Neden ?
ODTÜ(İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ) (Felsefe) ögrencilerini en çok zorlayan hocalardan biri (MUHAN SOYSAL)yillik olan
dersinin final sinavini yapacakmis. Bu hoca cins sorulariyla meshurmus.
Sinav günü gelmis. Ögrenciler,
"Büyük siniflardan hep dinlerdik. Bakalim bu adam bize nasil bi'sey
soracak?" diye düsünerek girmisler sinava.
Hoca sinifa gelmis ve sinav sorusu olarak tahtaya,
"Why?" (Neden?) yazmis.
Ögrenciler bi afallamis taabi. Sonra herkes kagitlarina yumulmus.
Yalniz bir ögrenci, sinavin ilk dakikasinda kagidini teslim etmis.
Ögrencinin cevabi da soru gibi kisaymis :
"Why not?" (Neden olmasin ki?)
Bu ögrenci sinavdan -o zamana kadar kimsenin basaramadigi bi sonuçmus bu-
"100" almis. Üstelik Hoca, okul biter bitmez ögrenciyi asistani yapmis.
----------------------
Aynı hocanın yaptığı rivayet olunan bir başka sınav.
Hoca sınav yapacak ve tahtada bir tek soru yazılı "what is risk".
Öğrenciler kağıtlara gömülüp risk'in ne olduğunu anlatmaya girişmişler.
İçlerinden bir öğrenci kağıdını hemen verip çıkmış. Bomboş kağıdın başında öğrencinin ismi, en altında da "this is risk" yazılıymış. Diğer öğrenciler çeşitli notlar alırken yalnızca bu öğrenci yüz almış.
derken ikinci sınav zamanı gelmiş ve tahtada yine aynı soru "what is risk" . Sınıftaki öğrenilerin hepsi "this is risk" yazarak boş kağıtlarını vermişler. Biri hariç hepsi yüz alırken ilk sınavda yüz alan öğrenci sıfır almış. Öğrenci hemen itiraz etmiş; "İlk sınavda bu cevapla yüz almıştım. Bu sınavda bütün arkadaşlarım aynı cevapla yüz alırken ben niye sıfır alıyorum ?" Cevap kısa ama çok anlamlı "Aynı koşullar altında aynı riski iki kere alan aptaldır"
ODTÜ(İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ) (Felsefe) ögrencilerini en çok zorlayan hocalardan biri (MUHAN SOYSAL)yillik olan
dersinin final sinavini yapacakmis. Bu hoca cins sorulariyla meshurmus.
Sinav günü gelmis. Ögrenciler,
"Büyük siniflardan hep dinlerdik. Bakalim bu adam bize nasil bi'sey
soracak?" diye düsünerek girmisler sinava.
Hoca sinifa gelmis ve sinav sorusu olarak tahtaya,
"Why?" (Neden?) yazmis.
Ögrenciler bi afallamis taabi. Sonra herkes kagitlarina yumulmus.
Yalniz bir ögrenci, sinavin ilk dakikasinda kagidini teslim etmis.
Ögrencinin cevabi da soru gibi kisaymis :
"Why not?" (Neden olmasin ki?)
Bu ögrenci sinavdan -o zamana kadar kimsenin basaramadigi bi sonuçmus bu-
"100" almis. Üstelik Hoca, okul biter bitmez ögrenciyi asistani yapmis.
----------------------
Aynı hocanın yaptığı rivayet olunan bir başka sınav.
Hoca sınav yapacak ve tahtada bir tek soru yazılı "what is risk".
Öğrenciler kağıtlara gömülüp risk'in ne olduğunu anlatmaya girişmişler.
İçlerinden bir öğrenci kağıdını hemen verip çıkmış. Bomboş kağıdın başında öğrencinin ismi, en altında da "this is risk" yazılıymış. Diğer öğrenciler çeşitli notlar alırken yalnızca bu öğrenci yüz almış.
derken ikinci sınav zamanı gelmiş ve tahtada yine aynı soru "what is risk" . Sınıftaki öğrenilerin hepsi "this is risk" yazarak boş kağıtlarını vermişler. Biri hariç hepsi yüz alırken ilk sınavda yüz alan öğrenci sıfır almış. Öğrenci hemen itiraz etmiş; "İlk sınavda bu cevapla yüz almıştım. Bu sınavda bütün arkadaşlarım aynı cevapla yüz alırken ben niye sıfır alıyorum ?" Cevap kısa ama çok anlamlı "Aynı koşullar altında aynı riski iki kere alan aptaldır"