Eğitimde Okul Mu Yoksa Aile Mi Daha Önemlidir?

' Kontes..

Bayan Üye

“Eğitim anne dizinde başlar; her söylenen sözcük çocuğun kişiliğine konan bir tuğladır.”



Ailenin önemli işlevlerinden biri de çocuğunu eğitme işlevidir. Her aile bu işlevini karşılamak zorundadır. Bu aynı zamanda herkes için toplumsal bir görevdir. Sağlıklı toplumların oluşmasının ilk basamağı ailede atılır.


Toplum olarak kalkınmak için; sağlıklı düşünen soran sorgulayan
smiliv.gif
araştıran
smiliv.gif
sorumluluk sahibi gibi bir çok olumlu özelliklere sahip bireylerin yetişmesinin temeli ailede atılır. Aile çocuğa ilk eğitimin verildiği yerdir. Her şeyden önce aile
smiliv.gif
bir okul öncesi eğitim kurumu olarak kabul edilir. Çocuk okula başladıktan sonra
smiliv.gif
ailenin bu işlevinin bir kısmını eğitim kurumları üstlenmektedir. Ancak aile
smiliv.gif
hiçbir zaman çocuğun eğitiminden kendini bütünüyle soyutlamış olamaz (Şişman 2000:54). Çocuk
smiliv.gif
okul hayatına başladığında da aile
smiliv.gif
çocuğun eğitimi konusunda ona yol göstermek
smiliv.gif
onu yönlendirmek
smiliv.gif
okulla sürekli iletişim halinde olmak zorundadır. Bunun için okullarda bazı örgütler (okul-aile birlikleri gibi) kurulmaktadır (Ancak veli-öğretmen görüşmelerinin sağlıklı ve işlevsel olmadığı görülmektedir). Bu örgütlerde
smiliv.gif
öğretmen ailenin desteğini almak için onlarla iyi ilişkiler kurmalı
smiliv.gif
çocuk hakkında bilgilenmeli ve kendi çalışmaları hakkında velileri bilgilendirmelidirler (Çınar 2002: 96). Yani bu tür toplantılar
smiliv.gif
veli-öğretmen arasında bir diyalog kurmaya yönelik olmalıdır.




Toplumu oluşturan en küçük sosyal kurum aile olduğuna göre sağlıklı toplumların oluşması açısından çocuğun eğitimiyle ilgili olarak ailenin izlediği yol çok önemlidir (Ertuğrul 2002). Her aile
smiliv.gif
bir okuldur. Anne babalar ise o okulun hem öğrencisi hem de öğretmenidir. Ailenin çocuk eğitimine ilişkin anlayışı
smiliv.gif
içerisinde yaşadığı toplumun kültürüne ve normlarına göre değişmektedir. Ailenin eğitsel ortamı
smiliv.gif
öğrencinin okulda öğrendiklerini ya pekiştirici yada köreltici bir özelliğe sahiptir. (Çelik 2003:11). Çocuğun ailede öğrendikleriyle okulda öğrendikleri birbirini destekleyici nitelikte olmalıdır. Böyle bir paralellik sonucunda öğrencinin okulda öğrendikleri pekişebilir. Aksi durumda öğrenilenler körelebilir.
 
---> Eğitimde Okul Mu Yoksa Aile Mi Daha Önemlidir?

Ana-babalar
smiliv.gif
kendilerini çocuklarının okul yaşamlarının bir parçası olarak hissettiklerinde eğitime daha çok değer verirler (Yavuzer ---?). Aile tarafından öğrenmeye ve başarılı olmaya güdülenir
smiliv.gif
aaaalerinde kılavuzluk edilir
smiliv.gif
çalışma ortamı sağlanan
smiliv.gif
çalışmanın yanında eğlenmeyi de içeren bir çalışma programı hazırlanan
smiliv.gif
düşüncelerine saygı gösterilerek fikirlerini açıkça söylemeye ve böylece yaratıcılığa teşvik edilen çocuğun öğrenmeyi gerçekleştirmesi daha kolay olacaktır. Böyle bir ortam çocuğun kişilik gelişiminde de önemli bir rol oynayacak
smiliv.gif
toplum içinde daha rahat bir yer edinmesini sağlayacaktır. Aksi durumda ise
smiliv.gif
anne-baba tarafından desteklenmeyen
smiliv.gif
rehberlik yapılmayan her koşulda çocuktan çalışması istenen (çocuk başarısız olarak nitelendirilemez
smiliv.gif
başarısızlığına yol açan etkenler araştırılıp düzeltilmeli) ve her şekilde çalışabileceğine inanan
smiliv.gif
eğlenmenin de bir gereksinim olduğunu göz ardı eden
smiliv.gif
merak ve ihtiyaçlarından ötürü utanç duyması sağlanan bir çocuğun öğrenmesinden söz etmek çok güçtür.(Çelik 2003:11)

Ana-baba çocuğun en uzun süre ve en yakın etkileşimde bulunduğu kişilerdir. Özellikle anneler çocukların eğitiminde son derece etkilidirler. Anne-babaların eğitim düzeylerinin alt düzeyde olması onların çocuklarına gerekse okuldan beklenen akademik katkılara yeterince cevap verememelerine yol açmaktadır. Ailenin çocuğun gelişimine ilişkin değerlendirmelerini öğretmenlerle paylaşmaları gerekir. Öğrenci
smiliv.gif
veli ve öğretmen arasındaki olumlu bir iletişim ancak öğrencinin gelişimini tartışarak
smiliv.gif
problemleri ve gereksinimlerini belirleyerek sağlanabilir. Bu iletişimi sağlamanın en önemli kaynağı da sağlıklı ve işlevsel okul-aile toplantılarıdır (Çelik 2003: 11
smiliv.gif
12
smiliv.gif
13). Öğrenci ve velilerin aktif olarak eğitimin her aşamasında yer almaları özellikle de öğrencilerin kendilerini ilgilendiren konularda katılımı öğrenci merkezli eğitimin ve de daha da önemlisi demokrasinin gereğidir (Demirbulak 2000: 55).

 
---> Eğitimde Okul Mu Yoksa Aile Mi Daha Önemlidir?

Öğretmen
smiliv.gif
velilerle her zaman iletişim halinde olmak istediğini belirtmelidir. Çocukların okul başarısı için gerek duyduğu desteği birlikte çalışmaya bağlı olduğu konusunda veliyi ikna etmelidir. Öğretmen veliyi okuldan uzak tutmamalı
smiliv.gif
okulun bir parçası yapmalıdır. Veliler
smiliv.gif
okulda ne olup bittiğini anladığında
smiliv.gif
güvenlerinin artmasına ve kendilerini okulla ilişkilerinde daha rahat hissederler. Bu çalışmalar için aşağıdaki etkinlikler planlanabilir:

Aile öğretmen toplantıları
Ev ziyaretleri
Telefonla iletişim
İletişim defterleri
Belli aralıklarla çocukların ve ailelerin gelişimlerine ve ihtiyaçlarına uygun bilgi ve broşürler hazırlama

Bu çalışmalar
smiliv.gif
ailelerin aktif katılımını ön plana çıkaran çalışmalardır. Amaç
smiliv.gif
ailelerin okul ve sınıf ortamlarını tanımaları
smiliv.gif
bu konularda bilgilendirilmeleri ve kendi rolleri
smiliv.gif
neler yapabilecekleri konusunda ipuçları almalarıdır. Ailelerin evde ve okulda çocuklarıyla tutarlı bir biçimde etkileşim içinde olmaları ve ev-okul tutarlılığı açısından da bu çalışmalar önem kazanmaktadır. Okulun ilk yıllarından itibaren
smiliv.gif
ailelerin katılımı ile çocukların okul ortamında kazandıkları becerilerin ev ortamında pekiştirilmesi ve geliştirilmesi
smiliv.gif
okul-ev tutarlılığının sağlanması ve ailelerin okul ortamının etkili bir öğesi haline gelebilmesi bugün eğitim sürecinin temel hedeflerinden biridir. (Çelik 2003:13).

Türkiye’de demokrasi ve insan haklarının yaşama dönüştürülmesi için aile odaklı eğitim çalışmaları sürdürülmelidir. Toplumsal yaşamın her alanında demokratik
smiliv.gif
laik
smiliv.gif
sosyal hukuk devletinin geliştirilmesi doğrultusunda
smiliv.gif
ailenin demokrasi ve insan hakları düşüncesini ve uygulamasını üreten kurum olarak işlevsellik kazanması sağlanmalıdır.

Her çocuğun ailesinden alacağı temel bilgiler
smiliv.gif
onun gelecekteki başarısını belirler.

ALINTIDIR.


 
bayigram takipçi satın al instagram beğeni satın al instagram takipçi satın al tiktok takipçi satın al Buy Followers haber
vozol puff
Geri
Üst