KAGED’in Oyun Hayattır Projesi’ni değerlendiren Psikolog Sıdıka Çabuk, “Oyunun, çocukların sayısal ve sözel derslerindeki başarısında ve sosyal hayatında da olumlu etkileri vardır. Sosyal yaşamında aktif olan bireyler, hayatının tüm aşamalarında başarıyı yakalayabilir” dedi.
Toplantıya; İl Milli Eğitim Şube Müdürü Hüseyin Başgün, Psikolog Sıdıka Çabuk, Oyun Hayattır Projesi’nin uygulandığı 3 pilot okul olan Kınıklı Basma Boya, Okul Yaptırma ve Yaşatma, Doğan Demircioğlu Emsan İlköğretim Okullarının müdürleri, rehber öğretmenleri, sınıf öğretmenleri ve Oyun Hayattır Projesi’nin yürütücüsü Kadın Gelişim ve Kültür Derneği Gençlik Komisyonu üyeleri katıldı.
Toplantının açılışını yapan Hüseyin Başgün, projenin çocuklarımız için gerekliliğine bir kere daha vurgu yaparak “Çocuklarımızda obezite her geçen gün artmakta ve bunun nedeni de dışarıda oyun oynamamalarıdır” dedi.
Projenin genel değerlendirmesini yapan Rehber Öğretmen Alaaddin Debgici, öğrencilerin sürekli bilgisayar başında, bedenlerini hareket ettirmeden oyun oynadıkları ve bu oyunları oynarken, tek elle yenebilecek yiyecekler (cips, kola, fast food vb. ) tercih ettiklerini söylerken, bu projenin sadece fiziksel gelişim açısından oyunun önemini değil, çocukların sosyal gelişimi açısından da önemini ortaya çıkarmak için gerçekleştirildiğini söyledi.
Geçen sene Nisan ayında gerçekleştirilen bir panelle başlayan, Oyun Hayattır Projesi, 2010-2011 eğitim öğretim yılında, 3 pilot okulda uygulanıyor. Projenin takibi ve verilerin analizi için değerlendirme formları hazırlayan KAGED, 1. dönem değerlendirme toplantısında, sınıf öğretmenlerinden topladığı formların sonuçlarını paylaştı.
Değerlendirme formlarından çıkan sonuca göre; projenin, uygulandığı sınıflarda amacına ulaştığı belirlendi. Toplantıda hazır bulunan sınıf öğretmenleri, çocukların oyunları çok sevdiğini, özellikle ‘Yedi Kiremit’ oyununu severek oynadıklarını belirtti.
Psikolog Sıdıka Çabuk, yaptığı değerlendirmede okullarda resim, müzik, beden eğitimi gibi derslerin atlanmaması gerektiğini, bunların da diğer dersler kadar önemli olduğunu ve çocukların oyun oynaması için zaman ayrılması gerektiğini söyledi. Çabuk, “Çünkü oyunun, çocukların sayısal ve sözel derslerindeki başarısında ve sosyal hayatında da olumlu etkileri vardır. Sosyal yaşamında aktif olan bireyler, hayatının tüm aşamalarında başarıyı yakalayabilir” dedi.
Sonuçların değerlendirilmesinin ardından projede eksik kalan noktalar, öneriler, projenin yaygınlaştırılması ve sürekli hale getirilmesi, topluma çocuk ve oyun konusunda bilinç kazandırılması için yapılması gerekenler konuşuldu.
Kapanış konuşmasını yapan Hüseyin Başgün, “Bu projede Denizli Belediyesi, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, KAGED’e çok büyük görevler düşmektedir. Ancak bu birliktelikleri oluşturan sivil toplum kuruluşlarımıza da çok teşekkür ediyorum, asıl başarı onlarındır” dedi.
Toplantıya; İl Milli Eğitim Şube Müdürü Hüseyin Başgün, Psikolog Sıdıka Çabuk, Oyun Hayattır Projesi’nin uygulandığı 3 pilot okul olan Kınıklı Basma Boya, Okul Yaptırma ve Yaşatma, Doğan Demircioğlu Emsan İlköğretim Okullarının müdürleri, rehber öğretmenleri, sınıf öğretmenleri ve Oyun Hayattır Projesi’nin yürütücüsü Kadın Gelişim ve Kültür Derneği Gençlik Komisyonu üyeleri katıldı.
Toplantının açılışını yapan Hüseyin Başgün, projenin çocuklarımız için gerekliliğine bir kere daha vurgu yaparak “Çocuklarımızda obezite her geçen gün artmakta ve bunun nedeni de dışarıda oyun oynamamalarıdır” dedi.
Projenin genel değerlendirmesini yapan Rehber Öğretmen Alaaddin Debgici, öğrencilerin sürekli bilgisayar başında, bedenlerini hareket ettirmeden oyun oynadıkları ve bu oyunları oynarken, tek elle yenebilecek yiyecekler (cips, kola, fast food vb. ) tercih ettiklerini söylerken, bu projenin sadece fiziksel gelişim açısından oyunun önemini değil, çocukların sosyal gelişimi açısından da önemini ortaya çıkarmak için gerçekleştirildiğini söyledi.
Geçen sene Nisan ayında gerçekleştirilen bir panelle başlayan, Oyun Hayattır Projesi, 2010-2011 eğitim öğretim yılında, 3 pilot okulda uygulanıyor. Projenin takibi ve verilerin analizi için değerlendirme formları hazırlayan KAGED, 1. dönem değerlendirme toplantısında, sınıf öğretmenlerinden topladığı formların sonuçlarını paylaştı.
Değerlendirme formlarından çıkan sonuca göre; projenin, uygulandığı sınıflarda amacına ulaştığı belirlendi. Toplantıda hazır bulunan sınıf öğretmenleri, çocukların oyunları çok sevdiğini, özellikle ‘Yedi Kiremit’ oyununu severek oynadıklarını belirtti.
Psikolog Sıdıka Çabuk, yaptığı değerlendirmede okullarda resim, müzik, beden eğitimi gibi derslerin atlanmaması gerektiğini, bunların da diğer dersler kadar önemli olduğunu ve çocukların oyun oynaması için zaman ayrılması gerektiğini söyledi. Çabuk, “Çünkü oyunun, çocukların sayısal ve sözel derslerindeki başarısında ve sosyal hayatında da olumlu etkileri vardır. Sosyal yaşamında aktif olan bireyler, hayatının tüm aşamalarında başarıyı yakalayabilir” dedi.
Sonuçların değerlendirilmesinin ardından projede eksik kalan noktalar, öneriler, projenin yaygınlaştırılması ve sürekli hale getirilmesi, topluma çocuk ve oyun konusunda bilinç kazandırılması için yapılması gerekenler konuşuldu.
Kapanış konuşmasını yapan Hüseyin Başgün, “Bu projede Denizli Belediyesi, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, KAGED’e çok büyük görevler düşmektedir. Ancak bu birliktelikleri oluşturan sivil toplum kuruluşlarımıza da çok teşekkür ediyorum, asıl başarı onlarındır” dedi.