Karlar Ülkesi / Frozen (17 Ocak 2014)

Silencio

Kayıtlı Üye
Karlar%2BUlkesi%2B-%2BFrozen%2B2013.jpg


Bir CHRİS BUCK Filmi !

- Karlar Ülkesi / Frozen (2014) -

Vizyon Tarihi: 17 Ocak 2014
Yapımı : 2013 - ABD
Tür : Animasyon , Aksiyon , Macera
Süre: 89 Dak.
Yönetmen : Chris Buck, Jennifer Lee (ı)
Oyuncular : -
Seslendirenler : Kristen Bell , Josh Gad , Jonathan Groff , Idina Menzel , Ciaran Hinds
Senaryo : Hans Christian Andersen , Jennifer Lee (ı)
Yapımcı : John Lasseter , Peter Del Vecho

Frozen%2Bkarlar%2B%C3%BClkesi%2Bmedyanoz.org.jpg


Krallık, Karlar Kraliçesi (Snow Queen)'nin laneti sonrasında ebediyen sürecek bir kış mevsimine mahkum edilmiştir. Bu krallıkta yaşamakta olan maceracı ve iyi kalpli Anna, Karlar Kraliçesi'ni bulup laneti sona erdirmesini sağlayarak, şehrinde yaşayan insanları eski güzel günlerine döndürmeye karar verir. Masalsı bir yolculuğu çıkan Anna'nın yol arkadaşı ise usta bir dağcı olan Kristoff'tur. Başarıya ulaşmaları için Karlar Kraliçesi'ni görüp tanıyabilmeleri gerekmektedir. Görünürde basit olan bu plan, izbe dağdaki yolculuk ilerledikçe zorlaşmaya başlar. Mitolojik yaratıklar ve ürkütücü büyüler eşliğinde süren yolculuğun her dönemecinde ayrı bir tehlike ortaya çıkar. Yolculuğun asıl zor yanı ise zamanla yarışıyor oldukları gerçeğidir.

Disney yapımı animasyon filmin yönetmenliğini Chris Buck ve Jennifer Lee yürütürken, başkarakterleri seslendiren isimler Kristen Bell ve Jonathan Groff.

 
---> Karlar Ülkesi / Frozen (17 Ocak 2014)

Frozen (2013) Karlar Ülkesi

2013_frozen-wide.jpg


Efsane animasyon stüdyosu Disney, geçtiğimiz sene Pixar’la yaptığı işbirliğinden ortaya çıkan Brave’in prensesi Melinda ile ilk kez ebeveynleri yaşayan bir Disney prensesi tiplemesi yaratarak oyunu bozmuştu. Olay Pixar’ın özgünlüğünden kaynaklanadursun, animasyon şirketinin özellikle ABD’de övgülere doyamayan son filmi Frozen’da başta ölü ebeveyn olmak üzere alışkın olduğumuz tüm Disney ögelerine muhteşem bir geri dönüş yapıyoruz. Wreck-It-Ralph ile büyük bir çıkış yakalayan Jennifer Lee, senaryo konusundaki başarılarını Andersen’in Karlar Kraliçesi masalından uyarladığı Frozen’da da gösteriyor ve ortaya, temasının aksine sımsıcak, akıcı ve özlediğimiz türde bir animasyon ortaya koyuyor. Lee’nin ilk yönetmenlik denemesinde ona daha önce Tarzan ve Surf’s Up’ta bu görevi üstlenmiş olan Chris Buck eşlik ediyor.

Frozen-2013-Movie-Wallpaper.jpg


Frozen, hikayesi itibariyle yetişkinlerin tümünü çocukluklarına indirip harikulade bir nostalji yakalamalarını sağlıyor. Dokunduğu her şeyi istemsizce donduran prenses Elsa, gücünü kontrol edemediği bir anda küçük kardeşi Anna’ya zarar verdiği için kendini hiçbir zaman affetmez ve uzaklaştırır. Aradan seneler geçip de kraliyetin tacını giyeceği gün geldiğinde işler yolunda gitmez ve ülkesi Arrandale’e sonsuz kışı getirir. Yaptığı şeyden pişmanlık duyan taze kraliçe, ülkeyi terk edip kuzeydeki dağda inşa ettiği buzdan şatosuna yerleşir. Anna ise hem giderek artan soğuğu ve kışı bir sona ulaştırmak hem de çok sevdiği ablasını ülkesine geri getirmek için yola koyulur.

Her ne kadar bir buçuk saat gibi kısıtlı bir süreye sığsa da, kalıplarına sığamayan bir film Frozen. Oldukça hızlı başlayan hikaye, başladığı gibi şekilleniyor ve seyirciye tanıdık animasyon ipuçları vererek filmin gideceği noktayı belli ediyor. Özellikle canlı aksiyon yapımlarda büyük bir handikap doğurabilecek bu durum, büyük özlem duyduğumuz kendine özgün Disney animasyonları söz konusu olduğunda seyirci için seyir zevkini kat be kat arttırıcı bir etki bıraktığından hiç de şikayetçi olmuyoruz. Yine doğaüstü olaylar ve karakterler işin içine giriyor, yine yakışıklı prensler ve gerçek aşkı arayan şapşal erkeklerle dolu bir masal var karşımızda. Jennifer Lee, Andersen’in klasik masalını öyle bir forma sokuyor ki asla bitmesini istemeyeceğiniz, sımsıcak bir prenses hikayesi ortaya koyuyor. “Sevgi eritir her şeyi” teması üzerine kurulu Frozen, postmodern ve çağdaş klasik yapımlarda aramak istemediğimiz, karşımıza çıkması durumunda burun kıvıracağımız temel dürtü ve duyguları olabilecek en saf haliyle bize sunuyor. Bunun sebebi hiç şüphesiz seyreden herkesi bir süreliğine de olsa çocukluğunun masumiyetine doğru ufak bir yolculuğa çıkarıyor olması. Frozen’ı seyrederken kirlenmemiş zihinlerimizin saf duygularla dolu bakış açılarından deneyimlediğimiz anıları tazeliyoruz ve anlıyoruz ki herkesin belli dönemlerde bu anıları canlandırmasında fayda var. Disney’in Frozen’ı, bu görevi yerine getirmesi itibariyle oldukça önemli bir noktada kendine yer ediniyor. Üstelik bunu yaparken ihtiyaç duyduğumuz basitlikten çok daha öteye geçiyor. Yaratıcı ekip, o dönemin çocuklarının artık birer erişkin olduğunun da farkında olacak ki özellikle filmdeki mizahi ögeleri buna göre yeniden şekillendiriyor. Yine de aralara klasik Disney mizahını serpiştirmekten geri kalmıyor. Öte yandan her prense masalında karşılaştığımız fantastik yaratıklardan Olaf ve cüceler de Frozen’ı unutulmaz kılacak eklemelerin başında geliyor. Olmazsa olmazımız Disney şarkıları da cabası.

Sonuç olarak Frozen, profesyonel bir ekibin ellerinde şahlanarak Disney’in özlenen klasik eserlerinin modern bir versiyonu olarak kalpleri ısıtan oldukça başarılı bir animasyon. Tiplemelerinden efektlerine, hikaye kurgusundan müziklerine başarılı bir fantastik prenses masalından bekleyeceğiniz her şeyi, üstüne fazlasını koyarak veriyor. Elbette ki şirket, farklılıklara yönelip animasyonun kayıp yaratıcı yönlerini keşfetmeye devam etmeli ama arada bir Frozen gibi bizi geçmişe götürecek sıcak masallara el atmasından hiç de şikayetçi olmayız.

4scln4.png


- Burak Hazine -​
 
---> Karlar Ülkesi / Frozen (17 Ocak 2014)

Frozen-filmloverss-1.jpg


Disney Animasyon Stüdyoları’ndan sinemalara servis edilen 2010 tarihli “Karmakarışık” (Tangled) belki o dönem gişede aradığını bulamamıştı ama Disney’in izleyeceği yol hakkında bir fikir vermişti. Pixar’ın Shrek serisi üzerinden masal dünyasına yaptığı atıflar, Disney ile yaşanan birleşmeden sonra kaldığı yerden devam ediyor. Hans Christian Andersen’in “Karlar Kraliçesi”nin uyarlaması “Karlar Ülkesi” (Frozen), 10 yıllık sancılı bir sürecin ardından gösterime girdi.

Film, Arendelle Prensesi Elsa ile kız kardeşi Anna’nın öyküsünü anlatıyor. Doğuştan gelen özelliği nedeniyle dokunduğu tüm nesneleri buza çeviren Elsa, kraliyet tacını taktığı gün neden olduğu olaylardan ötürü Kuzey Dağı’na kaçar. Fakat bu kaçış, Arendelle için felaketi beraberinde getirir. Anna hem ülkelerini kurtarmak hem de Elsa’ya ulaşmak için aşık olduğu genç prens Hans ve buz satıcısı Kristoff’un yardımıyla Kuzey Dağı’na doğru yolculuğa çıkar.

Andersen’in masalının serbest bir uyarlaması olarak okunabilecek filmde dikkat çeken ilk unsur bir animasyonun olmazsa olmazı sanat yönetiminin kalitesi. 2004 tarihli “Kahraman İnekler” in (Home on The Range) uğradığı fiyaskodan sonra görevine son verilen sanat yönetmeni Michael Giaimo, mükemmel bir geri dönüşe imza atıyor. İskandinav mitolojisinden neredeyse hiç beslenilmemiş olmasına karşın Arendelle karlar altında kaldıktan sonra film, görsel bir şölene dönüşüyor. Bu görselliği, işitsel şölenle birleştiren unsur olarak şarkılar oldukça başarılı. Özellikle Elsa’yı seslendiren IdinaMenzel’in performansı üst düzeyde. Bu noktada yarım saate yakın bir süresi modern ve geleneksel ezgileri birleştiren bireysel ve koro performanslarından oluşan “Karlar Ülkesi”nin, Disney rönesansı olarak adlandırılan 90’lı yılların ışıltılı dönemini yansıttığını söyleyebilirim.

Frozen-Filmloverss2.jpg


“Karmakarışık” ve “Cesur” (Brave) gibi filmlere benzer şekilde kadın karakterlerin ağırlıkta olduğu filmin feminist özellikler taşıdığını söylemek zor. Hikaye her ne kadar Elsa ve Anna üzerinden kurulsa da klasik Disney tutuculuğu kendini hissettiriyor. Senaryoya tek başına imza atan Jennifer Lee, özellikle Elsa karakteri üzerinden kadının bireysel mutluluğu ile toplumsal sorumlulukları arasındaki ince çizgiyi ele alıyor.Bu ayrımın uzlaştırılması yoluna gidilse de sorumluluk duygusu üzerinden bireyin kişiliğinin törpülenmesi daha çok ön plana çıkıyor. İkincil plana atılan Hans ve Kristoff’un ise kadın ağırlıklı kurulan hikayede tökezlediğini söylemek mümkün. İki karakter arası yaşanması beklenen gerilim, animasyonlara yabancı olmayan izleyiciler için fazlasıyla tahmin edilebilirken düğümlenen anlatının çözümlenmesi, tesadüflerle ve fazlasıyla hesaplanmış dönüşümlerle gerçekleşiyor. Sven ve Olaf gibi başarılı yan karakterlerin rol çalmaları bu noktada kabul edilir bir hale geliyor. “Karlar Ülkesi”nin en önemli eksiği, kadın merkezli anlatıya öykünme çabalarının biraz amatör durması.

Geçen yıl “Oyunbozan Ralph” (Wreck-ItRalph) ile kalpleri kazanan Disney, “Karlar Ülkesi” ile belki aynı derecede etkili bir film yapamamış olsa da gelenek ile modernizmi birleştiren yapısıyla yeni bir rönesansın habercisi olarak görülebilir.

- Batu Anadolu -​
 
---> Karlar Ülkesi / Frozen (17 Ocak 2014)

- Oscar (Akademi) Ödülü Adaylıkları -

"En İyi Animasyon" - "En İyi Özgün Şarkı"

EN İYİ ANİMASYON : " FROZEN / KARLAR ÜLKESİ "

EN İYİ ÖZGÜN ŞARKI : " LET IT GO - FROZEN / KARLAR ÜLKESİ "
 
---> Karlar Ülkesi / Frozen (17 Ocak 2014)

Kesinlikle ödülleri hak etmiş. Harika bir animasyon.
 
bayigram takipçi satın al instagram beğeni satın al instagram takipçi satın al tiktok takipçi satın al Buy Followers bugün haber
bypuff
Geri
Üst