Mevlânâ ve Yunus Emre Halkasında..

MuCiZe

Bayan Üye
Mevlânâ Hazretleri: “-Tasavvuf
virguli.gif
bir mânevî hakikatten
virguli.gif
binlerce ledünnî hakikatlar çıkaran Rabbanî hakimlerin özel irfân meslekleri…”(3)

EŞREF-İ MAHLÛKAT

Hz. Mevlânâ
virguli.gif
insanın yaratılış hakikatiyle alâkalı hikmetin sırrını cihânşümûl bir mesaj halinde bütün insanlığın idrâkine sunmuştur. Hz.Mevlânâ’ya göre; o insandır ki
virguli.gif
o’nun bir adı da: “eşref-i mahlûkat” olarak meleklerden dahi üstün yaratılmıştır:

“Insan bir cevherdir
virguli.gif
gökyüzü ise ona arazdır.
Her sey parçadır
virguli.gif
basamaktır
virguli.gif
maksat ise insandır.”(4)


Birbirinin ayrılmaz iki kutbun birer mümessili olan Hz.Mevlânâ ve Yunus Emre; bütün insanlığı aynı “gökkuşağı” altında toplanmaya ve birbirleri ile kaynaşmaya “dâvet” etmişlerdir: Hz.Mevlânâ: “...İster kâfir
virguli.gif
ister mecûsi
virguli.gif
ister putperest ol; ister yüz kere tövbeni bozmuş ol
virguli.gif
yine gel!..” derken; Yunus Emre’de: “Yaradılan’ı sev Yaradan’dan ötürü!..” diyordu. Biri doğru yoldan ayrılmış günahkârlara dergâhının kapısını sonuna kadar açarken; diğeri
virguli.gif
onları sevginin hudutsuz ikliminde kucaklaştırıyordu:


“Ben yürürem yana yana ışk boyadı beni kana
virguli.gif

Ne âkılem ne dîvâne gel gör beni ışk n’eyledi!..”

Geh eserem yeller gibi geh tozaram yollar gibi
Geh akaram seller gibi gel gör beni ışk n’eyledi

Akar sulayın çağlaram derdlü cigerüm dağlaram
Şeyhüm anuban ağlaram gel gör beni ışk n’eyledi

Ya elüm al kaldur beni ya vasluna irdür beni
Çok ağlatdun güldür beni gel gör beni ışk n’eyledi

Ben yürürem ilden ile şeyh soraram dilden dile
virguli.gif

Gurbetde hâlüm kim bile gel gör beni ışk n’eyledi!

Mecnûn oluban yürürem ol yârı düşde görürem
Uyanup melûl oluram gel gör beni ışk n’eyledi

Miskin Yûnus biçâreyem başdan ayağa yâreyem
Dost ilinden âvâreyem gel gör beni ışk n’eyledi”(5)

Mısralarının sahibi
virguli.gif
iccon04.gif
(Cellecelalühü) yolunun aşığı Yunus; O’nun yolunda yanıyor
virguli.gif
içi kan ağlıyor
virguli.gif
deli dîvâne oluyor. Lâkin bu da yetmiyor: “Beni bende deme
virguli.gif
bende değilem
virguli.gif
bir ben vardır bende benden içerü!...” demek suretiyle kendi benliğini aştığını ve “hâkiki benliğine” kavuştuğunu söylüyor. Zaten bütün mes’ele de bu noktada mihrâklaşıyor. Nefsini “iç benliği”nde eritmek ve kendini aşmak... Çilelerin çilesinden geçip
virguli.gif
“nûr” deryasına ulaşmak...


“VARLIK-YOKLUK”

Hz.Mevlânâ: “Hamdım
virguli.gif
piştim
virguli.gif
yandım!” diye hulâsa ettiği ömrünü
virguli.gif
Hakk’a(Cellecelalühü) yürüyüşün emsalsiz bedeli olarak gösterir. “Varlıkta–yokluk” ilk durak ise; “yoklukta-varlık” son durak olacaktır. Aklın bu anda donarak infial ettiği bilinen ve görünen son... Mantığın çatladığı
virguli.gif
ilmin acizleşerek yerinde saymaya başladığı vakit... “Yoktan-var” etmek yalnızca “Hâkim” olan
iccon04.gif
’a (Cellecelalühü) mahsus bir vâkıa...(6)

Bilindiği üzre varlıklar zıtlarıyla kaimdirler. Bir Hâdisi Şerîfte: “Ez’zıd Lâ yeştemîan…”(7) (Yani
virguli.gif
zıtlar bir araya gelmez
virguli.gif
toplanamaz.) Buyrulmuştur. Bu toplanamazlığa rağmen o zıtlıklarda öylesine bir âheng
virguli.gif
nizâm
virguli.gif
intizâm ve cünbüş vardır ki
virguli.gif
şi’rîyeti tarife sığmaz. Her “varlık” aynı zamanda bir “yokluk”a
virguli.gif
her “yokluk” da bir “varlık”a muhtaçtır. Çünkü “varlık” da
virguli.gif
“yokluk” da Yüce
iccon04.gif
’ın(Cellecelalühü) “künhü”ne bağlı birer mahlûkudur.
iccon04.gif
’dan (Cellecelalühü) ayrı olmak mümkün müdür? O halde varlıklardan birinin olması veya olmaması
virguli.gif
ötekinin “varlığına” veya “yokluğuna” bir fayda veya zarar getirmez.

İmamı Rabbanî Hazretlerinin muazzam kıstasına göre: “Hiçbir şey O’na muttasıl (bitişik) değil ve hiçbir şey ondan münfasıl (kopuk) değil!.. “Lâ mevcude illallah”ın sırrı buradadır. Yani
virguli.gif
yok ki ondan başkası”...( 8 )

Hz Mevlâna:

“Yokluktayız
virguli.gif
yokluğun sarhoşu olmuşuz.
Yokluk sevgilisi
virguli.gif
çok daha vefalıdır.” (9)

Buyururken
virguli.gif
O
virguli.gif
“yokluk sevgilisi” olarak vasıflandırdığı
iccon04.gif
’ı (Cellecelalühü) bilen bir ruhun
virguli.gif
zevken idrâk ile büyüklerin “Kendini bil
virguli.gif
tâkî Cenâb-ı Hakk’ı da bilesin!”(10) buyurdukları veçhile
virguli.gif
bütün insanlığa “Nefsini bilen Rabbini bilir!” hikmetinin de saadet şifresini veriyordu:

“Âlim nice binlerce ilim bilir de o zalim kendi nefsini bilmez
virguli.gif

Sen gerçi caiz olanı olmayanı bildin ama nefsin acaba bunlardan hangisi üzere!
Her metaın kıymetini bilirsin de kendi kıymetini bilmeyen ahmaksın.
Uğurlu uğursuz yıldızları biliyorsun da kendin uğurlu musun uğursuz mu haberin yok .”(11)




Üstad Necip Fazıl Kısakürek
virguli.gif
“O’nun Sanatı” adlı şiirinde bu mevzû’yu kendisine has ifâdelerle şöyle dillendirmiştir:

“(Yok) bir (var)dır;
Geçit vermez;
Dar mı
virguli.gif
dardır!

(Yok) bir (yok)tur;
Akıl ermez
virguli.gif

Ne de çoktur!

(Var) bir (yok)tur;
Yusyuvarlak
Dönen oktur.

(Var) bir (var)dır.
O’na varmak...
Bu kadardır!”(12)

Üstad “Geçilmez” adlı Şiirinde de bu büyük “oluş”un âdetâ destânını yazmıştır:

“Bu kapıdan kol ve kanat kırılmadan geçilmez;
Eşten
virguli.gif
dosttan
virguli.gif
sevgiliden ayrılmadan geçilmez.
İçeride bir has oda
virguli.gif
yeri samur döşeli;
Bu odadan gelsin diye çağrılmadan geçilmez.
Eti zehir
virguli.gif
yağı zehir
virguli.gif
balı zehir dünyada
virguli.gif

Bütün fâni lezzetlere darılmadan geçilmez.
Varlık niçin
virguli.gif
yokluk nasıl
virguli.gif
yaşamak ne
virguli.gif
topyekün?
Aklı yele salıverip çıldırmadan geçilmez.
Kayalıklı boğazlarda yön arayan gemi;
Usta kaptan kılavuza varılmadan geçilmez.
Ne okudun
virguli.gif
ne öğrendin
virguli.gif
ne bildinse berhavâ;
Yer çökmeden
virguli.gif
gök iki şak yarılmadan geçilmez.
Geçitlerin
virguli.gif
kilitlerin yalnız O’nda şifresi;
İşte
virguli.gif
işte o eteğe sarılmadan geçilmez!”(13)

Daha evvel de temas ettiğimiz gibi Tasavvuf’un bu en ince ve en can alıcı mahrem mevzû’u olan “varlık-yokluk” mevzû’nu Cüneydî Bağdadî Hazretleri:
iccon04.gif
’ın (Cellecelalühü) seni sende öldürmesi ve kendisiyle diriltmesi”(14)
şeklinde tarif etmiştir. “Varlık” ile “yokluğun” mutlak sahibinin Hâkim olan
iccon04.gif
ü Tealâ’dan (Cellecelalühü) başkasının olmadığının en güzel ifâdesi…Bu azîm tarife göre; her türlü dünyevî his iptal edilecek ve büyük “oluş” hakikatinin tecellîsiyle sırlar âleminin perdeleri açılacak ve ilâhî nûrla mühürlenecektir.


ONLAR “HÂL” DİLİYLE KONUŞURLARDI

İslâm Mutasavvıfları “hâl” ehli idiler ve birbirleriyle konuşmaları “kaal” diliyle değil
virguli.gif
“hâl” diliyle olurdu.

“Birgün Bağdat’dan Mutasavvıf Şeyh Şihabeddin Ömer Suhreverdi Hazretleri’nin Kayseri’ye Hz.Mevlânâ’nın Hocalarından Seyyid Burhaneddin Hazretleri’ni ziyarete geleceğini haber verirler. Bir-iki gün sonra Suhreverdi Hazretleri Kayseri’ye gelir
virguli.gif
Seyyid Burhaneddin Hazretleri’ni Zâviyesi’nin önündeki bir toprak yığınının üstünde bularak yanı başına çömeliverir. Saatler geçtiği halde tek kelime konuşmazlar. Sonunda Suhreverdi Hazretleri
virguli.gif
Seyyid Hazretleri’nin yanından ayrılır
virguli.gif
bu garip ziyareti şaşkın şaşkın seyreden müritleri Seyyid Hazretleri’ne:

-Bu nasıl görüşme böyle? Aranızda hiçbir sual ve cevap vaki olmadı. Tek kelime konuşmadınız. Buna sebep nedir?
Diye sorarlar. Seyyid Burhaneddin Hazretleri şu cevabı verir:
-Hâl ehli yanında “kaal” dili değil
virguli.gif
“hâl” dili lâzım. Kur’ân-ı Kerîm’de “susunuz” hitabı varid oldu. Hakikati görenin huzurunda susmak gerekir. Zira
virguli.gif
“hâl” olmaksızın “kaal” ile gönül müşkülleri çözülemez.”(18)

ŞERÎAT MERKEZLİ HAKİKAT YÜRÜYÜŞÜ

Hz. Mevlânâ’nın babası Sultan’ül Ulema (Bilginlerin Sultânı) Bahaeddin Veled Hazretleri “Maârif” adlı eserinin dördüncü cildinde
virguli.gif
filozoflara ve felsefeden ve hikmetten bir şey umanlara şiddetli bir dille şöyle sesleniyordu:

“-Siz dengeli ve huzur içindeki gönülleri bırakıyor
virguli.gif
şüphe ve vesveselere düşüyorsunuz. Hakikat sizlere şahdamarınızdan daha yakın olduğu halde
virguli.gif
göremiyor
virguli.gif
boşuna çırpınıp duruyorsunuz. Acırım sizlere…

Ve ilâve ediyordu:

-Hazreti Peygamberin yürüyüşünden daha iyi bir yürüyüş
virguli.gif
yolundan daha doğru bir yol görmedim. O yokken “varlık” da yoktu. Ne fikir
virguli.gif
ne his
virguli.gif
ne madde
virguli.gif
ne yıldız
virguli.gif
ne felsefeyle hikmet… O geldi
virguli.gif
Kur’ân-ı Kerîm indi ve her şey onda cem oldu.”(19)


Aynı yolun yolcusu oğlu Gönüller Sultânı Hz.Mevlânâ da
iccon04.gif
(Cellecelalühü)
virguli.gif
Kur’ân ve Resûl aşığı büyük bir velîdir. O
virguli.gif
bu husûsu çok açık bir şekilde şöyle dile getirmiştir:

“Men bende-i Kur’anem
virguli.gif
eğer cân dârem
Men hâk-i reh-i Muhammed muhtârem
Eğer nakl kuned cüz in kes ez güftarem
Bizârem
virguli.gif
ezü vez an suhen bizârem”(20)

[ Ben yaşadıkça
virguli.gif
Kur’ân’ın kulu
virguli.gif
kölesiyim.
Ben
virguli.gif
o temiz
virguli.gif
pâk Muhammed’in yolunun toprağıyım.
Bir kimse benim bu sözlerimden başka bir şey naklederse.
Onu söyleyenden de
virguli.gif
o sözden de
virguli.gif
bîzârım...]

“Ben bir ayağı Şerîat’de
virguli.gif
bir ayağı bütün kâinâtı dolaşan bir pergelim!” diyen Hz..Mevlânâ’daki engin tecessüs; Yunus Emre’de: “Yunus diye göründüm
virguli.gif
ete kemiğe büründüm!...” şeklinde karşılık bulur.




YUNUS EMRE HZ.MEVLÂNÂ HALKASINDA

Hz.Mevlânâ’ya büyük bir edep ve tevâzu içerisinde olan bağlılığını aşağıdaki şiirinde açıkça ifâde eden Yunus Emre’nin
virguli.gif
Hz Mevlânâ’nın sohbet halkasında bulunmuş olduğunun da bir göstergesidir:

“Mevlânâ Hüdâvendigâr bize nazar kılalı
virguli.gif

Onun görklü nazarı gönlümüz aynasıdır.

Fâkîh Ahmed Kutbuddin Seyyid Ahmed Necmüddin
virguli.gif

Mevlânâ Celâlüddin o kutb-i cihân kani.”(21)

YUNUS’UN BEN’İ

iccon04.gif
(Cellecelalühü) “Mâlik-ül Mülk”tür. Her şeyin sahibi ve hükümdarı O’dur. Yunus Emre bu vaziyeti çeşitli beyitlerinde dile getirir:

“Senündür padişahlık kudretün var
virguli.gif

Yaratdun yiri gögi heybetün var.”

Bütün mevcûdât
iccon04.gif
ü Teala’nın(Cellecelalühü) nûru ile kaplıdır.
iccon04.gif
(Cellecelalühü)
virguli.gif
“Zat-Nûrunu” kendi sıfatlarıyla gizlediğinden zât’ıyla değil nişanlarıyla bilinir:

“Dünya âhiret
virguli.gif
ol Hak yir gök toludur mutlak
virguli.gif

Hiç gözlere görinmez kim bilür ne nişânde.”

iccon04.gif
“Kün” emriyle bütün mevcûdâtı yaratmıştır. Çünkü
iccon04.gif
(Cellecelalühü)
virguli.gif
evvel
virguli.gif
ahir
virguli.gif
ezelî
virguli.gif
ebedî…ilh. her şeyi “var” ve “yok” edendir:

“Hem evvelsin
virguli.gif
hem âhir kâmu yerlerde zâhir
Hiç makam yoktur sensüz ben niçün göremezem”(22)

Yunus Emre’nin: “Beni bende demen
virguli.gif
bende değilem; bir ben vardır
virguli.gif
bende benden içerü!” dediği “ben” artık kendi “ben”i olmaktan çıkmış
virguli.gif
Mutlak Zat’ın “ben”i ile karışmıştır. Artık görünen vücutlar
iccon04.gif
’(Cellecelalühü)ındır ve Yunus Emre’nin dilinde hakikî seyrini bulmuştur:

“Mânâ bahrine daldık
virguli.gif
vücut seyrini bulduk;
İki cihân ser-te-ser cümle vücutta bulduk.”(23)

HZ. MEVLÂNÂ’NIN İLÂHÎ ÂŞK MUHABBETİ

Hz.Mevlânây’ya göre
virguli.gif
aşktan nasibini alamayanların
virguli.gif
insanlık vasıfları eksiktir. Yaratılışın yüce hikmetine vasıl olmak aşkla mümkündür:

“Âşk
virguli.gif
üstünlükte
virguli.gif
hünerde bilgide
virguli.gif
defterde
virguli.gif
kitap yapraklarında değildir.
Halkın
virguli.gif
dedi-kodusu da âşıkların yolu değildir.

Âşkın dalı ezeldedir
virguli.gif
kökü ebedde. Bu ağaç ne arşa dayanır
virguli.gif
ne yere
virguli.gif

Gövdesi yoktur
virguli.gif
gövdeye dayanmaz bu âşk ağacı...

Âşka boşverdik
virguli.gif
hevayı
virguli.gif
hevesi çoktan attık
virguli.gif

Çünkü bu ululuk
virguli.gif
şu anlayışa göre değil
virguli.gif


Sen âşka iştiyak diyorsun
virguli.gif
bil ki iştiyak ondadır.
O sana müştaktır. Çünkü onun şevki olmadıkça
virguli.gif
hiç kimse iştiyak çekemez.”(24)

Âşk geldi damarımda
virguli.gif
derimde kan kesildi; beni kendimden aldı
virguli.gif
sevgiliyle doldurdu.
Bedenimin bütün cüz’ülerini sevgili kapladı.
Benden kalan yalnız bir ad
virguli.gif
ondan ötesi hep o…

Bizim Peygamberimiz’in yolu âşk yoludur.
Biz âşk çocuklarıyız; âşk bizim anamızdır.
Âşksız olma ki ölü olmayasın
virguli.gif
âşk da öl ki diri kalasın.”(25)

“İnsan çok büyük bir âlemdir (Fihi Mafih).”(26) Buyuran Hz.Mevlânâ
virguli.gif
üstün idrâk ve yakıcı aşkın mutlaka devam ettirilmesinden yanadır:

“İster bu cihânın âşkı olsun
virguli.gif
ister o cihânın âşkı..
Gerçek mâşukta suret yoktur.

Hakikaten surete âşıksan sevgili ölünce onu ne diye terk ediyorsun?
Sureti yine yerinde
virguli.gif
bu terk ediş neden?

Âşık iyice ara mâşukun kim senin?
Sevgili duyuyla idrâk edilseydi her duyu ile idrâk edene âşık olurdun.
Vefa âşkı arttırıyorsa
virguli.gif
suret nasıl olur da vefayı değiştirir?”(27)

“Her nefis ölümü tadacaktır” ilâhî kaidesince
virguli.gif
ölüm de muhakkaktır. Kur’ân-ı Kerîm’ de ölüm: “
iccon04.gif
’a(Cellecelalühü) dönüş” olarak vasıflandırılmıştır. Hz. Mevlânâ için ise ölüm yâre
virguli.gif
(sevgiliye) kavuşma “visâl”e erme (şeb-i ârus-gerdek gecesi)dir. Hz. Mevlânâ ölümü
virguli.gif
bir yeniden doğuş
virguli.gif
vuslat
virguli.gif
günü kabul etmiştir:

“Bizim mezarımız ârif kişilerin gönülleridir.
Öldüğüm gün
virguli.gif
tabutumu omuzlar üzerinde gördüğün zaman
virguli.gif
bende bu cihânın derdi var sanma…

Bana ağlama
virguli.gif
yazık yazık
virguli.gif
vah vah deme.
Şeytanın tuzağına düşersen
virguli.gif
vah vah’ın sırası o zamandır
virguli.gif
yazık yazık o zaman denir..

Cenazemi gördüğün zaman ayrılık ayrılık deme
virguli.gif
benim buluşmam
virguli.gif
görüşmem o zamandır.
Beni mezara koydukları zaman
virguli.gif
elvedâ elvedâ deme…
Mezar Cennet Kapısı’nın perdesidir.

Batmayı gördün ya
virguli.gif
doğmayı da seyret.
Güneş ve aya batmadan ne ziyan gelir?..

Sana batma görünür ama
virguli.gif
o aslında doğmaya hazırlıktır
virguli.gif
yeniden doğmadır.
Mezar ise hapishane gibi görünür ama
virguli.gif
aslında cân’ın hapisten kurtuluşudur…

Yere hangi tohum atıldı da bitmedi?
Neden insan tohumuna gelince bitmeyecek zannına düşüyorsun?..

Hangi kova kuyuya salındı da dolu olarak çıkmadı?
Can
virguli.gif
Yusuf’u kuyuya düşünce niye ağlasın?..

Bu tarafta ağzını yumdun mu o tarafta aç..
Çünkü artık hay-huydan uzak
virguli.gif
mekânsızlık âlemindesin”(28)




NETİCE-İ KELÂM

Yaratan ile yaratılan arasındaki mükemmel bağın halkalarını meydana getiren bu iki “Hakk Âşığı”
virguli.gif
bize “ilimlerin-ilminin” anahtarını bırakıp Hakk’a yürüdüler. Sadece başımız sıkıştığında değil
virguli.gif
dosdoğru yolda yürürken dahi
virguli.gif
çilenin bu “nûrlu” aynasından kendimizi daima kontrol etmeliyiz. Hem öyle kontrol etmeliyiz ki
virguli.gif
“Ölmeden evvel ölünüz!” ihtarınca ve gah Yunus Emre gibi:

“Ten fanîdür
virguli.gif
cân ölmez
virguli.gif
gidenler girü gelmez
virguli.gif

Ölür ise ten ölür
virguli.gif
cânlar ölesi degül”(29)

gah Gönüller Sultânı Hz.Mevlânâ gibi:

Biz
virguli.gif
göklere doğru uçup ağmadayız;
Çünkü bizim yaradılışımızın aslı
virguli.gif
mayası arştır.(30)

“Dünyâda da ahrette de mevcut tek odur
Her yerdeki
virguli.gif
her yöndeki mâbud tek odur
Bağ
virguli.gif
bahçe
virguli.gif
çiçek
virguli.gif
güneş ve gök hepsi yalan
Her sözde ve mânâdaki maksud tek odur” (31)

Diyerek!...




DİP NOTLAR
1.Mustafa Çağrıcı
virguli.gif
İslâmda-Eğitim Ahlâk Meseleleri ve Toplum Kalkınması; İslâm Üzerine Düşünceler
virguli.gif
s. 10
virguli.gif
Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları 1988-Ankara
2. Necip Fazıl Kısakürek
virguli.gif
Batı Tefekkürü ve İslâm Tasavvufu s. 101
virguli.gif
102
virguli.gif
103; Büyük Doğu Yayınları 3.Basım 1989-İstanbul
3.Prof.Dr.Ömer Ferit Kam
virguli.gif
Vahdet-i Vücûd
virguli.gif
s. 64; (Sadeleştiren
virguli.gif
Prof Dr.Ethem Cebecioğlu) Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları 2.Baskı 2003-Ankara
4.Dr.İhsan Kara
virguli.gif
Mevlânân’ın Bakış Açısıyla Hayat ve İnsan Diyanet Aylık Dergi Sayı: 197
virguli.gif
s. 19. Mayıs 2007-
Ankara.
5.Prof. Dr.Faruk Kadri Timurtaş
virguli.gif
Yunus Emre Dîvânı s.245; Babıali Kültür Yayıncılığı 1.Baskı 2006-İstanbul
6.Ahmet Şahin
virguli.gif
Hakka Yürüyen Aşıklar; Davet Dergisi; Sayı 18
virguli.gif
s.43
virguli.gif
Kasım 1983-Ankara
7.Necip Fazıl Kısakürek
virguli.gif
Age.171
8.Necip Fazıl Kısakürek
virguli.gif
Age. s.177
9.Süleyman Nahîfî (Mütercim)-Âmil Çelebioğlu(Sadeleştiren) Mevlânâ Mesnevî-i Şerîf (Tam metin); 1. Basılış
(Münacat: 310) s.535
virguli.gif
Timaş Yayınları
virguli.gif
2007-İstanbul
10.Prof.Dr.Ömer Ferit Kam age s.67
11.Prof.Dr.Cihan Okuyucu
virguli.gif
Mesnevî’den Hikmet ve Hikâyelerle Mevlânâ Konuşuyor
virguli.gif
s.84-85; Bilge Yayınları
2006-İstanbul
12.Necip Fazıl Kısakürek
virguli.gif
Çile s. 30
virguli.gif
Büyük Doğu Yayınları 13.Basım1989-İstanbul
13.Necip Fazıl Kısakürek
virguli.gif
Age s.132
14.Necip Fazıl Kısakürek
virguli.gif
Necip Fazıl Kısakürek
virguli.gif
Batı Tefekkürü ve İslâm Tasavvufu s. 101; Büyük Doğu Yayınları 3.Basım 1989-İstanbul
15. Necip Fazıl Kısakürek
virguli.gif
Age
virguli.gif
s. 167
16.Necip Fazıl Kısakürek
virguli.gif
Age s.177
17.Necip Fazıl Kısakürek
virguli.gif
Age s.108
virguli.gif

18.Mehmet Önder
virguli.gif
Mevlânâ (Hayatı-Eserleri) s. 48; Tercüman 1001 Temel Eser Yayınları -İstanbul
19.Mehmet Önder
virguli.gif
Age. s. 32
20.Mustafa Şıvgın
virguli.gif
Sükût Kültür Edebiyat Dergisi; yıl 2
virguli.gif
Sayı:6 s.26
virguli.gif
2007-Ünye
21.Doç.Dr.Musa K.Yılmaz
virguli.gif
Büyük İslâm Şairi Yunus Emre
virguli.gif
Diyanet Üç Aylık
virguli.gif
Dinî
virguli.gif
İlmî
virguli.gif
Edebî Dergisi Yunus Emre Özel Sayısı
virguli.gif
s.16; (Ocak-Şubat-Mart Cilt 27-Sayı 1); 1991-Ankara
22.Prof.Dr.Abdurrahman Güzel
virguli.gif
Yunus Emre’nin Eserlerinde Din
virguli.gif
Diyanet Üç Aylık
virguli.gif
Dinî
virguli.gif
İlmî
virguli.gif
Edebî Dergisi Yunus Emre Özel Sayısı
virguli.gif
s.51; (Ocak-Şubat-Mart Cilt 27-Sayı 1); 1991-Ankara
23.Doç.Dr.Musa K.Yılmaz
virguli.gif
Age s. 45
24.Mehmet Önder
virguli.gif
Age. s. 85
25.Memet Önder
virguli.gif
Age
virguli.gif
s.155
26.Doç.Dr.Halil Altuntaş
virguli.gif
Mevlânâ’yı Tanımlamak
virguli.gif
Diyanet Aylık dergisi s.15
virguli.gif
Sayı 197
virguli.gif
Mayıs 2007-Ankara
27.Memet Önder
virguli.gif
Age
virguli.gif
s.226
28.Mehmet Önder
virguli.gif
Age
virguli.gif
s.203
29.Yrd.Doç.Dr.Namık Açıkgöz
virguli.gif
Yunus Emre’de Ölüm:Genç Ölümleri veya “Gök Ekini Biçmek; Diyanet Üç Aylık
virguli.gif
Dinî
virguli.gif
İlmî
virguli.gif
Edebî Dergisi Yunus Emre Özel Sayısı
virguli.gif
s.116; (Ocak-Şubat-Mart Cilt 27-Sayı 1); 1991-Ankara
30.Mehmet Önder
virguli.gif
Age. s. 250
31.Mehmed Önder
virguli.gif
Age
virguli.gif
s.238
 
bayigram takipçi satın al instagram beğeni satın al instagram takipçi satın al tiktok takipçi satın al Buy Followers bugün haber
bypuff
Geri
Üst