karagümrük
Kayıtlı Üye
L'Oreal, Julia Roberts ve Christy Turlington'ın yer aldığı ilanları, öyle bir nedenle yasakladı ki..
L’Oreal’in ‘fazla kusursuz’ güzellerine reklam sektöründeki düzenleyici kurumdan yasak geldi. Julia Roberts ve Christy Turlington’ın yer aldığı reklamlar, İngiltere’deki Reklam Standartları Kurumu (ASA) yetkililere göre Photoshop programındaki ‘airbrush’ yöntemiyle yoğun şekilde rötuşlandığı için tüketicileri yanlış yönlendiriyor. Reklam fotoğrafları bundan böyle kullanılamayacak.
Karar, doğal güzellik yandaşları için zafer niteliğinde. İki ünlü kadının ‘gerçek’ halleri ve L’Oreal’e bağlı makyaj markaları Lancôme ve Maybelline reklamlarındaki görüntüleri kıyaslanınca ‘photoshop’un ne kadar aşırıya kaçmış olduğu net bir şekilde görülüyor. Öyle ki ‘güzel, etkileyici ve ünlü’ oldukları için seçilen Roberts ve Turlington’ın ‘yeterince iyi bulunmayıp’ müdahalelerle daha iyi bir görünüme sahip olmaları istenmiş gibi...
Şikayet, ‘airbrush’ın yanlış bir güzellik algısı yarattığına dikkat çeken liberal demokrat milletvekili Jo Swinson’dan geldi. Swinson, sonuçların kadınlar ve genç kızlar üzerinde kendilerini gerçekdışı görüntülerle kıyaslama baskısı yarattığını söylüyor. Julia Roberts’ın göründüğü Lancôme reklamında slogan, ‘Mükemmel cilt aurasını yeniden yaratır.’ 43 yaşındaki yıldıza markanın yüzü olması için 15 milyon pound ödendiği biliniyor.
Firmaya göre ürünün etkisi...
Christy Turlington’ın yer aldığı ve Maybelline markasının tanıtıldığı bir dergi reklamındaysa ünlü modelin yüzünün bir kısmı tanıtımı yapılan ‘The Eraser’ adlı fondötenle kaplı, diğer yarısıysa doğal. Reklam metninde ürünün kapatıcı özelliğinin başarısı vurgulanıyor. L’Oreal fotoğrafın rötuştan geçirildiğini kabul ederek, amacın cildi aydınlatmak, makyajı temizlemek, göz halkalarını ve göz kenarındaki gölgeyi azaltmak, dudakları belirgileştirmek ve kaşları koyultmak olduğunu söylüyor.
Firma, her iki karede de söz konusu fotoğrafların ürünün faydalarını doğru bir şekilde yansıttığı iddiasında. İkna olmayan ASA ise fotoğrafların bu halde kullanılamayacağı kararını verdi. (Radikal)
L’Oreal’in ‘fazla kusursuz’ güzellerine reklam sektöründeki düzenleyici kurumdan yasak geldi. Julia Roberts ve Christy Turlington’ın yer aldığı reklamlar, İngiltere’deki Reklam Standartları Kurumu (ASA) yetkililere göre Photoshop programındaki ‘airbrush’ yöntemiyle yoğun şekilde rötuşlandığı için tüketicileri yanlış yönlendiriyor. Reklam fotoğrafları bundan böyle kullanılamayacak.
Karar, doğal güzellik yandaşları için zafer niteliğinde. İki ünlü kadının ‘gerçek’ halleri ve L’Oreal’e bağlı makyaj markaları Lancôme ve Maybelline reklamlarındaki görüntüleri kıyaslanınca ‘photoshop’un ne kadar aşırıya kaçmış olduğu net bir şekilde görülüyor. Öyle ki ‘güzel, etkileyici ve ünlü’ oldukları için seçilen Roberts ve Turlington’ın ‘yeterince iyi bulunmayıp’ müdahalelerle daha iyi bir görünüme sahip olmaları istenmiş gibi...
Şikayet, ‘airbrush’ın yanlış bir güzellik algısı yarattığına dikkat çeken liberal demokrat milletvekili Jo Swinson’dan geldi. Swinson, sonuçların kadınlar ve genç kızlar üzerinde kendilerini gerçekdışı görüntülerle kıyaslama baskısı yarattığını söylüyor. Julia Roberts’ın göründüğü Lancôme reklamında slogan, ‘Mükemmel cilt aurasını yeniden yaratır.’ 43 yaşındaki yıldıza markanın yüzü olması için 15 milyon pound ödendiği biliniyor.
Firmaya göre ürünün etkisi...
Christy Turlington’ın yer aldığı ve Maybelline markasının tanıtıldığı bir dergi reklamındaysa ünlü modelin yüzünün bir kısmı tanıtımı yapılan ‘The Eraser’ adlı fondötenle kaplı, diğer yarısıysa doğal. Reklam metninde ürünün kapatıcı özelliğinin başarısı vurgulanıyor. L’Oreal fotoğrafın rötuştan geçirildiğini kabul ederek, amacın cildi aydınlatmak, makyajı temizlemek, göz halkalarını ve göz kenarındaki gölgeyi azaltmak, dudakları belirgileştirmek ve kaşları koyultmak olduğunu söylüyor.
Firma, her iki karede de söz konusu fotoğrafların ürünün faydalarını doğru bir şekilde yansıttığı iddiasında. İkna olmayan ASA ise fotoğrafların bu halde kullanılamayacağı kararını verdi. (Radikal)