ParadokS
Kayıtlı Üye
Yükseköğretim Kurulundan (YÖK), başta eğitim fakülteleri olmak üzere istihdam sıkıntısı çekilen bazı programların kontenjanlarında tedrici azaltmaya gidilmesi ve eğitim fakültelerinin ikinci öğretim programlarının tamamen kapatılması konusunda mutabakat oluştuğu bildirildi.
YÖK'ten yapılan yazılı açıklamada, pedagojik formasyon programlarıyla ilgili bazı çalışmaların yapıldığının daha önce duyurulduğu hatırlatıldı.
Bu çerçevede Milli Eğitim Bakanlığı ile yapılan yazışmalar sonucunda öğretmen ihtiyaç analizlerinin de YÖK'e ulaştığı bildirilen açıklamada, "Konu alanı uzmanlarıyla yapılan çalışmalar sonucu, başta eğitim fakülteleri olmak üzere istihdam sıkıntısı çekilen bazı programların kontenjanlarında tedrici olarak bir azaltmaya gidilmesi ve eğitim fakültelerinin ikinci öğretim programlarının da tamamen kapatılması konusunda bir mutabakat oluşmuştur" bilgisi paylaşıldı.
Bu bağlamda, MEB'in hazırladığı Öğretmen Strateji Belgesi üzerindeki çalışmaların devam ettiği aktarılan açıklamada, MEB'in öğretmen ataması yaptığı pek çok alanda ihtiyacın çok üstünde öğretmen adayının atanma talebinde bulunduğunun da bilindiği belirtildi.
Kurulun, yükseköğretim planlama görevinden hareketle gelecek ile ilgili popülist yaklaşımlardan uzak rasyonel planlamalar yapmayı şiar edindiği kaydedilen açıklamada, öğretmenlerin de üstün mesleki niteliklere ve donanıma sahip yetiştirilmesinin önemine dikkat çekildi.
YÖK'ten yapılan yazılı açıklamada, pedagojik formasyon programlarıyla ilgili bazı çalışmaların yapıldığının daha önce duyurulduğu hatırlatıldı.
Bu çerçevede Milli Eğitim Bakanlığı ile yapılan yazışmalar sonucunda öğretmen ihtiyaç analizlerinin de YÖK'e ulaştığı bildirilen açıklamada, "Konu alanı uzmanlarıyla yapılan çalışmalar sonucu, başta eğitim fakülteleri olmak üzere istihdam sıkıntısı çekilen bazı programların kontenjanlarında tedrici olarak bir azaltmaya gidilmesi ve eğitim fakültelerinin ikinci öğretim programlarının da tamamen kapatılması konusunda bir mutabakat oluşmuştur" bilgisi paylaşıldı.
Bu bağlamda, MEB'in hazırladığı Öğretmen Strateji Belgesi üzerindeki çalışmaların devam ettiği aktarılan açıklamada, MEB'in öğretmen ataması yaptığı pek çok alanda ihtiyacın çok üstünde öğretmen adayının atanma talebinde bulunduğunun da bilindiği belirtildi.
Kurulun, yükseköğretim planlama görevinden hareketle gelecek ile ilgili popülist yaklaşımlardan uzak rasyonel planlamalar yapmayı şiar edindiği kaydedilen açıklamada, öğretmenlerin de üstün mesleki niteliklere ve donanıma sahip yetiştirilmesinin önemine dikkat çekildi.