mortal00
Kayıtlı Üye
Detroit: Become Human, Quantic Dream tarafından geliştirilen ve Sony Interactive Entertainment tarafından PlayStation 4 platformunda yayınlanması beklenen, henüz yayınlanmamış, neo-noir gerilim türündeki bir video oyunu.
Oyunun konusu etrafında bulunan duyarlı varlıkları keşfetmek için üretildiği fabrikadan kaçan Kara ve Kara gibi yolundan şaşmış androidleri yakalayan Connor gibi android ve insanlar etrafında kuruludur. Oyunda birden fazla oynanabilen karakter bulunmaktadır ve oynanabilen karakterlerin hepsi android robottur. Karakterler oyuncu tarafından özelleştirilmiş olarak hikayeyi şekillendirmek amacıyla yapılan seçimlere bağlı olarak hayatta kalabilir ya da ölebilir.
Detroit: Become Human aslen Quantic Dream'in 2012 yılı demo oyunu Kara'dan uyarlandı. Hikayenin geçtiği yeri araştırmak için oyunun geliştiricileri Detroit, Michigan'ı ziyaret etti.
Oynanış
Detroit: Become Human üçüncü şahıs bakış açısıyla oynanan bir oyundur. Birden fazla karakter oynanabilmektedir ve bu karakterlerden herhangi birisi öldüğünde hikaye onsuz devam etmektedir; sonuç olarak karakter öldükten sonra "game over" olmamaktadır. Hikaye yapılan seçimlere bağlı olarak gelişmektedir. Oyuncu kendisine ayrılan süre içerisinde ne kadar bilgi toplarsa eylemi başarma şansı o kadar artmaktadır. Suç mahallerinde ipuçları elde edilmesi oyuncunun meydana gelen olayları yeni baştan ya da tekrardan oynamasına olanak verir.
Karakterler
Kara (Valorie Curry), insanlar arasında yaşamanın nasıl olduğunu keşfetmeye çalışan ve yapay bilinç ile yeni üretilmiş bir android. Halen androidlerin kendine özgü bilinçleri olmadan ve hizmetçi olarak kullanıldıkları bir dünyada özerk android olarak yer edinmek için mücadele eder.
Connor (Bryan Dechart), gizemli bir şekilde programlanmış davranışlarından sapmış olan androidleri avlamaya görevli gelişmiş bir polis modeli android.
Geliştirme
2013'ün son aylarında Quantic Dream kurucusu ve CEOsu David Cage, PS4'e özel bir oyunun hazırlıklarına başladı ve bu oyunu daha önce Heavy Rain ve Beyond: Two Souls'ta yaptığı gibi kurgulayacağını "ama çok, çok farklı bir yolda" bunu yapacağını belirtti. Oyunun adı Detroit: Become Human olarak duyuruldu ve şirketin 2012 yılı PS3 tech demosu Kara'dan uyarlandığı açıklandı. Başlangıçta böyle planlanmamasına rağmen Cage, devamında ne olacağını merak ettiğinden demoyu tam bir oyun yapmak istedi. Quantic Dream yeni oyunu Detroit: Become Human için rendering, dinamik aydınlatma, gölgeleme ve kameralar gibi gelişmiş özelliklerin bulunduğu yeni bir oyun motoru geliştirdi. Amerikan endüstrisine tarihsel bir katkıda bulunduktan sonra ekonomik gerilemeye yenik düşen bir şehir olan Detroit'i canlandırmak için hikayenin geçtiği yer olarak burası seçildi. Geliştiriciler oyun adına araştırma yapmak için Detroit'e gitti ve burada fotoğraf çekimi yapıldı, terk edilmiş binalar ziyaret edildi ve insanlarla tanışıldı.
Senaryo binlerce sayfadan oluşurken "karmaşık doğadaki bir ayı" olarak tanımlandı.
Detroit: Become Human 27 Ekim 2015 tarihinde Paris Oyun Haftası sırasında Sony basın konferansında duyuruldu.
Geliştirici
Quantic Dream
Yayımcı
Sony Interactive Entertainment
Yönetmen
David Cage
Yapımcı
Guillaume de Fondaumière
Yazar
David Cage
Platform
PlayStation 4
Tür
Neo-noir, gerilim
Biçim
Tek oyunculu
Kaynak: https://tr.wikipedia.org/wiki/Detroit:_Become_Human