'hayaL
Bayan Üye
Hikayeler öğretimi kolaylaştırır ve konuların daha rahat anlaşılmasını sağlar. Hikayelerle verilen bilgiler sağlam zemine oturur akıllarda daha iyi kalır ve hayata uygulanması kolaylaşır. Aynı zamanda hikaye dinleyenleri rahatlatır ve anlatılan konuya ilgilerini arttırır. Öğretime renk katan hikayeler karmaşık meselelerin çözümünü kolaylaştırır ve zor konuların kavranmasında önemli katkılar sağlar.
Hikâyeler konuyu monotonluktan kurtarır. İnsanlara bir takım hakîkatleri teorik olarak vermek mânâları yalın olarak sunmak genelde aklı yorar ve dikkatleri bir yerde dağıtabilir. Hikayeler ise öğrencilerin zihninde bilgilerin formüllerin prensip ve kâidelerin tablolaştırılmasını sağlar. Böylece bir takım bilgiler soyut kavramlar ve muğlak ifadeler somutlaştırılarak hafızada yerleşir. İnsanlar zihne nakşedilen bu tablolar ve şekiller sayesinde sağlıklı bilgilere ulaşabilirler.
Hikayeler insan aklını hâdiselerden ibret alma hidâyeti arama sapıklıktan uzak durma düşüncesine sevk eder. Hikayeyi okuyan veya dinleyen şuurlu ya da şuursuz kendini hâdiselerin sahnesine koyar şurada veya burada olduğunu tahayyül eder. İnsan hikâyenin kahramanı ile kendi şahsı arasında mukayese yapar.
Hikâyeler konuyu monotonluktan kurtarır. İnsanlara bir takım hakîkatleri teorik olarak vermek mânâları yalın olarak sunmak genelde aklı yorar ve dikkatleri bir yerde dağıtabilir. Hikayeler ise öğrencilerin zihninde bilgilerin formüllerin prensip ve kâidelerin tablolaştırılmasını sağlar. Böylece bir takım bilgiler soyut kavramlar ve muğlak ifadeler somutlaştırılarak hafızada yerleşir. İnsanlar zihne nakşedilen bu tablolar ve şekiller sayesinde sağlıklı bilgilere ulaşabilirler.
Hikayeler insan aklını hâdiselerden ibret alma hidâyeti arama sapıklıktan uzak durma düşüncesine sevk eder. Hikayeyi okuyan veya dinleyen şuurlu ya da şuursuz kendini hâdiselerin sahnesine koyar şurada veya burada olduğunu tahayyül eder. İnsan hikâyenin kahramanı ile kendi şahsı arasında mukayese yapar.