Onur insanların sahip oldukları değerlerdendir Küfür genel olarak insan /kişi onurunu kıran incitenaşağılayan söz ve eylemlerin tanımı olarak kullanılır Hemen hemen tüm toplumsal düzlemlerde bu eylemin bir yaptırımı vardır Kişi onurunun korunması toplum içerisinde bireyin yok edilmemesi elbette doğru bir yaklaşımdır Küfrün soyut varlıklara yöneltilmesinin de gerçek kişilerin düşünce/duygularında yarattığı kırılma/ezilme/üzüntünün giderilmesi amacı ile yaptırıma bağlandığı bir olgudur Her iki durumda da küfrün yaptırıma bağlanması haklı ve yerinde olmakla birlikte küfrün kriminal çözümlenmesi/analizi yapılarak sebeplerinin belirlenmesi ve giderilmesi yönteminin güncelleştirilmesi gerektiği düşüncesindeyim
Küfrün psiko/sosyolojik yapısına baktığımızda ilginç durumları görmekteyiz Küfrün yöneldiği olguların içerisinde iki kategori belirgin bir şekilde ortaya çıkmaktadır Erkeğin kadını taciz etmesi ve insanın hayvanı taciz etmesi kategorileri en belirginleri olarak göze çarpmaktadır Dikkat edecek olursak küfür içeren sözlerin çoğunlukla ana/avrat/kadın ve emektar eşek ve sadık köpeklere yöneldiğini görüyoruz Acaba neden?
İlginçtir küfür içeren sözlerin kadına yönelen şekillerini kadınlar da kullanmaktadırlar Örnek SG Tam bu noktada iki olgu öne çıkar Birincisi cinselliğin aşağılanması/basit ve içeriksiz görülmesi ikincisi de bu eylemin kadın cinsine yönelik bir aşağılama olarak kullanılması Ve yine ilginç olan diğer durum ise bunu sarf eden tüm cinslerin cinsellik konusunda geri durmamalarıdır; hem aşağılık bir tavır olarak görür hem de icra ederler cinselliğin aşağılık bir tavır olmadığı dip not olarak belirtilmelidir- Öyle ise bunun altında yatan olgu nedir?
EoE İoi küfürleri de sıkça kullanılır Hem eşekten hem de köpekten fazlası yararlanıldığı haldeAma kaplan oğlu kaplan aslan oğlu aslan denmez
Her iki olgu şunu göstermektedir İnsan türü kendisinden fizyo/sosyolojik olarak zayıf gördüğü öyle olmadığı da kesindir- olgulara yönelerek zayıf yanlarını örtülemekte/bastırmaktadır
İnsanın kutsadığı değerlerine yönelmek olarak değerlendirmek istediğimizde farklı bir tablo çıkar ortaya Tanrıya küfür ve ana/avrada küfürde tamam bu anlaşılır bir şeydir Ancak eşek ve köpeğe yönelik küfürde böyle bir kutsama yoktur Demek ki küfrün temelinde yatan olgu karşıdakinin kutsal değerleri değildir
İnsan türü küfrederken rahatladığını düşünür Bu aslında aciz kaldığının bir göstergesidir Büyük olanın çocuğa şiddet uygulayarak onu susturmaya çalışması ile küfür arasında doğrudan bir ilişki vardır Her ikisinde de bir çözümsüzlük ve yetmezlik/acizlik vardır
Neye/niçin/kim üzerinden/hangi değere yönelerek küfür edildiğinin düşünülmesi ve bunun erkek egemen kültürü ile yakınlığının araştırılması/bilinip/öğrenilmesi ve değerlendirilmesi gerekir.
Alıntı.
Küfrün psiko/sosyolojik yapısına baktığımızda ilginç durumları görmekteyiz Küfrün yöneldiği olguların içerisinde iki kategori belirgin bir şekilde ortaya çıkmaktadır Erkeğin kadını taciz etmesi ve insanın hayvanı taciz etmesi kategorileri en belirginleri olarak göze çarpmaktadır Dikkat edecek olursak küfür içeren sözlerin çoğunlukla ana/avrat/kadın ve emektar eşek ve sadık köpeklere yöneldiğini görüyoruz Acaba neden?
İlginçtir küfür içeren sözlerin kadına yönelen şekillerini kadınlar da kullanmaktadırlar Örnek SG Tam bu noktada iki olgu öne çıkar Birincisi cinselliğin aşağılanması/basit ve içeriksiz görülmesi ikincisi de bu eylemin kadın cinsine yönelik bir aşağılama olarak kullanılması Ve yine ilginç olan diğer durum ise bunu sarf eden tüm cinslerin cinsellik konusunda geri durmamalarıdır; hem aşağılık bir tavır olarak görür hem de icra ederler cinselliğin aşağılık bir tavır olmadığı dip not olarak belirtilmelidir- Öyle ise bunun altında yatan olgu nedir?
EoE İoi küfürleri de sıkça kullanılır Hem eşekten hem de köpekten fazlası yararlanıldığı haldeAma kaplan oğlu kaplan aslan oğlu aslan denmez
Her iki olgu şunu göstermektedir İnsan türü kendisinden fizyo/sosyolojik olarak zayıf gördüğü öyle olmadığı da kesindir- olgulara yönelerek zayıf yanlarını örtülemekte/bastırmaktadır
İnsanın kutsadığı değerlerine yönelmek olarak değerlendirmek istediğimizde farklı bir tablo çıkar ortaya Tanrıya küfür ve ana/avrada küfürde tamam bu anlaşılır bir şeydir Ancak eşek ve köpeğe yönelik küfürde böyle bir kutsama yoktur Demek ki küfrün temelinde yatan olgu karşıdakinin kutsal değerleri değildir
İnsan türü küfrederken rahatladığını düşünür Bu aslında aciz kaldığının bir göstergesidir Büyük olanın çocuğa şiddet uygulayarak onu susturmaya çalışması ile küfür arasında doğrudan bir ilişki vardır Her ikisinde de bir çözümsüzlük ve yetmezlik/acizlik vardır
Neye/niçin/kim üzerinden/hangi değere yönelerek küfür edildiğinin düşünülmesi ve bunun erkek egemen kültürü ile yakınlığının araştırılması/bilinip/öğrenilmesi ve değerlendirilmesi gerekir.
Alıntı.