---> bu benim eserim
İLKÖĞRETiM ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK
MATEMATİK ve FEN BöLüMLERe PROJE ÇALIŞMASI-BU BENİM ESERİM
1.ÇALIŞMANIN AMACI
Bu çalışmanın amacı, ülkemizin insan yetiştirme kapasitesini güçlendirmek,
bunun için ülkemizin ihtiyaç duyduğu bilim insanlarını yetiştirmek, yetenekli
çocuklarımıza sahip çıkmak; ülke genelinde bilimsel amaçlı etkinlikleri ilgiyi - katılımı artırarak yaygınlaştırmak ve teşvik etmek, geleceğin bilim insanı olma potansiyeline sahip çocuklarımızı erken yaşlarda keşfedip var olan yeteneklerini geliştirmek, gerekli desteği vererek onlara araştırmacı bir ruh kazandırmaktır.
2. ÇALIşMANIN HEDEFLERi
Öğrencileri, temel bilimler olan matematik ve fen bilimleri alanlarında yaratıcılığa teşvik etmek,
Öğrencilerin gizli kalmış yeteneklerinin desteklenerek geliştirilmesine ortam
hazırlamak,
Öğrencilerin, çalıĢmalarında bilimsel düĢünce, yöntem ve teknikleri kullanarak
bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak,
Ülkenin geleceğini yönlendirecek, bilimsel alanlarda özgün ve farklı düĢünceler
ortaya koyabilen, öz güveni gelişmiş bireyler yetiştirilmesine katkıda bulunmaktır.
3. ÇALIşMANIN KAPSAMI
Temel eğitim düzeyinde yapılan bu çalıĢma, 2011-2012 eğitim öğretim yılında da ülke genelinde tüm ilköğretim okullarının 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerine yönelik olarak gerçekleştirilecektir.
4. SINIRLILIKLAR
Proje çalıĢması, ilköğretim matematik ve fen bilimleri müfredatlarında yer alan
bilgi ve konularda yapılacak araĢtırma projelerini kapsamaktadır. ÇalıĢmalar müfredattaki
içerik ve kazanımlarla iliĢkili olmalıdır. Bu nedenle, uygulama projeleri (teknoloji
2 Elektronik ortamda yapılan başvurular öğrencilerin öğrenim gördüğü
kurum/okul müdürlüğü tarafından yine elektronik ortamda onaylanacaktır.
Kurum/okul müdürlükleri tarafından onaylanmayan baĢvurular dikkate
alınmayacaktır.
Öğrenciler tek başlarına veya iki kiĢilik (en fazla iki kişi) gruplar hâlinde
proje hazırlayabileceklerdir.
Öğretmenler 1‟den fazla projeye danışmanlık yapabilirler.
Öğrenciler, hazırlayacakları projeler için 1 (bir) danışman öğretmen
seçeceklerdir.
Her okul, birden fazla proje ile çalıĢmaya katılabilecektir. 9
Öğrenciler, 2011-2012 eğitim-öğretim yılından itibaren Matematik ve Fen
Bilimleri alanlarının her birinden sadece 1‟er proje ile çalıĢmaya
katılabilirler.
Projeyi hazırlayan öğrenci sayısının 1‟den fazla olması durumunda her iki
öğrencinin de aynı okulda öğrenim görüyor olması gerekmektedir.
6. PROJELERiN DEĞERLENDiRME SÜRECi
Ġl ve bölge merkezlerinde yapılacak değerlendirme iĢlemleri internet ortamında
gerçekleĢtirilecektir.
Başvurular, ĠÇG tarafından incelenecek, değerlendirme sonucunda uygun
bulunan projeler elektronik ortamda BÇG onayına sunulur.
BÇG tarafından onaylanan projeler elektronik ortamda projenin bir üst
değerlendirmesini yapacak olan BBK‟ya sunulur.
BBK‟lar, bölgelerde yapılacak bölge sergisine katılmasını uygun
buldukları projeleri belirlerler. Belirlenen projeler bölge merkezlerinde
sergilenir.
BBK‟lar ayrıca bölge sergisine katılan projeler içinden değerlendirme
yaparak EĞiTEK tarafından belirlenen bölge kontenjanlarına göre
Ankara‟daki final sergisine katılacak projeleri belirler.
2010-2011 eğitim öğretim yılından itibaren BBK ve MBK üyeleri proje
değerlendirmelerini öğretmen ve öğrencilerle görüĢmeler yoluyla
yapmaktadır. Öğrenciler projelerin değerlendirilmesinde kullanmak üzere
fotoğraf, video, grafik, şekil, tablo vb. araçları kullanarak en fazla 5
dakikalık bir sunum yapacaktır. Bölge koordinatörleri tarafından
öğrencilerin bilim kuruluna sunum yapabilmeleri için gerekli düzenleme
ve planlamalar yapılacaktır.
Final sergisine katılan projeler, MBK tarafından yapılan nihai
değerlendirme sonucunda ödüllendirilecektir.
SONUÇLARIN DUYURULMASI
Projeleri hazırlayan öğrenci ve danışman öğretmenler, il düzeyindeki proje
değerlendirme sonuçlarını bulundukları ilin internet sayfasından, bölge düzeyindeki proje değerlendirme sonuçlarını ise illerinin bağlı olduğu bölge merkezi olan ilin internet sayfasından öğrenebileceklerdir.