LaNéDLy qHz
Bayan Üye
Bir ayeti kerimede :
-- Yaş ve kuru her ne varsa Kuranda Mevcuttur; buyrulmaktadır.
Ancak kimi açıkca kimi de ima ve işaretle mevcuttur.
Nitekim bu Ayeti okuyan bir zat, kendi kendine der ki :
--Madem kuranda herşey mevcuttur.Bir mümin Ruhu teslim ederken Cennetin güzellikleri karşısına getirilir, O güzelliği seyrederken ruhunu teslim eder, haberi bile olmaz ruhun çıkışından... Acaba bu hakikata da Kuranda işaret var mı?
Bu niyetle kuranı baştan okumaya başlar. Her ayetin Manası üzerinde durur;
ancak baştan sona hatmettiği Kuranda buna işaret eden bir ayete raslayamaz.
Hayretle düsünmeye başlar :
--Yaş kuru her ne varsa kuranda mevcuttu . Ama Müminin ruhunun kolayca çıkacağına dair Bir mana mevcut değil , Bu nasıl olur ? Sualine cevap bulamayınca Resullallah'a iltica eder, Kendi kendine:
-- Ya ResulAllah! Ben bu hususta tereddütte kaldım. Sen Lütfeyle, bir işarette bulun , diyerek istihareye yatar.
İstihare herkeze tam olarak çıkmazsada , buna aynen istediği şekilde tecelli eder . ResulAllah Hazretleri rüyada kendisine şöyle seslenir:
--Kuranda her mana vardır. Ancak herkezin göreceği kadar açık ve sarih değildir. O Manaları anlayabilmek için Layık olmak lazımdır. Muhattab olacak halde bir hayat yaşamak gerek. İstersen Sure i Yusuf u oku, 31 inci ayetin manası üzerinde biraz düsün!
Bu defa Sure i Yusuf'u İhlas ve tefekkür ile okumaya başlar , 31 inci ayete gelince düşünür. Ayet şöyle demektedir:
--Ellerine bıçaklar almış , Meyve soymaya hazırlanan kadınlar , Ansızın yusuf Aleyhisselam ı görünce onun güzelliği karşısında okadar şaşırdılar ki , hayretlerinden bıçaklarını ellerine sürüp parmaklarını kestiler ve acının tesirinin duymadılar , Haberleri bile olmadı...
Bu defa Tevbe , istiğfar eden zat şöyle yalvarır:
--Ya RAB , Beni afveyle . Benim görmeyişim O mananın yokluğuna delil olmazmış demekki. İşte mümin , Cennetteki Makamını gördüğü anda duyduğu hayret sırasında ruhunun nekadar kolay çıkacağına bu ayet işaret etmektedir. ama bunu ben önceden idrak edememiştim de yok sanmıştım. sen beni afveyle.
Müfessirler diyor ki :
--Dünyada Cennetlik amel işleyen, yani tam manada islami hayat yaşayarak Cennete layık hale gelen mümin , Vefaat ederken , Varacağı cennetin güzelliğini görmeye başlar. Büyük bir hayranlık içinde orayı seyrederken de ruhu uçar da haberi bile olmaz.
(Ahmed ŞAHİN, dini Bilgiler , 164)
-- Yaş ve kuru her ne varsa Kuranda Mevcuttur; buyrulmaktadır.
Ancak kimi açıkca kimi de ima ve işaretle mevcuttur.
Nitekim bu Ayeti okuyan bir zat, kendi kendine der ki :
--Madem kuranda herşey mevcuttur.Bir mümin Ruhu teslim ederken Cennetin güzellikleri karşısına getirilir, O güzelliği seyrederken ruhunu teslim eder, haberi bile olmaz ruhun çıkışından... Acaba bu hakikata da Kuranda işaret var mı?
Bu niyetle kuranı baştan okumaya başlar. Her ayetin Manası üzerinde durur;
ancak baştan sona hatmettiği Kuranda buna işaret eden bir ayete raslayamaz.
Hayretle düsünmeye başlar :
--Yaş kuru her ne varsa kuranda mevcuttu . Ama Müminin ruhunun kolayca çıkacağına dair Bir mana mevcut değil , Bu nasıl olur ? Sualine cevap bulamayınca Resullallah'a iltica eder, Kendi kendine:
-- Ya ResulAllah! Ben bu hususta tereddütte kaldım. Sen Lütfeyle, bir işarette bulun , diyerek istihareye yatar.
İstihare herkeze tam olarak çıkmazsada , buna aynen istediği şekilde tecelli eder . ResulAllah Hazretleri rüyada kendisine şöyle seslenir:
--Kuranda her mana vardır. Ancak herkezin göreceği kadar açık ve sarih değildir. O Manaları anlayabilmek için Layık olmak lazımdır. Muhattab olacak halde bir hayat yaşamak gerek. İstersen Sure i Yusuf u oku, 31 inci ayetin manası üzerinde biraz düsün!
Bu defa Sure i Yusuf'u İhlas ve tefekkür ile okumaya başlar , 31 inci ayete gelince düşünür. Ayet şöyle demektedir:
--Ellerine bıçaklar almış , Meyve soymaya hazırlanan kadınlar , Ansızın yusuf Aleyhisselam ı görünce onun güzelliği karşısında okadar şaşırdılar ki , hayretlerinden bıçaklarını ellerine sürüp parmaklarını kestiler ve acının tesirinin duymadılar , Haberleri bile olmadı...
Bu defa Tevbe , istiğfar eden zat şöyle yalvarır:
--Ya RAB , Beni afveyle . Benim görmeyişim O mananın yokluğuna delil olmazmış demekki. İşte mümin , Cennetteki Makamını gördüğü anda duyduğu hayret sırasında ruhunun nekadar kolay çıkacağına bu ayet işaret etmektedir. ama bunu ben önceden idrak edememiştim de yok sanmıştım. sen beni afveyle.
Müfessirler diyor ki :
--Dünyada Cennetlik amel işleyen, yani tam manada islami hayat yaşayarak Cennete layık hale gelen mümin , Vefaat ederken , Varacağı cennetin güzelliğini görmeye başlar. Büyük bir hayranlık içinde orayı seyrederken de ruhu uçar da haberi bile olmaz.
(Ahmed ŞAHİN, dini Bilgiler , 164)