buğlem
Bayan Üye
Bu da 'tekne galerisi'
Moris Algazi ile Haluk Gündoğdu tarafından kurulan Concept Marine, oto galerisi mantığını tekneye de uyarladı. Firma, yeni markalarla Pendik ve Kuruçeşme'deki ofisinden satış ve kiralama servisi veriyor
Moris Algazi ile Haluk Gündoğdu'nun 2004 yılında kurduğu Concept Marine dünyanın en ünlü yatlarını Türkiye sularına getiren bir firma olarak bilinir. Firma 2002 yılından bu yana brokerage, tekne imalatı ve teknik servis anlamında faaliyetini sürdürüyor. Moris Algazi sektörde 12 yıldır aktif olarak çalışıyor. Dünyanın önde gelen markalarının temsilciliğini yapan Concept Marine tekne yelpazesine İtalya'da özel yapım tekne üretiminde lider olarak tanınan Maxi Dolphin'i ekleyerek markanın İtalya, Fransa ve Hırvatistan'dan sonraki dördüncü distribütörü oldu. Concept Marine, grup bünyesine eklenen yeni markalarla iki ortak tekne severlere Marintürk İstanbul City Port Pendik'deki ofisinden ve Kuruçeşme'deki şehir ofisinden hizmet veriyor. Öyle ki artık oto galeriler gibi tekne galerileri de şahit olacağız gibi görünüyor. Bu tür marina ofisleri 'Tekne Galerisi' görüntüsü vermeye başladı bile. İşadamları yurtdışına gitmeden, üstelik gününde teknelerine binebiliyor. Bu yılki 15 milyon euroluk cirosunu Numarine'in Türkiye temsilciliği ile birlikte önümüzdeki sezon 25 milyon euroya çıkarmayı hedefleyen genç işadamı, Numarine'in en son teknolojiyle üretilen teknelerini de Türkiye'de pazarlayacak. Concept Marine ayrıca, Türk tekne severlerin artık tekne almak için yurtdışına gitmesine son vermeyi hedefliyor. Böylece hem Türkiye'de üretim yapılarak yurtiçinde katma değer yaratılacak, hem de milyonlarca dolarlık dövizin yurtdışına gitmesi engellenmiş olacak.
İşadamları 2'nci teknelerini alıyor
Türkiye'nin önde gelen motoryat satıcılarından 35 yaşındaki Moris Algazi, bugüne kadar 300 tekne satmış. Denizle 4 yaşındayken babasının aldığı 7 metrelik bir takayla tanışmış. O gün bugündür de denizden kopamamış. En büyük tutkusu olan denizi kendisine iş edinmiş. Genç işadamı Türkiye'yi 2004'de Atlantis tekneleri ile tanıştırdı. "Tekne tabii ki bir lüks ama biz yaşam tarzıdır. 'Bir teknem olsun, ara sıra gezeriz' adamına biz tekne satmıyoruz" diyen Algazi, "Kendim her detayına hakim olmak, her parçasını bilmek istiyorum diyen adam bizim müşterimiz. Son bir yıldır da bu tür müşteri arttı" diyor. Algazi'ye göre eski klasik teknecilerden daha fazla var ancak artık 30 metre teknesi olan insanların, bir de kendisinin kullanabileceği 13-14 metre almak istediğini belirtiyor. Algazi, bugüne kadar 11 tane büyük mega yat yaptıklarını belirtiyor. "Keke Rosberg'e yaptık. Nico Rosberg'in babası. Eski Formula şampiyonu. Oğlu Nico'da şu anda Formula'nın başarılı pilotlardan biri. Onlara 43 m tekne yaptık. Şu anda Monaco'da limanda demirli" diye örnek veriyor Moris Algazi ve ekliyor: "Artık satış üzerine odaklanmak istiyoruz." Genç işadamı, teknelerinin çok büyük olmadığı için bir otoparkta park edilmiş arabanın maliyetinden farklı olmadığını anlatırken; "Böyle bir tekneyi ayda bin liraya Bebek'te tutabilirsiniz. Bu tekne şu anda Suada'nın yanında duruyor."
Türkiye'nin performansı şoke etti
Dünyanın en büyük yat patronlarından Paolo Vitelli ile çalışıyorsunuz, nasıl aranız?
İtalyan merkezli Atlantis Türkiye'ye üç ayrı distribütörlük verdi. Biz Atlantis'i satıyoruz, Benetti'yi Cino satıyor ve Azimut'u da Sirene Marine satıyor. Bunların bağlı olduğu bir tane patron var. Paolo Vitelli... Atlantis son 2 yıldır açık ara lider.
Paolo Vitelli gelişmeleri nasıl değerlendiriyor?
Çok memnun. Türkiye'de büyük yatırımları var, tersane açtı. Azimut'la birlikte tekne üretiyor. Marina yatırımları düşünüyor. Türkiye'ye daha çok kanalize olmak istiyorlar. İtalya'nın en büyüğü. Bir fona ait olmayan kişisel servetiyle bu işi yapan tek firma. Onların beklentisi de yeni pazarlar.
Türkiye'yle ilgili enteresan bir beklentisi var mı?
2011 Mart'tan mayıs ayına kadar 2 ayda çok seri tekne sattık. Adam, 'Nasıl bir iş bu kadar hızlı yürüyebilir' inanamadı. Bizim Türkler kredi falan da beklemedi. Parasını nakit ödedi. Adamlar bu kadar net ticaretlere alışkın değil, şok oldu.
2004'ten bugüne kadar kaç tekne satıldı? Fiyatları nasıl?
300'ün üzerinde teknemiz yüzüyor şu anda Türkiye sularında. 200 bin - 1 milyon 250 bin euro arasında. Atlantisler için konuşuyorum.
Kimler Atlantis'e biniyor?
İşadamları Ünsal Sert, Mert Balcı (İsviçre Sigorta'nın eski sahibi oğlu), Mehmet Sezgin (Garanti Bankası). Kaan Arslan (Finansbank eski genel müdür yardımcısı.)
Tekne satışları nasıl gidiyor?
Olağanüstü. Dünyanın en fazla Atlantis tekne satan ülkesi Türkiye... Eskiden yurtdışından kredi bakardık müşterilere. Artık Türk bankaları veriyor bu krediyi, yurtdışındaki bankalar veremiyor. Şu an bankalar bakıyorlar dünyada kredi verilecek en düzgün insanlar Türkler, çünkü borçlarına sadıklar.
Moris Algazi ile Haluk Gündoğdu tarafından kurulan Concept Marine, oto galerisi mantığını tekneye de uyarladı. Firma, yeni markalarla Pendik ve Kuruçeşme'deki ofisinden satış ve kiralama servisi veriyor
Moris Algazi ile Haluk Gündoğdu'nun 2004 yılında kurduğu Concept Marine dünyanın en ünlü yatlarını Türkiye sularına getiren bir firma olarak bilinir. Firma 2002 yılından bu yana brokerage, tekne imalatı ve teknik servis anlamında faaliyetini sürdürüyor. Moris Algazi sektörde 12 yıldır aktif olarak çalışıyor. Dünyanın önde gelen markalarının temsilciliğini yapan Concept Marine tekne yelpazesine İtalya'da özel yapım tekne üretiminde lider olarak tanınan Maxi Dolphin'i ekleyerek markanın İtalya, Fransa ve Hırvatistan'dan sonraki dördüncü distribütörü oldu. Concept Marine, grup bünyesine eklenen yeni markalarla iki ortak tekne severlere Marintürk İstanbul City Port Pendik'deki ofisinden ve Kuruçeşme'deki şehir ofisinden hizmet veriyor. Öyle ki artık oto galeriler gibi tekne galerileri de şahit olacağız gibi görünüyor. Bu tür marina ofisleri 'Tekne Galerisi' görüntüsü vermeye başladı bile. İşadamları yurtdışına gitmeden, üstelik gününde teknelerine binebiliyor. Bu yılki 15 milyon euroluk cirosunu Numarine'in Türkiye temsilciliği ile birlikte önümüzdeki sezon 25 milyon euroya çıkarmayı hedefleyen genç işadamı, Numarine'in en son teknolojiyle üretilen teknelerini de Türkiye'de pazarlayacak. Concept Marine ayrıca, Türk tekne severlerin artık tekne almak için yurtdışına gitmesine son vermeyi hedefliyor. Böylece hem Türkiye'de üretim yapılarak yurtiçinde katma değer yaratılacak, hem de milyonlarca dolarlık dövizin yurtdışına gitmesi engellenmiş olacak.
İşadamları 2'nci teknelerini alıyor
Türkiye'nin önde gelen motoryat satıcılarından 35 yaşındaki Moris Algazi, bugüne kadar 300 tekne satmış. Denizle 4 yaşındayken babasının aldığı 7 metrelik bir takayla tanışmış. O gün bugündür de denizden kopamamış. En büyük tutkusu olan denizi kendisine iş edinmiş. Genç işadamı Türkiye'yi 2004'de Atlantis tekneleri ile tanıştırdı. "Tekne tabii ki bir lüks ama biz yaşam tarzıdır. 'Bir teknem olsun, ara sıra gezeriz' adamına biz tekne satmıyoruz" diyen Algazi, "Kendim her detayına hakim olmak, her parçasını bilmek istiyorum diyen adam bizim müşterimiz. Son bir yıldır da bu tür müşteri arttı" diyor. Algazi'ye göre eski klasik teknecilerden daha fazla var ancak artık 30 metre teknesi olan insanların, bir de kendisinin kullanabileceği 13-14 metre almak istediğini belirtiyor. Algazi, bugüne kadar 11 tane büyük mega yat yaptıklarını belirtiyor. "Keke Rosberg'e yaptık. Nico Rosberg'in babası. Eski Formula şampiyonu. Oğlu Nico'da şu anda Formula'nın başarılı pilotlardan biri. Onlara 43 m tekne yaptık. Şu anda Monaco'da limanda demirli" diye örnek veriyor Moris Algazi ve ekliyor: "Artık satış üzerine odaklanmak istiyoruz." Genç işadamı, teknelerinin çok büyük olmadığı için bir otoparkta park edilmiş arabanın maliyetinden farklı olmadığını anlatırken; "Böyle bir tekneyi ayda bin liraya Bebek'te tutabilirsiniz. Bu tekne şu anda Suada'nın yanında duruyor."
Türkiye'nin performansı şoke etti
Dünyanın en büyük yat patronlarından Paolo Vitelli ile çalışıyorsunuz, nasıl aranız?
İtalyan merkezli Atlantis Türkiye'ye üç ayrı distribütörlük verdi. Biz Atlantis'i satıyoruz, Benetti'yi Cino satıyor ve Azimut'u da Sirene Marine satıyor. Bunların bağlı olduğu bir tane patron var. Paolo Vitelli... Atlantis son 2 yıldır açık ara lider.
Paolo Vitelli gelişmeleri nasıl değerlendiriyor?
Çok memnun. Türkiye'de büyük yatırımları var, tersane açtı. Azimut'la birlikte tekne üretiyor. Marina yatırımları düşünüyor. Türkiye'ye daha çok kanalize olmak istiyorlar. İtalya'nın en büyüğü. Bir fona ait olmayan kişisel servetiyle bu işi yapan tek firma. Onların beklentisi de yeni pazarlar.
Türkiye'yle ilgili enteresan bir beklentisi var mı?
2011 Mart'tan mayıs ayına kadar 2 ayda çok seri tekne sattık. Adam, 'Nasıl bir iş bu kadar hızlı yürüyebilir' inanamadı. Bizim Türkler kredi falan da beklemedi. Parasını nakit ödedi. Adamlar bu kadar net ticaretlere alışkın değil, şok oldu.
2004'ten bugüne kadar kaç tekne satıldı? Fiyatları nasıl?
300'ün üzerinde teknemiz yüzüyor şu anda Türkiye sularında. 200 bin - 1 milyon 250 bin euro arasında. Atlantisler için konuşuyorum.
Kimler Atlantis'e biniyor?
İşadamları Ünsal Sert, Mert Balcı (İsviçre Sigorta'nın eski sahibi oğlu), Mehmet Sezgin (Garanti Bankası). Kaan Arslan (Finansbank eski genel müdür yardımcısı.)
Tekne satışları nasıl gidiyor?
Olağanüstü. Dünyanın en fazla Atlantis tekne satan ülkesi Türkiye... Eskiden yurtdışından kredi bakardık müşterilere. Artık Türk bankaları veriyor bu krediyi, yurtdışındaki bankalar veremiyor. Şu an bankalar bakıyorlar dünyada kredi verilecek en düzgün insanlar Türkler, çünkü borçlarına sadıklar.