ashli
Bayan Üye
Felix Mendelssohn, Keman Konçertosu Op. 64 Mi Minor
Eser Açıklaması
İlk yorumu 1845, Leipzig. Çağının ünlü kemancısı Ferdinand David bestecinin çocukluk arkadaşıdır. İkisi de Hamburg'da doğmuşlar, ikisi de “harika çocuk” olarak tanınmıştır. Leipzig müzik yaşamına beraber katılmışlardır. 1835 yılında kentin Gewandhaus Orkestrası'na yönetici olan Felix Mendelssohn arkadaşını aynı topluluğa “Konzertmeister” yapmış, ünlü keman konçertosunu onun için yazmıştır.
O çağdan günümüze dek dinleyenlere yaşama neşesi sunan, “keman” özelliklerini belirtmek açısından bol fırsat sağlaması nedeniyle yorumlayanlara zevk veren yapıt birbirine bağlı üç bölümden kuruludur.
Bölümler
I. Allegro molto appasionato
II. Andante
III. Allegretto non troppo – Allegro molto vivace
Solo çalgı birinci bölüme (Allegro molto appasionato) ikinci mezürden başlayarak gerçekten zarif, soylu bir ana “tema” ile katılır. Obua ve kemanların verdiği yan fikirler bestecinin “Sözsüz şarkılar” ını hatırlatan romantik karakterli ikinci “tema” ya ulaşır. Bölümün doruğu olan ve müzik tarihinde ilk kez orjinal partisyonda yer alan “kadans” başlar. Orkestra hızlanan bir tempoyla “coda” yı tamamlar.
İkinci bölüm (Andante) fagottan yansıyan bir cümleyle bağlanır. Bölüm üç parçadan oluşan bir “Lied” dir. İnce süslemeler ve “romans” karakterinde yapısıyla seçkinleşir.
Solo çalgının yaylıların eşliğindeki 14 ölçülük “açış”ını bakır nefesli çalgıların “fanfar” benzeri tümcesi ve pırıltılı, coşkun bir üçüncü bölüm (Allegretto non troppo – Allegro molto vivace) izler.
“Bir Yaz Gecesi Rüyası” nın perileri, türlü kıvraklık ve cilveleriyle yapıta katılmış, coşkun neşelerini dinleyicilere yansıtmaya koyulmuştur sanki.
Eser Açıklaması
İlk yorumu 1845, Leipzig. Çağının ünlü kemancısı Ferdinand David bestecinin çocukluk arkadaşıdır. İkisi de Hamburg'da doğmuşlar, ikisi de “harika çocuk” olarak tanınmıştır. Leipzig müzik yaşamına beraber katılmışlardır. 1835 yılında kentin Gewandhaus Orkestrası'na yönetici olan Felix Mendelssohn arkadaşını aynı topluluğa “Konzertmeister” yapmış, ünlü keman konçertosunu onun için yazmıştır.
O çağdan günümüze dek dinleyenlere yaşama neşesi sunan, “keman” özelliklerini belirtmek açısından bol fırsat sağlaması nedeniyle yorumlayanlara zevk veren yapıt birbirine bağlı üç bölümden kuruludur.
Bölümler
I. Allegro molto appasionato
II. Andante
III. Allegretto non troppo – Allegro molto vivace
Solo çalgı birinci bölüme (Allegro molto appasionato) ikinci mezürden başlayarak gerçekten zarif, soylu bir ana “tema” ile katılır. Obua ve kemanların verdiği yan fikirler bestecinin “Sözsüz şarkılar” ını hatırlatan romantik karakterli ikinci “tema” ya ulaşır. Bölümün doruğu olan ve müzik tarihinde ilk kez orjinal partisyonda yer alan “kadans” başlar. Orkestra hızlanan bir tempoyla “coda” yı tamamlar.
İkinci bölüm (Andante) fagottan yansıyan bir cümleyle bağlanır. Bölüm üç parçadan oluşan bir “Lied” dir. İnce süslemeler ve “romans” karakterinde yapısıyla seçkinleşir.
Solo çalgının yaylıların eşliğindeki 14 ölçülük “açış”ını bakır nefesli çalgıların “fanfar” benzeri tümcesi ve pırıltılı, coşkun bir üçüncü bölüm (Allegretto non troppo – Allegro molto vivace) izler.
“Bir Yaz Gecesi Rüyası” nın perileri, türlü kıvraklık ve cilveleriyle yapıta katılmış, coşkun neşelerini dinleyicilere yansıtmaya koyulmuştur sanki.