balıkçılar kısmen bilirler yatçılar, ama gemicilik dilinde dip yükü, gemilerin aldığı kiloda ağır boyutta küçük olan yüklerdir, yani
30.000 ton dip yükü yük yoğunluğuna göre hemen hemen hiç yer kaplamazken,
20.000 tonluk buğday yükü gemi ambarının tepesine kadar çıkar ve daha fazla yük alamazssınız, bunlar şişme yüklerdir, denizciler için şişme yükler her zaman dip yüklerine göre daha iyidir, çünkü dip yükünüz varsa hacı yatmaz gibi akıntı ve rüzgar etkilerine daha çok maruz kalırsınız , ancak şişme yük ambara homojen dağıldığı için gemi daha az sallanır.
bunu şöyle deneyebilirsiniz
banyoda küvet veya kova içinde , bir kabın içine 1 kilo kurşun veya demir koyun , başka bir kaba 1 kg havlu koyun , ve suyu çıprındırın veya ağzınızla üfleyin, kurşun veya demir yüklü olan daha çok sallanacaktır.
madenlerin yogunluk ölçüsü kapladığı alan gm ile ölçülür. gemide heasplama uzmanı 2nci kaptandır, şirket yükü alıp alamayacağını kaptana sorar. kaptan 2nci kaptanıyla beraber plan yapar ve karar verir
30.000 ton dip yükü yük yoğunluğuna göre hemen hemen hiç yer kaplamazken,
20.000 tonluk buğday yükü gemi ambarının tepesine kadar çıkar ve daha fazla yük alamazssınız, bunlar şişme yüklerdir, denizciler için şişme yükler her zaman dip yüklerine göre daha iyidir, çünkü dip yükünüz varsa hacı yatmaz gibi akıntı ve rüzgar etkilerine daha çok maruz kalırsınız , ancak şişme yük ambara homojen dağıldığı için gemi daha az sallanır.
bunu şöyle deneyebilirsiniz
banyoda küvet veya kova içinde , bir kabın içine 1 kilo kurşun veya demir koyun , başka bir kaba 1 kg havlu koyun , ve suyu çıprındırın veya ağzınızla üfleyin, kurşun veya demir yüklü olan daha çok sallanacaktır.
madenlerin yogunluk ölçüsü kapladığı alan gm ile ölçülür. gemide heasplama uzmanı 2nci kaptandır, şirket yükü alıp alamayacağını kaptana sorar. kaptan 2nci kaptanıyla beraber plan yapar ve karar verir