ParadokS
Kayıtlı Üye
Türk TIRlarının vize, kota gibi engellerle karşılaştığı Avrupaya ihracatta yabancı plakalı araçların payı arttı. Sektörün 2015 kaybı 750 milyon euro
Avrupa Birliği'nin (AB) yaptırımlarıyla zor dönemler geçiren lojistik sektörü şimdi de piyasada hâkimiyeti her geçen gün artan yabancı markalı araçlara karşı mücadele veriyor. Türk plakalı araçlara uygulanan yaptırımlar nedeniyle ihracatçıların yabancı menşeli TIR'ları tercih etmesi, sektörü çıkmaza soktu. Batı kapılarından giriş-çıkış yapan Türk plakalı TIR'ların oranı 2008'de yüzde 73 iken bu oran 2015'te yüzde 52'ye kadar düştü. Buna karşılık yabancı araçların geçişi ise aynı dönemde yüzde 27'den 48'e yükseldi. Sektörün büyük bir kıskaçta olduğunu belirten Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, yerli ürün ihracatı artarken yurtdışına hizmet satışının gerilemeye başladığını söyledi.
Avrupa Birliği'nin (AB) yaptırımlarıyla zor dönemler geçiren lojistik sektörü şimdi de piyasada hâkimiyeti her geçen gün artan yabancı markalı araçlara karşı mücadele veriyor. Türk plakalı araçlara uygulanan yaptırımlar nedeniyle ihracatçıların yabancı menşeli TIR'ları tercih etmesi, sektörü çıkmaza soktu. Batı kapılarından giriş-çıkış yapan Türk plakalı TIR'ların oranı 2008'de yüzde 73 iken bu oran 2015'te yüzde 52'ye kadar düştü. Buna karşılık yabancı araçların geçişi ise aynı dönemde yüzde 27'den 48'e yükseldi. Sektörün büyük bir kıskaçta olduğunu belirten Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, yerli ürün ihracatı artarken yurtdışına hizmet satışının gerilemeye başladığını söyledi.