Ekledikleri Filoya Oranla Yapilir, Yani Kattiklari Filonun Maddi Degeri Baz Alinir. Puani Düsük Katilimcilarin Kendi Paylarina Düsenden Fazla Harabe Toplamalarinda Bir Sakinca Yoktur. Yeterli GD Göndermemesi Durumunda; Yüksek Puanli Oyuncunun, Puani Düsük Oyunculardan Alabilecegi Toplam Miktar, Yaktigi Deut Ve Zarari Toplamini Gecemez. Kisacasi ISS Ye Giren GD Sayisini Da Ona Göre Ayarlamaya Calismalidir.

5. ISS Sirasinda, Savunan Filonun Kalkisini Engellemeye Yönelik Filo Hareketi Yapmak Bug Kapsaminda Degerlendirilecektir.

6. Issdeki Kural İhlalleri Sonucu Savunan Vurulursa, ISS'e Katilan Tüm Hesaplar Savunanin Zararini Ortaklasa Karsilar. (Ayrica Bknz 7.ISS Maddesi)

7. Oyun Genel Kurallari ISS İcin De Gecerlidir. Bug Kullanimi, Saldiri İhlali Ve Benzeri İhlallerde İlgili Yaptirimlar Uygulanacaktir.

Konuyla İlgili Bazi Noktalar Tam Acikliga Kavusmadi Ve Sizleri Birkac Konu Hakkinda Aydinlatmak İstedim:


Bilgilendirme

1 - 1. Maddede Bahsi Gecen 1 "Gemi" Tanimlamasina "Sonda" Da Girer Mi: Hayir Girmez, Sonda Ekleyerek ISS Olusmasina İzin Verilmez.( 1.Madde İcin Gecerli)

2 - 2. Maddedeki 16 Kotasi İcinde "Sonda" Gemisiyle Yavaslatma Yapilabilir Mi?:
Evet "Sonda" Gemisi İle Yavaslatma Yapilabilir, Buna İzin Verilir.



ISS Cezalari Nedir?

ISS Olusumundaki İhlaller Dolayisiyla 3 Tip Ceza Vardir, Fazlasi Yoktur.

1. Ceza Tipi

ISS Kural İhlali Sonucu Ortaya Cikar.Cezasi: Saldiri İhlali Cezasi + Zarar Tazmini.ISS Kurallarinda Belirtilen İlk 3 Madde İcin Bu Uygulanir.

Örnek: Tek Basina ISS Yapmak: Cezasi 1.Tip Cezadir.

Örnek2: Arkadasin Filosuna Bir Sonda Ekleyerek ISS Olusturmak: Cezasi Yine 1.Tip Cezadir.

2.Ceza Tipi

4. Madde Yani GD Paylasimi İcin Gecerlidir. Bildiginiz Normal Oyun Kurallari 7.Madde Yürürlüge Girer. Yani "Takviye Yapmak"...

3.Ceza Tipi

Bug Olusturarak Rakibi Vurmak. Bu Noktada Da Bildiginiz Cezalar Uygulanir. Yani Duruma Göre 20 Gün Kapama Ya Da Hesap Kapama. Ayni Zamanda Yine Magdurun Zarari Karsilanir. Ceza Durumunun Olusmasi İcin, Kesinlikle Bug Olusmasi Gerekir. Varsayim Ya Da Niyet Ceza Alma Sebebi Degildir.


Kisacasi Özel ISS Cezasi Yoktur, Genel Cezalar Gecerlidir. ISS Sirasinda Bug Olusturarak, Karsi Tarafin Zarar Görmesine Yol Acmak ISS Katilimcilarinin Sorumlulugundadir
 
Ogame Kuralları

1. Kayıtlar

Bir hesabin birden çok kullanıcı tarafından kullanılması kesinlikle yasaktır. Bir hesap ancak kayıtlı, sürekli email adresinin sahibi tarafından kullanılabilir. Bu kuralın süreli istisna durumu "Kayıt Bakıcılığı" olarak adlandırılır. Kayıt bakıcılığı, bir hesabi geçici süre ile hesap sahibinin haricinde başka birinin kullanmasıdır.

Bir kaydın sahibi o kayıttaki sürekli email adresinin sahibiyle ayni kişidir. Kayıt devri için kaydın sürekli e-posta adresinden Üst Oyun Operatörüne; *Devredilecek hesap adı, *Devredilecek hesabın sürekli email adresi, *Devredilen hesabin yeni sahibinin email adresi, *Devredilen hesabın varsa yeni adı, bilgilerini içerecek email atılması ve onay beklenmesi şarttır. Devredilen bir hesabın yeniden başka birine devredilmesi için en az 45 gün geçmesi gereklidir.Devredilen hesabın daha önce verilmiş olan cezaları hesabın yeni sahibine aktarılacaktır. (Örneğin; Hesap daha önce 2 kez hakaretten ceza almış ve yeni sahibi 1 kez hakaret etmişse hesap silinmek üzere kapatılır.) Sürekli email adresinin haricinde atılan mailler dikkate alınmaz.

2. Multi Kayıt

Her oyuncu Evren başına sadece 1 kayıt açabilir ve oynayabilir. Aynı evrende bir kişi tarafından açılan ya da oynanan birden fazla kayıt tespit edildikleri anda silinmek için dondurulurlar. Aktif ya da pasif, saldırı, hammadde tarlası, casusluk amaçlı, radar raporlarını kullanma amaçlı, maden takviyesi ya da sadece mesaj yazma amaçlı yani ne olarak kullanılırsa kullanılsın birden çok kayıt açmak kesinlikle yasaktır! İki kayıt arasında ki puan farkına bakılmaz. Yani 1 milyon puana sahip bir oyuncu dahi sıfır puanlı bile olsa, ikinci bir hesaba sahipse cezalandırılırlar. Multi-kayıt adı altında ceza alan kayıtlar kapama moduna geçirilir.

3.IP-Kontrolün Devre Dışı Bırakılması
Ayarlar da ki "IP Kontrolünü devre dışı bırak" seçeneği işaretlenirse IP-kontrol pasive edilir. IP Kontrolü ancak yönetici izni ile devre dışı bırakılabilir. Bunun için sürekli email adresinden yalnızca ilgili evrenin ADMİNine *ip kontrolün devre dışı bırakılması için geçerli sebep *devre dışı kalacak süre bilgilerini içerecek bir mail atılmalı ve izin beklenmelidir. Kayıt sahibi IP Kontrolünü devre dışı bıraktığında oyun yöneticilerinin bu konu hakkındaki sorularını cevaplamakla yükümlüdür. İzin alınmadan ip kontrolün devre dışı bırakılması durumunda, yöneticiler oyuncuya ceza sistemi cercevesinde yaptırım uygulama hakkına sahiptir.


4.Takviye Yapmak

Bir oyuncunun başka bir oyuncuya hiçbir sebep olmaksızın hammadde yollaması, aktarması takviye olarak değerlendirilir. Düşük puanlı oyuncunun yüksek puanlı oyuncuya karşılıksız hammadde yollaması kesinlikle yasaktır. Ancak yüksek puanlı oyuncunun düşük puanlı oyuncuya yardım amaçlı hammadde göndermesinde bir sakınca yoktur*. Takviye yapmak sadece hammadde nakliyatını içermez. Örnek olarak aşağıdaki durumlarda izin verilmeyen takviye durumlarına girer: - Kendi gezegenindeki kaynakları çok açık şekilde, saldırılara karşı ortalıkta bırakmak; - Harabe alanı oluşturabilmek için zayıf filolarla saldırmak; - ve bunun gibi başka yöntemler.
Oyunda başka oyunculara ceza aldırtmak için hammadde transferi kesinlikle yasaktır. Bu sebepten tespit edilen hesaplar cezalandırılırlar. Ceza amaçlı gelen nakliyeyi alan oyuncu ise, bu miktarı operatöre yollamak zorundadır.
*Hibe yapan oyuncu, hibe yapılan oyuncu ile aralarında ki puan farkında olacak olası değişimlerini mutlaka göz önünde bulundurmalıdır

II İstisnalar
a. Ay Çıkarma Saldırıları:
Bir oyuncunun, herhangi bir gezegeninde Ayı yoksa, harabe alanında oluşan kaynaklar Ayın yüzde 20 şansla oluşumu için gerekli olan kaynak miktarını (2 milyon harabe) geçmeyecek şekilde anlaşmalı saldırı düzenlenebilir.
b. İttifak yardımı:
Bir saldırıdan sonra İttifak saldırıya uğrayan üyesine zarar çeşidi ve miktarına uyacak şekilde yardim edebilirler. Ancak bunu yapmadan önce saldırı alan oyuncu, sürekli email adresinden evren operatörüne *Savaş raporu
*Toplam zararı
*Yardım edecek oyuncular
bilgilerini içerecek mail atması gerekir ve cevap beklemesi gerekir. Aldıkları yardım, kaybın çeşidinde olmalı ve bu kaybı geçmemelidir. (Örneğin, 300k metal 100k kristal kayıp veren oyuncuya 400k deuterium yollanmamalıdır)

5. Art Niyetli Saldırı

I 3/24 Kuralı
Herhangi bir oyuncuya ait bir gezegene 24 saat içinde en fazla 3 saldırı yapılabilir. Bu kural savunan oyuncunun tüm hesabini kapsamaz, her gezegen için 3 saldırı kuralı ayrı ayrı değerlendirilir. Bu sistemde çok önemli bir ek kural vardır:
-Bir gezegene 30 dakika içinde varacak 3 saldırı uçuşu tek bir saldırı olarak değerlendirilir. Dolayısıyla eğer, tüm saldırılar bu düzen içinde olursa bir gezegene 24 saat içinde 9 saldırı uçuşu yapılabilmesi mümkündür. Ayrıca,
-30 dakika içerisinde 6 uçuş hareketi 2 saldırı yerine geçecektir ve kurallara uygundur.
-30 dakika içinde 9 uçuş hareketi 3 saldırı sayılır ve yine kurallara uygundur
Her ne şekilde olursa olsun bir gezegene 24 saat içinde 9 dan fazla saldırı yapılması kurallara aykırıdır. (Bknz. III. İstisnalar)
Saldırı saatlerini değerlendirirken, saldırı filolarının savunan oyuncunun gezegenine varis zamanları değerlendirilir. Saldıran oyuncunun filolarının kalkış zamanı değerlendirilmez. Gezegenler ve Aylar farklı sayılır. Yani 3/24 saldırı kuralında AY ve gezegenler ayrı ayrı değerlendirilir.
I ye da i li(inaktif) gezegenler için de saldırı kuralları geçerlidir, oyun operatörleri kural ihlali görürlerse gerekli cezayı verebilir. Saldırı kuralından ceza almak için şikayet gelmiş olması gerekmez.
IGelişmeyi Engelleyici Saldırılar
Bir oyuncuya o oyuncunun artık gezegenini geliştirmesine olanak vermeyecek şekilde saldırılması yasaktır. Bunun anlamı bir gezegene 3 gün boyunca, artarda 9ar kez uçulamaz.
II Uzun süreli saldırılar
Başka bir oyuncuya ait gezegenlere , karşı tarafın izni olmadan, saldırı, nakliye veya casusluk görevleri ile 24 saatten daha uzun surede varacak uçuşlar yapmak yasaktır. Bununla beraber, nakliye, saldırı ve casusluk amacı taşımadıgı çok bariz olan filo hareketleri ile 24 saati aşmayacak sekilde birden fazla saldırının birbirine kopru yapılması ve bu yolla 24 saatten daha uzun surelerde hedef oyuncunun mesgul edilmeside yasaktır. (Ölüm Yildizi ile yapilan saldirilar bu kural kapsaminda degildir)

III. İstisnalar
1. Savaş:
Bir ittifak, başka bir ittifağa savaş açılabilir. Bir ittifak savaş açabilmek için OGame Forumunda Oyuncular Arası DİPLOMASİ->İlgili Evren bölümünde aşağıdaki bilgilerin net olarak belirtilmesi gerekir.

6. Bug Kullanımı (Program Hataları)

Bug kullanımı kesinlikle yasaktır. Her oyuncu bulduğu programlama hatalarını vakit kaybetmeden Admine yada Üst Oyun Operatörüne bildirmekle yükümlüdür. Bu hataları çıkar amaçlı kullananların kayıtları silinmek üzere dondurulacaktır. Buldukları bugları düzelmeksizin oyuncularla paylaşmak bugdan yararlanmak sayılır ve hesapları silinmek üzere dondurulur.
Oyun Tekniğine Müdahaleler:
Oyun oynanabilirliğini aksatan ya da aksatmaya çalışan her türlü yöntemin kullanımı yasaktır. Özellikle otomatik ya da yari otomatik Script kullanımı( mesela bilgi bankasına sürekli soru yönelten, oyun içinde yardımcı mekanizmalar ve oluşumlar ayarlayan) kesinlikle yasaktır. İçinde oyun açılan veya oyun içinden otomatik bilgi alan yazılımların ve kullanımında sakınca olmadığı yöneticiler tarafından açıklanmayan (bknz. GIS ve Forum) her türlü ek programların destek amaçlı kullanımı yasaktır. Bu kuralı ihlal eden oyundan atılır. Sisteme verilen zararın tazmini için yasal yollara başvurulabilir.

8. Mesajlaşma sistemi ve yazılan yazılar

Oyun yapısı içerisinde ki mesajlaşma sistemleri, gezegen isimleri, ittifak isimleri, ittifak içerikleri, arkadaşlık başvurusu vs yöntemlerini kullanarak hakaret, küfür, asılsız suçlamalar, oyun konusu dışı tehdit, şantaj, her turlu propaganda, siyasi ve dini içerikli yazılar yazmak, her turlu kanuna aykırı davranışlarda bulunmak kesinlikle yasaktır ve kullanıcı bu davranışından sorumlu olur.
Gerçek hayata ilişkin şantaj ve tehditlerde ve diğer ihlallerde boyutuna göre oyun sorumluları tarafından hesabı geçici bir süre dondurmadan, oyuncunun tüm evrenlerdeki hesaplarının silinmek üzere dondurulmasına kadar ağırlaştırılabilecek ceza uygulamasına varılabilir.
Mesaj sistemleri ile flood(aynı mesajın defalarca yollanması), spam, oyun dışı reklam yapmak yasaktır.Ayrıca oyuna bağlı forum platformunda yapılan ağır ihlallerde adminlerin talebi ile oyunda SGO ve Adminler tarafından, ilgili evren yada tüm evrenlerde yaptırım uygulanabilir

9. Ticaret-Takas

İki oyuncu arasında maden ticareti yapılabilir. Bir oyuncu kendisinden düşük puanlı bir oyuncu ile ticaret yaparken, bu oranları kendi lehine değiştiremez!Ancak düşük puanlı oyuncu lehine oranlar değiştirilebilir. Verilen oranlara tam olarak uyulmalıdır. Ufak bile olsa yüksek puanlı lehine sapmalar yapmak yasaktır. Bu transferler karşılıklı olarak, 24 saatlik zaman dilimi içinde bitirilmelidir ve transferler yalnızca nakliye görevi ile yapılmalıdır.

10. Oyundan Atılmak / Oyuncu Şikayetleri

Oyuncu, oyun ve OGame in diğer iletişim araçlarındaki kurallara uymakla yükümlüdür. Kurallara uymadığı tespit edildiğinde kaydı/kayıtları (farklı evrenler/farklı platform) geçici bir süre yada silinmek üzere dondurulur. Oyuncu herhangi bir konuda operatöre şikayette bulunacaksa bulunacağı şikayetin zaman aşımı süresi 7 gündür. Şikayet konusu olayın gerçekleşmesi ile şikayet arasında 7 günden fazla zaman geçti ise şikayetler değerlendirilmez.

11. Silme Modu ve İade / Telafi

Silme moduna geçirilen kayıtların tatil moduna alınması zorunludur. Oyunu bırakmak isteyen oyuncular, hesap devri yapmadıkları takdirde, hesabı silme moduna almalıdırlar. Oyuncuların kendi isteği ile kendi hesaplarının yöneticiler tarafından kapatılmasını istemeleri yasaktır.
İade / Telafi
a. Herhangi bir oyuncu, herhangi bir şekilde server çöküşünden ya da program hatasından olumsuz etkilenirse, kaydının ve durumunun tekrar bu sorundan önceki hale getirilmesini talep edemez.
b. Birinci maddedeki koşullar harici, yönetim hatası ile oluşan kayıplarda hangi şartlar altında ve ne derece geri iadenin yapılacağına sadece oyunun Admini karar verir ve Admin bu kararı vermeden önce olayla ilgili operatörden bir rapor alir.


TICARET :
operatorlerin on gordugu ticaret kuru ; (1k deut=1,2k kristal=2k metal)
1 kristal= 1,67 metal
1 kristal= 0,83 deut
1 metal= 0,6 kristal
1 metal= 0,5 deut

NOT : dusuk puanli oyuncu yuksek puanli oyuncuyla ticaret yaparken,
bu kurdan daha fazla miktar talep edebilir
 
---> Ogame Nedir.Merak edenler ve yeni başlayacak olan oyuncular için

Teşekkürler Güzel Paylaşım Olmuş Ellerine Saglık..
 
takipçi satın al
Uwell Elektronik Sigara
instagram takipçi hilesi
takipçi satın al
tiktok takipçi hilesi
Geri
Üst