' Kontes..
Bayan Üye
En büyük motivasyon Aile
En Büyük Motivasyon Aile Desteğidir
Anne-babanın takdir edici ifadelerinin öğrenci başarısındaki en önemli motivasyon kaynağı olduğu belirlendi.
Ebeveynlerin ´bu işi başarabilirsin´ mesajını vermesi öğrenci başarısını olumlu yönde etkiliyor. İlköğretim okullarında Zaman yönetimi projesinin sonuçları öğrencilerin başarıyı yakalaması için zamanı verimli şekilde kullanmanın ve öğrenci başarısı için yapılabileceklerin ipuçlarını veriyor.
Soyut kavramları somutlaştırma yeteneklerinin geliştiği 5. sınıf ve sonrası eğitim düzeyindeki öğrenciler üzerinde yapılan araştırmaya göre zaman yönetiminin en önemli adımlarından biri her işin başı olan planlama. Plan günlük yapılmalı anne veya babayla birlikte bir gün öncesinden hazırlanmalı ve mutlaka bir plan defterine kaydedilmeli. Öğrencinin performansının en yüksek olduğu saatler belirlenmeli öğrenci evde ders tekrarını ihmal etmemeli. Öğrenci aynı mola süresi içerisinde iki farklı etkinliği yapmamalı. Öğrenci 2 saat ders çalıştıktan sonra verdiği molada oyun oynamalı televizyon izlemeli ya da bir başka etkinlik yapmalı.
Bu işi başarabilirsin´ deyin
Öğrenci başarısındaki en önemli motivasyon kaynağının anne-baba takdiri olarak belirtildiği araştırmaya göre ebeveynlerin ´bu işi başarabilirsin´ mesajını vermesi gerekiyor. Öğretmen ve arkadaş takdiri ise diğer motivasyon kaynakları olarak ifade edildi.
Öğrencinin mutlaka dinlemeyi öğrenmesi gerektiğine işaret edilen araştırmaya göre bu konudaki en önemli aktör anne ve baba. Evde dinleme alışkanlığı kazanmayan çocuk okulda da öğretmenini ve arkadaşlarını dinlemiyor. İletişim sorunu yaşayan öğrenci kendisinden ne istendiğini bilmiyor bu da başarısızlıktan antisosyalliğe kadar birçok sıkıntıyı beraberinde getiriyor.
Yasak ve baskılar başarıyı engelliyor
Araştırmada öğrenci başarısındaki en önemli engellerden ikisini yasak ve baskıların oluşturduğu vurgulandı. Devamlı baskı gören öğrenci sınav başarısının değil kendi benliğinin değerlendirildiğini düşünüyor. 5. sınıf ve sonrası öğrencilerin birçok sorumluluğu alması gerektiğine dikkat çekilen araştırmada hazırlanan plan defterinin altına ´gerçekleştirdiğim sorumluluk´ adında bir bölüm açılarak o gün içerisinde çocuğun yerine getirdiği sorumlulukların mutlaka yazılması gerektiği kaydedildi.
Araştırmaya göre kısa orta ve uzun vadeli hedeflerin belirlenmesi planın bu hedeflere uygun olarak hazırlanması başarıda önemli bir faktör olarak öne çıkıyor. Öğrencinin öncelikleri belirleyerek günlük programını buna göre yapması gerekiyor. Erteleme yığılmaya yığılma da başarısızlığa sebep olur. Bu yüzden günübirlik ders tekrarı çok önemlidir. Programın öğrenci tarafından harfiyen uygulandığı günlerde aile tarafından ´doğru bir şekilde uyguladığına şahidim´ ifadesiyle birlikte imzalanması erteleme tuzağına karşı etkili bir önlemdir
Çalışma ortamında tuzaklar olmasın
Milli Prodüktivite Merkezi´nin (MPM) TÜBİTAK desteğiyle yaptığı araştırmada anne-babanın takdir edici ifadelerinin öğrenci başarısındaki en önemli motivasyon kaynağı olduğu belirlendi.
alıntı
En Büyük Motivasyon Aile Desteğidir
Anne-babanın takdir edici ifadelerinin öğrenci başarısındaki en önemli motivasyon kaynağı olduğu belirlendi.
Ebeveynlerin ´bu işi başarabilirsin´ mesajını vermesi öğrenci başarısını olumlu yönde etkiliyor. İlköğretim okullarında Zaman yönetimi projesinin sonuçları öğrencilerin başarıyı yakalaması için zamanı verimli şekilde kullanmanın ve öğrenci başarısı için yapılabileceklerin ipuçlarını veriyor.
Soyut kavramları somutlaştırma yeteneklerinin geliştiği 5. sınıf ve sonrası eğitim düzeyindeki öğrenciler üzerinde yapılan araştırmaya göre zaman yönetiminin en önemli adımlarından biri her işin başı olan planlama. Plan günlük yapılmalı anne veya babayla birlikte bir gün öncesinden hazırlanmalı ve mutlaka bir plan defterine kaydedilmeli. Öğrencinin performansının en yüksek olduğu saatler belirlenmeli öğrenci evde ders tekrarını ihmal etmemeli. Öğrenci aynı mola süresi içerisinde iki farklı etkinliği yapmamalı. Öğrenci 2 saat ders çalıştıktan sonra verdiği molada oyun oynamalı televizyon izlemeli ya da bir başka etkinlik yapmalı.
Bu işi başarabilirsin´ deyin
Öğrenci başarısındaki en önemli motivasyon kaynağının anne-baba takdiri olarak belirtildiği araştırmaya göre ebeveynlerin ´bu işi başarabilirsin´ mesajını vermesi gerekiyor. Öğretmen ve arkadaş takdiri ise diğer motivasyon kaynakları olarak ifade edildi.
Öğrencinin mutlaka dinlemeyi öğrenmesi gerektiğine işaret edilen araştırmaya göre bu konudaki en önemli aktör anne ve baba. Evde dinleme alışkanlığı kazanmayan çocuk okulda da öğretmenini ve arkadaşlarını dinlemiyor. İletişim sorunu yaşayan öğrenci kendisinden ne istendiğini bilmiyor bu da başarısızlıktan antisosyalliğe kadar birçok sıkıntıyı beraberinde getiriyor.
Yasak ve baskılar başarıyı engelliyor
Araştırmada öğrenci başarısındaki en önemli engellerden ikisini yasak ve baskıların oluşturduğu vurgulandı. Devamlı baskı gören öğrenci sınav başarısının değil kendi benliğinin değerlendirildiğini düşünüyor. 5. sınıf ve sonrası öğrencilerin birçok sorumluluğu alması gerektiğine dikkat çekilen araştırmada hazırlanan plan defterinin altına ´gerçekleştirdiğim sorumluluk´ adında bir bölüm açılarak o gün içerisinde çocuğun yerine getirdiği sorumlulukların mutlaka yazılması gerektiği kaydedildi.
Araştırmaya göre kısa orta ve uzun vadeli hedeflerin belirlenmesi planın bu hedeflere uygun olarak hazırlanması başarıda önemli bir faktör olarak öne çıkıyor. Öğrencinin öncelikleri belirleyerek günlük programını buna göre yapması gerekiyor. Erteleme yığılmaya yığılma da başarısızlığa sebep olur. Bu yüzden günübirlik ders tekrarı çok önemlidir. Programın öğrenci tarafından harfiyen uygulandığı günlerde aile tarafından ´doğru bir şekilde uyguladığına şahidim´ ifadesiyle birlikte imzalanması erteleme tuzağına karşı etkili bir önlemdir
Çalışma ortamında tuzaklar olmasın
Milli Prodüktivite Merkezi´nin (MPM) TÜBİTAK desteğiyle yaptığı araştırmada anne-babanın takdir edici ifadelerinin öğrenci başarısındaki en önemli motivasyon kaynağı olduğu belirlendi.
alıntı