- Keşif ve Görüş totemlerinin modellerini güncelledik. İşlevleri değişmedi, ama artık çok daha şık duruyorlar.
- Uzun menzilli saldıran minyonların atış parçacıklarını de güncelledik. Yeni atış görsellerinin arkasında bir iz kalıyor, böylece oyuncular minyonların saldırı yönü hakkında daha hızlı bilgi sahibi olabiliyor.
Açıklama: Çalıdan ya da savaş sisinden yapılan beceri atışlarının görsel öğesi bazen rakip oyuncu tarafından isabet edene kadar görülmüyordu ve elbette şampiyonlar bu duruma gıcık oluyordu. Yaptığımız değişiklikle atılan öğeler ekranda daha çok belirecek ve oyuncular daha kolay tepki gösterebilecekler.
- Şampiyon eğer sisten ya da çalıdan yapılan beceri atışının geliş yolunda duruyorsa, atış daha kısa sürede görünür hale gelecek.
Jinx
Delifişek Jinx bu güncellemede var ama daha sonraki bir tarihte açılacak.
Cassiopeia
Açıklama: : Cassiopeianın Taşlaştıran Bakışının bedeli aşırı gereksiz yüksekti. Bunu düzeltmek ve diğer ultilerle daha denk hale getirmek için, tüm kademelerindeki mana bedeli azaltıldı.
Taşlaştıran Bakış
- Mana bedeli 120/160/200den, 100e düşürüldü
Özet: Ölüm Çiçeği artık üst kademelerde daha çok hasar veriyor. YG ve SG oranları da yükseltilerek bir tık daha güçlendirildi. Ölüm Çiçeğinin odaklanma süresini arttırıp, devreye girme süresindeki gecikmeyi kaldırdık. Bu sayede Katarina yeteneğini kullanırken engellense bile, verdiği hasar aşağı yukarı aynı kalacak. Ölüm Çiçeğinin bekleme süresi bir miktar sıfırlandığından; üçüncü kademede, ultinin bekleme süresini sıfırlamak için tam üç adet şampiyon katletmek ya da üç asist almak gerekiyor.
Açıklama: : Ölüm Çiçeğinin büyük bir tehdit oluşturan hasarını arttırarak, Katarinanın oynanışına katkısını güçlendirmek istedik. Son tahlilde; bizce Katarina Ölüm Çiçeğini kullanmaya, rakipleri de onu bu sırada durdurmaya çalışırken, Katarina oynamak daha zevkli. Uzayan odaklanma süresi yüzünden yetenek erken engellenirse, gücü düştüğü için etkisi azalmış gibi görünebilir (çünkü bu yetenek zaman içinde hasar veriyor); ama bunu telafi etmek için devreye girme süresini kısalttık.
Ölüm Çiçeği
- Odaklanmaya başlamadan önceki bekleme süresi kaldırıldı (önceden 0,25 saniye bekleme süresi vardı)
- Toplam hasar 400/500/600den 400/575/750ye çıkarıldı (+2,5 yetenek gücü)(+3,75 ek saldırı gücü) (+2,0 yetenek gücü)(+3,0 ek saldırı gücü)
- Odaklanma süresi 2 saniyeden 2,5 saniyeye çıktı
- Bekleme süresi 60/55/50 saniyeden 60/52,5/45 saniyeye düştü
Özet: Işık Atışının isabet alanı daraltıldı; ama artık rakip bir şampiyon üstünde kullanıldığında, hedefini yönlendiriyor. Lucian birini Işık Silahşorunun pasifinden gelen ilk atışla öldürdüğünde, mutlaka yeni bir hedef arıyor. Öncelik, ölen hedefe en yakın olan rakip hedefe veriliyor.
Açıklama: : Lucianın asıl hedefleri, bazen Işık Atışının önünden fark etmeden kaçabiliyorlardı. Yeteneğin isabet etmesini sağlamak için bu yeteneğe bir yönlendirme mekaniği ekledik. Yani hedef, yeteneğin kendi üstünde kullanıldığından habersiz bir şekilde öylesine koşuşturuyorsa, Lucian büyük olasılıkla isabet ettirebiliyor. Ancak oyuncular atıştan bilinçli olarak kaçınmaya çalışıyorlarsa, kurtulmaları nispeten daha kolay oluyor.
Son olarak, Lucianın pasifindeki bir hata yüzünden Işık Silahşorunun ikinci atışı bazen farklı bir hedefe gidebiliyordu. Bu hatayı kucaklamaya karar verdik ve toparlayıp, bir özellik haline getirdik. Artık Işık Silahşorunun ikinci atışı gelmeden hedef ölürse, ikinci hedef bir yetenek atışına dönüşüyor ve önceliği, ölmüş olan hedefe en yakın rakip birime veriyor. Bazı filtreler aracılığıyla, Lucianın kule altındaki bir şampiyona yanlışlıkla ateş etmesini ya da öldürmesini engelleyen bu sorunu ortadan kaldırdık.
Genel
- Luciana tavsiye edilen eşyalar güncellendi
- Taban mana yenilenmesi 6dan 7ye çıktı
- Mana yenilenmesi artışı, seviye başına 0,65ten 0,7ye çıktı
- Işık Silahşorunun hedefi ikinci atıştan önce ölürse, artık ikinci atış başka bir hedefe yöneliyor.
- Lazerin isabet alanı 120 birimden 100 birime düşürüldü
- Işık atışı rakip bir şampiyon üstüne kullanıldığında, hedefi 80 birim yönlendiriyor
Özet: Olafın yetenek seti epey bir elden geçirildi. Yeteneklerinin her birinde değişiklikler yapıldı ve Başıbozukun özellikle ileri çıktığı zamanlarda oyuna oyunla karşılık verebileceği yeni fırsatlar yaratıldı. En büyük değişikliklerden birini Balta Fırlatta yaptık. Artık Balta Fırlatın minimum bir atış mesafesi var ve yavaşlatma süresi kısaldı. Ancak yavaşlatma miktarı arttı ve yavaşlatma azalarak bitmiyor, geçerli olduğu süre boyunca aynı güçte devam ediyor. Hırçın Saldırı artık saldırı hasarı ve can çalma vermiyor, ama Olafın saldırı hızını arttırıyor ve eksik olan can miktarına bağlı olarak fazladan iyileştirme sağlıyor. Sırada Pervasız Vuruş var. Bu yeteneğin temel hasarını azaltıp, bekleme süresini yükselttik. Öte yandan yeteneğe saldırı hasarı oranı eklendi ve artık normal saldırılar bekleme süresini azaltıyor. Son olarak Ragnaroka pasif zırh ve büyü direnci bonusu ekledik. Ayrıca, ultiyi kullanmak bu savunma bonuslarını saldırı hasarına çevirecek. Ragnarokun kitle kontrolden etkilenmeme özelliği aynı kaldı.
Açıklama: : Eski Gıcık Olaf, iyi oynandığında oyun içindeki pek çok etkileşim fırsatını kaçırıyordu. Öne geçtiğinde; rakiplerini karşısında direnme fırsatı vermeden öldürebilecek her şeye sahipti: (doğru kullanıldığında) kalıcı yavaşlatma, kitle kontrolden etkilenmeme ve tank giderken çok miktarda gerçek hasar verebilme. Bu değişiklikleri yaparken amacımız; Yeni Şekilli Olaf arayı çok açsa bile, rakiplerinin ona karşı bir şeyler yapabilmesiydi. Epey büyük değişiklikler yaptığımızı biliyoruz, bu yüzden her zamanki gibi önümüzdeki haftalar boyunca Olafın durumunu gözlemleyeceğiz.
Genel
- Taban mana 270ten 235e düştü
- Taban hasar 80/125/170/215/260tan 70/115/160/205/250ye düşürüldü.
- Yavaşlatma oranı %24/28/32/36/40dan %35/40/45/50/55e çıkarıldı
- Yavaşlatma süresi 2,5 saniyeden, gidilmiş olan uzaklığa bağlı olarak 1-2 saniyeye düşürüldü
- Yavaşlatma artık azalarak bitmiyor
- Minimum menzil eklendi (400)
- Baltalar artık sadece aşılamayan yer şekillerine saplanıp takılı kalıyor.
- Olafın balta kapma hareketlerine ormanda da devam edebilmesi için, baltalar artık orman canavarlarının içinden geçilerek alınabiliyor.
- Mana Bedeli 40/45/50/55/60dan 30a düşürüldü
- Artık %20/35/50/65/80 saldırı hızı verecek
- Artık Olafın eksik olan her %2,5 canı için %1 kadar iyileştirecek. (Örneğin 100 canından 5ini kaybettiyse 2 can geri alacak).
- Saldırı gücü kaldırıldı
- Can emme kaldırıldı
- Cançalma hâlâ duruyor
- Bekleme süresi 9/8/7/6/5ten 12/11/10/9/8e çıkarıldı
- Hasar 100/160/220/280/340den 70/115/160/205/250ye düşürüldü
- 0,4 toplam saldırı gücü oranı eklendi
- Can bedeli artık sabit olarak verilen hasarın %40ına eşit
- Saldırı hedefi öldürürse can bedeli artık iade ediliyor
- Normal saldırılar Pervasız Vuruşun bekleme süresini 1 saniye kısaltıyor.
- Bekleme süresi 100 iken 120/100/80 oldu
- Mana bedeli kaldırıldı
- Artık pasif olarak 10/20/30 zırh ve büyü direnci veriyor
- Aktif yenilendi: Artık ek zırh ve büyü direnci vermiyor, ama aktifken 40/60/80 ek saldırı hasarı veriyor.
- Olaf artık, Ragnarok aktifken kırmızı olacak