yigitbircan
Banned
Nefs-i emmare
Hakkın emirlerine uymayan, menetliklerini umursamadan yapan, şeytana uyan, keyfine, zevkine düşkün nefistir. Cahillerin sefihlerin ve günah sefihlerin nefsidir
Nefs- i Levvame
Hakkın emirlerine kısmen uymayan, yaskladıklarını bazan yapan ve yaptığı zaman da pişman olan, kınayan nefisdir.
İyilikleri sevinen, kötülükleriyle üzülen nefisdir
Hakkın emirlerine uymayan, menetliklerini umursamadan yapan, şeytana uyan, keyfine, zevkine düşkün nefistir. Cahillerin sefihlerin ve günah sefihlerin nefsidir
Nefs- i Levvame
Hakkın emirlerine kısmen uymayan, yaskladıklarını bazan yapan ve yaptığı zaman da pişman olan, kınayan nefisdir.
İyilikleri sevinen, kötülükleriyle üzülen nefisdir
Nefs-i Mülhime
Hakkın emirlerine mümkin mertebe uyan, yasakladıklarından mümkin mertebe sakınan ve bu hallerinden dolayı bazı ilahi ilhamlara nail olan nefisdir
Nefs-i Mutmeinne
Hakkın emirlerine tam uyan, yasakladıklarından akınan, kuvvetli iman sahibi ve şüphe etmiyen nefisdir. Allah'ı hakkıyla bilen, takva ve yakin (şüpheden kurtulmuş doğru, sağlam ve kesin bilen) ashabının nefsidir. Bunlar ilahi hitabın zuhur ettiği nefislerdir.
Ayet-i Kerimede
''Ey itminana ermiş nefis! Sen rabbinden razı olarak Rabbine dön! Kullarımın arasına katıl' Ve cennetime gir'' buyurulmuştur. (Fecr: 27-30)
Görülüyor ki mutmeinne'den aşağı derecede olan nefis sahipleri ilahi hitaba layık olamamışlardır. Ancak şüphe etmiyen; ermiş olan nefs-i mutmeinne; raziye ve mardiyye nefisleri hitabullaha mazhar olmuşlardır. Ve Allah mutmeinne nefis sahiplerini raziye ve mardiyye makamlarına daet buyurmuştur. Bu davete icabet; insanı talim-i terbiye ve seyr (gönül alemi yolculuğu) ve süluk ( Bir mürşide, İnsan-ı Kamil-e bağlanma ve bu yolda ilerleme) gerektirir.
Nefs-i Mutmeinne
Hakkın emirlerine tam uyan, yasakladıklarından akınan, kuvvetli iman sahibi ve şüphe etmiyen nefisdir. Allah'ı hakkıyla bilen, takva ve yakin (şüpheden kurtulmuş doğru, sağlam ve kesin bilen) ashabının nefsidir. Bunlar ilahi hitabın zuhur ettiği nefislerdir.
Ayet-i Kerimede
''Ey itminana ermiş nefis! Sen rabbinden razı olarak Rabbine dön! Kullarımın arasına katıl' Ve cennetime gir'' buyurulmuştur. (Fecr: 27-30)
Görülüyor ki mutmeinne'den aşağı derecede olan nefis sahipleri ilahi hitaba layık olamamışlardır. Ancak şüphe etmiyen; ermiş olan nefs-i mutmeinne; raziye ve mardiyye nefisleri hitabullaha mazhar olmuşlardır. Ve Allah mutmeinne nefis sahiplerini raziye ve mardiyye makamlarına daet buyurmuştur. Bu davete icabet; insanı talim-i terbiye ve seyr (gönül alemi yolculuğu) ve süluk ( Bir mürşide, İnsan-ı Kamil-e bağlanma ve bu yolda ilerleme) gerektirir.
Nefs-i raziye
Her yönüyle hakk'a yöelen, daima Allah ile olma bilincine eren hikmetine (yüksek bilgi, gizli sebebine) ve hükmüne boyun eğerek haktan razı olan nefistir.
Ayet-i Kerimede :
''And olsun sizi biraz korku, biraz açlık; biraz da mallardan, canlardan ve mahsüllerden yana noksanlaştırma ile imtihan edeceğiz. Sar edenlere (rızamı) müjdele'' buyuulmuştur. (Bakara: 155)
Ayet-i Kerimede :
''And olsun sizi biraz korku, biraz açlık; biraz da mallardan, canlardan ve mahsüllerden yana noksanlaştırma ile imtihan edeceğiz. Sar edenlere (rızamı) müjdele'' buyuulmuştur. (Bakara: 155)
Nefs-i mardiye
Bütün varlığıyla hakkani itaatta bulunan ve böylece Hakk'ın kendisinden razı olduğu nefisdir.
Nefs-i safiye
Kendisini terbiye edip, nefsani heva isteklerden arıtarak saf ve duru hale gelen nefisdir
.Nefs-i safiye
Kendisini terbiye edip, nefsani heva isteklerden arıtarak saf ve duru hale gelen nefisdir