ParadokS
Kayıtlı Üye
Çevre ve Şehircilik Bakanı Sarı Kanal İstanbul için çevre hassasiyeti üzerinde duruyoruz. Çevreyle ilgili raporlar tamamlanarak önümüze geldikten sonra değerlendirmemizi yapacağız ve güzergahı belirleyeceğiz dedi.
Türkiyenin mega projelerinden Kanal İstanbul için yasal düzenleme yapılırken, çevreye hassasiyet üst düzeyde tutulacak. 15 milyar dolarlık projede teknik raporların tamamlanmasının ardından güzergah belirlenecek. Çevre ve Şehircilik Bakanı Fatma Güldemet Sarı Hem Çevre Bakanlığı olarak çevresel etkiler değerlendirilecek hem de Şehircilik Bakanlığı olarak burada planlama yapılacak dedi.
Yeni yerleşim alanları oluşturulacağını belirten Sarı Bu alanlar içinde yeşil alanlar, merkezi iş alanları, konut alanları, müzeler, üniversite, bağlantı yolları, metro bağlantıları olacak. Bu alanların planlamaları üzerinde çalışmalarımız devam ediyor. Netleştiği zaman bunları paylaşacağız diye konuştu.
Proje kapsamında 500 bin nüfuslu iki şehir yapılması planlanıyor. Bakan Sarı, Kanal İstanbulda çevre etkilerinin olumlu olumsuz her şeyinin değerlendirildiğinin altını çizerek çevreye rağmen bir iş yapılmadığını vurguladı. Çevreye olası bir zarar varsa bu zararı telafi edecek önlemlerin alındığını aktaran Bakan Sarı Bir projeye bunun altyapısı oluşturularak başlanıyor. Kimse gözü kapalı Hadi burada kanal yapalım demiyor. Ama bütün bunlar uzun bir süreç. Kanal İstanbulun hazırlık süresinin bu kadar uzaması bütün bu etkilerin iyi analiz edilmesinden kaynaklanıyor diye konuştu.
Türkiyenin mega projelerinden Kanal İstanbul için yasal düzenleme yapılırken, çevreye hassasiyet üst düzeyde tutulacak. 15 milyar dolarlık projede teknik raporların tamamlanmasının ardından güzergah belirlenecek. Çevre ve Şehircilik Bakanı Fatma Güldemet Sarı Hem Çevre Bakanlığı olarak çevresel etkiler değerlendirilecek hem de Şehircilik Bakanlığı olarak burada planlama yapılacak dedi.
Yeni yerleşim alanları oluşturulacağını belirten Sarı Bu alanlar içinde yeşil alanlar, merkezi iş alanları, konut alanları, müzeler, üniversite, bağlantı yolları, metro bağlantıları olacak. Bu alanların planlamaları üzerinde çalışmalarımız devam ediyor. Netleştiği zaman bunları paylaşacağız diye konuştu.
Proje kapsamında 500 bin nüfuslu iki şehir yapılması planlanıyor. Bakan Sarı, Kanal İstanbulda çevre etkilerinin olumlu olumsuz her şeyinin değerlendirildiğinin altını çizerek çevreye rağmen bir iş yapılmadığını vurguladı. Çevreye olası bir zarar varsa bu zararı telafi edecek önlemlerin alındığını aktaran Bakan Sarı Bir projeye bunun altyapısı oluşturularak başlanıyor. Kimse gözü kapalı Hadi burada kanal yapalım demiyor. Ama bütün bunlar uzun bir süreç. Kanal İstanbulun hazırlık süresinin bu kadar uzaması bütün bu etkilerin iyi analiz edilmesinden kaynaklanıyor diye konuştu.