pR$ ' DmReex ´
Bayan Üye
Motion Tween Flash ta en çok kullanılan nesne hareketlendirme biçimidir.
Motion tween de siz iki kare belirlersiniz. Nesnenin ilk karedeki ve son karedeki durumunu flash'a gösterirsiniz. Daha sonra, flash bu iki kare arasındaki kareleri kendi oluşturur ve izlediğinizde, o nesne ilk karedeki konumundan, son karedeki konuma gidiyormuş gibi görünür. Mantığı budur.
Önce soldaki tools menüsünden, daire oluşturma aracını seçelim ve bir daire oluşturalım.
dairemizi oluşturduktan sonra
ona hareket vereceğiz.
daireyi seçiyoruz ve yukarıdaki timeline bölümünde en baştaki kareye sağ tıklayıp, create motion tween seçeneğine tıklıyoruz. Şimdi bu daireye motion tween özelliğini vermiş olduk.
Sıra ikinci kareyi eklemeye geldi. İkinci kareyi de ekledikten sonra, flash aradaki kareleri otomatik olarak oluşturacak.
biraz daha ilerideki bir kareye, sağ tıklayıp insert keyframe diyoruz.
bu işlemi yaptıktan sonra timeline ımız şu şekilde görünmeli:
iki kareyi de ayarladık ama önce bir şey yapmamız gerekiyor. İlk karede dairenin konumu ilk konum, ikinci karede ise son konum olmalı. ancak ikinci karede daireyi kıpırdatmadık değil mi? ikinci kareye (insert keyframe dediğimiz ) tıklıyoruz ve soldaki tools menusunden arrow tool (siyah ok) u seçiyoruz ve daireyi su an bulundugundan farklı bir konuma tasıyoruz. Hatta farklı bir konuma taşıdıktan sonra, yine tools menusunden Free Transform Tool u seçerek, dairenin boyutlarını da değiştiriyoruz.
Evet, motion tween bu.
Shape Tween İle Çalışmak
Shape Tween genelde nesneleri birbirine dönüştürmede kullanılır. Ben, bu derste mavi renkli bir dörtgeni, kırmızı bir daireye çevireceğim. Bunun gibi, kendi vektörel çizimlerinizi de dönüştürebilirsiniz. Dönüşüm sırasında rengin değişmesi de, iki renk arasındaki bütün renklerin gösterimi ile olduğundan, güzel bir geçiş oluyor.
Önce dediğim gibi mavi bir dörtgen çiziyoruz.
Çizdikten sonra, timeline da dönüşümün bitmesini istediğiniz kareye sağ tıklıyor ve insert keyframe yapıyoruz.
Insert keyframe yaptığımız kareye tıklıyoruz. Daha sonra mavi dörtgeni ( burası önemli insert keyframe yaptığımız karenin seçili olması lazım. ) siliyoruz. Hemen sonra, onun yerine kırmızı bir daire çiziyoruz ve çizimi işlemini bitiriyoruz.
Şimdi bu iki nesneye shape tween vereceğiz ve dörtgen, bir daireye dönüşecek.
dörtgeni çizdiğimiz kare ile, daireyi çizdiğimiz karenin arasındaki herhangi bir yere tıklıyoruz ve aşağıda properties menüsünde, tween seçeneğini shape yapıyoruz.
Bu işlem de bittikten sonra timelineımızın şu şekilde görünmesi gerekiyor :
Shape tween de bu kadar.
Basit Bir Banner Yapalım
Joomla! da flash'ı kullanmamizin nedenlerinden biri de bannerlar olsa gerek.
Yeni bir sayfa açıyoruz ve Asağıda properties bölümündeki size: yazısının yanındaki butonu tıklıyoruz. Butonda "550 x 400 pixels" yazmalı. Varsayılan ayar bu. Açılan pencerede bannerımızın boyutlarını ayarlıyoruz.
Bannerımızın boyutlarını ayarladıktan sonra, çalıştığımız sayfa o boyutları alacak.
tamam, ben örnek olarak bir yazı koyacağım ve onu bannerın içinde dolaştıracağım. soldaki tools menüsünden, text tool u seçiyoruz, ve yazıyı yazıyoruz.
yazıya motion tween özelliğini veriyorum ve inser keyframe dedikten sonra, yeni yerine sürüklüyorum, ondan sonra tekrar daha uzak bir noktaya insaert keyframe yapıyorum ve tekrar yerini değiştiriyorum...
evet, benim bannerım bitti. siz de daha ilginç şeyler yapabilirsiniz. line tool ile çeşitli çizimler yapabilirsiniz. shape tween ilecisimleri birbirine dönüştürebilirsiniz.
Tracing Bitmap
Tracing bitmap, çizim konusunda işimizi bir hayli kolaylaştırır. Herhangi bir resim dosyasını, flash 'a import ettiğimiz zaman, onu parçalayamayız, değiştiremeyiz. İşte burada trace bitmap yardımımıza koşuyor.
Tracing Bitmap, resim dosyasını bir vektörel çizime dönüştürür.
Önce resmi flash'a ekleyelim :
Import a tıkladığımızda çıkan pencereden dosyayı bulalım ve ekleyelim
Şimdi resmi seçelim ve modify menüsünden Trace Bitmap ı seçelim.
Açılan pencerede, Color threshold 50 , Mininmum Area ise 5 olsun. Başka bir ayarla oynamayın.
OK'e tıkladığımızda, karşımıza şu pencere çıkmalı.
Evet, Tracing Bitmap da bu kadar.
Bunları parça parça anlatıyorum, önümüzdeki derslerde hepsi birden lazım olacak.
Layer'larla çalışmak
Bu, timeline daki layer menüsü.
1. Birden fazla layer varsa, o anda çizim yaptığınızda hangi layer a çizim yapacağınızı gösterir.
2. Burada beyz nokta varken layer görünür eğer bu beyaz noktaya tıklarsanız layer görünmez.
3. Bu beyaz noktaya tıkladığınız zaman layer kilitlenir, üzerine yazamazsınız ve çizimleriniz karışmaz.
4. Layerlar bazen çok fazla olabilir ve düzenlemek için klasörlere ihtiyaç duyarsınız.
5. GuideLayer, Bu layerı bir layer seçiliyken oluşturabilirsiniz. o layera bağlanır ve ve guide layera bir vektör çizilir. Ve normal layerda da hareket edecek nesneye motion tween verilir ve guide layerdaki vektörün başına konulur. Insert keyframe olayını yaptıktan sonra da vektörün sonuna oturtulur ve böylece nesne o vektörü yörünge olarak algılar.
6. Insert Layer, layer ekleme butonudur.
Layer nedir;
Türkçe deki karşılığı katman'dır. Tek bir katmanda bir işten iki tane ve aynı anda yapamazsınız. Aynı anda olması için, ikinci bir katmanı oluşturup, timeline da aynı anda gerçekleşmeleri sağlanabilir.
Layerlar, timeline da bulundukları konuma göre birbirlerinin üzerinde görünürler. Örneğin yeni bir layer oluşturduk adı layer 2. Layer 1 de önceden vardı, layer 2 layer 1 in yukarısında olusacaktır ve her ikisine de aynı yerde bir daire çizin, layer 2 deki layer 1 dekini kapatacaktır
-------------------------------------------------------
Daha önceki derslerde, öğrenmiştik. Bunları tam olarak öğrenmeden işe girişmeyin. çünkü bu derste bunların yapımını anlatmayacağım.
Yapacağımız ilk animasyonda, bir önceki derste tracing bitmap yaptığımız aslan resmini kullanacağız ve o aslanı yürüteceğiz...
Aslan resmi için tıklayın
Aslanı import ediyoruz ve tracing bitmap yapıyoruz. Daha sonra aslanın çevresindeki resmin beyaz yerlerini seçip delete tuşuyla siliyoruz...
Tool menusunde Lasso Tool ile aslanın bir bacağını seçiyoruz, kesiyoruz ve yeni bir layer açıp o layera yapıştırıyoruz. Toplam 5 layer olsun ve gövde için de 1 layer ayırın. Gövde kalsın, yeni layerlar ekledikçe, bacakları kesin.
Her bacağı ayrı layerlara yapıştırdıktan sonra, harekete geçebiliriz.
Şimdi her layerın başındaki kareye sağ tıklayıp "motion tween" veriyoruz. daha sonra yaklaşık 50 kare uzağa gövdenin olduğu layerda sağ tıklayıp, insert keyframe diyoruz. daha sonra gövdenin olduğu layer haricindekilerde, her beş karede bir insert keyframe yapıyoruz gövdenin bulunduğu layerdaki hareket bitene kadar. Ve her insert keyframe yaptığımız zaman, o andaki duruma göre bacakları çeviriyor ve konumlarını ayarlıyoruz.
export ediyoruz ve aslanımız yürüyor...
---------------------------------------------------------------------------------
Buton Yapıyoruz
Önce oluşturacağımız butonun, çizimini yapıyoruz...
butonumuzu seçip, F8 e basıyoruz...
ayarları resimdeki konuma getirip OK diyoruz...
şimdi bütün parçalar gruplandı... hepsi tek parça.
butona çift tıklıyoruz...
timeline da 4 tane büyük kare çıkacak anlamları :
1.(up) normalde butonun nasıl görüneceğini belirler.
2.(over) mouse butonun üzerine geldiğinde butonun görünümünü belirler.
3.(down) mouse a tıklandığı zaman butonun durumunu belirler.
4.(hit) mouse un tıklama alanını belirler.
bunların her birini keyframe yapıyoruz ve her birindeki durumlarını düzenliyoruz...
------------------------------------------------------------
Butonlara Link Vermek
Bu derste bir önceki derste yapmayı öğrendiğimiz butonlara nasıl link verildiğini öğreneceğiz.. Öncelikle butonumuzu yapalım ve yaptıktan sonra convert to symbol olayını butona uygulamayı unutmayalım...
Bunları sorunsuz bir şekilde yaptıysak, dersimize geçebiliriz...
İlk olarak, animasyon içinde butona link vermek:
Buton seçiliyken Actions - Frame menüsünü açıyoruz... Orada bizi bir kod penceresi karşılayacak.. Eğer kod yazacak bir yer göremiyorsanız, oradan expert modu seçin... Butonun da seçili olduğundan emin olun...
bu kodu yazıyoruz...
on (press) {gotoAndPlay(5);
}
burada on(press) komutu butonun üzerine tıklanmasıyla ilgili...
sonraki gotoAndPlay(5) komutu da gidilecek frame'in numarasını belirtiyor... (5 i örnek olarak yazdım.. siz hangi frame e gitmesini istiyorsanız, onun numarasını yazın... )
kod yazma olayı şimdilik bitti. çalıştığını görmek istiyorsak, 5. frame e bir keyframe ekleyin ve o keyframe de herhangi bir çizim yapın... o çizimden biraz daha ilerideki bir kareye de bir keyframe daha eklerseniz, o çizimi görme süresi uzayacağından, daha rahat bir şekilde gözlemleyebilirsiniz...
Herhangi bir URL 'ye link vermek:
on(press) {
getURL("www.mjturkiye.net","_blank");
}
kullanıyoruz ancak Test Scene veya Movie bunu çalıştırmaz... Yani publish etmeniz gerekiyor çalışması için...
-----------------------------------------------------------------------------------
İnsan Yürütmek
Buradan İndirin...
---------------------------------------------------------------------------------
Tools Menüsü
1-Selection Tool: Nesneleri Tutmak ya da sahnede hareket ettirmek için Selection Tool kullanılabilir.
2-SubSelection Tool: Nesnelerin kontrol noktalarını göstermeye ve üzerinde değişiklik yapmaya imkan tanır.
3-Free Transform Tool: Nesnelerin boyutlarını ayarlamamızı sağlar. Seçildiğinde options menüsünde görünen çeşitli seçenekleri vardır.
4-Gradient Transform Tool: Sahnedeki dörtgenlerin renk tonlamasını yapmakta bize imkan sağlar.
5-Line Tool: Sahneye çizgi çizmeyi sağlayan araçtır. Çizdiği çizgileri Ctrl tuşuna basarak, mouse ile eğebiliriz.
6-Lasso Tool: Sahnedeki nesnelerde düzensiz seçim yapmayı sağlar.
7-Pen Tool: Hassaslığı kullanıcı tarafından ayarlanabilen çizgiler oluşturmada kullanılır.
8-Text Tool: Yazı ve yazı alanları oluşturur.
9-Oval Tool: Eliptik şekiller oluşturmaya olanak tanıyan araçtır.
10-Rectangle Tool: Dörtgensel şekiller oluşturmaya yarar. Üzerine basılı tutulup beklendiğinde, açılan sekmeden PolyStar Tool u seçerek, çokgenler oluşturabiliriz.
11-Pencil Tool: Serbest eğriler oluşturmaya yarar.
12-Brush Tool: Seçilen dolgu rengiyle boyama yapar. Seçildiğinde parametreleri options menüsünde çıkar,fırça şekil ve boyutları ayarlanabilir.
13-Ink Bottle Tool: Çizgilerin renk, kalınlık ve stil gibi özelliklerini değiştirmeyi sağlar.
14-Paint Bucket Tool: Kapalı eğrilerin içlerini dolgu rengiyle doldurmayı sağlar....
15-Eyedropper Tool: Sahnenin herhangi bir yerindeki rengi kullanmak üzere dolgu rengi olarak seçmeye yarar.
16-Eraser Tool: Sahnenin herhangi bir yerindeki çizimi silmeye yarar...
Kaynak:Mjturkiye
Motion tween de siz iki kare belirlersiniz. Nesnenin ilk karedeki ve son karedeki durumunu flash'a gösterirsiniz. Daha sonra, flash bu iki kare arasındaki kareleri kendi oluşturur ve izlediğinizde, o nesne ilk karedeki konumundan, son karedeki konuma gidiyormuş gibi görünür. Mantığı budur.
Önce soldaki tools menüsünden, daire oluşturma aracını seçelim ve bir daire oluşturalım.

dairemizi oluşturduktan sonra
ona hareket vereceğiz.
daireyi seçiyoruz ve yukarıdaki timeline bölümünde en baştaki kareye sağ tıklayıp, create motion tween seçeneğine tıklıyoruz. Şimdi bu daireye motion tween özelliğini vermiş olduk.

Sıra ikinci kareyi eklemeye geldi. İkinci kareyi de ekledikten sonra, flash aradaki kareleri otomatik olarak oluşturacak.
biraz daha ilerideki bir kareye, sağ tıklayıp insert keyframe diyoruz.

bu işlemi yaptıktan sonra timeline ımız şu şekilde görünmeli:

iki kareyi de ayarladık ama önce bir şey yapmamız gerekiyor. İlk karede dairenin konumu ilk konum, ikinci karede ise son konum olmalı. ancak ikinci karede daireyi kıpırdatmadık değil mi? ikinci kareye (insert keyframe dediğimiz ) tıklıyoruz ve soldaki tools menusunden arrow tool (siyah ok) u seçiyoruz ve daireyi su an bulundugundan farklı bir konuma tasıyoruz. Hatta farklı bir konuma taşıdıktan sonra, yine tools menusunden Free Transform Tool u seçerek, dairenin boyutlarını da değiştiriyoruz.

Evet, motion tween bu.
Shape Tween İle Çalışmak
Shape Tween genelde nesneleri birbirine dönüştürmede kullanılır. Ben, bu derste mavi renkli bir dörtgeni, kırmızı bir daireye çevireceğim. Bunun gibi, kendi vektörel çizimlerinizi de dönüştürebilirsiniz. Dönüşüm sırasında rengin değişmesi de, iki renk arasındaki bütün renklerin gösterimi ile olduğundan, güzel bir geçiş oluyor.
Önce dediğim gibi mavi bir dörtgen çiziyoruz.

Çizdikten sonra, timeline da dönüşümün bitmesini istediğiniz kareye sağ tıklıyor ve insert keyframe yapıyoruz.

Insert keyframe yaptığımız kareye tıklıyoruz. Daha sonra mavi dörtgeni ( burası önemli insert keyframe yaptığımız karenin seçili olması lazım. ) siliyoruz. Hemen sonra, onun yerine kırmızı bir daire çiziyoruz ve çizimi işlemini bitiriyoruz.

Şimdi bu iki nesneye shape tween vereceğiz ve dörtgen, bir daireye dönüşecek.
dörtgeni çizdiğimiz kare ile, daireyi çizdiğimiz karenin arasındaki herhangi bir yere tıklıyoruz ve aşağıda properties menüsünde, tween seçeneğini shape yapıyoruz.

Bu işlem de bittikten sonra timelineımızın şu şekilde görünmesi gerekiyor :

Shape tween de bu kadar.
Basit Bir Banner Yapalım
Joomla! da flash'ı kullanmamizin nedenlerinden biri de bannerlar olsa gerek.
Yeni bir sayfa açıyoruz ve Asağıda properties bölümündeki size: yazısının yanındaki butonu tıklıyoruz. Butonda "550 x 400 pixels" yazmalı. Varsayılan ayar bu. Açılan pencerede bannerımızın boyutlarını ayarlıyoruz.

Bannerımızın boyutlarını ayarladıktan sonra, çalıştığımız sayfa o boyutları alacak.

tamam, ben örnek olarak bir yazı koyacağım ve onu bannerın içinde dolaştıracağım. soldaki tools menüsünden, text tool u seçiyoruz, ve yazıyı yazıyoruz.

yazıya motion tween özelliğini veriyorum ve inser keyframe dedikten sonra, yeni yerine sürüklüyorum, ondan sonra tekrar daha uzak bir noktaya insaert keyframe yapıyorum ve tekrar yerini değiştiriyorum...

evet, benim bannerım bitti. siz de daha ilginç şeyler yapabilirsiniz. line tool ile çeşitli çizimler yapabilirsiniz. shape tween ilecisimleri birbirine dönüştürebilirsiniz.
Tracing Bitmap
Tracing bitmap, çizim konusunda işimizi bir hayli kolaylaştırır. Herhangi bir resim dosyasını, flash 'a import ettiğimiz zaman, onu parçalayamayız, değiştiremeyiz. İşte burada trace bitmap yardımımıza koşuyor.
Tracing Bitmap, resim dosyasını bir vektörel çizime dönüştürür.
Önce resmi flash'a ekleyelim :

Import a tıkladığımızda çıkan pencereden dosyayı bulalım ve ekleyelim

Şimdi resmi seçelim ve modify menüsünden Trace Bitmap ı seçelim.

Açılan pencerede, Color threshold 50 , Mininmum Area ise 5 olsun. Başka bir ayarla oynamayın.

OK'e tıkladığımızda, karşımıza şu pencere çıkmalı.

Evet, Tracing Bitmap da bu kadar.
Bunları parça parça anlatıyorum, önümüzdeki derslerde hepsi birden lazım olacak.
Layer'larla çalışmak
Bu, timeline daki layer menüsü.

1. Birden fazla layer varsa, o anda çizim yaptığınızda hangi layer a çizim yapacağınızı gösterir.
2. Burada beyz nokta varken layer görünür eğer bu beyaz noktaya tıklarsanız layer görünmez.
3. Bu beyaz noktaya tıkladığınız zaman layer kilitlenir, üzerine yazamazsınız ve çizimleriniz karışmaz.
4. Layerlar bazen çok fazla olabilir ve düzenlemek için klasörlere ihtiyaç duyarsınız.
5. GuideLayer, Bu layerı bir layer seçiliyken oluşturabilirsiniz. o layera bağlanır ve ve guide layera bir vektör çizilir. Ve normal layerda da hareket edecek nesneye motion tween verilir ve guide layerdaki vektörün başına konulur. Insert keyframe olayını yaptıktan sonra da vektörün sonuna oturtulur ve böylece nesne o vektörü yörünge olarak algılar.
6. Insert Layer, layer ekleme butonudur.
Layer nedir;
Türkçe deki karşılığı katman'dır. Tek bir katmanda bir işten iki tane ve aynı anda yapamazsınız. Aynı anda olması için, ikinci bir katmanı oluşturup, timeline da aynı anda gerçekleşmeleri sağlanabilir.
Layerlar, timeline da bulundukları konuma göre birbirlerinin üzerinde görünürler. Örneğin yeni bir layer oluşturduk adı layer 2. Layer 1 de önceden vardı, layer 2 layer 1 in yukarısında olusacaktır ve her ikisine de aynı yerde bir daire çizin, layer 2 deki layer 1 dekini kapatacaktır
-------------------------------------------------------
Daha önceki derslerde, öğrenmiştik. Bunları tam olarak öğrenmeden işe girişmeyin. çünkü bu derste bunların yapımını anlatmayacağım.
Yapacağımız ilk animasyonda, bir önceki derste tracing bitmap yaptığımız aslan resmini kullanacağız ve o aslanı yürüteceğiz...
Aslan resmi için tıklayın
Aslanı import ediyoruz ve tracing bitmap yapıyoruz. Daha sonra aslanın çevresindeki resmin beyaz yerlerini seçip delete tuşuyla siliyoruz...

Tool menusunde Lasso Tool ile aslanın bir bacağını seçiyoruz, kesiyoruz ve yeni bir layer açıp o layera yapıştırıyoruz. Toplam 5 layer olsun ve gövde için de 1 layer ayırın. Gövde kalsın, yeni layerlar ekledikçe, bacakları kesin.

Her bacağı ayrı layerlara yapıştırdıktan sonra, harekete geçebiliriz.

Şimdi her layerın başındaki kareye sağ tıklayıp "motion tween" veriyoruz. daha sonra yaklaşık 50 kare uzağa gövdenin olduğu layerda sağ tıklayıp, insert keyframe diyoruz. daha sonra gövdenin olduğu layer haricindekilerde, her beş karede bir insert keyframe yapıyoruz gövdenin bulunduğu layerdaki hareket bitene kadar. Ve her insert keyframe yaptığımız zaman, o andaki duruma göre bacakları çeviriyor ve konumlarını ayarlıyoruz.


export ediyoruz ve aslanımız yürüyor...
---------------------------------------------------------------------------------
Buton Yapıyoruz
Önce oluşturacağımız butonun, çizimini yapıyoruz...

butonumuzu seçip, F8 e basıyoruz...

ayarları resimdeki konuma getirip OK diyoruz...
şimdi bütün parçalar gruplandı... hepsi tek parça.
butona çift tıklıyoruz...

timeline da 4 tane büyük kare çıkacak anlamları :

1.(up) normalde butonun nasıl görüneceğini belirler.
2.(over) mouse butonun üzerine geldiğinde butonun görünümünü belirler.
3.(down) mouse a tıklandığı zaman butonun durumunu belirler.
4.(hit) mouse un tıklama alanını belirler.
bunların her birini keyframe yapıyoruz ve her birindeki durumlarını düzenliyoruz...
------------------------------------------------------------
Butonlara Link Vermek
Bu derste bir önceki derste yapmayı öğrendiğimiz butonlara nasıl link verildiğini öğreneceğiz.. Öncelikle butonumuzu yapalım ve yaptıktan sonra convert to symbol olayını butona uygulamayı unutmayalım...
Bunları sorunsuz bir şekilde yaptıysak, dersimize geçebiliriz...
İlk olarak, animasyon içinde butona link vermek:

Buton seçiliyken Actions - Frame menüsünü açıyoruz... Orada bizi bir kod penceresi karşılayacak.. Eğer kod yazacak bir yer göremiyorsanız, oradan expert modu seçin... Butonun da seçili olduğundan emin olun...

bu kodu yazıyoruz...
on (press) {gotoAndPlay(5);
}
burada on(press) komutu butonun üzerine tıklanmasıyla ilgili...
sonraki gotoAndPlay(5) komutu da gidilecek frame'in numarasını belirtiyor... (5 i örnek olarak yazdım.. siz hangi frame e gitmesini istiyorsanız, onun numarasını yazın... )
kod yazma olayı şimdilik bitti. çalıştığını görmek istiyorsak, 5. frame e bir keyframe ekleyin ve o keyframe de herhangi bir çizim yapın... o çizimden biraz daha ilerideki bir kareye de bir keyframe daha eklerseniz, o çizimi görme süresi uzayacağından, daha rahat bir şekilde gözlemleyebilirsiniz...
Herhangi bir URL 'ye link vermek:
on(press) {
getURL("www.mjturkiye.net","_blank");
}
kullanıyoruz ancak Test Scene veya Movie bunu çalıştırmaz... Yani publish etmeniz gerekiyor çalışması için...
-----------------------------------------------------------------------------------
İnsan Yürütmek
Buradan İndirin...
---------------------------------------------------------------------------------
Tools Menüsü
1-Selection Tool: Nesneleri Tutmak ya da sahnede hareket ettirmek için Selection Tool kullanılabilir.
2-SubSelection Tool: Nesnelerin kontrol noktalarını göstermeye ve üzerinde değişiklik yapmaya imkan tanır.
3-Free Transform Tool: Nesnelerin boyutlarını ayarlamamızı sağlar. Seçildiğinde options menüsünde görünen çeşitli seçenekleri vardır.
4-Gradient Transform Tool: Sahnedeki dörtgenlerin renk tonlamasını yapmakta bize imkan sağlar.
5-Line Tool: Sahneye çizgi çizmeyi sağlayan araçtır. Çizdiği çizgileri Ctrl tuşuna basarak, mouse ile eğebiliriz.
6-Lasso Tool: Sahnedeki nesnelerde düzensiz seçim yapmayı sağlar.
7-Pen Tool: Hassaslığı kullanıcı tarafından ayarlanabilen çizgiler oluşturmada kullanılır.
8-Text Tool: Yazı ve yazı alanları oluşturur.
9-Oval Tool: Eliptik şekiller oluşturmaya olanak tanıyan araçtır.
10-Rectangle Tool: Dörtgensel şekiller oluşturmaya yarar. Üzerine basılı tutulup beklendiğinde, açılan sekmeden PolyStar Tool u seçerek, çokgenler oluşturabiliriz.
11-Pencil Tool: Serbest eğriler oluşturmaya yarar.
12-Brush Tool: Seçilen dolgu rengiyle boyama yapar. Seçildiğinde parametreleri options menüsünde çıkar,fırça şekil ve boyutları ayarlanabilir.
13-Ink Bottle Tool: Çizgilerin renk, kalınlık ve stil gibi özelliklerini değiştirmeyi sağlar.
14-Paint Bucket Tool: Kapalı eğrilerin içlerini dolgu rengiyle doldurmayı sağlar....
15-Eyedropper Tool: Sahnenin herhangi bir yerindeki rengi kullanmak üzere dolgu rengi olarak seçmeye yarar.
16-Eraser Tool: Sahnenin herhangi bir yerindeki çizimi silmeye yarar...
Kaynak:Mjturkiye