Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
El yazınız sağa eğildikçe kararlarınızda duygusallık öne çıkıyor. L
t ve h harfleri
iş hayatınızdaki hırs ve iktidar sırlarınızı ortaya döküyor. El yazısı bilimi şimde de iş dünyasının hizmetinde...
______________
Üç bin yıl önce Çinliler tarafından geliştirilen ve birçok kültür ve uygarlık tarafından büyük itibar gören el yazısı bilimi (grafoloji)
bugün iş dünyasının hizmetinde. İş dünyasının bu yönteme en çok başvurduğu alan ise işe alımlar. El yazısı
kişinin karakterini
davranışlarını
eğilimlerini tahmin etmekte ve kişilik analizinde en etkili ve güvenilir yöntemlerden biri olarak addediliyor. Bu yöntem eleman seçme ve yerleştirme süreçleri
mülakatlar
ekip kurma çalışmaları ve kariyer planlaması gibi geniş bir alanda sık kullanılan bir yöntem olarak karşımıza çıkıyor. Sodexho gibi çokuluslu şirketlerden bazıları dünyanın her yerindeki ofislerinde işe alım süreçlerine el yazısından kişilik tahlil etme yöntemini dahil ediyor. El yazısının kişinin sosyo-ekonomik kökenini
yaşama biçimini
hayattaki duruşunu ve eğitimini yansıttığı Fransa gibi ülkelerde şirketler yüzde 80 oranında iş görüşmelerinde el yazısıdan kişilik tahlili yapıyor.
İngiliz Grafoloji Enstitüsü Başkanı Elaine Quigley
tüm dünyada tanınmış grafologların başında geliyor. Quigley’e göre el yazısı bir nevi ‘zihin yazısı’ demek. Bu konuda grafolojinin kullandığı evrensel bir metodoloji de var. Yani el yazısıyla kişinin karakterini okurken kullanılan göstergeler
ulustan ulusa
kişiden kişiye değişmiyor. Uzman bir grafolog
kişi hangi ulustan gelirse gelsin hangi lisanda yazarsa yazsın
o kişinin düşüncelerinin el yazısıyla kağıt üzerine yansıyan izdüşümlerini okuyabiliyor. Grafolojide en az 300 farklı el yazısı örneğinden yola çıkılarak inceleme yapılıyor. Fakat yine de değişmeyen ve temel olarak nitelendirilen belli bazı göstergeler var. İşte bunlardan bazıları:
______________
Eğim:
- El yazısının sağa doğru eğimi
kişinin iletişim yeteneğinin göstergesi olarak yorumlanıyor. Örneğin kişi daha arkadaş canlısı
yönlendirici
sorumluluk sahibi
girişken olma eğilimi taşıyordur. Aynı zamanda satış yapmaya
kontrolü elinde tutmaya
sevilmeye
destekçi olmaya kadar uzayan birçok olasılığı barındırır.
- Yazı sağa doğru eğildikçe kişinin kararlarında duygularının etkisinde kalma özelliği artar.
- El yazısının genellikle dik oluşu kişilik bağımsızlığına işarettir.
- Sola doğru eğilen el yazısı
duygusal olarak ihtiyatlılığı temsil eder. Bu el yazısının sahibi
öncelikle her detayı doğrulama ihtiyacı duyar. Başkalarının onu herhangi bir söz vermeye zorlamasından hoşlanmaz.
Büyüklük:
- Büyük el yazısıyla yazan kişiler daha çok dışadönük
dost tavırlı kimselerdir. El yazısının sahibi kişi yabancılara karşı daha mesafeli olmayı tercih etse de kendine güvenle hareket eder.
- Küçük el yazısı mantığı temsil etmenin yanı sıra zıt düşülen kişilere karşı acımasız olmayı da ifade eder. Akademik ve zihinsel uğraşılardan hoşlanan kişilerde bu tip el yazısı görülür.
- Eğer yazı hem küçük hem de zarif ise kişinin kendi dalga boyuna uygun olmayan kişilerle de iyi bir iletişim kurması olası değildir. Bu kişiler
sosyal olarak kabul görmüş kuralları yıkmak konusunda zorlanırlar.
Baskı:
- Koyu harflerle yazan kişiler verdikleri sözü yerine getirmek konusunda çok titizdirler. Ve etraflarındaki birçok olan biteni ciddiye alırlar.
- Çok koyu harfler ise kişinin gerginliğinin
eleştiriye karşı sinirlerine fazla hakim olamayışın ve küçük imalardan bile alınganlık gestermenin ifadesi olarak yorumlanıyor. Bu kişiler önce tepki gösterir sonra soru sorarlar. Ve duygusal davranışlarını devam ettirirler.
- Çok silik ve ince yazılar ise ortama ve insanlara olan hassasiyeti temsil ediyor. Ama yazı aynı zamanda kaba saba ve şekilsiz ise kişi duygusal derinliği bile devam ettiremiyordur ve sönük bir yaşam tarzı sürdürüyordur.
L
t ve h harflerindeki sırlar:
- Bu harflerin üst kısımlarının uzun olması hedef ve hırsın mevcudiyetini gösterir. Ancak üst tarafı fazla uzun l
t ve h’ler
kişinin başarması gerektiğini düşündüğü meselede gerçekdışı beklentiler içinde olabileceği anlamına gelir.
- Bu harflerin üst tarafının oranlı bir şekilde kuyruklu olması kişinin herşey üzerine etraflı bir şekilde düşündüğünü ve hayalgücünü makul bir şekilde kullandığını gösterir.
- Kıvrımın enli olması
yeni fikirler üretme ve bunların üzerine uzun uzadıya düşünme eğilimini ortaya koyar.
- Üst kıvrımın tekrar harfe geri dönmesi
yazı sahibinin hayalgücünü kullanmaktan kaçındığını ve elindeki işi bitirebilmek minimum gerekliliklerle kendini sınırladığını gösterir.
G
y
p harflerindeki sırlar:
- Kuyruğun dik olması
sabırsızlık alametidir.
- Kuyruğun basık bir şekilde yuvarlanması
saldırganlık ve yüzleşmekten uzak durma isteğini ortaya koyar.
- Kuyruğun bastırılarak yazılmış tam bir kanca halini alması
enerji
para kazanma isteği ve tenselliğin göstergesidir.
- Kuyruğun bastırmadan tam bir kanca şeklini alması güvenlik ihtiyacını gösterir.
Kelimeler arasındaki mesafe;
- Kelimeler arasındaki mesafenin fazla olması
“bana nefes alacak alan bırak” mesajını içerir.
- Kelimeler arasındaki mesafenin daha az olması ise başkalarıyla birlikte olma isteğini ortaya koyar
ama böyle yazan insanlar zaman zaman gereksiz bir kalabalığa neden olabilirler ve dayatmacı bir kişilik sergileyebilirler.
Satırlar arasındaki mesafe:
- Satırların arasının açık olması
olaylara sakin ve geniş perspektiften bakma eğilimini ortaya koyar.
- Satır aralarının dar olması
yazarın hareketi sevdiğini ve eylemin içinde olmaktan hoşlandığını gösterir.
- Satır araları dar olup
harfler arasındaki bağlantı çok sıkı değilse
söz konusu el yazısının sahibi baskı altında sükunetini koruma disiplinine sahiptir.
Sayfa kenarındaki boşluk:
- Sayfanın sol tarafındaki boşluk
kişinin köklerini ve ailesini gösterir.
- Sağ taraftaki boşluk
diğer insanları ve geleceği temsil eder.
- Tepedeki boşluk hedef ve hırslardır.
- Sayfanın dibindeki boşluk
enerji
içgüdü ve pratiklik anlamına gelir.
- Sayfanın sol tarafındaki geniş bir boşluk bırakılması
hareketliliği sürdürme isteğini ortaya koyar.
- Soldaki mesafenin az olması ise temkinlilik ve hazır olmadığı takdirde bir şeyleri yapmaya zorlanmaktan kaçınma isteğini belirtir.
- Sağ taraftaki boşluğun az olması
sabırsızlık göstergesidir ve bir an once işe başlayıp işi bitirme eğilimini yansıtır.
- Sağda geniş bir boşluk bırakılması ise bilinmeze karşı korkunun mevcudiyetini ortaya koyar.