Mentâl-Mentâl Âlem-Mentâl Beden
Yn: Menos
Lâ: Mena
Al: Seelich, Geistig
In: Mental, Mental Plan
Fr: Mentale, Plan Mental
Os:Zihnî, Mânevî, Nefsî Safha
Tr: Zihinsel, Anıl, Mantal
-Asıl anlamı ile zihnî demektir. Genellikle ruhu
ilgilendiren, ruha ait olan anlamında kullanılır.
-Teozofi'de, mentâl beden ve mantâl plân olarak
geçer.
-Mântal Plân, Astral bedenden daha seyyal, ince,
renk itibariyle parlak renklerin hakim olduğu bir
bedendir.
-Doğru olan düşünceler, mantâl beden vasıtasıyla
yayımlanırlar.
-Mücerret(soyut, yalın,â'lev,bare) düşünceler,
yüksek mantâl dünyada meydana getirilmişlerdir.
-Mantâl beden, heyecanlardan müteessir olmaz.
"Bir anlamda, eşya üzerinde yapıldığı gibi, değer
yükleme kabul etmez."
-Sezgi ve yüksek tefekkür ve bağlı tahayyüller
mantâl beden vasıtası ile fizik âleme aks'eder.
-Mantâl plân, teozoflara göre, ışık ve saadet
âlemidir.
-Bu plândaki varlıkların şuurları genişlemiştir
ve hemcinslerinin şuurlarını kendi şuur'u içinde
görür.
-Nazarî (Speculative-kurgusal) değil, müsbet
(İsbat edilebilir-Establishment-kurumsal) bir
bilgiye ulaşılmıştır.
-"Bakmak ve Görmek arasındaki farklılık veya
dış ve iç'i bir arada görmek," gibi..
-Tam bir sempati ile hissedilir, bilinir, denenir.
-Ruhun yüksek kabiliyet ve melekeleri serbest
kalmıştır.
-Nefsaniyet aşırı şekilde azalmış, kabalığını
tamamiyle kaybetmiş, ince bir kişilik tarz'ına
dönülmüştür.
-Hikmet ve varlık sevgisi hakim durumdadır.
-Kâinat kanunlarına uygun hareket edilir.
Medical Transcription Industry Association
Yn: Menos
Lâ: Mena
Al: Seelich, Geistig
In: Mental, Mental Plan
Fr: Mentale, Plan Mental
Os:Zihnî, Mânevî, Nefsî Safha
Tr: Zihinsel, Anıl, Mantal
-Asıl anlamı ile zihnî demektir. Genellikle ruhu
ilgilendiren, ruha ait olan anlamında kullanılır.
-Teozofi'de, mentâl beden ve mantâl plân olarak
geçer.
-Mântal Plân, Astral bedenden daha seyyal, ince,
renk itibariyle parlak renklerin hakim olduğu bir
bedendir.
-Doğru olan düşünceler, mantâl beden vasıtasıyla
yayımlanırlar.
-Mücerret(soyut, yalın,â'lev,bare) düşünceler,
yüksek mantâl dünyada meydana getirilmişlerdir.
-Mantâl beden, heyecanlardan müteessir olmaz.
"Bir anlamda, eşya üzerinde yapıldığı gibi, değer
yükleme kabul etmez."
-Sezgi ve yüksek tefekkür ve bağlı tahayyüller
mantâl beden vasıtası ile fizik âleme aks'eder.
-Mantâl plân, teozoflara göre, ışık ve saadet
âlemidir.
-Bu plândaki varlıkların şuurları genişlemiştir
ve hemcinslerinin şuurlarını kendi şuur'u içinde
görür.
-Nazarî (Speculative-kurgusal) değil, müsbet
(İsbat edilebilir-Establishment-kurumsal) bir
bilgiye ulaşılmıştır.
-"Bakmak ve Görmek arasındaki farklılık veya
dış ve iç'i bir arada görmek," gibi..
-Tam bir sempati ile hissedilir, bilinir, denenir.
-Ruhun yüksek kabiliyet ve melekeleri serbest
kalmıştır.
-Nefsaniyet aşırı şekilde azalmış, kabalığını
tamamiyle kaybetmiş, ince bir kişilik tarz'ına
dönülmüştür.
-Hikmet ve varlık sevgisi hakim durumdadır.
-Kâinat kanunlarına uygun hareket edilir.
Medical Transcription Industry Association