buğlem
Bayan Üye
CEO'ların dijital itibarı KOBİ'den
Sefa Sekman, Türkiye'nin ilk 'dijital itibar yönetimi' şirketini kurdu. Kişilerin veya şirketlerin internet dünyasındaki algısını negatiften pozitife çevirebilen Sekman'ın en önemli müşterileri ise CEO'lar oldu
Günümüzde bir kişi hakkında bilgi edinmenin en kolay yolu internet. Biriyle görüşmeye gitmeden önce, hakkında arama motorlarına, soysal medyaya ve forumlara göz atmak, rutin hale geldi. Arama motorlarında yapılan aramalarda özellikle ilk sayfada çıkan sonuçlar o kişinin itibarı için büyük önem taşıyor. Çünkü istatistiklere göre, aramaların yüzde 85'inde ilk sayfadan sonrasına bakılmıyor. Bu da ilk sayfada çıkan haberleri çok iyi yönetmek gerektiğini gösteriyor. Bu verilerden hareketle Sefa Sekman yeni bir iş alanı yarattı. Bilgisayar teknolojileri üzerine eğitim alan Sekman, Türkiye'nin ilk 'online itibar yönetimi' şirketini kurdu. Kısa sürede özellikle iş ve özel hayatında yaşadıkları çalkantılar nedeniyle itibar kaybı yaşayan işadamlarının ilgi odağı oldu.
60 AYRIT EKNİK UYGULANIYOR
Sekman, kendine has geliştirdiği 60'tan fazla teknikle kişilerin veya şirketlerin dijital dünyadaki algısını 6 ayda negatiften pozitife çevirebiliyor. Arama motorlarındaki olumsuz haberler azalıyor yerine sizin istediğiniz haberler geliyor. Sekman, yaptığı işin tanımını ve sürecini ise şu sözlerle anlatıyor: "Kişisel ve kurumsal itibarlarını yönetmek isteyen işadamları bize başvurduğunda önce bir inceleme yapıyoruz. Ne kadar sürede ne gibi sonuçlar alınabileceğini, neleri ne kadar etkileyebileceğimizi onlara anlatıyoruz. Negatif bilgi kirliliğini pozitife çevirmeye çalışıyoruz. Kötü haberleri tamamen ortadan kaldırmak mümkün olmasa da yönetmek mümkün." Özellikle spekülasyona dayalı haberlerin iş adamlarının kariyerlerine zarar verdiğine dikkat çeken Sekman, "İnternete düşen bilgi doğru- yanlış ayrımı yapılmadan arşivleniyor. Sanal âlemdeki bilgi kişinin peşini bırakmıyor. Olumsuz haberlerin arama sonuçlarında ilk sırada yer alması ticari itibarlarına zarar veriyor" şeklinde konuşuyor.
Hukuki süreçle desteklenmeli
İtibar kaybına neden olan haberlere karşı hukuki mücadelenin de mümkün olduğunu belirten uzman Sekman, "Online dünyada yanlış bilgi yayılması durumunda içeriğin kaldırılması için dava açmak mümkün. Bu yol kullanılmalı. Ancak davalar zaman alıyor ve çoğu davada içeriğin kaldırılması teknik sorunlar nedeniyle mümkün olmayabiliyor. Hukuki mücadeleye paralel olarak, dijital itibar yönetimi uygulaması da başlatılmalı" diyor.
Sefa Sekman, Türkiye'nin ilk 'dijital itibar yönetimi' şirketini kurdu. Kişilerin veya şirketlerin internet dünyasındaki algısını negatiften pozitife çevirebilen Sekman'ın en önemli müşterileri ise CEO'lar oldu
Günümüzde bir kişi hakkında bilgi edinmenin en kolay yolu internet. Biriyle görüşmeye gitmeden önce, hakkında arama motorlarına, soysal medyaya ve forumlara göz atmak, rutin hale geldi. Arama motorlarında yapılan aramalarda özellikle ilk sayfada çıkan sonuçlar o kişinin itibarı için büyük önem taşıyor. Çünkü istatistiklere göre, aramaların yüzde 85'inde ilk sayfadan sonrasına bakılmıyor. Bu da ilk sayfada çıkan haberleri çok iyi yönetmek gerektiğini gösteriyor. Bu verilerden hareketle Sefa Sekman yeni bir iş alanı yarattı. Bilgisayar teknolojileri üzerine eğitim alan Sekman, Türkiye'nin ilk 'online itibar yönetimi' şirketini kurdu. Kısa sürede özellikle iş ve özel hayatında yaşadıkları çalkantılar nedeniyle itibar kaybı yaşayan işadamlarının ilgi odağı oldu.
60 AYRIT EKNİK UYGULANIYOR
Sekman, kendine has geliştirdiği 60'tan fazla teknikle kişilerin veya şirketlerin dijital dünyadaki algısını 6 ayda negatiften pozitife çevirebiliyor. Arama motorlarındaki olumsuz haberler azalıyor yerine sizin istediğiniz haberler geliyor. Sekman, yaptığı işin tanımını ve sürecini ise şu sözlerle anlatıyor: "Kişisel ve kurumsal itibarlarını yönetmek isteyen işadamları bize başvurduğunda önce bir inceleme yapıyoruz. Ne kadar sürede ne gibi sonuçlar alınabileceğini, neleri ne kadar etkileyebileceğimizi onlara anlatıyoruz. Negatif bilgi kirliliğini pozitife çevirmeye çalışıyoruz. Kötü haberleri tamamen ortadan kaldırmak mümkün olmasa da yönetmek mümkün." Özellikle spekülasyona dayalı haberlerin iş adamlarının kariyerlerine zarar verdiğine dikkat çeken Sekman, "İnternete düşen bilgi doğru- yanlış ayrımı yapılmadan arşivleniyor. Sanal âlemdeki bilgi kişinin peşini bırakmıyor. Olumsuz haberlerin arama sonuçlarında ilk sırada yer alması ticari itibarlarına zarar veriyor" şeklinde konuşuyor.
Hukuki süreçle desteklenmeli
İtibar kaybına neden olan haberlere karşı hukuki mücadelenin de mümkün olduğunu belirten uzman Sekman, "Online dünyada yanlış bilgi yayılması durumunda içeriğin kaldırılması için dava açmak mümkün. Bu yol kullanılmalı. Ancak davalar zaman alıyor ve çoğu davada içeriğin kaldırılması teknik sorunlar nedeniyle mümkün olmayabiliyor. Hukuki mücadeleye paralel olarak, dijital itibar yönetimi uygulaması da başlatılmalı" diyor.