AySe^^
Bayan Üye
Fra Angelico
(1400-1455)
Fra Angelico (1400-1455) adıyla bilinen Guido di Pietro, erken Rönesans dönemi İtalyan ressamlarındandır. 20 yaşlarındayken Dominiken keşişi olan Guido di Pietro, Fra (Peder) Giovanni adını aldı.
Bir ermişe yara*şır biçimde sürdürdüğü yaşamı ve resimlerin*deki saflıktan dolayı ölümünden sonra Fra Angelico (Melek Peder) adıyla anıldı.
1428'den önce çok güzel duvar resimleri yapmış olan Fra Angelico, daha sonraları kiliselere mihrap resimleri, dinsel resimler ve minyatürler yaptı.
14. yüzyıl ustalarından Giotto'nun duvar resimlerindeki sağlam, do*ğalcı üsluptan esinlenen Fra Angelico basit, açık ve özlü bir anlatım geliştirdi.
Yapıtlarındaki görsel uyumu ve bü*tünselliği bozmadan kullandığı perspektif re*simlerindeki derinliği güçlendirdi.
1436'da, Dominiken keşişlerine devredilen Floransa’daki San Marco Manastırı'nda resim çalışmalarını sürdüren Fra Angelico, insanları sessizce dua etmeye özendirmek için bir dizi duvar resmi (fresk) yaptı.
Sanatçı rahiplerin yaşadığı ve dua ettiği hücrelerin duvarlarına yaptığı resimlerde, Tann'ya olan sevgisini ve güvenini son derece yalın ve özlü bir anlatım*la sergiler. Bu fresklerden en ünlüsü Mer*yem'e Müjde adlı yapıtıdır.
Yaklaşık 1445'te Papa IV. Eugenius'ün Roma'ya çağırdığı Fra Angelico, Vatikan'da*ki Ayinler Şapeli'ne Hz. İsa'nın yaşamını konu alan freskler yaptı.
Daha sonra bu freskler Papa III. Paulus tarafından parça*landı. Yaklaşık 1449'da, San Domenico Manastırı'nın baş rahipliğine atanan Fra Angeli*co Floransa yakınlarındaki Fiesole'ye döndü.
Fra Angelico Rönesans döneminde, doğa*nın verdiği sevinci yapıtlarına yansıtan ilk ressamlardan biriydi.
Döneminin ünlü ressamlarından biri olma*sına karşın, gösterişten uzak ve dingin bir yaşam sürdü.
Yapıtlarının büyük bir bölümü Floransa'daki San Marco Müzesi'ndedir.
(1400-1455)
Bir ermişe yara*şır biçimde sürdürdüğü yaşamı ve resimlerin*deki saflıktan dolayı ölümünden sonra Fra Angelico (Melek Peder) adıyla anıldı.
1428'den önce çok güzel duvar resimleri yapmış olan Fra Angelico, daha sonraları kiliselere mihrap resimleri, dinsel resimler ve minyatürler yaptı.
14. yüzyıl ustalarından Giotto'nun duvar resimlerindeki sağlam, do*ğalcı üsluptan esinlenen Fra Angelico basit, açık ve özlü bir anlatım geliştirdi.
Yapıtlarındaki görsel uyumu ve bü*tünselliği bozmadan kullandığı perspektif re*simlerindeki derinliği güçlendirdi.
1436'da, Dominiken keşişlerine devredilen Floransa’daki San Marco Manastırı'nda resim çalışmalarını sürdüren Fra Angelico, insanları sessizce dua etmeye özendirmek için bir dizi duvar resmi (fresk) yaptı.
Sanatçı rahiplerin yaşadığı ve dua ettiği hücrelerin duvarlarına yaptığı resimlerde, Tann'ya olan sevgisini ve güvenini son derece yalın ve özlü bir anlatım*la sergiler. Bu fresklerden en ünlüsü Mer*yem'e Müjde adlı yapıtıdır.
Yaklaşık 1445'te Papa IV. Eugenius'ün Roma'ya çağırdığı Fra Angelico, Vatikan'da*ki Ayinler Şapeli'ne Hz. İsa'nın yaşamını konu alan freskler yaptı.
Daha sonra bu freskler Papa III. Paulus tarafından parça*landı. Yaklaşık 1449'da, San Domenico Manastırı'nın baş rahipliğine atanan Fra Angeli*co Floransa yakınlarındaki Fiesole'ye döndü.
Fra Angelico Rönesans döneminde, doğa*nın verdiği sevinci yapıtlarına yansıtan ilk ressamlardan biriydi.
Döneminin ünlü ressamlarından biri olma*sına karşın, gösterişten uzak ve dingin bir yaşam sürdü.
Yapıtlarının büyük bir bölümü Floransa'daki San Marco Müzesi'ndedir.