B0LdP1L0t
Banned
FITUR, turizm fuarları arasında en fazla katılımcı alan fuar özelliğine sahip. 130 bin m2'lik alanı ile ITB Berlin Fuarının arkasından geliyor. 59 ülkeden katılımcının yer aldığı FITUR u 2013 yılında 207 bin kişi ziyaret etmişti.
Dünya turizminde en fazla ziyaretçi çeken 4. ülke Avrupa ve Akdeniz Çanağında da ilk sırada yer alan İspanya, 2013 yılında yaklaşık 60 milyon ziyaretçi ağırladı. Dünyada en fazla turizm geliri elde eden 2. ülke. Aynı zamanda en fazla 2. konut edinilen ülkelerin başında yer alıyor.
Türkiye 643 m2 alanda 34. defa FITURa katılıyor. 38 katılımcının bakanlık standında yer aldığı Türkiye standında, katılımcıların büyük çoğunluğunu İstanbuldan katılan acente ve tur operatörleri oluşturuyor. Antalyadan EXPO2016 ANTALYA, Antalya Tanıtım ve Turizm Geliştirme Ticaret A.Ş. ile birlikte FITURda yer aldı.
TÜRKİYE 38 ŞİRKET İLE FUARDA
Fuarda Kültür ve Turizm Bakanlığı 645 m2 alanda Türkiyeyi temsil ediyor. Türkiyeden 38 katılımcının bulunduğu fuarda katılımcıların çoğu İstanbuldan oluşuyor. Antalya, EXPO 2016 ile birlikte FITUR Madrid fuarına ilk defa katılım sağladı. Madrid Kültür ve Tanıtma Müşaviri Ahmet Temurci Antalya bölgesinin bu fuarda yer almasından büyük memnuniyet duyduklarını söyledi. İspanyol pazarındaki en eski tur operatörlerinden Camino Tur başkanı Tayfun Can Sarıpınar İspanyol pazarı hakkında bilgiler verdi. 20 sene önce kurulan tur operatörünün sadece İspanyada çalıştığını belirten Sarıpınar İspanyolların en çok İstanbul, Kapadokya, Efes ve Pamukkaledeki kültür turlarını tercih ettiğini söyledi.
KÜLTÜR VE KONGRE TURİZMİ AĞIRLIKLI BİR PAZAR
Yaş aralığı 40-75 arasında olan İspanyol turistler Akdeniz insanı özelliklerini taşıyorlar. İspanyollar entelektüel birikim anlamında genel averajın üzerinde bir ortalama sergiliyorlar. Okumayı, araştırmayı seven ve Türkiye turlarını tercih eden İspanyollar yine bu entelektüel kesimden oluşuyor. Bu kesim, Türkiye ve dünyadaki sosyo-politik gelişmeleri, dış ilişkileri vb. konuları yakından takip etmekte olduğu için bu pazarda keskin değişimler yaşanabiliyor. İspanyol insanının her türlü fanatik düşünceye karşı çekingen bir tavrı var. Güvenlik sorunu kendileri için oldukça önemli olan İspanyollar özellikle savaşlar yaşanan Ortadoğu ve benzer bölgeleri yakından takip ediyorlar. İspanyolların Türkiye pazarındaki yerleri kültür ve kongre turizm ağırlıklı.
EXPO 2016 İÇİN MEDYA GEZİSİ
Fuara Antalya Tanıtım ve Turizm Geliştirme Ticaret A.Ş. ve EXPO 2016 Antalya Ajansı adına katılan Yelda Karacanın yapmış olduğu açıklamalara göre Madrid Kültür ve Tanıtma Müşavirliği ile bir çalışma yapılarak EXPO 2016 Antalyanın tanıtılması amacıyla mart ya da nisan ayında bir basın gezisi planlanıyor. Bu işbirliği çerçevesinde Türkiyenin ilk exposu olan EXPO 2016nın geniş kapsamda bir medya tanıtımının yapılması hedefleniyor.
Dünya turizminde en fazla ziyaretçi çeken 4. ülke Avrupa ve Akdeniz Çanağında da ilk sırada yer alan İspanya, 2013 yılında yaklaşık 60 milyon ziyaretçi ağırladı. Dünyada en fazla turizm geliri elde eden 2. ülke. Aynı zamanda en fazla 2. konut edinilen ülkelerin başında yer alıyor.
Türkiye 643 m2 alanda 34. defa FITURa katılıyor. 38 katılımcının bakanlık standında yer aldığı Türkiye standında, katılımcıların büyük çoğunluğunu İstanbuldan katılan acente ve tur operatörleri oluşturuyor. Antalyadan EXPO2016 ANTALYA, Antalya Tanıtım ve Turizm Geliştirme Ticaret A.Ş. ile birlikte FITURda yer aldı.
TÜRKİYE 38 ŞİRKET İLE FUARDA
Fuarda Kültür ve Turizm Bakanlığı 645 m2 alanda Türkiyeyi temsil ediyor. Türkiyeden 38 katılımcının bulunduğu fuarda katılımcıların çoğu İstanbuldan oluşuyor. Antalya, EXPO 2016 ile birlikte FITUR Madrid fuarına ilk defa katılım sağladı. Madrid Kültür ve Tanıtma Müşaviri Ahmet Temurci Antalya bölgesinin bu fuarda yer almasından büyük memnuniyet duyduklarını söyledi. İspanyol pazarındaki en eski tur operatörlerinden Camino Tur başkanı Tayfun Can Sarıpınar İspanyol pazarı hakkında bilgiler verdi. 20 sene önce kurulan tur operatörünün sadece İspanyada çalıştığını belirten Sarıpınar İspanyolların en çok İstanbul, Kapadokya, Efes ve Pamukkaledeki kültür turlarını tercih ettiğini söyledi.
KÜLTÜR VE KONGRE TURİZMİ AĞIRLIKLI BİR PAZAR
Yaş aralığı 40-75 arasında olan İspanyol turistler Akdeniz insanı özelliklerini taşıyorlar. İspanyollar entelektüel birikim anlamında genel averajın üzerinde bir ortalama sergiliyorlar. Okumayı, araştırmayı seven ve Türkiye turlarını tercih eden İspanyollar yine bu entelektüel kesimden oluşuyor. Bu kesim, Türkiye ve dünyadaki sosyo-politik gelişmeleri, dış ilişkileri vb. konuları yakından takip etmekte olduğu için bu pazarda keskin değişimler yaşanabiliyor. İspanyol insanının her türlü fanatik düşünceye karşı çekingen bir tavrı var. Güvenlik sorunu kendileri için oldukça önemli olan İspanyollar özellikle savaşlar yaşanan Ortadoğu ve benzer bölgeleri yakından takip ediyorlar. İspanyolların Türkiye pazarındaki yerleri kültür ve kongre turizm ağırlıklı.
EXPO 2016 İÇİN MEDYA GEZİSİ
Fuara Antalya Tanıtım ve Turizm Geliştirme Ticaret A.Ş. ve EXPO 2016 Antalya Ajansı adına katılan Yelda Karacanın yapmış olduğu açıklamalara göre Madrid Kültür ve Tanıtma Müşavirliği ile bir çalışma yapılarak EXPO 2016 Antalyanın tanıtılması amacıyla mart ya da nisan ayında bir basın gezisi planlanıyor. Bu işbirliği çerçevesinde Türkiyenin ilk exposu olan EXPO 2016nın geniş kapsamda bir medya tanıtımının yapılması hedefleniyor.