Görünmezadam
Kayıtlı Üye
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, dershane temsilcileri ile bir araya geldi. Toplantının ardından ortak basın toplantısı düzenlendi. Burada konuşan Avcı, yaptıkları görüşmenin ardından dönüşüm sürecine olan inancının daha da arttığını ifade etti. "Dershanelerin özel okula dönüştürülmesi ya da açık lise ya da arkadaşlarımızın ifadesi ile akademik lise konusunda arkadaşlarımızın görüşlerini aldık" diyen Avcı, üzerinde en çok durdukları hususun ise 'açık lise' ya da 'akademik lise' adı verilen uygulamanın nasıl işleyeceği olduğunu söyledi.
"Biz notlarımızı aldık, süreç başarı ile sonuçlanacak gibi görünüyor" ifadelerini kullanan Bakan Avcı, dershane temsilcilerine de söz verdi.
TAŞEL: ÜLKEMİZ ADINA DAHA YARARLI BİR ADIM ATILDIĞINA İNANIYORUM
Toplantıya katılan Türk Özel Öğretim Kurumları Derneği TÖDER Başkan Yardımcısı İbrahim Taşel, Bakan Avcı'ya kendilerini kabul ettiği için teşekkür etti.
Türkiye'de en yaygın dershane ağının başkan yardımcısı olduğunu ifade eden Taşel, dershanenin bir ihtiyaç sonucunda ortaya çıktığını söyledi. "Bu ülke bizim, bu çocuklar bizim" diyen Taşan, "Ülkemiz adına daha yararlı bir adım atıldığına inanıyorum. Görüşmelerimizi ifade etmek için burada bulunduk, sayın bakanımız ve müsteşarımız da bizi dinlediler. Bizim çıkarlarımızdan daha önemlisi ülkemizin çıkarlarıdır, yapıcı olumlu tutumumuzu bundan sonra da sürdüreceğiz" dedi.
Dershanelerin 200 bin kişiyi ilgilendiren bir mesele olduğunu ifade eden Taşel, konunun hemen halledilebilecek bir mesele olmadığını üzerinde uzun süre istişare edilmesi gereken bir mesele olduğunu söyledi.
AKÇA: BİZİM BU SÜREÇ DEVAM ETSİN DİYE BİR TALEBİMİZ YOK
Özel Eğitim Derneği Genel Başkanı Ahmet Akça da kendi derneklerine bağlı 300'ün üzerinde dershanenin olduğunu söyledi. Dershanecilik sektörünün uzun zamandır Türkiye'de tartışılan bir sektör olduğunu hatırlatan Akça, "Elbette bizim bu süreç devam etsin diye bir talebimiz yok" dedi. Yaptıkları çalışmayı Bakan Avcı'ya sunduklarını ifade eden Akça, "Buradan iyi neticeler çıkacağına, özellikle bizim değil, toplumun kazanacağına inanıyorum" diye konuştu.
TAŞEL: AKADEMİK LİSELER ÜNİVERSİTEYE HAZIRLIK OKULLARI OLSUN
Yapılan açıklamaların ardından gazetecilerin sorularına da cevap verildi. "Tam olarak ne talepte bulundunuz?" şeklinde bir soruya Taşel, "Dershaneciliğin Türkiye'de bir ihtiyaç olduğunu Bakanımıza ifade ettik. Ancak bunun bir dönüşüm süreci içerisinde hangi şekilde yapılırsa velilerimizin ve öğrencilerimizin memnun olabileceklerini anlattık" şeklinde cevap verdi. Akademik liselerin üniversiteye ön hazırlık okulları olmasını önerdiklerini ifade eden Taşan, bu okullara yönelik süre sınırlamasının da olmaması gerektiğini ilettiklerini söyledi.
AVCI: KAPATMA SÜRECİ DEĞİL, DÖNÜŞÜM SÜRECİ
Dönüşüm sürecine ilişkin dershanelerin nasıl yaklaştığına yönelik bir soruya Bakan Nabi Avcı, "Bugünkü görüşmemizin ana çerçevesi, bir dönüşüm sürecinde paydaşların, ilgili kesimlerin, dershanelerde çalışan eğiticiler ve dershanecilik sektörünün etrafında şekillenen diğer sektörler bundan nasıl etkilenir, bunları konuştuk. Üzerinde temel olarak anlaştığımız, bunun bir kapatma süreci değil, bir dönüşüm süreci olduğudur. Bu konuda bir anlayış birliğimiz var" dedi.
SODES KAPSAMINDA DESTEKLEYEBİLİRİZ
Kimden hangi koşullarda hizmet alabileceklerine yönelik bilgi aldıklarını ifade eden Bakan Avcı şunları söyledi: "Biz daha önceki yaptığımız bir kısım özel okula da dönüşemiyorum, açık liseye de dönüşemiyorum diyenler halk eğitim merkezi ve özel etüt eğitim merkezine dönüşebilir. Ancak özel etüt eğitim merkezleri ücretli olmaz. Ama biz oralardan hizmet alacak yoksul veya dezavantajlı grupların desteklenmesi konusunda SODES kapsamında destekler sağlayabiliriz. Bu konuda zannediyorum bir anlayış birliği içindeyiz."
Bu seçeneklerin hiç birine uyamayan kurumların mevcut alt yapılarının ise mağduriyetlerinin önlenmesi için kendileri ya da yerel yönetimler tarafından halk eğitim merkezi olarak değerlendirilebileceğini söyleyen Bakan Avcı, "Bugün herkes için olumlu sonuçlar çıkacağına olan inancımız arttı" ifadelerini kullandı.
"Biz notlarımızı aldık, süreç başarı ile sonuçlanacak gibi görünüyor" ifadelerini kullanan Bakan Avcı, dershane temsilcilerine de söz verdi.
TAŞEL: ÜLKEMİZ ADINA DAHA YARARLI BİR ADIM ATILDIĞINA İNANIYORUM
Toplantıya katılan Türk Özel Öğretim Kurumları Derneği TÖDER Başkan Yardımcısı İbrahim Taşel, Bakan Avcı'ya kendilerini kabul ettiği için teşekkür etti.
Türkiye'de en yaygın dershane ağının başkan yardımcısı olduğunu ifade eden Taşel, dershanenin bir ihtiyaç sonucunda ortaya çıktığını söyledi. "Bu ülke bizim, bu çocuklar bizim" diyen Taşan, "Ülkemiz adına daha yararlı bir adım atıldığına inanıyorum. Görüşmelerimizi ifade etmek için burada bulunduk, sayın bakanımız ve müsteşarımız da bizi dinlediler. Bizim çıkarlarımızdan daha önemlisi ülkemizin çıkarlarıdır, yapıcı olumlu tutumumuzu bundan sonra da sürdüreceğiz" dedi.
Dershanelerin 200 bin kişiyi ilgilendiren bir mesele olduğunu ifade eden Taşel, konunun hemen halledilebilecek bir mesele olmadığını üzerinde uzun süre istişare edilmesi gereken bir mesele olduğunu söyledi.
AKÇA: BİZİM BU SÜREÇ DEVAM ETSİN DİYE BİR TALEBİMİZ YOK
Özel Eğitim Derneği Genel Başkanı Ahmet Akça da kendi derneklerine bağlı 300'ün üzerinde dershanenin olduğunu söyledi. Dershanecilik sektörünün uzun zamandır Türkiye'de tartışılan bir sektör olduğunu hatırlatan Akça, "Elbette bizim bu süreç devam etsin diye bir talebimiz yok" dedi. Yaptıkları çalışmayı Bakan Avcı'ya sunduklarını ifade eden Akça, "Buradan iyi neticeler çıkacağına, özellikle bizim değil, toplumun kazanacağına inanıyorum" diye konuştu.
TAŞEL: AKADEMİK LİSELER ÜNİVERSİTEYE HAZIRLIK OKULLARI OLSUN
Yapılan açıklamaların ardından gazetecilerin sorularına da cevap verildi. "Tam olarak ne talepte bulundunuz?" şeklinde bir soruya Taşel, "Dershaneciliğin Türkiye'de bir ihtiyaç olduğunu Bakanımıza ifade ettik. Ancak bunun bir dönüşüm süreci içerisinde hangi şekilde yapılırsa velilerimizin ve öğrencilerimizin memnun olabileceklerini anlattık" şeklinde cevap verdi. Akademik liselerin üniversiteye ön hazırlık okulları olmasını önerdiklerini ifade eden Taşan, bu okullara yönelik süre sınırlamasının da olmaması gerektiğini ilettiklerini söyledi.
AVCI: KAPATMA SÜRECİ DEĞİL, DÖNÜŞÜM SÜRECİ
Dönüşüm sürecine ilişkin dershanelerin nasıl yaklaştığına yönelik bir soruya Bakan Nabi Avcı, "Bugünkü görüşmemizin ana çerçevesi, bir dönüşüm sürecinde paydaşların, ilgili kesimlerin, dershanelerde çalışan eğiticiler ve dershanecilik sektörünün etrafında şekillenen diğer sektörler bundan nasıl etkilenir, bunları konuştuk. Üzerinde temel olarak anlaştığımız, bunun bir kapatma süreci değil, bir dönüşüm süreci olduğudur. Bu konuda bir anlayış birliğimiz var" dedi.
SODES KAPSAMINDA DESTEKLEYEBİLİRİZ
Kimden hangi koşullarda hizmet alabileceklerine yönelik bilgi aldıklarını ifade eden Bakan Avcı şunları söyledi: "Biz daha önceki yaptığımız bir kısım özel okula da dönüşemiyorum, açık liseye de dönüşemiyorum diyenler halk eğitim merkezi ve özel etüt eğitim merkezine dönüşebilir. Ancak özel etüt eğitim merkezleri ücretli olmaz. Ama biz oralardan hizmet alacak yoksul veya dezavantajlı grupların desteklenmesi konusunda SODES kapsamında destekler sağlayabiliriz. Bu konuda zannediyorum bir anlayış birliği içindeyiz."
Bu seçeneklerin hiç birine uyamayan kurumların mevcut alt yapılarının ise mağduriyetlerinin önlenmesi için kendileri ya da yerel yönetimler tarafından halk eğitim merkezi olarak değerlendirilebileceğini söyleyen Bakan Avcı, "Bugün herkes için olumlu sonuçlar çıkacağına olan inancımız arttı" ifadelerini kullandı.