Efsunkar
Bayan Üye
Devrim insan için yapılır; dolayısıyla devrim tanımımdaki temel kavram insandır onun tabiatıdır hayatta var kalma tarzıdır. İnsanın tabiatı yani insanı diger canlılardan ayırt eden özelliği akıllı oluşudur.
Akıl insanın duyu organlarının sağladığı malzemeyi kavramlaştırma kabiliyetidir. İnsanın insan olarak hayatta kalabilmesi aklını kullanmasıyla -yani uyanık olduğu her an dünyayı kavramsal ve duyumsal olarak izlemekkarşılaştığı her veriyi değerlendirebilmekle- kabildir.
Bir sel bir hayvan sürüsünü yok edebilir; insan baraj yapar. Bir kurt sürüsünün saldırısı bir koyun sürüsünü yok edebilir; insan fert haklarını koruyan Anayasa yapar.
Hayvanların hayatta kalma aleti olan içgüdülerden farklı olarak insan aklı otomatik çalışmaz; iradi çaba gerektirir: İnsan hangi genel faaliyetleri icra edecegini belirli bir hayat felsefesinin rehberliği altında seçerözel bir faaliyet için somut olarak ne yapacağını elindeki bilgileri değerlendirerek karar verir. Ve herşeyden önemlisi; insan aklını tek başına fert olarak icra eder: Kollektif akıl diye bir şey yoktur; bir milyon budalalıkbir adet akıllılık yaratmaz.
İnsanın (aklın) ancak serbest tercihler ve yargılar yapmak suretiyle işleyebileceği gerçeği aklın yanılmaz olmayışı yüzünden yaptığı hatalardan öğrenebilmesi ve başarılardan teşvik olması ihtiyacı hürriyeti gerekli kılar.
İnsanların zorla davrandırılması insanı akıl kullanma (serbest tercih ve yargılama) mecburiyeti gibi değişmez bir hakikatin varlığını inkar etmektir. İşte halka rağmen (fertlerin kendi akli değerlendirmelerine aykırı) olanantidemokratik olan hürriyetsiz olan her `devrim' hakikate aykırı olduğu için başarısızlığa mahkumdur.
Hangi politik değişim iyidir devrimdir?
Her canlının kendi hayatı o canlının sahip olması gereken kıymetlerin (değerlerin) standardıdır. Dolayısyla; bir canlının yeryüzünde var kalmasını sağlayan hayatını ilerleten bir şey iyidir tehdit eden kötüdür.
Akıl insanın temel hayatta kalma ve mutluluk aracı olduğundan insanın akıllı bir varlık olarak (hür birey) davranabileceği bir politik sistem iyidir davranamayacağı sistem kötüdür.
*
Alıntı
Akıl insanın duyu organlarının sağladığı malzemeyi kavramlaştırma kabiliyetidir. İnsanın insan olarak hayatta kalabilmesi aklını kullanmasıyla -yani uyanık olduğu her an dünyayı kavramsal ve duyumsal olarak izlemekkarşılaştığı her veriyi değerlendirebilmekle- kabildir.
Bir sel bir hayvan sürüsünü yok edebilir; insan baraj yapar. Bir kurt sürüsünün saldırısı bir koyun sürüsünü yok edebilir; insan fert haklarını koruyan Anayasa yapar.
Hayvanların hayatta kalma aleti olan içgüdülerden farklı olarak insan aklı otomatik çalışmaz; iradi çaba gerektirir: İnsan hangi genel faaliyetleri icra edecegini belirli bir hayat felsefesinin rehberliği altında seçerözel bir faaliyet için somut olarak ne yapacağını elindeki bilgileri değerlendirerek karar verir. Ve herşeyden önemlisi; insan aklını tek başına fert olarak icra eder: Kollektif akıl diye bir şey yoktur; bir milyon budalalıkbir adet akıllılık yaratmaz.
İnsanın (aklın) ancak serbest tercihler ve yargılar yapmak suretiyle işleyebileceği gerçeği aklın yanılmaz olmayışı yüzünden yaptığı hatalardan öğrenebilmesi ve başarılardan teşvik olması ihtiyacı hürriyeti gerekli kılar.
İnsanların zorla davrandırılması insanı akıl kullanma (serbest tercih ve yargılama) mecburiyeti gibi değişmez bir hakikatin varlığını inkar etmektir. İşte halka rağmen (fertlerin kendi akli değerlendirmelerine aykırı) olanantidemokratik olan hürriyetsiz olan her `devrim' hakikate aykırı olduğu için başarısızlığa mahkumdur.
Hangi politik değişim iyidir devrimdir?
Her canlının kendi hayatı o canlının sahip olması gereken kıymetlerin (değerlerin) standardıdır. Dolayısyla; bir canlının yeryüzünde var kalmasını sağlayan hayatını ilerleten bir şey iyidir tehdit eden kötüdür.
Akıl insanın temel hayatta kalma ve mutluluk aracı olduğundan insanın akıllı bir varlık olarak (hür birey) davranabileceği bir politik sistem iyidir davranamayacağı sistem kötüdür.
*
Alıntı