Critic
Kayıtlı Üye
Kendi notlarımla yazdığım önemli bilgileri paylaştım,yararı olur inşallah . :hi:
MİLLİ EDEBİYATTA HİKAYE
Maupassant Tarzı Hikaye (Olay Hikayesi)
Klasik vaka öyküsüde denir.Bu öykülerde olaylar zinciri kişi-zaman-yer öğelerine bağlıdır.Serim,düğüm,çözüm sıralamasına uyularak anlatılır.Olay mantıklı bir sıraya göre verilir,düğüm bölümünde oluşan merak , çözüm bölümünde giderilir.Bu tekniği Fransız yazar Guyde Maupassant tarafından geliştirildiği için bu çeşit hikayelere Maupassant hikayeler denir.
TÜRK EDEBİYATINDA MAUPASSANT TARZI HİKAYENİN EN ÖNEMLİ TEMSİLCİSİ : ÖMER SEYFETTİN
Milli Edebiyat Dönemi Hikayesindeki Kişiler
Çocuklar,askerler,memurlar,işçiler,yoksullar,ihtiyarlar,zulme uğrayanlar,tarihteki kahramanlar vb.
TEMASI : Genellikle Anadolu insanının yaşam koşullarını,savaş yıllarında çekilen sıkıntılar,vatan sevgisi,yanlış batılılaşma,azda olsa aşk maceraları gibi bireysel konularda işlenmiştir.
DİLİ : Dil sade,halkın anlayabileceği bir dil kullanılmıştır,gözlem ve betimlemelerle zenginleştirilmiştir.
NOT : Tanzimat edebiyatında yanlış batılılaşma kavramı , düzgün batılılaşalmaya yönelme anlamında eleştrilmiştir,milli edebiyatta ise tamamen özümüze dönmek amacıyla batılılaşma eleştirilmiştir.
ÖNEMLİ TEMSİLCİLERİ : Ömer Seyfettin , Halide Edip Adıvar , Refik Halit Karay , Yakup Kadri Karaosmanoğlu .
MİLLİ EDEBİYATTA HİKAYE
Maupassant Tarzı Hikaye (Olay Hikayesi)
Klasik vaka öyküsüde denir.Bu öykülerde olaylar zinciri kişi-zaman-yer öğelerine bağlıdır.Serim,düğüm,çözüm sıralamasına uyularak anlatılır.Olay mantıklı bir sıraya göre verilir,düğüm bölümünde oluşan merak , çözüm bölümünde giderilir.Bu tekniği Fransız yazar Guyde Maupassant tarafından geliştirildiği için bu çeşit hikayelere Maupassant hikayeler denir.
TÜRK EDEBİYATINDA MAUPASSANT TARZI HİKAYENİN EN ÖNEMLİ TEMSİLCİSİ : ÖMER SEYFETTİN
Milli Edebiyat Dönemi Hikayesindeki Kişiler
Çocuklar,askerler,memurlar,işçiler,yoksullar,ihtiyarlar,zulme uğrayanlar,tarihteki kahramanlar vb.
TEMASI : Genellikle Anadolu insanının yaşam koşullarını,savaş yıllarında çekilen sıkıntılar,vatan sevgisi,yanlış batılılaşma,azda olsa aşk maceraları gibi bireysel konularda işlenmiştir.
DİLİ : Dil sade,halkın anlayabileceği bir dil kullanılmıştır,gözlem ve betimlemelerle zenginleştirilmiştir.
NOT : Tanzimat edebiyatında yanlış batılılaşma kavramı , düzgün batılılaşalmaya yönelme anlamında eleştrilmiştir,milli edebiyatta ise tamamen özümüze dönmek amacıyla batılılaşma eleştirilmiştir.
ÖNEMLİ TEMSİLCİLERİ : Ömer Seyfettin , Halide Edip Adıvar , Refik Halit Karay , Yakup Kadri Karaosmanoğlu .