Markalaşmanın Nedeni Ve önemi

Salvo

Kayıtlı Üye
MARKALAŞMANIN NEDENİ VE ÖNEMİ

Markanın ekonomik değeri göz önüne alındığında sektörel açıdan konunun iki yönünün varlığı dikkat
çekmektedir. Bunlar;
- Marka olmak,
- Markayı korumaktır.
arka olmak markayı tescil ettirmekten ibaret değildir. Markanın tescili, bir sürecin sonu değil başlangıcıdır. Bu süreç uzun vadeli bir planı ve büyük düşünmeyi gerektirir. Marka, zirveye götüren yoldur. Kaliteyi temsil ve standardize eder. Tüketiciye güven verir. Firmaya ve ürüne kimlik verir. Yeni pazarlara giriş kolaylığı sağlar. Çünkü firmanın önünde gider.Örneğin bugün “Taç” marka tekstil ürünlerinin Zorlu Holding’e bağlı tekstil fabrikalarında, “Evita” marka ev tekstillerinin Değirmenci Tekstil tarafından üretildiği halk tarafından fazla bilinmemektedir.Birçok marka dürüstlüktür. Görünmeyen sermayedir (marka en iyi yatırımdır). Kurumlaşmanın dinamiğidir.
Günümüzde çoğu ürün ve hizmetler satılmamakta satın alınmaktadır.Markalama işte bu süreci büyük ölçüde kolaylaştırmaktadır.Markalama ürün yada hizmetin kullanıcıya ”ön-satışını” sağlar.Markalama bir şeyler satmamanın çok daha basit ve etkili yoludur.Markalaşma, uluslararası arenadaki rekabet ortamında söz sahibi olmak ve mevcut ürünlere katma değer katabilmek için konfeksiyonun bir gereğidir. Marka, bu sektörün doğal bir sonucudur. Sadece markalaşarak mevcut yatırımın değeri en az iki katına çıkarılmış olur. Ancak bu oldukça stratejik bir karardır ve üzerinde çok ciddi konsantrasyon gerektirir.
Bugün markalaşmanın önemini Marka ve Patent Vekili Av.Ali ÇAVUŞOĞLU şu sözleriyle vurgulamaktadır: “Markanızı küçümsemeyin! Markanıza sadece kırmızı kurdelalı bir kağıt parçası olarak bakmayın ! Çünkü markanız belki bir gün firmanızı ve sizi kurtaracak değerde olacaktır.”
Bir ülke'de ne kadar çok dünyaca tanınmış marka varsa o ülke o kadar zengindir. Dünya'ya ticari ve sanayi yönünden hükmeden ülkelere baktığımızda bu ülkelerdeki çok uluslu firmaların hepimizce bilinen markalarının milyarlarca dolar değerinde olduğunu görmekteyiz. Bu markaların bazılarının değeri Türkiye'nin bütçesine yakındır.
 
bayigram takipçi satın al instagram beğeni satın al instagram takipçi satın al tiktok takipçi satın al Buy Followers bugün haber
vozol puff
Geri
Üst