Bezmi$h
Banned
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, bir televizyon programında İzmir'de metro çalışmalarına Bakanlığın destek vermediğini ileri süren Chp Genel Başkan Yardımcısı Gökhan Günaydın'a sert yanıt verdi. Bakan Yıldırım, Günaydın'ın sözlerinin tamamen gerçek dışı ve bilgiye dayanmadığına vurgu yaparak 'Gökhan Günaydın bey Ankara'dan İzmir'i çok iyi göremiyor" dedi. Bazı açılışlara katılmak üzere memleketi Erzincan'da bulunan Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Vali Selman Yenigün'ü makamında ziyaret ettikten sonra basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Bakan Yıldırım, bir basın mensubunun Chp Genel Başkan Yardımcısı Gökhan Günaydın'ın bir televizyon programında Ulaştırma Bakanlığı'nın İstanbul ve Ankara'daki metro yapımlarında büyükşehir belediyelerine destek çıktığını ama İzmir Büyükşehir Belediyesine katkı vermediği sözlerinin hatırlatılması üzerine Yıldırım söylemlerin asılsız olduğunu belirerek, "İzmir'e merkezi hükümet bakmıyor. Şaşı bakıyor. Bu tamamen gerçek dışıdır. Biz Ankara ile ortak metro yapmadan önce İzmir'le yaptık. Türkiye'de bir ilktir. Bunun altını çiziyorum. Hiçbir belediye ile biz raylı sistem projesi yapmadık. Ne Türkiye'de ne dünyada örneği var. Sadece İzmir'le yaptık. İzban ve Egeray diye tanımlanan bu proje dünyada ve Türkiye'de bir ilktir. Biz muhalefet partisine mensup belediye diye, İzmir'lileri vatandaşlarımızı cezalandıramayız. Hizmette siyaset olmaz. Hizmet vatandaş içindir. Vatandaş tercihini hangi yönde kullanırsa kullansın hizmet yapılması lazım" dedi.
İZBAN, BELEDİYE İLE DEMİRYOLU ORTAKLIĞINDA KURULMUŞTUR
Egeray'ın 2 bin yılından önce koalisyon hükümetleri döneminde başladığını ve bırakıldığını anımsatan Yıldırım, Devlet Demiryollarının mevcut hattını yenileyerek bir banliyö sistemi yapma girişimda bulunduğunu ancak yürümediğini ve kriz nedeni ile yarım kaldığını söyledi. Yıldırım sözlerini şöyle sürdürdü:
"Bakanlık olarak belediye ile demiryollarını bir araya getirdik. Yüzde elli şeklinde İZBAN diye şirket kurdurduk. Bu projeye yaklaşık 2.2 milyar dolar para harcadık. Ama bunun 1.7 milyar doları devlet demiryollarının harcamasıdır. Hat altyapı, elektrifikasyon devlet demiryollarınındır. Bunun üzerine belediye ne yapmış, istasyonlar bazı alt geçitler yapmış. Bunun tutarı da 338 milyon dolar. Burada paylara bakarsak işin yüzde 77'lik büyük kısmı devlet demiryollarına ait olmasına rağmen dedik ki bu İzmir'in projesi yüzde 50-50 ortaklık kurun, biz bütün bu altyapıyı, yapılanları, oraya devir edelim birlikte işletin ve bunu yaptık. ?
İZMİR'İ SAYIN GÜNAYDIN'DAN DAHA İYİ BİLİRİM
İzmir milletvekili olduğunu ve İzmir'i iyi bildiğine dikkat çeken Bakan Yıldırım 'İzmir'de neyin yapıldığını, neyin yapılmadığını, Sayın Gökhan Günaydın'dan çok daha iyi bilirim. Şunu demek istiyorum. Altyapı projeleri zor projelerdir. Biz çıkıp ta hiçbir zaman, Ankara, İstanbul ve İzmir'i kıyaslamadık ama öyle bir çıkış yaptıkları için böyle bir cevabı vermek mecburiyetindeyiz. Chp Genel Başkan Yardımcısı Gökhan Günaydın'ın, Ankara ve İstanbul Büyükşehir Belediyelerinin İzmir'e göre kat kat fazla bütçesi olduğu halde metro çalışmalarını tamamlayamadıkları gibi İzmir'den çok daha pahalıya mal edildiği yönündeki sözlerine Yıldırım, 'Bunlar metro araçları dahil, altl yapı, üstyapı, sinyal, elektrik ve araçlar. İzmir'de ortalama maliyete göre Bornova-Üçyol 11,6 kilometre, kilometre maliyeti 98 Milyon lira. Geçen aylarda açılan Bornova-EVKA-3, 2.2 kilometre. Sayın Belediye Başkanın kendi ağzından verdiği rakama böldüğümüz zaman kilometresi 91 Milyon liraya çıkıyor. Ankara'da bizim yaptığımız 56 Milyon TL. Görüyorsunuz, 90 Milyon İzmir, Ankara 56 Milyon, arada farkı görüyorsunuz, bunlar resmi rakamlar. İzmir'in kendi beyanlarından alınan rakamlardır Kıyaslamanın çok anlamlı olduğunu düşünmüyorum. Zemin durumu farklı olabilir, sıvılaşmış bir zeminde yaparsanız, suyu önleyemezseniz, vaktinde bitiremezseniz maliyet artar. Biz yeraltında maliyet bazlı çalışmayız, birim fiyatla çalışırız. Birim fiyatla işin sonucunu belirleriz. Onun için yapılan bu kıyaslamanın bir anlam ifade etmediğini söylüyorum. İzmir'de de başkan iyi niyetli bunu yapmaya çalışıyor ama yapamıyor. Üçüncü firma yapıyor. Şu anda ikinci firma feshedildi, üçüncü firma ile çalışılıyor. Bunu da bilmek lazım. İzmir'deki metro konusunu sokakta İzmirliler ile konuşun. Biz şunu da yaptık. Bu kanun çıkınca dedik ki yarım, devam ettiğiniz projeyi bize devredin, Ankara'ya dediğimiz gibi, yok dedi ben bitireceğim dedi. Belediye başkanı ben bitireceğim dedikten sonra bize laf düşmez' dedi
Bakan Yıldırım İzmir'e bakanlığa bağlı kuruluşlar tarafından 9 yılda 8 milyar liralık yatırım yaptıklarını belirterek 'Sadece çevre yolu 2 katrilyon. Yarısını bizim dönemde yaptık, 1990 yılında başlayan projedir. İzmir Çevre yolu 55 kilometredir. Eğer çevre yolu olmasaydı, İzmir'de arabalar hareket edemeyecek durumda olurdu, İzmir trafiği felç olmuştu. İZBAN ve çevre yolu İzmir'in trafiğini büyük ölçüde rahatlatan iki önemli projedir. Bu iki önemli projeyi İzmir'e biz yaptık. Onlar İzmir'e bakıyor, biz İzmir'e yatırım yapıyoruz. Aradaki fark budur. Arkadaşın beyanları tamamen siyaset yapmaya yöneliktir. Bizim ki yapılan işler ortaya çıkan rakamlar ve gerçeklerden oluşmaktadır.
İZBAN, BELEDİYE İLE DEMİRYOLU ORTAKLIĞINDA KURULMUŞTUR
Egeray'ın 2 bin yılından önce koalisyon hükümetleri döneminde başladığını ve bırakıldığını anımsatan Yıldırım, Devlet Demiryollarının mevcut hattını yenileyerek bir banliyö sistemi yapma girişimda bulunduğunu ancak yürümediğini ve kriz nedeni ile yarım kaldığını söyledi. Yıldırım sözlerini şöyle sürdürdü:
"Bakanlık olarak belediye ile demiryollarını bir araya getirdik. Yüzde elli şeklinde İZBAN diye şirket kurdurduk. Bu projeye yaklaşık 2.2 milyar dolar para harcadık. Ama bunun 1.7 milyar doları devlet demiryollarının harcamasıdır. Hat altyapı, elektrifikasyon devlet demiryollarınındır. Bunun üzerine belediye ne yapmış, istasyonlar bazı alt geçitler yapmış. Bunun tutarı da 338 milyon dolar. Burada paylara bakarsak işin yüzde 77'lik büyük kısmı devlet demiryollarına ait olmasına rağmen dedik ki bu İzmir'in projesi yüzde 50-50 ortaklık kurun, biz bütün bu altyapıyı, yapılanları, oraya devir edelim birlikte işletin ve bunu yaptık. ?
İZMİR'İ SAYIN GÜNAYDIN'DAN DAHA İYİ BİLİRİM
İzmir milletvekili olduğunu ve İzmir'i iyi bildiğine dikkat çeken Bakan Yıldırım 'İzmir'de neyin yapıldığını, neyin yapılmadığını, Sayın Gökhan Günaydın'dan çok daha iyi bilirim. Şunu demek istiyorum. Altyapı projeleri zor projelerdir. Biz çıkıp ta hiçbir zaman, Ankara, İstanbul ve İzmir'i kıyaslamadık ama öyle bir çıkış yaptıkları için böyle bir cevabı vermek mecburiyetindeyiz. Chp Genel Başkan Yardımcısı Gökhan Günaydın'ın, Ankara ve İstanbul Büyükşehir Belediyelerinin İzmir'e göre kat kat fazla bütçesi olduğu halde metro çalışmalarını tamamlayamadıkları gibi İzmir'den çok daha pahalıya mal edildiği yönündeki sözlerine Yıldırım, 'Bunlar metro araçları dahil, altl yapı, üstyapı, sinyal, elektrik ve araçlar. İzmir'de ortalama maliyete göre Bornova-Üçyol 11,6 kilometre, kilometre maliyeti 98 Milyon lira. Geçen aylarda açılan Bornova-EVKA-3, 2.2 kilometre. Sayın Belediye Başkanın kendi ağzından verdiği rakama böldüğümüz zaman kilometresi 91 Milyon liraya çıkıyor. Ankara'da bizim yaptığımız 56 Milyon TL. Görüyorsunuz, 90 Milyon İzmir, Ankara 56 Milyon, arada farkı görüyorsunuz, bunlar resmi rakamlar. İzmir'in kendi beyanlarından alınan rakamlardır Kıyaslamanın çok anlamlı olduğunu düşünmüyorum. Zemin durumu farklı olabilir, sıvılaşmış bir zeminde yaparsanız, suyu önleyemezseniz, vaktinde bitiremezseniz maliyet artar. Biz yeraltında maliyet bazlı çalışmayız, birim fiyatla çalışırız. Birim fiyatla işin sonucunu belirleriz. Onun için yapılan bu kıyaslamanın bir anlam ifade etmediğini söylüyorum. İzmir'de de başkan iyi niyetli bunu yapmaya çalışıyor ama yapamıyor. Üçüncü firma yapıyor. Şu anda ikinci firma feshedildi, üçüncü firma ile çalışılıyor. Bunu da bilmek lazım. İzmir'deki metro konusunu sokakta İzmirliler ile konuşun. Biz şunu da yaptık. Bu kanun çıkınca dedik ki yarım, devam ettiğiniz projeyi bize devredin, Ankara'ya dediğimiz gibi, yok dedi ben bitireceğim dedi. Belediye başkanı ben bitireceğim dedikten sonra bize laf düşmez' dedi
Bakan Yıldırım İzmir'e bakanlığa bağlı kuruluşlar tarafından 9 yılda 8 milyar liralık yatırım yaptıklarını belirterek 'Sadece çevre yolu 2 katrilyon. Yarısını bizim dönemde yaptık, 1990 yılında başlayan projedir. İzmir Çevre yolu 55 kilometredir. Eğer çevre yolu olmasaydı, İzmir'de arabalar hareket edemeyecek durumda olurdu, İzmir trafiği felç olmuştu. İZBAN ve çevre yolu İzmir'in trafiğini büyük ölçüde rahatlatan iki önemli projedir. Bu iki önemli projeyi İzmir'e biz yaptık. Onlar İzmir'e bakıyor, biz İzmir'e yatırım yapıyoruz. Aradaki fark budur. Arkadaşın beyanları tamamen siyaset yapmaya yöneliktir. Bizim ki yapılan işler ortaya çıkan rakamlar ve gerçeklerden oluşmaktadır.