Dikey uçuşla insanı yerden havalandırabilen ilk helikopterin planlarını, 6 Ocak 1905te E.R. Mumford çizdi. Üretimi de, İskoçyalı gemi yapımcılarından William Deny and Brothers tarafından gerçekleştirildi. 67.5 santimetre çapında 6 pervanesi olan helikopterin üzerinde önce 25 beygir gücünde bir Buchet motoru vardı. 1909 yılında, bu motor çıkarıldı ve yerine yine 25 beygir gücünde N.E.C. marka bir başka motor takıldı. Bu motor da, 1911 yılında 40 beygir gücünde bir N.E.C. ile değiştirildi. İlk yapıldığında, kabin inşaatında bambu ağacı kullanılmıştı. Bu gövdenin fırtınalı havalarda su geçirdiği görülünce metal ile değiştirildi. 1912 yılında yapılan denemelerde, yerden üç metre kadar havalanan bu helikopterin ilk hareketi için birkaç kişilik insan gücüne gereksinim vardı. Kendiliğinden uçabilen ilk helikopter ise Fransız Paul Cornu tarafından yapıldı. İki pervaneli bu araç, 13 Kasım 1907 günü Lisieuxda yapılan ilk deneme uçuşunda, 180 santimlik yükseklikte 20 saniye uçmayı başardı. Üzerinde 24 beygir gücünde Antoninette marka bir motor vardı.
İlk olarak helikopterin benzerine çok eskiden Çinde rastlandığı söylenmektedir. On sekizinci
yüzyılın sonlarında küçük bir model yapılmasına rağmen gerçek uçabilen helikopter, ancak yirminci
yüzyılın başında yapılmıştır. 1900lerde Albay Renard ve daha sonra Louis Breguet, helikopterin
aerodinamik etüdü ve taşıyıcı pervâne teorisi üzerine çalışmalar yaptı. 1907de Paul Cornu tarafından
yerden yükselebilen helikopter yapıldı. Daha sonra yolcularla kalkış denemeleri yapıldı. 1916da
Avustralya ordusunda kullanılan bir gözetleme helikopteri 50 m kadar yükselebilmiştir. Savaşdan
sonra bu konudaki çalışmaların duraklamasına rağmen 1915ten sonra birçok uçuş denemeleri yapıldı.
1936da 100 m yükseklikte bir saatlik uçuş yapıldı. Focke- Achgelis helikopteri bir saatten fazla uçuş
yapmış ve 3400 metreye çıkmıştır. İlk eklemeli rotor paletlerini bulan La Cierva 1940larda Otojiri
keşfederek başarılı uçuşlar yaptı. İkinci Dünyâ Savaşından sonra ABDde bu sahada önemli gelişmeler
oldu. SIKORSKY R-4 ile ABD hava kuvvetlerine helikopterler servise girdi. PIASECKI-BELL, HILLER
gibi imâlatçıların yaptığı helikopterlerle askerî ve sivil havacılıkta helikopter önemli yer tutmaya
başladı. Belçika hava yolları Sabena helikopterle yolcu taşımayı başlattı.
İlk olarak helikopterin benzerine çok eskiden Çinde rastlandığı söylenmektedir. On sekizinci
yüzyılın sonlarında küçük bir model yapılmasına rağmen gerçek uçabilen helikopter, ancak yirminci
yüzyılın başında yapılmıştır. 1900lerde Albay Renard ve daha sonra Louis Breguet, helikopterin
aerodinamik etüdü ve taşıyıcı pervâne teorisi üzerine çalışmalar yaptı. 1907de Paul Cornu tarafından
yerden yükselebilen helikopter yapıldı. Daha sonra yolcularla kalkış denemeleri yapıldı. 1916da
Avustralya ordusunda kullanılan bir gözetleme helikopteri 50 m kadar yükselebilmiştir. Savaşdan
sonra bu konudaki çalışmaların duraklamasına rağmen 1915ten sonra birçok uçuş denemeleri yapıldı.
1936da 100 m yükseklikte bir saatlik uçuş yapıldı. Focke- Achgelis helikopteri bir saatten fazla uçuş
yapmış ve 3400 metreye çıkmıştır. İlk eklemeli rotor paletlerini bulan La Cierva 1940larda Otojiri
keşfederek başarılı uçuşlar yaptı. İkinci Dünyâ Savaşından sonra ABDde bu sahada önemli gelişmeler
oldu. SIKORSKY R-4 ile ABD hava kuvvetlerine helikopterler servise girdi. PIASECKI-BELL, HILLER
gibi imâlatçıların yaptığı helikopterlerle askerî ve sivil havacılıkta helikopter önemli yer tutmaya
başladı. Belçika hava yolları Sabena helikopterle yolcu taşımayı başlattı.