Wu-Tang
Kayıtlı Üye
Gas Guzzlers: Combat Carnage içeriğine silahları, değişik yarış türlerini, bol heyecanı ve kıran kırana rakipleri eklemiş; bazı yarış oyunlarına benzemiş fakat kendine has kalmayı başarmış bir proje. Yapımcısı ve yayıncısı olan firma Gamepires normalde başka bir yazılım firmasına bağlı ve işi sadece yazılım geliştirmek. Fakat görüldüğü üzere bu firma sadece yazılım geliştirmekle kalmak istememiş ve bir de oyun yazmaya kalkışmış. Şimdi gelin ortaya konan oyunun neye benzediğine yazının dev******* hep birlikte karar verelim.
Hızlı yarışlar
Gas Guzzlers: Combat Carnage ana menüsünde diğer yarış oyunlarında olduğu gibi değinilebilecek sadece birkaç seçenek sunuyor bize. Bunlardan ilki hızlı yarış modu. Bu mod ile açık olan yarış pistlerinde ve açık olan arabalarla yarışlara girebiliyor ve oyunun neye benzediğini, en azından yarışların neye benzediğini görebiliyoruz. Buradaki arabaları çoğaltmak için ve yeni pistleri görebilmek için turnuva moduna girmeniz ve ilerleyip yeni pist ve yeni yarışları açmanız gerekiyor. Aynı şekilde açtığınız silahları da buradan arabanıza ekleyip yarışlarınıza biraz daha atraksiyon katabilirsiniz.
Diğer önemli modumuz ise turnuva. Buraya girdiğinizde arka planda kendi garajınız, arabanız ve oldukça güzel detaylarla süslenmiş bir ortam görüyorsunuz. Tanınmış diğer oyun serilerinde olduğu gibi sadece görüntüde değil, oldukça derinliğe sahip bir ortamla karşı karşıyasınız burada. Örneğin garajda çalan radyonun yeri sabit ve fare ile arabanın etrafına bakmak için kamerayı sağa sola çevirdiğimizde, müziğin geldiği yön de değişiyor. Baktığımız taraf kapıya yakın olan taraf ise dışarıdaki sesleri ve gelip geçen arabaların seslerini duyabiliyor, tam tersine içeri dönüksek de radyomuzu dinleyebiliyor ve dışarıdan gelen sesleri daha az duymaya başlıyoruz.
Arka planın üstünde ise arabamızı geliştirip yeni parçalar ekleyebileceğimiz bir menüyü görüyoruz. Bu menüden arabamızın ateş edildiğinde daha az can kaybetmesi için zırhını geliştirebilir, yeni silahlar ekleyebilir, motoru geliştirebilir, tekerleri yenileyebilir ve bunun gibi birçok detayı görüntüleyip paramız yettiği ölçüde geliştirebiliriz. Aynı şekilde yeni arabaları almak için galeriyi görebilir ya da eski arabalarımızı satmak için kendi garajımıza göz atabiliriz. Bütün hazırlıklarımızı tamamladığımızda yarışa girmek için hazır butonuna basmamız ve hangi yarış türüne girmek istediğimizi seçmemiz gerekiyor.
Yarış türleri üçe ayrılmış durumda. İlki klasik yarışlar (Classic Race). Bu yarışlarda bilindiği gibi bize verilen harita üzerinde yarışıyor ve en az ilk üç kişi arasına girmeye çalışıyoruz. En yüksek parayı birinci alırken ikinci ve üçüncü de para alıyor, fakat para miktarları daha düşük oluyor. Diğer yarış türlerine göre en az parayı buradan alıyoruz, fakat ilk başladığımızda bu yarışlardan para toplayamazsak arabamızı geliştiremiyor ve silahların kullanılması gereken yarışlara giremiyoruz. Klasik yarışlarda haritada bulunan mayın, yağ ya da sis bulutu gibi bonusları toplayıp arkanızdaki rakiplerinizi yarıştan bir süreliğine düşürmek için kullanabilirsiniz. Klasik yarışların en tehlikeli özelliği de bunlar diyebilirim.
Diğer yarış türleri
İkinci tür ise Battle Race. Klasik yarışlarda kullanabildiğiniz bonuslar dışında, silahlarınızı kuşanıp önünüzdeki rakiplerinize de saldırabildiğiniz, aynı zamanda diğer yarışlara göre rakiplerinizin daha sert oynadığı yarış türü. Bu yarışlarda silahımız olsa da mermi sınırımız da var. Eğer haritadaki cephaneleri toplamazsak çok gitmeden mermimiz biter ve silahı taşımamızın bir anlamı kalmaz. Bu yüzden haritadaki yağ ve mayın gibi bonuslar yanına yenileri eklenmiş. Bunlar ile arabanızı tamir edebiliyor ve mermilerinizi doldurabiliyorsunuz. Bu yarışlarda yapılması gereken temel görev yarışı ilk üç kişi içinde bitirebilmek. Bazı zamanlarda yarışçılardan ikisi ya da üçü fazla hasar aldığından patlayıp saf dışı kalabiliyor.
Son yarış türü de saf dışı bırakmaya yönelik Knockout Race. Burada sekiz kişi yarışıyorsanız yedi tur boyunca yarışmanız gerekiyor. Bunun sebebi her tur bir yarışçının patlamasının gerekmesi. Eğer bir tur boyunca hiç araba patlamazsa o turu sonuncu bitiren araba turu tamamlarken patlıyor. Yarışta, yedi tur boyunca sonuncu olmamak ve rakiplerinizin silahından aldığınız hasarı yolda bulduğunuz İngiliz anahtarı ile tamir edip patlamamaya çalışarak geçiriyorsunuz.
Online arena
Bu kısımdan genişçe bahsetmek isterdim, fakat çok az sunucunun olmasının dışında çok az da oyuncu ilgi gösteriyor multiplayer’a. Girip baktığımda beş kadar sunucu ve ben hariç iki oyuncunun bulunduğunu görüp geri çıktım. Bir kaç kere denemenin dışında çok fazla kullanıcı bulamayıp, çoklu oyuncu kısmından umudu kestim. Ama multiplayer’da oynanış hızlı yarışlar gibi silahımızı, arabamızı seçip sunucunun belirlediği pistte yarışmak şeklinde yapılıyor.
Oyunun bir özelliği olarak yarışlarda turlar biraz fazla. Örneğin en düşük dört turluk yarışlarla karşılaşıyorsunuz. Klasik yarış türünde dört ya da beş tur boyunca olabildiğince kıran kırana mücadeleler ediyor ve en az sizin kadar galibiyet isteyen rakiplerinizi geçmeye çalışıyorsunuz. Yapay zeka ne kadar güzel yarışabilir ki diye düşünebilirsiniz, ama hiç hafife alınmayacak kadar iyi yarıştığını hatta sizi saf dışı bırakmak için uğraştığını görebilirsiniz. Rakipleriniz yollara tuzaklar kurabiliyor ve size çarpıp yoldan çıkmanıza sebep olabiliyor. Fakat savaş ve saf dışı bırakma yarışlarında daha dikkatli olmalısınız. Çünkü bunlarda rakipleriniz hiç acımadan ellerindeki tüm cephaneyi kullanabiliyor ve yolu mayınla doldurabiliyorlar.
Silahlar avantaj sağlıyor
Silahlı yarışlarda, silahlarınızı geliştirmek yapabileceğiniz en akıllıca işlerden biri. Zira ilerleyen zamanlarda sadece ileriye ateş eden bir silah yetmeyebilir. Bu durumda geriye de ateş eden bir silah takmanız ve arkadan gelen rakiplerinize de ateş etmeniz gerekiyor. Arkadaki rakiplerinize nişan almanız oldukça basitleştirilmeye çalışılmış. Arkanıza bakıp ateş etmeniz oldukça zor olacağından, alta bir radar konup arkadan gelen rakibiniz bir simge olarak konumlandırılmış. Simgenin boyutu rakibinizin yakınlığını ve orta kısımdaki alana yakınlığı da atış menzilinizin içinde olup olmadığını belirliyor. Atış menzilinizde olan rakibinize geriye doğru ateş ederek rakibinizi yavaşlatabilir veya rakibinizin dengesini bozup kaza yapmasını sağlayabilirsiniz. Hatta biraz şanslıysanız ateş edip arkanızda bir zincirleme kaza bile meydana getirebilir ve rakipleriniz ile aranızı açabilirsiniz.
Silahların dışında çok etkili olan ve oyunda bolca kullanmak isteyeceğiniz bir diğer nokta nitro. Nitronuz çok uzun süreli kullanılamasa da, yeterli seviyede hıza ulaşmanızı sağlıyor. Nitro etraftaki tavuklara, kırılabilir eşyalara ya da rakiplerinize çarptığınızda ya da haritadaki nitro simgelerini topladığınızda doluyor. Muhtemelen oyunda en çok sıkıntı çekeceğiniz kısım nitronun dolması kısmı olacak. Onun haricinde yaptığı iş oldukça yeterli.
Değinmek istediğim bir diğer kısım da çok hoşuma giden, hemen yarış pistine dönmenizi gerektirmeyen özellik. Diğer yarış oyunlarında muhtemelen sadece yarış yapılan yollar tasarlandığından, yoldan birazda olsa ayrılsanız dahi yola geri geliyordunuz. Bu oyunda böyle bir olaya yer verilmemiş. En azından size birkaç fazladan saniye verilmiş ki yarış yoluna geri dönebilesiniz. Örneğin bir yarışta kayıp pistten bayağı uzaklaştınız, fakat bulunduğunuz yerin az ilerisinde yarış pistinin devamı var. Bu durumda hemen yola geri dönmek yerine ilerleyip piste geri dönebilir ve yarışa devam edebilirsiniz. Tabi ki pistten kilometrelerce uzaklaşma izniniz yok, ama diğer oyunlara nispeten yarış alanının dışında çok daha geniş bir alan var.
Teknik olarak nasıl?
Oyunun grafikleri yapımcı firmayı övmeye yetecek kadar var. Grafik ayarları kısmından oldukça fazla ayar seçeneği bulabiliyor ve isterseniz ayarları seçip, isterseniz de kendiniz özel ayar yapabiliyorsunuz. Grafik ayarlarını orta seviyeye alsanız bile oldukça güzel kaplamalar ile karşılaşıyorsunuz. Patlama etkileri, yağa bastığınızda yola uzayıp gitmesi, toprak yolda lastiklerin bıraktığı izler gibi detaylar oldukça hoş yapılmış. Grafik konusuna takıntılı biri olsanız da, yapımın grafiklerine pek fazla söz söyleyebileceğinizi hiç sanmıyorum. Oyundaki her türlü efekt büyük olasılıkla sizi tatmin edecektir.
Sesler turnuva moduna girdiğiniz andan itibaren güzelliği ile dikkatinizi kesin çekecek. Çünkü oyundaki müzikler ya da araba sesleri oldukça detaylı ve kaliteli hazırlanmış. Garajınızdaki radyodan çalan şarkıları dinlemek için oyunu alta alıp müzikleri dinleyebilecek kadar güzel şarkılar olduğunu söyleyebilirim.
Hatta mümkün olsaydı çalan Türkçe müziği de kaydedip sizlere sunacaktım, ama sadece birkaç kere duyabildim ve kaydetmek istediğimde tekrar bulamadım. Fakat o müziği duyarsanız emin olun bir Türk müziği ezgisi olduğunu anlayacak ve daha önce hiç duymamış olsanız da merakla dinleyeceksiniz. Oyun sırasında tavuklara, kırılabilir eşyalara, kırılamayan duvarlara ya da rakiplerinize çarptığınızda oldukça farklı ve çeşitli sesler duyabiliyorsunuz. Çarpmanızın şiddeti bir yana, bir arabanın metaline çarpmak ve duvara çarpmak arasındaki ses farkını duyabilirsiniz. Motor sesleri, hızlanma, yavaşlama, frenleme gibi sesler de oldukça güzel yapılmış ve rahatsızlık duyabileceğiniz çok bir yerin olduğunu düşünmüyorum.
Şimdiye dek oldukça güzel bir tablo çizen yapım, oynanış kısmında maalesef biraz tökezliyor. Aslında şu an oynanışa alıştığımdan, övgüler yağdırıp geçebilirdim. Fakat Gas Guzzlers: Combat Carnage’ı ilk oynamaya başladığımda nasıl zorlandığımı gayet iyi hatırlıyorum ve burada karşılaştığım sorunları size aktarmaya çalışacağım. Arabalar çok hantal dönüyor ve hareket ediyorlar. Genelde eski tür arabaların bulunması, arabaların en fazla 160-170km hıza ulaşabilmesine izin veriyor. Dönüşlerde bu hız 100’ün altına düştüğünden tekrar hızlanmanız, dengeyi sağlamanız, arabanızı düzene sokup hızlanmaya çalışmanız uzun sürebiliyor.
Ayrıca yarışlarda arkamıza bakamamak başlarda oldukça büyük bir sorun teşkil edebiliyor. Arkaya bakarak yarışmaya alışanlar bu oyunda biraz zorlanacaklar, ama çok sürmeden radar sistemine alışıp arkanıza bakma isteğinizi bastıracağınızı düşünüyorum.
Fizik kuralları
Değinmek istediğim bir başka yer ise Nvidia PhysX desteğinin oyuna girişte görünmesi. Nvidia kartı olanlar için oldukça güzel detayları yarışa ekleyebilecek olan PhysX, AMD ekran kartlarında düşük performans sorunlarına yol açabiliyor. Oynanıştan gözüme çarpanlardan devam etmem gerekirse, fizikler oldukça güzel. Etrafta parçalanabilir birçok eşya var. Bu eşyalara çarptığınızda, çarptığınız yerden kırılması ya da kırılmasa da arabanıza takılıp sizinle bir süre yolculuk etmesi güzel ayrıntılar.
Araçların hasar modellemesi de iyi. İlk çarpmada hemen camlarınız dökülmeyebiliyor, ama birkaç çarpmadan sonra camlarınızın dökülmesinden başka, kaputunuz ve kapılarınız hareket etmeye başlayabiliyor. Hatta biraz daha çarparsanız kaputunuz uçabiliyor veya kapınız düşebiliyor. Arabanızı topladığınız simgeler ile tamir etseniz de görselliği değiştiremiyorsunuz. Arabanıza aldığınız her hasarı yarış sonuna dek taşıyorsunuz.
Son olarak Guzzlers: Combat Carnage birçok dijital satış mağazasında bulunabiliyor ve fiyatı 60TL civarı. Fiyatı oyuna oldukça uygun, fakat 60TL çok az bir miktar olmadığından ve “Kaçırılmaması gereken bir oyun” diyemeyeceğimden, indirime girdiğinde almanızı öneririm.
Hızlı yarışlar
Gas Guzzlers: Combat Carnage ana menüsünde diğer yarış oyunlarında olduğu gibi değinilebilecek sadece birkaç seçenek sunuyor bize. Bunlardan ilki hızlı yarış modu. Bu mod ile açık olan yarış pistlerinde ve açık olan arabalarla yarışlara girebiliyor ve oyunun neye benzediğini, en azından yarışların neye benzediğini görebiliyoruz. Buradaki arabaları çoğaltmak için ve yeni pistleri görebilmek için turnuva moduna girmeniz ve ilerleyip yeni pist ve yeni yarışları açmanız gerekiyor. Aynı şekilde açtığınız silahları da buradan arabanıza ekleyip yarışlarınıza biraz daha atraksiyon katabilirsiniz.
Diğer önemli modumuz ise turnuva. Buraya girdiğinizde arka planda kendi garajınız, arabanız ve oldukça güzel detaylarla süslenmiş bir ortam görüyorsunuz. Tanınmış diğer oyun serilerinde olduğu gibi sadece görüntüde değil, oldukça derinliğe sahip bir ortamla karşı karşıyasınız burada. Örneğin garajda çalan radyonun yeri sabit ve fare ile arabanın etrafına bakmak için kamerayı sağa sola çevirdiğimizde, müziğin geldiği yön de değişiyor. Baktığımız taraf kapıya yakın olan taraf ise dışarıdaki sesleri ve gelip geçen arabaların seslerini duyabiliyor, tam tersine içeri dönüksek de radyomuzu dinleyebiliyor ve dışarıdan gelen sesleri daha az duymaya başlıyoruz.
Arka planın üstünde ise arabamızı geliştirip yeni parçalar ekleyebileceğimiz bir menüyü görüyoruz. Bu menüden arabamızın ateş edildiğinde daha az can kaybetmesi için zırhını geliştirebilir, yeni silahlar ekleyebilir, motoru geliştirebilir, tekerleri yenileyebilir ve bunun gibi birçok detayı görüntüleyip paramız yettiği ölçüde geliştirebiliriz. Aynı şekilde yeni arabaları almak için galeriyi görebilir ya da eski arabalarımızı satmak için kendi garajımıza göz atabiliriz. Bütün hazırlıklarımızı tamamladığımızda yarışa girmek için hazır butonuna basmamız ve hangi yarış türüne girmek istediğimizi seçmemiz gerekiyor.
Yarış türleri üçe ayrılmış durumda. İlki klasik yarışlar (Classic Race). Bu yarışlarda bilindiği gibi bize verilen harita üzerinde yarışıyor ve en az ilk üç kişi arasına girmeye çalışıyoruz. En yüksek parayı birinci alırken ikinci ve üçüncü de para alıyor, fakat para miktarları daha düşük oluyor. Diğer yarış türlerine göre en az parayı buradan alıyoruz, fakat ilk başladığımızda bu yarışlardan para toplayamazsak arabamızı geliştiremiyor ve silahların kullanılması gereken yarışlara giremiyoruz. Klasik yarışlarda haritada bulunan mayın, yağ ya da sis bulutu gibi bonusları toplayıp arkanızdaki rakiplerinizi yarıştan bir süreliğine düşürmek için kullanabilirsiniz. Klasik yarışların en tehlikeli özelliği de bunlar diyebilirim.
Diğer yarış türleri
İkinci tür ise Battle Race. Klasik yarışlarda kullanabildiğiniz bonuslar dışında, silahlarınızı kuşanıp önünüzdeki rakiplerinize de saldırabildiğiniz, aynı zamanda diğer yarışlara göre rakiplerinizin daha sert oynadığı yarış türü. Bu yarışlarda silahımız olsa da mermi sınırımız da var. Eğer haritadaki cephaneleri toplamazsak çok gitmeden mermimiz biter ve silahı taşımamızın bir anlamı kalmaz. Bu yüzden haritadaki yağ ve mayın gibi bonuslar yanına yenileri eklenmiş. Bunlar ile arabanızı tamir edebiliyor ve mermilerinizi doldurabiliyorsunuz. Bu yarışlarda yapılması gereken temel görev yarışı ilk üç kişi içinde bitirebilmek. Bazı zamanlarda yarışçılardan ikisi ya da üçü fazla hasar aldığından patlayıp saf dışı kalabiliyor.
Son yarış türü de saf dışı bırakmaya yönelik Knockout Race. Burada sekiz kişi yarışıyorsanız yedi tur boyunca yarışmanız gerekiyor. Bunun sebebi her tur bir yarışçının patlamasının gerekmesi. Eğer bir tur boyunca hiç araba patlamazsa o turu sonuncu bitiren araba turu tamamlarken patlıyor. Yarışta, yedi tur boyunca sonuncu olmamak ve rakiplerinizin silahından aldığınız hasarı yolda bulduğunuz İngiliz anahtarı ile tamir edip patlamamaya çalışarak geçiriyorsunuz.
Online arena
Bu kısımdan genişçe bahsetmek isterdim, fakat çok az sunucunun olmasının dışında çok az da oyuncu ilgi gösteriyor multiplayer’a. Girip baktığımda beş kadar sunucu ve ben hariç iki oyuncunun bulunduğunu görüp geri çıktım. Bir kaç kere denemenin dışında çok fazla kullanıcı bulamayıp, çoklu oyuncu kısmından umudu kestim. Ama multiplayer’da oynanış hızlı yarışlar gibi silahımızı, arabamızı seçip sunucunun belirlediği pistte yarışmak şeklinde yapılıyor.
Oyunun bir özelliği olarak yarışlarda turlar biraz fazla. Örneğin en düşük dört turluk yarışlarla karşılaşıyorsunuz. Klasik yarış türünde dört ya da beş tur boyunca olabildiğince kıran kırana mücadeleler ediyor ve en az sizin kadar galibiyet isteyen rakiplerinizi geçmeye çalışıyorsunuz. Yapay zeka ne kadar güzel yarışabilir ki diye düşünebilirsiniz, ama hiç hafife alınmayacak kadar iyi yarıştığını hatta sizi saf dışı bırakmak için uğraştığını görebilirsiniz. Rakipleriniz yollara tuzaklar kurabiliyor ve size çarpıp yoldan çıkmanıza sebep olabiliyor. Fakat savaş ve saf dışı bırakma yarışlarında daha dikkatli olmalısınız. Çünkü bunlarda rakipleriniz hiç acımadan ellerindeki tüm cephaneyi kullanabiliyor ve yolu mayınla doldurabiliyorlar.
Silahlar avantaj sağlıyor
Silahlı yarışlarda, silahlarınızı geliştirmek yapabileceğiniz en akıllıca işlerden biri. Zira ilerleyen zamanlarda sadece ileriye ateş eden bir silah yetmeyebilir. Bu durumda geriye de ateş eden bir silah takmanız ve arkadan gelen rakiplerinize de ateş etmeniz gerekiyor. Arkadaki rakiplerinize nişan almanız oldukça basitleştirilmeye çalışılmış. Arkanıza bakıp ateş etmeniz oldukça zor olacağından, alta bir radar konup arkadan gelen rakibiniz bir simge olarak konumlandırılmış. Simgenin boyutu rakibinizin yakınlığını ve orta kısımdaki alana yakınlığı da atış menzilinizin içinde olup olmadığını belirliyor. Atış menzilinizde olan rakibinize geriye doğru ateş ederek rakibinizi yavaşlatabilir veya rakibinizin dengesini bozup kaza yapmasını sağlayabilirsiniz. Hatta biraz şanslıysanız ateş edip arkanızda bir zincirleme kaza bile meydana getirebilir ve rakipleriniz ile aranızı açabilirsiniz.
Silahların dışında çok etkili olan ve oyunda bolca kullanmak isteyeceğiniz bir diğer nokta nitro. Nitronuz çok uzun süreli kullanılamasa da, yeterli seviyede hıza ulaşmanızı sağlıyor. Nitro etraftaki tavuklara, kırılabilir eşyalara ya da rakiplerinize çarptığınızda ya da haritadaki nitro simgelerini topladığınızda doluyor. Muhtemelen oyunda en çok sıkıntı çekeceğiniz kısım nitronun dolması kısmı olacak. Onun haricinde yaptığı iş oldukça yeterli.
Değinmek istediğim bir diğer kısım da çok hoşuma giden, hemen yarış pistine dönmenizi gerektirmeyen özellik. Diğer yarış oyunlarında muhtemelen sadece yarış yapılan yollar tasarlandığından, yoldan birazda olsa ayrılsanız dahi yola geri geliyordunuz. Bu oyunda böyle bir olaya yer verilmemiş. En azından size birkaç fazladan saniye verilmiş ki yarış yoluna geri dönebilesiniz. Örneğin bir yarışta kayıp pistten bayağı uzaklaştınız, fakat bulunduğunuz yerin az ilerisinde yarış pistinin devamı var. Bu durumda hemen yola geri dönmek yerine ilerleyip piste geri dönebilir ve yarışa devam edebilirsiniz. Tabi ki pistten kilometrelerce uzaklaşma izniniz yok, ama diğer oyunlara nispeten yarış alanının dışında çok daha geniş bir alan var.
Teknik olarak nasıl?
Oyunun grafikleri yapımcı firmayı övmeye yetecek kadar var. Grafik ayarları kısmından oldukça fazla ayar seçeneği bulabiliyor ve isterseniz ayarları seçip, isterseniz de kendiniz özel ayar yapabiliyorsunuz. Grafik ayarlarını orta seviyeye alsanız bile oldukça güzel kaplamalar ile karşılaşıyorsunuz. Patlama etkileri, yağa bastığınızda yola uzayıp gitmesi, toprak yolda lastiklerin bıraktığı izler gibi detaylar oldukça hoş yapılmış. Grafik konusuna takıntılı biri olsanız da, yapımın grafiklerine pek fazla söz söyleyebileceğinizi hiç sanmıyorum. Oyundaki her türlü efekt büyük olasılıkla sizi tatmin edecektir.
Sesler turnuva moduna girdiğiniz andan itibaren güzelliği ile dikkatinizi kesin çekecek. Çünkü oyundaki müzikler ya da araba sesleri oldukça detaylı ve kaliteli hazırlanmış. Garajınızdaki radyodan çalan şarkıları dinlemek için oyunu alta alıp müzikleri dinleyebilecek kadar güzel şarkılar olduğunu söyleyebilirim.
Hatta mümkün olsaydı çalan Türkçe müziği de kaydedip sizlere sunacaktım, ama sadece birkaç kere duyabildim ve kaydetmek istediğimde tekrar bulamadım. Fakat o müziği duyarsanız emin olun bir Türk müziği ezgisi olduğunu anlayacak ve daha önce hiç duymamış olsanız da merakla dinleyeceksiniz. Oyun sırasında tavuklara, kırılabilir eşyalara, kırılamayan duvarlara ya da rakiplerinize çarptığınızda oldukça farklı ve çeşitli sesler duyabiliyorsunuz. Çarpmanızın şiddeti bir yana, bir arabanın metaline çarpmak ve duvara çarpmak arasındaki ses farkını duyabilirsiniz. Motor sesleri, hızlanma, yavaşlama, frenleme gibi sesler de oldukça güzel yapılmış ve rahatsızlık duyabileceğiniz çok bir yerin olduğunu düşünmüyorum.
Şimdiye dek oldukça güzel bir tablo çizen yapım, oynanış kısmında maalesef biraz tökezliyor. Aslında şu an oynanışa alıştığımdan, övgüler yağdırıp geçebilirdim. Fakat Gas Guzzlers: Combat Carnage’ı ilk oynamaya başladığımda nasıl zorlandığımı gayet iyi hatırlıyorum ve burada karşılaştığım sorunları size aktarmaya çalışacağım. Arabalar çok hantal dönüyor ve hareket ediyorlar. Genelde eski tür arabaların bulunması, arabaların en fazla 160-170km hıza ulaşabilmesine izin veriyor. Dönüşlerde bu hız 100’ün altına düştüğünden tekrar hızlanmanız, dengeyi sağlamanız, arabanızı düzene sokup hızlanmaya çalışmanız uzun sürebiliyor.
Ayrıca yarışlarda arkamıza bakamamak başlarda oldukça büyük bir sorun teşkil edebiliyor. Arkaya bakarak yarışmaya alışanlar bu oyunda biraz zorlanacaklar, ama çok sürmeden radar sistemine alışıp arkanıza bakma isteğinizi bastıracağınızı düşünüyorum.
Fizik kuralları
Değinmek istediğim bir başka yer ise Nvidia PhysX desteğinin oyuna girişte görünmesi. Nvidia kartı olanlar için oldukça güzel detayları yarışa ekleyebilecek olan PhysX, AMD ekran kartlarında düşük performans sorunlarına yol açabiliyor. Oynanıştan gözüme çarpanlardan devam etmem gerekirse, fizikler oldukça güzel. Etrafta parçalanabilir birçok eşya var. Bu eşyalara çarptığınızda, çarptığınız yerden kırılması ya da kırılmasa da arabanıza takılıp sizinle bir süre yolculuk etmesi güzel ayrıntılar.
Araçların hasar modellemesi de iyi. İlk çarpmada hemen camlarınız dökülmeyebiliyor, ama birkaç çarpmadan sonra camlarınızın dökülmesinden başka, kaputunuz ve kapılarınız hareket etmeye başlayabiliyor. Hatta biraz daha çarparsanız kaputunuz uçabiliyor veya kapınız düşebiliyor. Arabanızı topladığınız simgeler ile tamir etseniz de görselliği değiştiremiyorsunuz. Arabanıza aldığınız her hasarı yarış sonuna dek taşıyorsunuz.
Son olarak Guzzlers: Combat Carnage birçok dijital satış mağazasında bulunabiliyor ve fiyatı 60TL civarı. Fiyatı oyuna oldukça uygun, fakat 60TL çok az bir miktar olmadığından ve “Kaçırılmaması gereken bir oyun” diyemeyeceğimden, indirime girdiğinde almanızı öneririm.