Baskı, çizgi ve çoğaltma tekniklerinden
faydalanarak belirli bir konuyu göze hitâb edecek tarzda yaymak amacını güden sanat. Şişenin biçimi,
etiketi, gazete ilânının düzenlenişi, duvar afişleri, ilâç kutusunun mizanpajı, bayram tebriki gibi
şekillendirmeler, grafik çalışmalar içine girer.
Grafik sanatının târihi, mîlâttan önceki medeniyetlere kadar uzanır. Mısır hiyeroglifleri, Yunan vazo
resimleri, Roma mezar kitâbeleri, Bizans süslemeleri, ortaçağ minyatürleri grafik sanatın kavramı
içinde mütâlaa edilebilir. Ancak grafik sanatı, matbaanın bulunuşundan sonra, grafik işaretlerinin
dünyâca kabul edilen kalıplara kavuşmasından sonra modern bir mânâ kazanmıştır.
Yirminci asrın şartları içinde sanâyici malını satmak, sanatçı eserlerini tanıtmak, fikir adamı
düşüncelerini yaymak ihtiyacını duymuştur. Grafik sanatı tamâmen değişik alanlardaki bu kişilerin
başta gelen yardımcısı olmuştur.
Çizgi, renk, fotoğraf ve her türlü araçlardan faydalanmak, çeşitli objektiflerin özelliklerini kullanmak,
fotoğraf deformasyonları elde etmek, kübizmden etkilenen çalışmalar, klasik bir resmin ve gravürün
detayıyla meydana getirilen kompozisyonlar, grafik sanatının târih öncesinden günümüze kadar
kullanılan, bütün tekniklere sâhip çıkarak, tam mânâsıyla 20. asrın sanat dalı olduğunu gösterir.
On dokuzuncu asrın sonunda, Lautrec, Bannard, Degas, 20. asrın başında Picasso, Lhote, Leger,
Clavc gibi ressamların çalışmalarıyle grafik sanatının modern mânâda temelleri atıldı. Daha sonra
Hans Hilmann, Savingnac Celestino Piatti, Roland Searle, Hans Falk, Crosby-Fletcher-Forbes gibi
sanatçıların sâdece grafik sanatta meşhur olmaları, bu sanat kolunu hakîkî hüviyetine kavuşturmuştur.
faydalanarak belirli bir konuyu göze hitâb edecek tarzda yaymak amacını güden sanat. Şişenin biçimi,
etiketi, gazete ilânının düzenlenişi, duvar afişleri, ilâç kutusunun mizanpajı, bayram tebriki gibi
şekillendirmeler, grafik çalışmalar içine girer.
Grafik sanatının târihi, mîlâttan önceki medeniyetlere kadar uzanır. Mısır hiyeroglifleri, Yunan vazo
resimleri, Roma mezar kitâbeleri, Bizans süslemeleri, ortaçağ minyatürleri grafik sanatın kavramı
içinde mütâlaa edilebilir. Ancak grafik sanatı, matbaanın bulunuşundan sonra, grafik işaretlerinin
dünyâca kabul edilen kalıplara kavuşmasından sonra modern bir mânâ kazanmıştır.
Yirminci asrın şartları içinde sanâyici malını satmak, sanatçı eserlerini tanıtmak, fikir adamı
düşüncelerini yaymak ihtiyacını duymuştur. Grafik sanatı tamâmen değişik alanlardaki bu kişilerin
başta gelen yardımcısı olmuştur.
Çizgi, renk, fotoğraf ve her türlü araçlardan faydalanmak, çeşitli objektiflerin özelliklerini kullanmak,
fotoğraf deformasyonları elde etmek, kübizmden etkilenen çalışmalar, klasik bir resmin ve gravürün
detayıyla meydana getirilen kompozisyonlar, grafik sanatının târih öncesinden günümüze kadar
kullanılan, bütün tekniklere sâhip çıkarak, tam mânâsıyla 20. asrın sanat dalı olduğunu gösterir.
On dokuzuncu asrın sonunda, Lautrec, Bannard, Degas, 20. asrın başında Picasso, Lhote, Leger,
Clavc gibi ressamların çalışmalarıyle grafik sanatının modern mânâda temelleri atıldı. Daha sonra
Hans Hilmann, Savingnac Celestino Piatti, Roland Searle, Hans Falk, Crosby-Fletcher-Forbes gibi
sanatçıların sâdece grafik sanatta meşhur olmaları, bu sanat kolunu hakîkî hüviyetine kavuşturmuştur.