Uzmanlar kadınların paylaşım sitelerinde kendi fotoğraflarını sık ve çok sayıda yayımlamasına bilimsel açıklama getirdi. İşte ayrıntılar...
ABDnin Buffalo Üniversitesinde yapılan araştırma, kadınların Facebookta fotoğraf yayımlama oranının erkeklerinkinin iki katı olduğunu ortaya koydu. Buna göre kadınlar internetten daha fazla fotoğraf paylaşıyor ve sosyal paylaşım sitelerinde daha fazla kişiyle bağlantı kuruyor. Bilim insanlarına göre kadınlar Facebooka fotoğraf yüklediği zaman kendilerini daha iyi ve başarılı hissediyor.
Teksas ve Hawaii üniversitelerinden uzmanların da katıldığı araştırma ekibinin başındaki Dr. Michael Stefano, Sonuçlar, kadın imajına ve görünüşüne yönelik kültürel bir odaklanmanın sonucu olarak, erkek ve kadın davranışlarında kalıcı farklılıklar olduğunu ortaya koyuyor diyor.
Bir tür reklam aracı
311 gönüllüyle yapılan araştırmada, her katılımcının Facebooku nasıl kullandıkları ve özgüvenlerini nelere dayandırdıkları incelendi.
Erkek ve kadın kullanıcılarda profil oluşturmaya harcanan zaman, paylaşılan fotoğrafların sayısı, sosyal paylaşım sitesinde edindikleri arkadaş sayıları ve arkadaş edinmede ne kadar seçici oldukları da gözlemlendi. Stefano, Fiziksel görünüme en çok önem verenler daha yoğun olarak fotoğraflarını paylaşıyor. Kadınlar Facebooku bir tür reklam aracı olarak da kullanıyor saptamasında bulundu.
ABDnin Buffalo Üniversitesinde yapılan araştırma, kadınların Facebookta fotoğraf yayımlama oranının erkeklerinkinin iki katı olduğunu ortaya koydu. Buna göre kadınlar internetten daha fazla fotoğraf paylaşıyor ve sosyal paylaşım sitelerinde daha fazla kişiyle bağlantı kuruyor. Bilim insanlarına göre kadınlar Facebooka fotoğraf yüklediği zaman kendilerini daha iyi ve başarılı hissediyor.
Teksas ve Hawaii üniversitelerinden uzmanların da katıldığı araştırma ekibinin başındaki Dr. Michael Stefano, Sonuçlar, kadın imajına ve görünüşüne yönelik kültürel bir odaklanmanın sonucu olarak, erkek ve kadın davranışlarında kalıcı farklılıklar olduğunu ortaya koyuyor diyor.
Bir tür reklam aracı
311 gönüllüyle yapılan araştırmada, her katılımcının Facebooku nasıl kullandıkları ve özgüvenlerini nelere dayandırdıkları incelendi.
Erkek ve kadın kullanıcılarda profil oluşturmaya harcanan zaman, paylaşılan fotoğrafların sayısı, sosyal paylaşım sitesinde edindikleri arkadaş sayıları ve arkadaş edinmede ne kadar seçici oldukları da gözlemlendi. Stefano, Fiziksel görünüme en çok önem verenler daha yoğun olarak fotoğraflarını paylaşıyor. Kadınlar Facebooku bir tür reklam aracı olarak da kullanıyor saptamasında bulundu.