SIKICI OLMAK İÇİN ---SIKICI OLMAMAK İÇİN
1 Öğrencilere hiçbirşey yaptırmayın Öğrencilerin birşeylerle
Uğraşmalarını sağlayın.
2 Hiçbirşey bilmediklerini varsayın. Bildiklerini ortaya çıkarıp
Paylaşmalarını sağlayın.
3 Çok fazla usandırıcı alıştırmalar verin. Anlamlı alıştırmalar vermeye çalışın.
4 Herşeyi sıkı bir kontrol altına alın. Ölçülü bir biçimde özgür
Olmalarına izin verin.
5 Kendiniz tekrar edin;her zaman herşeyi aynı şekilde yapın. Öğrencilerinizi, alışık olmadıkları
Değişik yöntemler kullanarak
Şaşırtın.
6 Tartışmak üzere sıkıcı konular bulun. İlginç yada önemli konular seçin.
7 Her zaman doğruyu siz söyleyin. Öğrencilerinizin de görüşlerini alın.
8 Tek bir kitabın dışına çıkmayın. Destekleyici kaynak kullanın.
9 Çok fazla konuşun. Susun, veonların da
Konuşmalarına izin verin.
10 Onları dinleyin. Sadece doğru mu, yanlış mı
Söylediklerini değil, söyledikleri
Şeyi de dikkate alın.
11 Çok kolay yada zordan
Başlayın. Merak uyandırıp çekici ama çok
Zor olmayan bir yerden başlayın.
12 Anlayıp anlamadıklarını hiç
Yoklamayın. Adım adım sizinle ilerleyip
İlerlemediklerini değil, sürekli yoklayın.
13 Herşeyi kendiniz için ve kendinize
Göre yapın. Yol gösterin; bırakın size yol
Göstersinler.
14 Öğretmen kürsüsünü terketmeyin. Sınıf içinde dolaşın; hem siz, hem
Onlar.(ÖĞRENCİSİ AZ SINIFLAR İÇİN)
Bedeniniz öğretmen kürsüsünde ama ruhunuz çocukların arasında olsun.( ki onları anlayabilesiniz
15-Monoton bir sesle konuşun. Canlı bir sesle konuşun.
16 Öğrencilerinizin isteklerini ve
Gereksinimlerini gözardı edin. Birşeyi yaparken öğrencilerinizin
de görüşlerine başvurun.
17 Kullandığınız yöntemi
Öğrencilerimizin anladığını varsayın. Neyi, niçin yaptığınızı açıklayın.
18 Her zaman “hayali durumlar”
Yoluyla öğretmeye çalışın. Hangi alanın bilgisini vereceksiniz
O yolla “gerçek olaylar”, kullanarak
Bilgilenmelerini sağlayın.
19 Anlatım yönteminden şaşmayın. Drama ve mimikleri kullanın.
20 Hiç durmadan devam edin. Ne zaman duracağınızı bilin.
1 Öğrencilere hiçbirşey yaptırmayın Öğrencilerin birşeylerle
Uğraşmalarını sağlayın.
2 Hiçbirşey bilmediklerini varsayın. Bildiklerini ortaya çıkarıp
Paylaşmalarını sağlayın.
3 Çok fazla usandırıcı alıştırmalar verin. Anlamlı alıştırmalar vermeye çalışın.
4 Herşeyi sıkı bir kontrol altına alın. Ölçülü bir biçimde özgür
Olmalarına izin verin.
5 Kendiniz tekrar edin;her zaman herşeyi aynı şekilde yapın. Öğrencilerinizi, alışık olmadıkları
Değişik yöntemler kullanarak
Şaşırtın.
6 Tartışmak üzere sıkıcı konular bulun. İlginç yada önemli konular seçin.
7 Her zaman doğruyu siz söyleyin. Öğrencilerinizin de görüşlerini alın.
8 Tek bir kitabın dışına çıkmayın. Destekleyici kaynak kullanın.
9 Çok fazla konuşun. Susun, veonların da
Konuşmalarına izin verin.
10 Onları dinleyin. Sadece doğru mu, yanlış mı
Söylediklerini değil, söyledikleri
Şeyi de dikkate alın.
11 Çok kolay yada zordan
Başlayın. Merak uyandırıp çekici ama çok
Zor olmayan bir yerden başlayın.
12 Anlayıp anlamadıklarını hiç
Yoklamayın. Adım adım sizinle ilerleyip
İlerlemediklerini değil, sürekli yoklayın.
13 Herşeyi kendiniz için ve kendinize
Göre yapın. Yol gösterin; bırakın size yol
Göstersinler.
14 Öğretmen kürsüsünü terketmeyin. Sınıf içinde dolaşın; hem siz, hem
Onlar.(ÖĞRENCİSİ AZ SINIFLAR İÇİN)
Bedeniniz öğretmen kürsüsünde ama ruhunuz çocukların arasında olsun.( ki onları anlayabilesiniz
15-Monoton bir sesle konuşun. Canlı bir sesle konuşun.
16 Öğrencilerinizin isteklerini ve
Gereksinimlerini gözardı edin. Birşeyi yaparken öğrencilerinizin
de görüşlerine başvurun.
17 Kullandığınız yöntemi
Öğrencilerimizin anladığını varsayın. Neyi, niçin yaptığınızı açıklayın.
18 Her zaman “hayali durumlar”
Yoluyla öğretmeye çalışın. Hangi alanın bilgisini vereceksiniz
O yolla “gerçek olaylar”, kullanarak
Bilgilenmelerini sağlayın.
19 Anlatım yönteminden şaşmayın. Drama ve mimikleri kullanın.
20 Hiç durmadan devam edin. Ne zaman duracağınızı bilin.