sensiz olmaz
Kayıtlı Üye
Bazı kişiler tarafından samimi olarak sorulsa da, genelde İslamda açık arama maksadıyla sorulan bu soru aslında birkaç teknik bilgi eksikliğinden kaynaklanır. Allah, ayetlerinde namaz ve oruçla ilgili vakitlerin anlaşılması için Güneş hareketlerinden zaman tarifi yapmıştır. Kutuplarla ilgili 6 ay gündüz 6 ay gece tabiri aslında yanlıştır. Doğrusu 6 ay aydınlık 6 ay karanlık günlerdir. Hatta bu yanlış tabir nedeniyle bazı kişiler kutuplarda 6 ay boyunca Güneşin aynı yerde duruyor, diğer 6 ay da başka bir yerde sabit duruyor ve kutuplarda herhangi bir Güneş hareketi gözlemlenmiyor zannetmektedir. Bu tamamen yanlış bir iddiadır. Üstteki fotoğraflarda günün farklı zamanlarında çekilmiş kutuplardaki Güneş hareketleri vardır. Ortam aydınlık olmasına rağmen Güneş sürekli hareket halindedir ve zamanlar anlaşılabilmektedir. Güneşin en alta indiği yer gece olarak, en tepede olduğu yerde gündüzün ortası olarak kabul edilir. 6 ay karanlık olan dönemde de Güneş ufuk çizgisinin altında olmasına rağmen yine 24 saat içerisindeki hareketleri çok rahat bir şekilde tespit edilebilmektedir. Buna göre de hem namaz vakitleri hem de oruç vakitleri çok rahat saptanabilir. Ve hatta orada yaşayan binlerce Müslüman zaten bu hareketlere göre namazlarını kılmakta ve oruçlarını tutmaktadırlar.
Ancak asıl atlanan konu, Kuranda Allahın bizden istediği şeyin takva olmasıdır. Mesela Kuranda kurban ibadeti ile ilgili Allah şu şekilde buyurur;
Onların etleri ve kanları kesin olarak Allaha ulaşmaz, ancak Ona sizden takva ulaşır. [Hac Suresi (22/37]
Yani Allah ibadetlerin maddi kısmıyla değil takva kısmıyla ilgilenir.
Onlar namazlarında hûşû içinde olanlardır; [Müminûn Suresi (23 /2]
Bu nedenle Kuranda eksik arama çalışmaları boşunadır. Ateist arkadaşların yaptığı taktik çok amatörcedir. Çünkü bir konuda Kuranda geçen ibareyi alıp mantıklar üretip, aynı konuya diğer ayetlerin cevap vermesini engellemeye çalışmaktadırlar. Kuran kendi içinde her şeyi cevaplar. Domuz eti bile haram olmasına rağmen ayetlere göre zorunlu durumlarda yenebilir. [Bakara Suresi (2/173]. Böyle bir durum bile Kuranda serbest bırakılıyorsa namaz ve oruç saatleri tespit edilemeseydi bile yaklaşık olarak bu ibadetlerin yapılması Kuran mantığına göre doğru olacaktı. Dolayısıyla Kuranda her hangi bir eksik yoktur.