ASeL
Bayan Üye
Kuran-ı Kerimin Yapısı
Kuran-ı Kerim kelime anlamı olarak toplamak, okumak, bir araya getirmek anlamlarını taşımaktadır.
En çok okunan kitap olduğu ve gelecekte de böyle olacağı için bu adı aldığı söylenmektedir.
Kuran-ı Kerim altı yüz dört sayfadan oluşmaktadır.
Bununla birlikte her yirmi sayfaya bir cüz adı verilmektedir.
Kuran da otuz cüz bulunmaktadır. Kuran-ı Kerim yüz on dört sureden oluşmaktadır.
Surelerin uzunluğu değişmektedir.
En uzun sure Bakara suresiyken en kısa sure Kevser suresidir.
Surelerin seksen altı taneali si Mekke de inmiştir.
Diğer yirmi sekiz tanesi ise Medine de inmiştir.
Medine de gelen sureler Bakara, Ali İmran, Enfal, Ahzap, Maide, Mümtahine, Nisa, Zilzal, Hadid, Muhammed, Rad, Rahman, Dehr, Talak, Beyyine, Haşr, Nasr, Nur, Hac, Münafikun, Mücadele, Hücurat, Tahrim, Cuma, Tegabun, Saf, Feth ve Beraedir.
Bunun yanında Fatiha suresi, Fil suresi, Kurayş suresi, Maun suresi, Kevser suresi, Kafirun suresi, Nasr suresi, Tebbet suresi, İhlas suresi, Felak suresi ve Nas suresi namaz sureleri olarak bilinmektedir.
Her bir sure de ayetlerden oluşmaktadır.
Ayetlerin uzunluğu bazen bir kelime bazen bir sayfa olabilir.
Ayetleri cümle gibi niteleyebiliriz. Kuran-ı Kerim de bazı alimlerin görüşüne göre altı bin altı yüz altmış altı, bazılarına göre de altı bin iki yüz otuz altı ayettir.
Bu farklılık kim, alimlerin besmeleyi ayet olarak kabul etmesi kimisinin kabul etmemesinden kaynaklanmaktadır.
Bediüzzaman Said Nursiye göre 300.620 harf vardır ancak bu durum diğer alimlerle farklılık göstermektedir.
Alimlerin Kuranın kelime ve harf sayımında farklı rakamlar ortaya koymalarının hikmetleri vardır.
Kelimelerin sayımında ki farklılık yerel ve kitabi kelimelerin nazara alınıp alınmamaktan kaynaklanmaktadır.
Harflerin sayımında ki farklı sayıların elde edilmesi ise büyük bir ihtimalle Osmanlı yazımında küçük bir dikme halinde yazılan elifler ile hemzenin yuvası olan vav ve ya gibi zait harflerin sayılıp sayılmamasından kaynaklanmıştır.
Ayrıca Osmanlı yazımı ile diğer yazımlar arasında kendini gösteren elifler/ çekmeler, belki de şeddelerin de rolü olmuştur.
Kuran mükemmel bir düzendedir.
Gerek üslubu gerekse anlatım tarzı ve konu bakımından yaratıcıdan geldiğini ispatlayan bir kitaptır.
Kuran-ı Kerim kelime anlamı olarak toplamak, okumak, bir araya getirmek anlamlarını taşımaktadır.
En çok okunan kitap olduğu ve gelecekte de böyle olacağı için bu adı aldığı söylenmektedir.
Kuran-ı Kerim altı yüz dört sayfadan oluşmaktadır.
Bununla birlikte her yirmi sayfaya bir cüz adı verilmektedir.
Kuran da otuz cüz bulunmaktadır. Kuran-ı Kerim yüz on dört sureden oluşmaktadır.
Surelerin uzunluğu değişmektedir.
En uzun sure Bakara suresiyken en kısa sure Kevser suresidir.
Surelerin seksen altı taneali si Mekke de inmiştir.
Diğer yirmi sekiz tanesi ise Medine de inmiştir.
Medine de gelen sureler Bakara, Ali İmran, Enfal, Ahzap, Maide, Mümtahine, Nisa, Zilzal, Hadid, Muhammed, Rad, Rahman, Dehr, Talak, Beyyine, Haşr, Nasr, Nur, Hac, Münafikun, Mücadele, Hücurat, Tahrim, Cuma, Tegabun, Saf, Feth ve Beraedir.
Bunun yanında Fatiha suresi, Fil suresi, Kurayş suresi, Maun suresi, Kevser suresi, Kafirun suresi, Nasr suresi, Tebbet suresi, İhlas suresi, Felak suresi ve Nas suresi namaz sureleri olarak bilinmektedir.
Her bir sure de ayetlerden oluşmaktadır.
Ayetlerin uzunluğu bazen bir kelime bazen bir sayfa olabilir.
Ayetleri cümle gibi niteleyebiliriz. Kuran-ı Kerim de bazı alimlerin görüşüne göre altı bin altı yüz altmış altı, bazılarına göre de altı bin iki yüz otuz altı ayettir.
Bu farklılık kim, alimlerin besmeleyi ayet olarak kabul etmesi kimisinin kabul etmemesinden kaynaklanmaktadır.
Bediüzzaman Said Nursiye göre 300.620 harf vardır ancak bu durum diğer alimlerle farklılık göstermektedir.
Alimlerin Kuranın kelime ve harf sayımında farklı rakamlar ortaya koymalarının hikmetleri vardır.
Kelimelerin sayımında ki farklılık yerel ve kitabi kelimelerin nazara alınıp alınmamaktan kaynaklanmaktadır.
Harflerin sayımında ki farklı sayıların elde edilmesi ise büyük bir ihtimalle Osmanlı yazımında küçük bir dikme halinde yazılan elifler ile hemzenin yuvası olan vav ve ya gibi zait harflerin sayılıp sayılmamasından kaynaklanmıştır.
Ayrıca Osmanlı yazımı ile diğer yazımlar arasında kendini gösteren elifler/ çekmeler, belki de şeddelerin de rolü olmuştur.
Kuran mükemmel bir düzendedir.
Gerek üslubu gerekse anlatım tarzı ve konu bakımından yaratıcıdan geldiğini ispatlayan bir kitaptır.