ashli
Bayan Üye
Yüz insanın aynasıdır!
Doğu kültüründe adı, `ilm-i sima', çağımızda ise `fizyonomi'. Yüz hatlarından insanın kişiliğine dair ipuçlarının edinildiği bilgi alanı. Alesker Aleskerli'nin kitabı, yüz yapılarına göre insan karakterlerini gözler önüne seriyor.
Gözlerimizin rengi, bakışlarımızın buğusu, saçlarımızın dalgalı ya da düz oluşu, dudaklarımızın inceliği, çenemizin uzunluğu ve yüzümüze ait diğer tüm organların biçimi, kişiliğimize dair önemli ipuçları veriyor. Yüz okuma sanatını bilenler, karşılarında duran insanın karakterine, hastalıklarına dair tüm bilgileri yüzünden alabiliyorlar.
Azerbaycan doğumlu Alesker Aleskerli tarafından yazılan ve Selis Kitaplar tarafından piyasaya sunulan `Yüz Okuma Sanatı' adlı kitap, yüz okuma tekniklerini ve yüz yapılarına göre insan karakterlerini tam olarak gözler önüne seriyor.
Buna göre, mesela alnınız aşırı enliyse, siz kibirli ve övünmeyi seven biri olabilirsiniz, küçük ve yuvarlak bir alnınız varsa, durum daha da fena; çünkü siz yalancı, kibirli ve yüzeysel düşünen birisiniz. Gözlerinizin rengi koyu kahve veya koyu maviyse güvenilir, ciddi, koyu gri ise cimrisiniz. Göz kapaklarınız aşırı büyükse ciddiyetsiz, düşünmeden hareket eden birisiniz, alt göz kapaklarınız sarkıksa alkole meyliniz var demektir. Bu örnekler istenildiği kadar uzatılabilir, çünkü yüzdeki tüm organların değişik biçimlerine ait karakter tahlilleri mevcut.
Gözlerimizin rengi, bakışlarımızın buğusu, saçlarımızın dalgalı ya da düz oluşu, dudaklarımızın inceliği, çenemizin uzunluğu ve yüzümüze ait diğer tüm organların biçimi, kişiliğimize dair önemli ipuçları veriyor. Yüz okuma sanatını bilenler, karşılarında duran insanın karakterine, hastalıklarına dair tüm bilgileri yüzünden alabiliyorlar.
Azerbaycan doğumlu Alesker Aleskerli tarafından yazılan ve Selis Kitaplar tarafından piyasaya sunulan `Yüz Okuma Sanatı' adlı kitap, yüz okuma tekniklerini ve yüz yapılarına göre insan karakterlerini tam olarak gözler önüne seriyor.
Buna göre, mesela alnınız aşırı enliyse, siz kibirli ve övünmeyi seven biri olabilirsiniz, küçük ve yuvarlak bir alnınız varsa, durum daha da fena; çünkü siz yalancı, kibirli ve yüzeysel düşünen birisiniz. Gözlerinizin rengi koyu kahve veya koyu maviyse güvenilir, ciddi, koyu gri ise cimrisiniz. Göz kapaklarınız aşırı büyükse ciddiyetsiz, düşünmeden hareket eden birisiniz, alt göz kapaklarınız sarkıksa alkole meyliniz var demektir. Bu örnekler istenildiği kadar uzatılabilir, çünkü yüzdeki tüm organların değişik biçimlerine ait karakter tahlilleri mevcut.
Yüz okuma sanatıyla ne zamandan beri ilgileniyorsunuz?
Yüz okuma sanatı, orijinal adıyla fizyonomi, çok eski dönemlerden insanlığın, büyük düşünürlerin ilgisini çekmiş, bu konuda birçok araştırmalar yapılmış, çok sayıda eserler yazılmıştır. Genel anlamda; insan karakterinin beden dili, beden yapısı, el yazısı, ses tonu vs. gibi kişisel özellikleri ile bir ahenk oluşturduğu düşüncesi çok eskilere dayanmaktadır. Önceleri bu ilişkiler bilimsel olmayan metotlarla araştırılmaya çalışılmıştır. Günümüzdeyse fizyonomi birçok ülkede; insan kaynakları, genel yönetim ve iletişim becerilerini geliştirmede, satış tekniklerini ilerletmede, personel alımında ve mülakatlar gerçekleştirmede başarı oranını artırmak için kullanılmaktadır. Ayrıca, günümüzde en son gelişmelerden biri olarak hastalara teşhis koymada fizyonominin de uygulandığını görmekteyiz. 5-6 yıl önce bu konudaki araştırmalarla ilgilenmeye başladığımızda yurtdışında çok sayıda araştırma, kitap ve makaleler yayımlandığını gördük. Bu alanla ilgili okuduğumuz çalışmalardan derleyerek daha çok, fizyonomiyi tanıtma amacı taşıyan bir çalışma yapmaya karar verdik. Böylece, herkes tarafından okuyup anlaşılabilecek, topluma yönelik bir çalışma çıktı ortaya. Çalışmamızda fizyonominin tarihsel gelişim sürecini, günümüz uygulamalarını, bazı değişik yönleriyle bu konudaki temel bilgileri vermeye çalıştık. Ayrıca, kitapta yüz unsurlarına göre değişik insan resimlerinin verilmesi konunun daha pratik anlatımı için faydalı olmuştur kanaatindeyim.
Yüzünü okuduğunuz kişiler arasında dünyanın ünlü isimleri var mı?
Daha önce de söylediğimiz gibi, kitabı hazırlamaktaki temel amacımız fizyonomi ve uygulanmasıyla ilgili temel bilgiler vermektir. Ona göre de belli kişiler üzerine herhangi bir yorum yapmadık. Fakat kitap yayımlandıktan sonra okuyucuların daha çok bu yorumlara meraklı olduğunu gördük. Diğer taraftan, dünyaca ünlü kişiler üzerine (devlet başkanları, politikacılar ve sanat adamları) fizyonomi uzmanları tarafından bir hayli yorum yapılmıştır. Eğer ileride kitabın tekrar baskısı yapılırsa, bence bu konudaki yorumlara da yer vermek yayarlı olacaktır.
Yüz okurken gerçek anlamda o kişinin karakterinin ne kadarı anlaşılabilir?
Bir defa yüz okuma sanatı kesinlikle bir fal veya sıradan tahmin değildir. Yüz okuma, çok sayıda deneylerin yapılması sonucu elde edilen istatistiklere dayanarak insanın yüz yapısı ve karakter özellikleri arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Geçen yüzyılda yapılan deneyler sonucunda istatistik analizlerin % 93 oranında başarıya ulaştığını belirtmişler. Dünyaca ünlü firmaların yüz okumayla ilgili danışmanlık hizmetlerinden ve eğitimlerinden yararlandıkları bilinmektedir. Örneğin, yönetici adaylarını seçerken, adayların fotoğrafları (yandan ve önden) 195 ayrı ayrı belirtileri içeren özel fizyonomi tabloları ile inceleniyor. Bu belirtiler de esas alınarak adayların karakter özellikleri tespit edilir. Bugün tıp alanında uygulanan fizyonomik veriler, olayların % 60 - % 70'inde doğru teşhis koymaya olanak sağlamıştır.
Aslında, yüz yapısına veya resme bakarken kişinin karakteriyle ilgili belli ipuçları elde etme yeteneği her birimizde vardır. Yaşamımız boyu karşılaştığımız kişilerin yüz yapısı ve karakterleri arasında belli bir ilişkinin mevcutluğu, bu yeteneğimizin oluşmasında önemli rol oynamıştır. Bence, belli genel kültür düzeyine sahip her bir şahıs yüz okumayla ilgili bu yeteneğini geliştirebilir. Yeter ki, bu alanla ilgili yapılan çalışmaları dikkatle okusun veya izlesin. Fizyonomiyi tanıtmak açısından yapmış olduğumuz çalışma bu yönde kendini geliştirmek isteyenler için bir `giriş' niteliğindedir.
Fizyonomide organlar ve karakterler
Dudaklar: Dudakları ince ve ağız kenarları, dudaklar ileri uzandığında üst dudağı alttakinin üzerine çıkacak şekilde gevşek olan insanlar alçakgönüllüdür. Dudakları ince, sert ve köpek dişleri hizasında yukarı doğru çekilmiş olan insanlar aşağı ve bayağıdırlar.. Dudakları kalın ve üst dudak alttakinin üzerine çıkan insanlar aptaldır. Üst dudağı ve damağı öne doğru çıkan insanlar huysuz ve kavgacıdır.
Burun: Burun deliklerinin duvarları kalın olan insanlar iyi kalplidir. Burun deliklerinin duvarları ince olanlar hırçındır. Burun delikleri dairevi olanlar alçakgönüllüdür. Burun ucu enli olan insanlar aptaldır. Direkt alından başlayan karga burunlar arsızdır. Burnun alınla birleştiği noktada çökük, kavisi yukarı doğru eğilmiş olan burunlar şehvetlidir. Düz ve kalkık burunlu insanlar şehvetli ve ihtiraslıdır. Burun delikleri geniş olanlar sinirlidir.
Yüz yapısı: Yüzü enli, etli ve yuvarlak olanlar iyi kalplidir. Kemikli, kare yüze sahip olanlar tedbirlidir. Sert, eğilmez ve bazen de acımasız olabilirler. Egemen olma istekleri yüksektir. Küçük yüzlü insanlar cesaretsiz ve iradesizdir. Yüzü aşırı küçük olanlar bayağıdır. Uzun yüzlü, dikdörtgen yüze sahip olanlar asildir. Üçgen şekilli bir yüze sahip olanlar az duyarlıdır.
Gözler: Gözlerinin altı torbalanmış olanlar alkoliktir. Küçük gözlü insanlar cesaretsiz ve iradesizdir. Büyük gözlü insanlar tembeldir. Gözleri ne büyük ne küçük olanlar asil bir karaktere sahip olur. Çukur gözlü insanlar gaddardır. Patlak gözlü insanlar aptaldır.
Alın: Alnı küçük olanlar aptaldır. Aşırı büyük alınlı olanlar ağırkanlıdır. Alın yüzeyi büyük olanlar aşırı hassas, basiretli ve anlayışlıdır. Alnı düz kare olanlar alçak gönüllüdür. Alnı kırışık olanlar mağrurdur. Alnında kırışık olmayanlar yalakadır.
Baş: Başı büyük olanlar hassastır. Başı küçük olanlar duygusuzdur. Kafası yukarı doğru ensiz olanlar (yumurta kafalı) arsız ve yüzsüzdür.
Saçın rengi: Sarı saçlı insanlar cesurdur. Saçları aşırı kızıl olanlar kurnazdır. Saçı bal sarısı renginde olanlar soğuktur. Aşırı esmer olanlar korkaktır.
Gözlerin rengi: Göz rengi siyah olan insanlar korkaktır. Gözleri kestane rengine yakın olanlar dengeli bir karaktere sahiptir. Gözleri koyu mavi olanlar güvenilir, ciddi insanlardır. Gözleri parlak olan insanlar ihtiraslıdır. Siyah-kahverengi-yeşil gözlü insanlar enerjik olur. Mavi gözlüler genelde hassastır. Gri gözlü olanlar sadıktır.
Tüy örtüsü: Bacakları kıllı olanlar şehvetlidir. Göğüs ve karın bölgesi aşırı kıllı olanlar başladıkları hiçbir işi bitiremezler. Göğsü tamamen tüysüz olanlar aşırı arsızdır. Sakalı seyrek olanlar dengeli bir kişiliğe sahiptir. Kaşları kalın olanlar somurtkandır.
Ses: Ses tonu kısık-az olanlar küstahtır. Alçak tonda başlayıp sesi yükselenler tatmin olmayan, şikƒyetçi insanlardır. Yüksek sesle konuşan ve bağıranlar şehvetlidir.
Aleskerli'den ünlülerin yüzleri ve karakterleri
Reha Muhtar: Baş ve yüz yapısı iyi kalpli birisi olduğunu gösterir. Alt göz kapağı içkiye meyilli olduğunun göstergesi. Burun yapısı girişken biri olduğunu gösterir. Egemenlik hissi güçlüdür.
Deniz Akkaya: Açık sözlü ve samimi. Aynı zamanda cesur kişiliğe sahip. Enerjik ve irade gücü yüksek.
Kadir İnanır: Kaşları cömert birisi olduğunu gösterir. Gözleri korkusuz, gözüpek, başkalarının duygularına nüfuz edebilen. Biraz da acımasız. Egemenlik güdüsü yüksektir.
Tayyip Erdoğan: Her şeyden önce acıma hissi yüksektir. Sosyal yaşamına yansıdığı için iyi bir arkadaş olur. Gerçekleri çabuk algılayabilen ve bu yönde karar alabilme yeteneğine sahiptir. Fakat enerjik olması ve aktifliği bazen tek başına karar verme duygusunu öne çıkarır. Böyle durumlarda rica ve emirlerinin yerine getirilmemesine tahammül edemiyor. Görsel ve işitsel hafıza yeteneği dengeli bir biçimde gelişmiştir.
Deniz Baykal: Kuralcı ve titiz bir kişiliğe sahip. Sıkıntılarını dışa vurmama yeteneği güçlü. Buna göre de bu durumlarda samimi değil. Burun yapısı girişimcilikte dengeli bir tip olduğunu gösterir.
Abdüllatif Şener: Sert, biraz da acımasız bir kişiliye sahiptir. Fakat bu acımasızlık adaletli olma isteğinden kaynaklanıyor. İlkelerine aşırır bağlılık ve taviz vermeme çoğu zaman çevresindekileri kırar.
Türkan Şoray: Hayat aşkıyla dolu, enerjik bir kişiliğe sahip. Büyük gözleri, duyarlı bir kalbe sahip olmanın belirtisi. Gözlerinin güzel ve hoş olması, sağlıklı, iradesi güçlü ve akıllı olduğuna işaret eder. Kaşlarının uzun olması, duygularının, aklının ve karakterinin dengeli olduğunu gösterir. Baş taraftan azıcık aşağıya doğru sarkması, utangaçlık göstergesidir. Ağız ve dudak yapısı, hassas ve aynı zamanda başarılı biri olduğunu ortaya koyuyor.
Ahmet Altan: İlkelerine bağlı, hayal gücü yüksek bir kişilik. Burun yapısı, çalışkan ve gayretli biri olduğunu göstermekte. Ağız ve çene yapısı, egemen olma istediğinin güçlü olduğunu gösteriyor. Baş ve alın yapısı, akıllı, aynı zamanda muhakeme gücünün yüksek olduğunun belirtisi.
Hülya Avşar: Dengeli bir yüz biçimine sahip olması, dengeli bir karaktere sahip olduğunu gösteriyor. Burun deliklerinin bir miktar kabarık olup yukarı doğru olması, sert bir kişiliğe sahip olduğunun belirtisi (bazen de acımasız). Çoğu zaman gayret etse bile öfkesini saklayamaz.
Abdullah Gül: Yüz yapısını incelerken gerçekten onun karakteriyle ilgili olumsuz özellikler bulmak çok zor. Enerjik, iradesi güçlü, sağduyulu, duygularına hƒkim olan bir kişiliğe sahip. Etrafına hep olumlu enerji dağıtmakta. Ama muhatapları bu gülüşlere çok güvenmemeli. Çünkü kararlılığı ve dürüstlüğünden ileri gelen özelliği, gerektiğinde tavır koyabilmesidir. Kurallara saygılıdır fakat aşırı kuralcı değildir. İşine konsantre olabilme ve muhakeme yeteneği güçlü ve güvenilir bir insandır.
Yaşar Yakış: Doğal olarak pek fazla tanınmayan bir kişilik, çünkü siyasette yeni bir isim. Yüz yapısıyla ilgili genel bir değerlendirme yaparsak sayın bakanın yüz yapısında asimetrik unsurların çok fazla olduğunu görmekteyiz. Asimetriklikse tüm fizyonomistler tarafından dengesizlik belirtisi gibi değerlendirilmiştir. Gerçi bugünlerde ona karşı birçok eleştiriler olduğunu görmekteyiz. Fakat Yaşar Yakış'ın yüz yapısında iyi bir bürokrata özgü özellikler taşıyan birçok ipuçları var.
Nurseli İdiz: Belirgin özelliği dengesizliğidir. Ayrıca sert bir karaktere sahiptir. Bu yüzden çevresindekilerle belli sorunlar yaşayabilir. Bu özellikleri başarılarındaki devamlılığa sekte vuruyor.
Özcan Deniz: Yüzüne bakıldığındaki ilk olarak müteşebbis ruhlu birisi olduğunu söyleyebiliriz. Başarıyı yakalamak adına risk almayı göze alabilir. Başkalarına özenen bir yapıya sahiptir ki bu, zaman zaman hasede dönüşebilir.
Pınar Altuğ ve Tamer Karadağlı: Gerçekten yönetmeni kutlamak gerek, diziyle ilgili birçok yönleriyle başarıyı yakalayabilmiş yönetmen, ayrıca çok iyi bir ikili oluşturmuş. Yani oynadıkları roller büyük ölçüde kişiliklerine uygun. Bir defa Tamer Karadağlı yüzünün genel yapısı `asil tip' kategorisine giriyor. Bu tip kişiler entelektüel ve duyarlıdırlar. Alın yapısı düşünme ve muhakeme yeteneğinin güçlü olduğunu gösteriyor. Çene ve ağız yapısı egemen, kararlı ve iradesini ortaya koyabilme yeteneğini yansıtıyor. Pınar Altuğ'a gelince; yaratıcı ruhlu, iyimser ve samimi bir kişiliğe sahip. Fakat irade gücü ve kararlılığı zaman zaman geçimsizliğine de neden olabilir. Bu yüzden ikili arasında dizideki sürtüşmeler çok doğal bir durum sergiliyor.
Tempo
22 01 2003
Doğu kültüründe adı, `ilm-i sima', çağımızda ise `fizyonomi'. Yüz hatlarından insanın kişiliğine dair ipuçlarının edinildiği bilgi alanı. Alesker Aleskerli'nin kitabı, yüz yapılarına göre insan karakterlerini gözler önüne seriyor.
Gözlerimizin rengi, bakışlarımızın buğusu, saçlarımızın dalgalı ya da düz oluşu, dudaklarımızın inceliği, çenemizin uzunluğu ve yüzümüze ait diğer tüm organların biçimi, kişiliğimize dair önemli ipuçları veriyor. Yüz okuma sanatını bilenler, karşılarında duran insanın karakterine, hastalıklarına dair tüm bilgileri yüzünden alabiliyorlar.
Azerbaycan doğumlu Alesker Aleskerli tarafından yazılan ve Selis Kitaplar tarafından piyasaya sunulan `Yüz Okuma Sanatı' adlı kitap, yüz okuma tekniklerini ve yüz yapılarına göre insan karakterlerini tam olarak gözler önüne seriyor.
Buna göre, mesela alnınız aşırı enliyse, siz kibirli ve övünmeyi seven biri olabilirsiniz, küçük ve yuvarlak bir alnınız varsa, durum daha da fena; çünkü siz yalancı, kibirli ve yüzeysel düşünen birisiniz. Gözlerinizin rengi koyu kahve veya koyu maviyse güvenilir, ciddi, koyu gri ise cimrisiniz. Göz kapaklarınız aşırı büyükse ciddiyetsiz, düşünmeden hareket eden birisiniz, alt göz kapaklarınız sarkıksa alkole meyliniz var demektir. Bu örnekler istenildiği kadar uzatılabilir, çünkü yüzdeki tüm organların değişik biçimlerine ait karakter tahlilleri mevcut.
Gözlerimizin rengi, bakışlarımızın buğusu, saçlarımızın dalgalı ya da düz oluşu, dudaklarımızın inceliği, çenemizin uzunluğu ve yüzümüze ait diğer tüm organların biçimi, kişiliğimize dair önemli ipuçları veriyor. Yüz okuma sanatını bilenler, karşılarında duran insanın karakterine, hastalıklarına dair tüm bilgileri yüzünden alabiliyorlar.
Azerbaycan doğumlu Alesker Aleskerli tarafından yazılan ve Selis Kitaplar tarafından piyasaya sunulan `Yüz Okuma Sanatı' adlı kitap, yüz okuma tekniklerini ve yüz yapılarına göre insan karakterlerini tam olarak gözler önüne seriyor.
Buna göre, mesela alnınız aşırı enliyse, siz kibirli ve övünmeyi seven biri olabilirsiniz, küçük ve yuvarlak bir alnınız varsa, durum daha da fena; çünkü siz yalancı, kibirli ve yüzeysel düşünen birisiniz. Gözlerinizin rengi koyu kahve veya koyu maviyse güvenilir, ciddi, koyu gri ise cimrisiniz. Göz kapaklarınız aşırı büyükse ciddiyetsiz, düşünmeden hareket eden birisiniz, alt göz kapaklarınız sarkıksa alkole meyliniz var demektir. Bu örnekler istenildiği kadar uzatılabilir, çünkü yüzdeki tüm organların değişik biçimlerine ait karakter tahlilleri mevcut.
Yüz okuma sanatıyla ne zamandan beri ilgileniyorsunuz?
Yüz okuma sanatı, orijinal adıyla fizyonomi, çok eski dönemlerden insanlığın, büyük düşünürlerin ilgisini çekmiş, bu konuda birçok araştırmalar yapılmış, çok sayıda eserler yazılmıştır. Genel anlamda; insan karakterinin beden dili, beden yapısı, el yazısı, ses tonu vs. gibi kişisel özellikleri ile bir ahenk oluşturduğu düşüncesi çok eskilere dayanmaktadır. Önceleri bu ilişkiler bilimsel olmayan metotlarla araştırılmaya çalışılmıştır. Günümüzdeyse fizyonomi birçok ülkede; insan kaynakları, genel yönetim ve iletişim becerilerini geliştirmede, satış tekniklerini ilerletmede, personel alımında ve mülakatlar gerçekleştirmede başarı oranını artırmak için kullanılmaktadır. Ayrıca, günümüzde en son gelişmelerden biri olarak hastalara teşhis koymada fizyonominin de uygulandığını görmekteyiz. 5-6 yıl önce bu konudaki araştırmalarla ilgilenmeye başladığımızda yurtdışında çok sayıda araştırma, kitap ve makaleler yayımlandığını gördük. Bu alanla ilgili okuduğumuz çalışmalardan derleyerek daha çok, fizyonomiyi tanıtma amacı taşıyan bir çalışma yapmaya karar verdik. Böylece, herkes tarafından okuyup anlaşılabilecek, topluma yönelik bir çalışma çıktı ortaya. Çalışmamızda fizyonominin tarihsel gelişim sürecini, günümüz uygulamalarını, bazı değişik yönleriyle bu konudaki temel bilgileri vermeye çalıştık. Ayrıca, kitapta yüz unsurlarına göre değişik insan resimlerinin verilmesi konunun daha pratik anlatımı için faydalı olmuştur kanaatindeyim.
Yüzünü okuduğunuz kişiler arasında dünyanın ünlü isimleri var mı?
Daha önce de söylediğimiz gibi, kitabı hazırlamaktaki temel amacımız fizyonomi ve uygulanmasıyla ilgili temel bilgiler vermektir. Ona göre de belli kişiler üzerine herhangi bir yorum yapmadık. Fakat kitap yayımlandıktan sonra okuyucuların daha çok bu yorumlara meraklı olduğunu gördük. Diğer taraftan, dünyaca ünlü kişiler üzerine (devlet başkanları, politikacılar ve sanat adamları) fizyonomi uzmanları tarafından bir hayli yorum yapılmıştır. Eğer ileride kitabın tekrar baskısı yapılırsa, bence bu konudaki yorumlara da yer vermek yayarlı olacaktır.
Yüz okurken gerçek anlamda o kişinin karakterinin ne kadarı anlaşılabilir?
Bir defa yüz okuma sanatı kesinlikle bir fal veya sıradan tahmin değildir. Yüz okuma, çok sayıda deneylerin yapılması sonucu elde edilen istatistiklere dayanarak insanın yüz yapısı ve karakter özellikleri arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Geçen yüzyılda yapılan deneyler sonucunda istatistik analizlerin % 93 oranında başarıya ulaştığını belirtmişler. Dünyaca ünlü firmaların yüz okumayla ilgili danışmanlık hizmetlerinden ve eğitimlerinden yararlandıkları bilinmektedir. Örneğin, yönetici adaylarını seçerken, adayların fotoğrafları (yandan ve önden) 195 ayrı ayrı belirtileri içeren özel fizyonomi tabloları ile inceleniyor. Bu belirtiler de esas alınarak adayların karakter özellikleri tespit edilir. Bugün tıp alanında uygulanan fizyonomik veriler, olayların % 60 - % 70'inde doğru teşhis koymaya olanak sağlamıştır.
Aslında, yüz yapısına veya resme bakarken kişinin karakteriyle ilgili belli ipuçları elde etme yeteneği her birimizde vardır. Yaşamımız boyu karşılaştığımız kişilerin yüz yapısı ve karakterleri arasında belli bir ilişkinin mevcutluğu, bu yeteneğimizin oluşmasında önemli rol oynamıştır. Bence, belli genel kültür düzeyine sahip her bir şahıs yüz okumayla ilgili bu yeteneğini geliştirebilir. Yeter ki, bu alanla ilgili yapılan çalışmaları dikkatle okusun veya izlesin. Fizyonomiyi tanıtmak açısından yapmış olduğumuz çalışma bu yönde kendini geliştirmek isteyenler için bir `giriş' niteliğindedir.
Fizyonomide organlar ve karakterler
Dudaklar: Dudakları ince ve ağız kenarları, dudaklar ileri uzandığında üst dudağı alttakinin üzerine çıkacak şekilde gevşek olan insanlar alçakgönüllüdür. Dudakları ince, sert ve köpek dişleri hizasında yukarı doğru çekilmiş olan insanlar aşağı ve bayağıdırlar.. Dudakları kalın ve üst dudak alttakinin üzerine çıkan insanlar aptaldır. Üst dudağı ve damağı öne doğru çıkan insanlar huysuz ve kavgacıdır.
Burun: Burun deliklerinin duvarları kalın olan insanlar iyi kalplidir. Burun deliklerinin duvarları ince olanlar hırçındır. Burun delikleri dairevi olanlar alçakgönüllüdür. Burun ucu enli olan insanlar aptaldır. Direkt alından başlayan karga burunlar arsızdır. Burnun alınla birleştiği noktada çökük, kavisi yukarı doğru eğilmiş olan burunlar şehvetlidir. Düz ve kalkık burunlu insanlar şehvetli ve ihtiraslıdır. Burun delikleri geniş olanlar sinirlidir.
Yüz yapısı: Yüzü enli, etli ve yuvarlak olanlar iyi kalplidir. Kemikli, kare yüze sahip olanlar tedbirlidir. Sert, eğilmez ve bazen de acımasız olabilirler. Egemen olma istekleri yüksektir. Küçük yüzlü insanlar cesaretsiz ve iradesizdir. Yüzü aşırı küçük olanlar bayağıdır. Uzun yüzlü, dikdörtgen yüze sahip olanlar asildir. Üçgen şekilli bir yüze sahip olanlar az duyarlıdır.
Gözler: Gözlerinin altı torbalanmış olanlar alkoliktir. Küçük gözlü insanlar cesaretsiz ve iradesizdir. Büyük gözlü insanlar tembeldir. Gözleri ne büyük ne küçük olanlar asil bir karaktere sahip olur. Çukur gözlü insanlar gaddardır. Patlak gözlü insanlar aptaldır.
Alın: Alnı küçük olanlar aptaldır. Aşırı büyük alınlı olanlar ağırkanlıdır. Alın yüzeyi büyük olanlar aşırı hassas, basiretli ve anlayışlıdır. Alnı düz kare olanlar alçak gönüllüdür. Alnı kırışık olanlar mağrurdur. Alnında kırışık olmayanlar yalakadır.
Baş: Başı büyük olanlar hassastır. Başı küçük olanlar duygusuzdur. Kafası yukarı doğru ensiz olanlar (yumurta kafalı) arsız ve yüzsüzdür.
Saçın rengi: Sarı saçlı insanlar cesurdur. Saçları aşırı kızıl olanlar kurnazdır. Saçı bal sarısı renginde olanlar soğuktur. Aşırı esmer olanlar korkaktır.
Gözlerin rengi: Göz rengi siyah olan insanlar korkaktır. Gözleri kestane rengine yakın olanlar dengeli bir karaktere sahiptir. Gözleri koyu mavi olanlar güvenilir, ciddi insanlardır. Gözleri parlak olan insanlar ihtiraslıdır. Siyah-kahverengi-yeşil gözlü insanlar enerjik olur. Mavi gözlüler genelde hassastır. Gri gözlü olanlar sadıktır.
Tüy örtüsü: Bacakları kıllı olanlar şehvetlidir. Göğüs ve karın bölgesi aşırı kıllı olanlar başladıkları hiçbir işi bitiremezler. Göğsü tamamen tüysüz olanlar aşırı arsızdır. Sakalı seyrek olanlar dengeli bir kişiliğe sahiptir. Kaşları kalın olanlar somurtkandır.
Ses: Ses tonu kısık-az olanlar küstahtır. Alçak tonda başlayıp sesi yükselenler tatmin olmayan, şikƒyetçi insanlardır. Yüksek sesle konuşan ve bağıranlar şehvetlidir.
Aleskerli'den ünlülerin yüzleri ve karakterleri
Reha Muhtar: Baş ve yüz yapısı iyi kalpli birisi olduğunu gösterir. Alt göz kapağı içkiye meyilli olduğunun göstergesi. Burun yapısı girişken biri olduğunu gösterir. Egemenlik hissi güçlüdür.
Deniz Akkaya: Açık sözlü ve samimi. Aynı zamanda cesur kişiliğe sahip. Enerjik ve irade gücü yüksek.
Kadir İnanır: Kaşları cömert birisi olduğunu gösterir. Gözleri korkusuz, gözüpek, başkalarının duygularına nüfuz edebilen. Biraz da acımasız. Egemenlik güdüsü yüksektir.
Tayyip Erdoğan: Her şeyden önce acıma hissi yüksektir. Sosyal yaşamına yansıdığı için iyi bir arkadaş olur. Gerçekleri çabuk algılayabilen ve bu yönde karar alabilme yeteneğine sahiptir. Fakat enerjik olması ve aktifliği bazen tek başına karar verme duygusunu öne çıkarır. Böyle durumlarda rica ve emirlerinin yerine getirilmemesine tahammül edemiyor. Görsel ve işitsel hafıza yeteneği dengeli bir biçimde gelişmiştir.
Deniz Baykal: Kuralcı ve titiz bir kişiliğe sahip. Sıkıntılarını dışa vurmama yeteneği güçlü. Buna göre de bu durumlarda samimi değil. Burun yapısı girişimcilikte dengeli bir tip olduğunu gösterir.
Abdüllatif Şener: Sert, biraz da acımasız bir kişiliye sahiptir. Fakat bu acımasızlık adaletli olma isteğinden kaynaklanıyor. İlkelerine aşırır bağlılık ve taviz vermeme çoğu zaman çevresindekileri kırar.
Türkan Şoray: Hayat aşkıyla dolu, enerjik bir kişiliğe sahip. Büyük gözleri, duyarlı bir kalbe sahip olmanın belirtisi. Gözlerinin güzel ve hoş olması, sağlıklı, iradesi güçlü ve akıllı olduğuna işaret eder. Kaşlarının uzun olması, duygularının, aklının ve karakterinin dengeli olduğunu gösterir. Baş taraftan azıcık aşağıya doğru sarkması, utangaçlık göstergesidir. Ağız ve dudak yapısı, hassas ve aynı zamanda başarılı biri olduğunu ortaya koyuyor.
Ahmet Altan: İlkelerine bağlı, hayal gücü yüksek bir kişilik. Burun yapısı, çalışkan ve gayretli biri olduğunu göstermekte. Ağız ve çene yapısı, egemen olma istediğinin güçlü olduğunu gösteriyor. Baş ve alın yapısı, akıllı, aynı zamanda muhakeme gücünün yüksek olduğunun belirtisi.
Hülya Avşar: Dengeli bir yüz biçimine sahip olması, dengeli bir karaktere sahip olduğunu gösteriyor. Burun deliklerinin bir miktar kabarık olup yukarı doğru olması, sert bir kişiliğe sahip olduğunun belirtisi (bazen de acımasız). Çoğu zaman gayret etse bile öfkesini saklayamaz.
Abdullah Gül: Yüz yapısını incelerken gerçekten onun karakteriyle ilgili olumsuz özellikler bulmak çok zor. Enerjik, iradesi güçlü, sağduyulu, duygularına hƒkim olan bir kişiliğe sahip. Etrafına hep olumlu enerji dağıtmakta. Ama muhatapları bu gülüşlere çok güvenmemeli. Çünkü kararlılığı ve dürüstlüğünden ileri gelen özelliği, gerektiğinde tavır koyabilmesidir. Kurallara saygılıdır fakat aşırı kuralcı değildir. İşine konsantre olabilme ve muhakeme yeteneği güçlü ve güvenilir bir insandır.
Yaşar Yakış: Doğal olarak pek fazla tanınmayan bir kişilik, çünkü siyasette yeni bir isim. Yüz yapısıyla ilgili genel bir değerlendirme yaparsak sayın bakanın yüz yapısında asimetrik unsurların çok fazla olduğunu görmekteyiz. Asimetriklikse tüm fizyonomistler tarafından dengesizlik belirtisi gibi değerlendirilmiştir. Gerçi bugünlerde ona karşı birçok eleştiriler olduğunu görmekteyiz. Fakat Yaşar Yakış'ın yüz yapısında iyi bir bürokrata özgü özellikler taşıyan birçok ipuçları var.
Nurseli İdiz: Belirgin özelliği dengesizliğidir. Ayrıca sert bir karaktere sahiptir. Bu yüzden çevresindekilerle belli sorunlar yaşayabilir. Bu özellikleri başarılarındaki devamlılığa sekte vuruyor.
Özcan Deniz: Yüzüne bakıldığındaki ilk olarak müteşebbis ruhlu birisi olduğunu söyleyebiliriz. Başarıyı yakalamak adına risk almayı göze alabilir. Başkalarına özenen bir yapıya sahiptir ki bu, zaman zaman hasede dönüşebilir.
Pınar Altuğ ve Tamer Karadağlı: Gerçekten yönetmeni kutlamak gerek, diziyle ilgili birçok yönleriyle başarıyı yakalayabilmiş yönetmen, ayrıca çok iyi bir ikili oluşturmuş. Yani oynadıkları roller büyük ölçüde kişiliklerine uygun. Bir defa Tamer Karadağlı yüzünün genel yapısı `asil tip' kategorisine giriyor. Bu tip kişiler entelektüel ve duyarlıdırlar. Alın yapısı düşünme ve muhakeme yeteneğinin güçlü olduğunu gösteriyor. Çene ve ağız yapısı egemen, kararlı ve iradesini ortaya koyabilme yeteneğini yansıtıyor. Pınar Altuğ'a gelince; yaratıcı ruhlu, iyimser ve samimi bir kişiliğe sahip. Fakat irade gücü ve kararlılığı zaman zaman geçimsizliğine de neden olabilir. Bu yüzden ikili arasında dizideki sürtüşmeler çok doğal bir durum sergiliyor.
Tempo
22 01 2003