Buğra1
Kayıtlı Üye
George Friedric Haendel Barok dönemin en önemli bestecilerinden birisidir. 23 Şubat 1685'te Almanya'nın Halle kentinde doğan Handel, 14 Nisan 1759'da Londra'daki Westminister Manastırı'nda ölmüştür. Haendel, özellikle İngilizce yazdığı oratoryolarla ünlüdür. Messiah oratoryosu bunların en meşhurudur.
Haendel 12 yaşında , Halle Katerdali'nin asistan orgçusu oldu. Buranın baş orgçusu ve Haendel'in öğretmeni, ünlü besteci Friedrich Wilhelm Zachau'ydu. 1703 yılında Haendel, Almanya'nın en önemli müzik merkezlerinden biri olan Hamburg'a taşındı. Burada, Reinhard Keiser'in yönettiği opera orkestrasında keman çaldı. Burada çalıştığı sırada Almira (1705) ve Nero(1705) adlı iki opera eseri yazdı.
1706 civarında Haendel, İtalya'ya gitti ve dört sene kaldı. İtalya'da kaldığı süre içinde Floransa, Venedik, Roma ve Napoli'de bulundu. Handel buralarda çok önemli eserler yazdı. Bunların içinde ilk iki oratoryosu Il Trionfo del Tempo e del Disnganno(1707) ve La Resurrezione(1708) ve Agrippina(1709) operası da vardır. Bu çalışmalar Handel'in İtalyan stiline doğru büyük ve başarılı kayışını gösteren yapıtlardır.
1710 yılında Haendel, Almanya'ya döndü ve Hannover'de müzik direktörü oldu. Bu yılın sonlarına doğru İngiltere'ye gitti ve Rinaldo operasının galasında bulundu. Sonuç göz kamaştırıcıydı. İngiltere'de gördüğü yoğun ilgi Haendel'i burada kalmaya ikna etti ve Hannover'e eşyalarını toplamak için döndü. 1714'te İngiltere Kralı I.George, Haendel'i övgüyle karşıladı ve onu maaşa bağladı. Haendel, 1727 yılında İngiliz vatandaşı oldu.
Haendel İngiltere'de, İtalyan stilinde yazmaya devam etti. İngiliz müziğinin karakteristiğinden, özellikle koral müziğinden yoğun şekilde etkilenmişti. Kraliyet Müzik Akademisi'nde müzik direktörlüğü yaparken(1719-1728) Londra'nın en ünlü bestecisi ve İtalyan operalarının şefi oldu. Öbür yandan kendisi de dönemin en önemli opera bestecilerinden birisiydi. Yaklaşık 40 operası, epik temalar üzerine kurulmuştu. Diğer operaları ya fantastik, sihirli hikayelerdi ya da hafif, lirik hikayelerdi.
Bugün, Haendel, İtalyanca operalarından çok İngilizce oratoryolarıyla bilinir. 17 İngilizce oratoryosunu yazdığı zamanlarda, bir yandan da İtalyanca operalar yazıyordu. Bazıları : Esther (1718), Deborah (1733), Athalia (1733), Saul (1738) ve Israel in Egypt (1738) dir. 1740'dan itibaren İtalyanca opera yazmayı bırakmış ve tamamiyle İngilizce oratoryolara ağırlık vermiştir. Tüm zamanların en önemli oratoryolarından olan Messiah (1741) bu dönemin ürünüdür. Bu dönemin diğer önemli oratoryoları arasında Samson (1741), Belshazzar (1744), Solomo (1748), Theodora (1748) ve Jephtha (1751) sayılabilir. Genellikle eski dini konular üzerine kurulu olan Handel'in oratoryoları üç bölümlü dramatik yaratılardır. Bazıları opera gibidir ancak konser şeklinde, sahneleme ve hareket olmadan sunulurlar. Bunlar, koronun bellibaşlı kullanımıyla farklıdır.
Gerek barok dönemden çıkan, gerekse daha sonra çıkan besteciler arasında Haendel, İngiliz kilise müziğini en iyi yazan besteci olarak göze çarpar. Ayrıca vokal müzikleri ve özellikle konçerto gibi çalgısal müziklerle de adından söz ettirmektedir.
Haendel 12 yaşında , Halle Katerdali'nin asistan orgçusu oldu. Buranın baş orgçusu ve Haendel'in öğretmeni, ünlü besteci Friedrich Wilhelm Zachau'ydu. 1703 yılında Haendel, Almanya'nın en önemli müzik merkezlerinden biri olan Hamburg'a taşındı. Burada, Reinhard Keiser'in yönettiği opera orkestrasında keman çaldı. Burada çalıştığı sırada Almira (1705) ve Nero(1705) adlı iki opera eseri yazdı.
1706 civarında Haendel, İtalya'ya gitti ve dört sene kaldı. İtalya'da kaldığı süre içinde Floransa, Venedik, Roma ve Napoli'de bulundu. Handel buralarda çok önemli eserler yazdı. Bunların içinde ilk iki oratoryosu Il Trionfo del Tempo e del Disnganno(1707) ve La Resurrezione(1708) ve Agrippina(1709) operası da vardır. Bu çalışmalar Handel'in İtalyan stiline doğru büyük ve başarılı kayışını gösteren yapıtlardır.
1710 yılında Haendel, Almanya'ya döndü ve Hannover'de müzik direktörü oldu. Bu yılın sonlarına doğru İngiltere'ye gitti ve Rinaldo operasının galasında bulundu. Sonuç göz kamaştırıcıydı. İngiltere'de gördüğü yoğun ilgi Haendel'i burada kalmaya ikna etti ve Hannover'e eşyalarını toplamak için döndü. 1714'te İngiltere Kralı I.George, Haendel'i övgüyle karşıladı ve onu maaşa bağladı. Haendel, 1727 yılında İngiliz vatandaşı oldu.
Haendel İngiltere'de, İtalyan stilinde yazmaya devam etti. İngiliz müziğinin karakteristiğinden, özellikle koral müziğinden yoğun şekilde etkilenmişti. Kraliyet Müzik Akademisi'nde müzik direktörlüğü yaparken(1719-1728) Londra'nın en ünlü bestecisi ve İtalyan operalarının şefi oldu. Öbür yandan kendisi de dönemin en önemli opera bestecilerinden birisiydi. Yaklaşık 40 operası, epik temalar üzerine kurulmuştu. Diğer operaları ya fantastik, sihirli hikayelerdi ya da hafif, lirik hikayelerdi.
Bugün, Haendel, İtalyanca operalarından çok İngilizce oratoryolarıyla bilinir. 17 İngilizce oratoryosunu yazdığı zamanlarda, bir yandan da İtalyanca operalar yazıyordu. Bazıları : Esther (1718), Deborah (1733), Athalia (1733), Saul (1738) ve Israel in Egypt (1738) dir. 1740'dan itibaren İtalyanca opera yazmayı bırakmış ve tamamiyle İngilizce oratoryolara ağırlık vermiştir. Tüm zamanların en önemli oratoryolarından olan Messiah (1741) bu dönemin ürünüdür. Bu dönemin diğer önemli oratoryoları arasında Samson (1741), Belshazzar (1744), Solomo (1748), Theodora (1748) ve Jephtha (1751) sayılabilir. Genellikle eski dini konular üzerine kurulu olan Handel'in oratoryoları üç bölümlü dramatik yaratılardır. Bazıları opera gibidir ancak konser şeklinde, sahneleme ve hareket olmadan sunulurlar. Bunlar, koronun bellibaşlı kullanımıyla farklıdır.
Gerek barok dönemden çıkan, gerekse daha sonra çıkan besteciler arasında Haendel, İngiliz kilise müziğini en iyi yazan besteci olarak göze çarpar. Ayrıca vokal müzikleri ve özellikle konçerto gibi çalgısal müziklerle de adından söz ettirmektedir.