Bölüm 1: Uçak
Kontrol size geçtikten sonjra hemen kemerinizi çözün, biraz aşağıda yerden bira şişesini alın. Sol yukarıdaki kutuyu önce uçağın ortasına doğru sürükleyin ve ardından uçağın en arkasına dayayın. Böylece denge sağlanacak ve siz kokpite girebileceksiniz. Arkadaşınızın üzerini arayın ve açacağı bulun. Birayı açacakla açın ve Harry’ye koklatın. Uyandıktan sonra bütün şıklarla konuşun ve ne kadar olanlara kayıtsız bir arkadaşınız olduğunu anlayın. Uçağın arka kısmına geçin ve sağdaki camdan motordaki yangına bakın. Tekrar kokpite girin ve ön cama bakın. Kırık olduğunu göreceksiniz. Yerden yangın söndürüücyü alın ve camı kırın.
Çıkmak istediğinizde uçağın dengesi bozulacak. Harry’den arkada oturmasını isteyin ve dışarı çıkın.
Aptal bir arkadaş, üstelik sorumsuz da olunca heyecan oluyor sanırım biraz?
Neyse, taşların üzerinden atlamaya hazırlanın. İleriye doğru ilerleyin ve aşağıya inin. Sağa devam edin ve yukarı doğru çıkın. Mağara ağzına geldiğinizde profesörün kavgasını izleyeceksiniz ve bölüm bitecek. Eğer bu taşlar arasında gezinme bölümünde tıkanırsanız, muhakkak biraz geride bir başka yöne gitme hakkınız vardır, merak etmeyin. Hemen sıkılganlık göstermeden oynamaya devam edin.
Bölüm 2: Dairede ölüm
Videolar bittikten sonra önce kapıya kulağınızı dayayıp dinleyin, sonrada soldaki panodan kalemi alın. Balkon kapısını açıp dışarı çıkın. Sağdaki statüyü bir kere çekin ve sonra arkasına geçip iterek sola dayayın. Üzerine tırmanıp evin üst tarafının taşlarına tutunarak sol balkona ilerleyin. Orada da balkon demirlerine tırmanıp yan balkona geçin. Kapıya gelince önce inceleyin, sonra da içeriye bakmaya çalışın. Kartınızı kullanıp kapıyı açın. İçeri girdikten sonra dolabı ve televizyonu inceleyin. Yatağın oraya gidip komodinin üzerini inceleyin ve kapıdan çıkın. Ölü adamın üzerinden kimlik kartını alın ve bilgisayarı inceleyin. Televizyona gene bakabilirsiniz. Sol ilerleyip mutfağa geçin. Ufak bir sataşma söz konusu malesef. Videoları izlerken bazı yerlerde kontrol size geçecek. Buralarda kullanmanız gereken eşyaları sakın atlamayın. Önce tavayı, sonra da buzdolabı kapağını kullanın ve kavgadan sıyrılın. Hemen ardından aradaki halıyı kaldırın ve altındaki ufak bölmeyi açın. Bir kutu bulacaksınız. Tekrar mutfağa geçin ve telefondaki mesajları dinleyin. Sonra da mutfağın sonundaki çöpte ufak bir araştırma yapın. Bulduğunuz kağıdı ve Harry’nin üzerinden aldığınız kağıdı okuyun. Numaraları bulduğunuz kutuyla deneyin. Merak etmeyin, kombinasyonu bulamayacaksınız.
Kapıdan çıkın ve sokağa geçin. Hemen yanınızdaki duvardan atlayıp parka girin ve sol tarafta yerden peruğu alın. Tekrar geldiğiniz duvardan atlayın ve sokakta sağa doğru ilerleyin. Bir bayan memur göreceksiniz, onunla konuşun. Sonra arkasındaki kapıdan bir diğer parka girin ve öldürülen şahsın kız arkadaşıyla konuşun. O gittikten sonra tekrar memureyle konuşun ve sokakta aşağıya doğru ilerleyin. Kaykay yapan gençle konuşup bşraz daha ilerleyin ve sokağa girin. Oradaki bayanla da konuşun ve buradan ayrılıp (sokaktan dışarı çıkın ve otoyola ilerleyin, manü gelecek) evinize gidin. Telefonu kullanın, arkadaşınızı ve ardından gazetenizi arayın. Tekrar olay mahaline dönün ve memureyle konuşun. Ardından kadınla ve kaykaycıyla. Araba hakkında bilgi aldığınızda tekrar memureyle konuşun. Videolar gelecek ve polis sizi tutuklayacak.
Bölüm 3: Mağaraya Giriş
Dümdüz ilerleyin ve profesörle konuşun. Üzerinden kimlik kartını alın ve sağdaki masaya gidin. Üzerinden eşyaları alın (kart ve büyüteç) ve ekranın aşağısındaki kutuyu ileri doğru itin. Tablanın üzerine koyduğunuzda arkadaki kapı açılacak. Şimdi içeri girin ve makineyi çalıştırın. Patlamalardan sonra makinenin arkasına, kapının hemen soluna geçip pencereden bakın. Videonun ardından yerden demir parçasını alıp bu odaya girdiğiniz kapının yanındaki delikte kullanın. Bir kere indirdikten sonra kolu geri alın. Dışarı çıkıp kutuyu ilterek bu odaya geri sokun. Odanın yukarısında bir açıklık, pencere göreceksiniz. Kutuyu oraya sürükleyin ve pencereye tırmanın. Yukarı çıkınca metal çubuğu kuş yuvası ile kullanın ve yuvayı alın. Yoldan devam edip mağaradan çıkın. Bir statüye geleceksiniz. Kuş yuvasını statü ile, büyüteci de yuvayla kullanıp ateş yakın. Adamlar korkup kaçınca siz aşağı düşeceksiniz. Kontrol size geçince hemen cipe koşun ve ortamdan kaçın.
Bölüm 4: Glastonbury Kasabası
Cadede gezinin, iri cüsseli adamla ve yolun aşağısındaki şımarık ve kendini beğenmiş adamla konuşun. Ardından sol taraftaki altmışlı yıllardan kalma çılgınların dükkanına girin. İçeride biraz gezinip sohbet edin. Kartların olduğu askılığa dikkat edince elinizdeki kartın aynısından bulacaksınız. Onu inceledikten sonra arkanızdaki camekanın içindeki yıldızı inceleyin. Adamın önüne gidip kitabı inceleyin. Kendisinin şiir kitabı olduğunu söyleyecek. Kitap hakkında bolca konuşun. Bütün konuşmaları bitirdikten ve odadaki bütün kitaplara bamayı bitirdikten sonra buradan çıkın ve biraz aşağıdaki şımarık adama geri gidin. Ondan BBC’de çalıştığını öğreneceksiniz. Aradığı programa yardımcı olacağını söylemek için dükkana geri dönün ve ondan kitabını alın. Kitabı aldıktan sonra şımarık adama geri dönün ve videoları izleyin. Onlar kavga ederken dükkanın aşağısına ilerleyip merdivenlerden yukarı çıkın. Aranılan kızı bulacaksınız. Kızla konuştuktan sonra aşağıya inip dükkan sahibiyle biraz konuşun. Ona Bruno hakkında sorun. Konuşmalar bittiğinde elinizde Bruno’nun sürprizi duracak. Sizden kızın babasına olanları anlatmamanızı isteyecek, tabi bu sizin insiyatifinizde.
Dışarı çıkınca metal çubukla kitabı kullanın ve gümüş paraları alın. Yoldan aşağıya inip soldaki mor kapıdan girin. Burası bir büyücünün yeri.
Büyücünün karşısına oturup sürprizi ona verin. Konuşmalarınızı bitirdikten sonra barın yandığını göreceksiniz. Barın arka kapısına gidin ve açmaya çalışın. Gücünüz yetmeyeceği için önde oturan şımarıktan yardım isteyin. Birlikte kapıyı kıracaksınız. Bahçeye çıkıp sağdaki binanın yanından girin, kutuları düzenlememiz gerekiyor. Kutuları yukarıdaki pencerenin altına düz olarak sıraladıktan sonra yüksekte olanı itin ve pencereden girin. Bruno’yu kurtarın ve pencereden çıkın. Videolar bitince bölüm bitiyor.
Bölüm 5: Nico Hapisten Çıktı
Kendinizi evinizde bulacaksınız. Telefon mesajlarınızı dinleyip gazeteyi ve Andre’yi arayın ve ardından cinayet mahaline gidin. Sağdaki ilk sokaa girip bayanlarla konuşun. Gerekli bilgileri aldıktan sonra binanın arkasına geçin ve yangın merdiveninden yukarı tırmanın.
Mutfak kapısı kilitli olduğu için giremeyeceksiniz. Bu yüzden önce kapıya bakın ve anahtarın kapının üzerinde olduğunu fark edin. Ardından önce gazeteyi, sonra da kalemi kapıda kullanın ve anahtarı alın. Ardından anahtarla kapıyı açıp içeri girin. Mutfağa ileryin ve tezgahtan mendil alın. Çöp kovasına bakın ve salona ilerleyin. İki kapı bulacaksınız, soldakinden girin. Beatrice yatağın üzerinde oturmuş ağlıyor olacak ve sizinle konuşmak istemeyecek. Ona mendili verin ve bütün şıklarla konuşun. Kasanın şifresini öğreneceksiniz.
Şifreyi aldıktan sonra gidip kasayı açın ve DVD ile kağıdı alın. Tekrar Beatrice ile konuşun ve binadan ayrılın. Aşağıya inin ve sokağa çıkın. Kırmızı araba sizi ezmeye kalkışınca hemen yana atlayın. Ayağa kalkınca memureyle konuşup evinize geri dönün.
Evinize dönünce DVD’yi monitörünüzle kullanın ve demoyu izleyin. Ardından Andre’yi arayın. Size geldikten sonra bütün şıklarla konuşun ve gazeteyi arayıp maskeyi sorun. Andre ile tekrar konuşun ve tiyatroya gidin.
Bölüm 6: Tiyatro
Kapıyı inceleyin, delikten bakmaya ve içeriyi görmeye çalışın. Sağdan binanın arka tarafına ilerleyip kırmızı Jaguar’ı bulun. İçini incelediğinizde maskeyi göreceksiniz. Aşağıya doğru ilerlediğinizde kamera değişecek ve iskeleye tırmanabileceğiniz bir nokta göreceksiniz. Buraya tırmanıp en üst kata varın. Panonun arkasındaki bağları çözün ve tekrar en alt iskele katına inin. Yolun sonundan merdivenin yanına gelip karşıya atlayın, yukarı tırmanın ve ilerleyin. En sonraki kutuyu biraz geri çekin ve onun üzerine tırmanıp bir üst kata çıkın. Panonun ayaklarındaki metal bağları çözün ve karşıya geçin.
Tiyatro binasına geçince bir üste çıkın ve soldaki merdivenden aşağıya inin. Kapıdan geçip ilerlemeye devam edin. Salonda dolaştığınızda kapı gürültüsü duyulacak ve video girecek.
Bölüm 7: Paris
Yoldan devam edip sağdaki büyük kapıdan girin. Çöpün yanındaki kutuyu alıp büyük kutunun sağındaki boşluğun sonuna kadar itin. Üzerine çıkıp kovanın kapağını kapatın ve üzerine çıkın. Pencereye bakın ve açıp içeri girin. Odanın arkasındaki kapıdan çıkın ve en üstteki kapıdan girin. İçerideki kutuları sola doğru birkaç kez itin ve kapının yanındaki düğme yardımıyla ışıkları açın.
Işıklar gelince yerdeki kapağı göreceksiniz. İzlere bakın ve ardından kapağı açıp içeri girin. Yolun sonuna kadar devam edin ve merdivenlerden bir üst kata çıkın. Makineyi inceleyip tekrar merdivenlerden yukarı çıkın. Videolar bittikten sonra gizlice sahnenin sağındaki kapıdan geçin ve merdivenleri kullanıp tepeye çıkın. Burada sağdan ilerleyin, sahne ışıklarına asılarak diğer tarafa geçin. Kum torbalarını tek tek aşağıya atın ve adamı bayıltın.
Nico’yu kurtardıktan sonra buranın da dışına çıkın (geldiğiniz merdivenin tam tersinde, Nico’nun yakalandığı yere gidin). Yerden Nico’nun bastığı bardağı alın ve sahnenin solundaki kapıdan geçip bir kat aşağıya inin. Odaları gezin ve asansörün oraya gelin. Asansöre binmeden soluna doğru ilerleyin ve kutunun üzerinden eşyanızı alın. Bu çubuğu bardak ile kullanın ve asansöre binin. Yukarı çıktıktan sonra çubuklu bardağı önünüzdeki lambalarda (deniz kabuğuna benzeyen şeyler) kullanıp tekrar aşağıya inin.
Bu katın en sağındaki odaya gidin ve dolap altındaki kasayı bulun. Kasayı inceledikten sonra odadan çıkacak ve sola devam edince yolun sonunda bir başka kapı daha bulacak, bir alt kata daha ineceksiniz. Birileri size çılgınca ateş edecek sağa doğru ilerleyince ve onun birşeylerden korktuğunu öğreneceksiniz.
Hemen bu kata indiğiniz merdivenlerin önünde sağda bir kapı var. Oradan girin içeri ve elinizdeki sıvıyı demir bar üzerinde kullanın. Nico’dan da yardım alın ve kasayı düşürün. Sonunda bir arkeolojik eser ve elektronik kapı anahtarı bulacaksınız. Buradan çıkıp yolun sonun gidin.
Yerdeki adamın üzerini arayın, ardından anahtarı kullanıp kapıyı açın ve asansörle aşağıya inin. Videolardan sonra yoldan devam edin ve iskelenin ucuna geldiğinizde havada asılı duran taşı alın. Geri kaçtığınızda aşağıdan görüleceksiniz ve sizi yakalamaya gelecekler. Hemen Nico’nun yaptığını yapın ve aşağıya sarkın. Nico’nun yanından yukarı çıkın. Silahın mermisinin bittiğini öğrenince geldiğiniz yoldan geri koşun ve asansörü kullanıp yukarıya dönün. Açacağı kullanarak asansörün kapısını kilitleyin. Üst kata çıkın ve asansöre binin. Sahnenin kenarından aşağıya inip bu odaya girdiğiniz merdiveni kullanarak buradan ayrılın.
Bölüm 8: Nico’nun Evi
Uyandıktan sonra herkesle bütün şıkları kullanarak konuşun ve bölümü geçin.
Bölüm 9: Orman
Kapıyı kırmaya çalışın, beceremeyince Nico’dan yardım isteyin ve metal çubuğu kullanıp kapı kilidini kırıp içeri girin. Ön odaya geçip elinizdeki amblemi işaretli kapıda kullanın. İçeri girdikten sonra soldaki duvara asılı durarak ilerleyin. Yolun sonunda iki tane taş küp bulacaksınız. Onların yardımıyla cesedin üzerinden flamayı alın. Daha sonra metal çubuğu hemen üstünüzdeki çarklarda kullanıp Nico’nun karşıya geçmesini sağlayın.
Bir sonraki odada Nico’dan yardım isteyin ve resimlere bakarak odanın karşı tarafına geçmeye çalışın. Yanan bütün taşlara basabilirsiniz ama sadece üzerinde resim olmayan taşlarda bekleyebilirsiniz, unutmayın. Burayı da bitirdikten sonra girdiğiniz odada en soldaki kayayı kullanmamız gerekiyor. Bunun için sağ üstteki taşı alıp en sola götürün. Bir alttaki taşı da alıp soldaki taşın alt tarafına koyun, yürüte yürüte o taşı en sağda dengesiz duran kayanın bir kenarına dayayın ve karşıya geçin.
Girdiğiniz odada büyük bir aleti dört parça halinde göreceksiniz. Ekranın sağ alt köşesine gelin ve kontrol tablasının başına geçin. Dikkat ederseniz tablada hem yönler hem de çalıştırma butonları aktif. Yapmanız gereken her aleti yönleri değiştirip çalıştırmak. Böylece bütün aletler birleşecek ve bir ışın silahı oluşacak.önce sağdaki, sonra soldaki, en sonda da en arkada bizim hemen solumuzdaki parça silahı tamamlayacak. Silah bittikten sonra bir yan odaya geçin.
Yaptığımız ışın silahının amacı ağır kütleleri hareket ettirmek ve bu odadaki amacımızda ışını kristallerin yönünü değiştirerek solumuzdaki taşa odaklayarak yerinden etmek. İlk kristali batıya, ışının gittiği kristali güneye, sonrakini doğuya, sonrakini kuzeye, en üsttekini de batıya çevirin. Böylece taş ileri itilecek. Sonra silaha geri dönün ve silahın üzerindeki tablaya basıp ışının çekici gücünü çalıştırın.
Kristallerin odasına geri dönüp yeni yönleri belirleyin. İlk kristal batıya, onun gittiği güneye, sonraki batıya, sonraki güneye, sonraki doğuya, sondaki de kuzeye bakacak. Böylece blok geri çekilecek ve iki ayrı panel görünür hale gelecek. Yukarı doğru ilerleyip merdivenlerden çıkın ve Nico’yu yanınıza alın. Onunla konuşun ve ikinizde panellere aynı anda basın. Açılan kapıdan içeri girin.
Çantanıza bakın ve ölü adamdan aldığımız sembollü bayrağı inceleyin. İçinden bir metal plaka çıkacak. O plakayı soldaki delikte kullanıp bayrakla tutmaya çalışın. Beceremeyince Nico’dan yardım isteyin. Açık kapıdan içeri girin, yolun sonun gidip sembolü alın. Bütün yolu aynen geri koşun, depreme dikkat edin. Uzunca bir video seansından sonra bölüm bitiyor ve Prague yolculuk hazırlıkları başlıyor.
Bölüm 10: Tiyatro 2
Sahnenin oraya geri dönüp sol taraftaki merdivenleri kullanın ve bir alt kata inin. Burada eskiden kasanın olduğu odaya girin ve kasanın oradaki delikten aşağıya inin. Kapıdan çıkıp eskiden bize ateş eden adamın olduğu odaya girin. Etrafta biraz dolanın ve odanın sonundaki çantaya bakın. Yan kapıdan girerken size saldıracaklar, hemen soldaki vazoyla elemanı halledin ve içeriye devam edin. Masanın üzerindeki şato ile ilgili dökümanları okuyun ve bölümü bitirin.
Bölüm 10: Prag’daki Şato I (George)
Kapının önüne gelin ve sağ taraftaki ufak düğmeye bakın. Sonra düğmeyi kullanıp güvenlik görevlisinin dışarı gelmesini sağlayın. Sizinle sert konuşacak ve geri girecek. Nico’dan sizin için düğmeyi kullanmasını isteyin. Adam dışarı çıkınca Nico onu sağa doğru sürükleyecek, parmak uçlarınıza basarak şatoya girin. Buradan sonra sürekli gölgelerde kalmaya ve hep parmak ucunuzda yürümeye dikkat edin.
İçeri girdikten sonra duvarlara tırmanıp en sol tarafa geçin. Tamamen karanlık bir aralığa geleceksiniz. İleride köpeğiyle gezinen bir koruma var. Sürekli saatin ters yönünde dönüyor. Kendinizi ayarlayıp onun solundan duvara çıkın. Işıktan uzak kalmaya dikkat edin.
İleriye devam edip çöp kovalarının yanına gelin. Karıştırınca alüminyum folyo, hamburger ve bir parça ip bulacaksınız. Onları alıp yana geçin, gene bir kutu bulmacası var.
Kutuları ayarlayıp bir yan tarafa geçmek için duvara tırmanmanız için gerekli yüksekliği sağlamanız gerekiyor. Çok basit bir bulmaca, bitirip diğer tarafa geçip duvara tırmanın.
Aşağıya bakınca bir kafes içinde kilitli köpek ile bize arkasını dönmüş olan bir koruma göreceksiniz. Hamburgeri köpeğe atın, korumanın arkasından parmak ucunuzda geçip hemen aşağıdan aşağıdan ilerleyin. Demir kapının yanına geleceksiniz, Nico uzaktan kumandayla açmanız gerektiğini söyleyecek. Gölgeleri takip ederek, duvar kenarlarından hiç ayrılmadan yürümeye devam edin. Tel kapılı başka bir depo bulacaksınız ama kapı düğmesini tek başınıza açık tutamayacaksınız. Siz de aynen yürümeye devam edin ve helikopterin arkasında cipi bulun. Üzerini araştırınca bir uzaktan kumanda bulacaksınız. Kapıya geri dönüp kumanda yardımıyla Nico’yu içeri alın ve yürümeye devam edin. Düğmesine basılıp girilmesi gereken kapıya gelin ve Nico’dan yardım alın. İçeri girdikten sonra metal parçasını kapının üzerinden alın, yerde de bir parça kömür var. Cipin yanına dönün ve biraz önce aldığınız levye ile kaldıracı indirin. George demiri geri aldıktan sonra cipi duvara doğru itin. Üzerine çıkın ve Nico’nun gelmesini bekleyin. Sol üstteki su borusuna tırmanın ve kazayı atlatıp videoyu bitirin.
Bölüm 11: Prag’daki Şato II (Nico)
George’nin hediyesi olan demir parçasını alın yerden. Aşağıya inin ve sola devam edip makam aracının üzerine çıkın. Pencereye bakın, açamadığınızı ama aralık olduğunu öğreneceksiniz. Demir parçasını kullanın ve camın açılmasını sağlayıp içeri girin. Hemen yukarıdaki kapıdan çıkın, videolardan sonra arkanızdaki merdivenlerden yukarı çıkın, koridoru dolaşıp kırmızı perdeli aralıktan içeri girin. Koridorun sonunda Petra’nın odasına girin. Yatağın ucundaki sandıktan saç kurutma makinesini, perdenin arkasındaki sandıktan da peruğu alın. Eğer gerekli noktada duramıyor ve alamıyorsanız “Page Up” ve “Page Down” tuşlarını kullanın. Eşyalar arasında gezinmenize yarar. Peruğu aldıktan sonra kutuya tekrar bakın, gizli bir bölme olduğunu fark edeceksiniz. Açmaya çalışınca parmaklarınızı araya sokamayacağınızı çünkü kalın olduğunu öğreniyorsunuz. Kaleminizi kullanın ve alt tarafı açın. İçeride biley taşı bulacaksınız. Onu da alın.
Buraya ilk girdiğiniz kapıya geri gidin (merdivenlerin aşağısına, videonun ilk başladığı yere). Parmak ucunuzda sola doğru ilerleyin ve merdivenin altındaki kapıdan mutfağa girin. Şefin tam çaprazında rafta duran çamaşır suyunu almaya çalışınca şef size bağıracak. Şefin yanına gidip onunla konuşun. Sebzelerin kötü olduğunu söylediğinizde bağırıp çağıracak, bıçaklarının çok kötü olduğundan dem vuracak. Hemen biley taşını verin ve o bıçağını keskinleştirmekle meşgulken gidip çamaşır suyunu alın. Tekrar Petra’nın odasına dönün ve arka taraftaki banyoya girin. Peruğu ve çamaşır suyunu lavaboda kullanın. İşiniz bitince almaya çalışın ve yanınızda taşımak istemediğinizi öğrenin. Kurutma makinesiyle peruğu kullanın ve ıslaklığı halledin. Ana koridora geri dönün ve video ile bölümü bitirin.
Bölüm 12: Prag’daki Şato III (George)
Dümdüz ilerleyip kutuyu arka duvara dayayın. Yukarı çıkıp kapıdan girmeden sağa doğru devam edin. Ejder statüsüne geldiğinizde onu aşağıya itip düşürün. Yoldan devam edip binanın sol cephesine kadar dolaşın. Kameranın değiştiği yerde aşağıya sarkın. Aşağıya atlayın ve sağdaki tahta yardımıyla yan binaya geçin. Açık bir pencere bulacaksınız, önce bakın sonra da içeriye girin. Biraz ilerleyince duvarda bir gaz lambası göreceksiniz. Kullanmaya çalışınca yağ damlamaya başlayacak, kapatın ki akmasın. Hemen bir üst panele çıkıp kutu bulmacasını çözün. Yapmanız gereken soldaki kutuyu sağdaki boşluğa sokup üstteki kutuyu geri çekmek. Sonra en soldaki kutuyu geriye çektiğinizde duvardaki pencereyi açacaksınız ve aşağıya ineceksiniz. Yolu sağa doğru takip edin ve en anlta kadar inin. Hemen önünüzde yıkık bir duvar aralığı var. Oradan girin ve duvardaki boruyu inceleyin. Baktığınızda bir bardak bulacaksınız, onu alın ve geldiğiniz yoldan aynen geri çıkın. Gaz lambasından yağ akıtın ve bunu bardağa doldurun. Aşağıya geri dönün ve bahçenin sağ tarafındaki mazgala gidin. Açmaya çalıştığınızda beceremeyeceksiniz çünkü çok paslanmış. Bardağa doldurduğunuz gaz yağını burada kullanın ve kapağı kaldırıp içeri atlayın.
Bölüm 13: Prag’daki Şato IV (Nico)
Videodan sonra sağ taraftaki masaya ilerleyin ve arka tarafındaki kapıyı inceleyin. Bir güvenlik kartı okuyucusuyla korunan bir yer burası. Kapı önündeki masada oturan görevliyle konuşun ve kartınızı almanız gerektiğini öğrenin. Hemen sağdaki kapıdan dışarı çıkın. Dümdüz sağa doğru ilerleyin, merdivenlerden inip sağa girin. Bir kutu bulmacası daha. Buraya girerken yaptığımız gibi gene bir taneyi duvara dayayın ve diğer tarafa geçin. Geçitten çıkıp sola dönün ve askerle konuşup güvenlik kartınızı alın. Askerin arkasındaki geçitten geçip bahçeye çıktığınız kapıdan tekrar eve girin. Masanın tam karşısında, merdivenlerin sol tarafında bir kapı göreceksiniz. İçeri girin. Tonla bilgisayarın arasında çılgınca iş yapan bir bayan bulacaksınız. Kartınızı ona verip geçerli hale getirin. Kartlı kapıya gidip açın ve içeri girin. Yoluna sonuna kadar gidin ve videoyu izleyin.
Bölüm 14: Prag’daki Şato V (George)
Oyuna döndüğümüz yer bir çamaşırhane. Sağ alt tarafa gidersek bir kapı buluyoruz ama kilitli. Açmak için birazcık yardım gerekli. Ekranın tam ters köşesine gidin ve kullanılmayan küçük ve paslı çamaşır makinesini çekiştirerek kapının tam karşısındaki metal arabanın üzerine koyun. Arabayı ittikten sonra kapıyı açacaksınız ve dışarı çıkacaksınız. Dümdüz gidin ve soldan ikinci bölmeye girin. Koridorda bir kapı bulacaksınız ve kartınız olmadığı için açılmayacak. Yola devam edin ve Nico ile buluşun. Onun kartını kullanıp kapıyı açın ve içeri girip giysilerinizi değiştirin. Nico’yu bulduğunuz yerden sola doğru devam edin ve askerle diyalogdan sonra kapıdan girin. Koridorun sonuna gidin ve içinde kutular olan hücreye gelin. Yan duvarda bir mazgal göreceksiniz, oraya ulaşmak için kutuları altına yığın ve üstteki kutuyu oraya itin. Videolardan sonra gümüş paranızı kullanıp vidaları sökün ve içeri girmeye çalışın. Giremeyince deliği biraz inceleyin ve Nico’dan yardım isteyin. Odaya geldikten sonra masanın üzerindeki tuşu kullanarak gizli kapıyı açın ve şatodan kurtulun.
Bölüm 15: Montfaucon Meydanı
Öncelikle yer kazma aletiyle didişen adamla konuşun. Bütün şıklar bittikten sonra adamın eşya çantasına bakın. Hemen kovulacaksınız. Yukarıya doğru ilerleyip sağdaki tuvaletlere gidin. Tuvalet sahibiyle konuşun. Tekrar kazıcıyla konuşun ve tuvalete geri dönün. Kadına tuvaletinde fareler olduğunu söylediğinizde koltuğundan kalkıp tuvalete girecek. Hemen yanınızdaki iskele kurulmuş binaya tırmanın. En üst kata geçip yolun sonundan bir alt kata inip demirin üzerindeki ipi alın.
Aşağıya indikten sonra yeri kazan adamın jeneratörünü kapatın. O onunla boğuşurken çantasını kurcalayın. Eğer kapak anahtarını alamazsanız önce kanalizasyon kapağını inceleyip açmaya çalışın, sonra jeneratörü tekrar kapatın ve anahtarı alın. Binadan aldığını ipi bu anahtarla, oluşan kaldıracı da kapakla kullanın. Kamyon şöförüne gidip konuştuğunuzda uykudan kalkıp gaza basacak ve kapak açılacak. Merdivenlerden inip aşağıya geçin.
Bölüm 16: Montfaucon Kanalizasyonu
Kanalizasyona gelince köprüden karşıya geçin ve yoldan devam edin. Kurukafa resimli kapıya gelince cebinizden heykelcik şeklindeki anahtarı (Stone Cylinder) çıkarıp kullanın ve aşağıya devam edin.
Bölüm 17: Templar Merkezi
Tekrar bir labirentimsi yerde başlıyoruz. Dümdüz ilerleyin ve yerde kan birikintisini görene kadar koşun. Daha sonra kanı takip edin ve cesetlerin olduğu odaya girin. Bütün cesetleri inceleyin, bütün eşyalara bakın. Kapının yanında yatandan bir anahtar alacaksınız. Yukarıya doğru devam edince bir asker görüp geri dönmeniz gerekecek. Cesetlerin olduğu odaya geri dönün ve tezgahtaki mikrodalga fırını çalıştırın. Kontrol size geçince hemen tam karşıdaki odaya geçin. Asker gelince kapıyı üzerine kapatın ve cesetten aldığınız anahtarla kapıyı üzerine kilitleyin.
Yola devam edin ve askerin geldiği odaya girin. Sol tarafta bir geçit göreceksiniz. Girip ilerlemeye ve kan izlerini takip etmeye başlayın. Sonunda bir şarap şişesi bulmacasına geleceksiniz. Deneyerek kısa bir süre içinde bulabilirsiniz aslında, ben bir sürü kombinasyonla uğraşırken hemen buldum. Uğraşmak istemeyenler için şifre şu; en alttaki şişe, soldaki kırmızı şişe, sağdaki kırmızı şişe, o kırmızının altındaki şişe ve tepedeki mavi şişe. Sırayla çektiğinizde kapı açılacak ve yola devam edeceksiniz.
Rahibi bulduğunuzda artık çok geç olacak ama son sözcüklerini dinleyip yola devam edin. Kapıdan çıktıktan sonra aserlere dikkat ederek karşı kapıya geçmeniz gerekiyor. Parmak ucunda yürürseniz asla yetişemezsiniz, sürekli koşarsanız da hemen fark ederler. Bazen koşarak bazen de yürüyerek aralığı tutturun. Tam karşınızdaki kapıdan girince büroyu buluyorsunuz.
Büroya girince önce sağdaki saate bakın. Çalıştırmayı deneyeceksiniz ve bozuk olduğunu açıklayacak. Elinizdeki kombinasyonları deneyin. Sola doğru devam edip üçlü heykellerden ortadakine gelin ve onu inceleyin. Altındaki ufak tabakaya da bakın, iyice inceleyin. Sonra saate gidip yeni şifrenizi de deneyin. Hiçbir şey olmayacak. Şimdi kapıdan geri çıkıp katedralin girişindeki ufak yapıya girip İncil’i okuyun. Heykele uygun düşen kısım bulunacak ve yeni şifreyi alacaksınız. Saate gidip numarayı girin ve videoları izleyin.
Bölüm 18: Daire
Herkesle biraz konuşun ve Nico’nun ayrılmasını izleyin. Peşinden mutfağa gidip onunla konuşun. Sizi bilgisayar başına götürecek. Elinizdeki şekilli taşları (Psi, Omega, Alpha) haritada tek tek kullanıp nereye gideceğinizi anlayın.
Bölüm 19: Mısır
Videolardan sonra köpeği havlatmadan ve vurulmadan ekranın sol üst tarafına çıkmanız lazım.orada Nico’yu bulacaksınız. Onunla tüm şıklarla konuşun, sonra önünüzdeki kapıya bakın. Biraz araştırdıktan sonra üzerindeki amblemleri okuyacaksınız. İşiniz bitince demir çubukla kapıyı açın ve içeri girin. Videolar ardı ardına yığılacak ve kontrol size geçecek. Kapıya gelip elinizdeki şekilli taşları kapıdaki deliklere koyun. İlk bulmaca bu kadar.
İçeri girdikten sonra Anubis’in yeni hikayesini dinleyecek ve yeni bulmacaya geçeceksiniz. Bu bulmaca aslında senelerdir bildiğimiz minik bir zeka oyunu. Hikayede bir katil, bir tanık ve bir mektul yakını var. Nehrin bir tarafından diğerine birbirlerine zarar veremeyecekleri şekilde geçirmeniz ve bunu en fazla yedi turda yapmanız gerekiyor. Katil tanığı öldürebilir, maktul yakını da katili. Bu denklemi kullanarak problemi çözün.
Çözmek istemeyenler için işte çözüm;
1. Katili karşıya geçirin
2. Geri gelip tanığı karşıya geçirin.
3. Katili geri getirip maktul yakınını karşıya geçirin
4. Geri gelip katili alın ve karşıya geçirin.
Toplam yedi basamak tutacak ve bulmaca çözülecek.
Açılan kapıdan girdikten sonra gene videolar var. Kapının kapandığını görünce hemen avunma tuşunuza basıp Flap’i halledin. Silahı savurduktan sonra tekrar belirtilen aksiyon tuşunuzla Susarro’dan da kurtulun ve videoları izleyin. Videolardan sonra önünüzdeki dev dünyanın arkasına geçip mrerdivenlerden yukarıya çıkıp sağa dönün. Biraz ileride bombaları görecksiniz. Hemen aksiyon tuşunuzla bombadan kurtulun. Videolar bitince “Key Of Solomon”’u geri alacaksınız.
Şimdi ekranın soluna gidin, bir kaya bulacaksınız. Onu sürükleyerek yarığın oraya kadar getirin. Sonra yarığın içindeki kayayı aşağıya çekerek bir körü yapın ve ilk kayayı bunun üzerinden karşıya geçirin. Şimdi alttaki kayayı çekip yarığın diğer ucuna bırakın. Karşıya geçirdiğiniz kayayı da kontrol tablasının arkasından dolaştırıp yarığın üst tarafından sola kaydırın. İşlem bittikten sonra da gene kayayı en tepedeki büyün sütuna yaslayın. Böylece en tepeye çıkacak ve bölümü bitireceksiniz.
Bölüm 20: Glastonbury ve Final
Dümdüz yukarıya doğru koşup sağdaki bahçeye girin. Muhtemelen oyundaki en zor kutu bulmacası bu. Yapmamız gereken sol üstteki delikten yan tarafa geçmek. Sizin yapmanızı bekliyorum haliyle ama zamanı olmayanlar ya da bu tarz bilmecelere yatkın olmayanlar için çözelim. Yerdekiler birinci kat, evin yanındaki ikinci kat, sol üstteki kutu da üçüncü kat olsun diyelim.
Öncelikle yerdeki bütün kutuları tek sıra haline getirin. En sondaki kutuyu da sürükleyerek tek sıraya koyun. Bu sıra hemen evin önündeki ikinci kat kutusunun önünden başlasın.bir kutuyu onların da önüne çekin ve ikinci kat kutusunu birinci katın başlangıcına yerleştirin. Sonra tek sırayı tekrar kurun ve kutuyu en sona sürükleyin.
Birinci kat kutularından birini alıp eskiden üçüncü kat kutularının yanında duran kutunun yerine koyun. Bir tane de tam onun yanına. Yani ikinci kat kutusu tam bir “L” harfi çizip köşeyi dönebilecek bir şekilde yerleşsin.
İkinci kat kutusunu önce ileri, sonra da sola kaydırın. Üçüncü kata çıkıp son kutuyu da deliğin altına kaydırın ve delikten atlayıp geçin.
Videolardan sonra kendinizi bir tapınak halindeki mezarlıkta bulacaksınız. Solomon anahtarını ilerideki kayada kullanın ve kılıcı alın.
Ejderhanın karşısına geçince öncelikle sağa ve sola kaçarak alevlerinden kurtulun. Daha sonra taşların arkasına saklanarak biraz daha ilerleyin. En öndeki kayanın yanına gelincede sadece ejderhaya doğru koşun. Kılıcınız ona değecek ve bu çılgın maceracılar huzura kavuşacak.
Kontrol size geçtikten sonjra hemen kemerinizi çözün, biraz aşağıda yerden bira şişesini alın. Sol yukarıdaki kutuyu önce uçağın ortasına doğru sürükleyin ve ardından uçağın en arkasına dayayın. Böylece denge sağlanacak ve siz kokpite girebileceksiniz. Arkadaşınızın üzerini arayın ve açacağı bulun. Birayı açacakla açın ve Harry’ye koklatın. Uyandıktan sonra bütün şıklarla konuşun ve ne kadar olanlara kayıtsız bir arkadaşınız olduğunu anlayın. Uçağın arka kısmına geçin ve sağdaki camdan motordaki yangına bakın. Tekrar kokpite girin ve ön cama bakın. Kırık olduğunu göreceksiniz. Yerden yangın söndürüücyü alın ve camı kırın.
Çıkmak istediğinizde uçağın dengesi bozulacak. Harry’den arkada oturmasını isteyin ve dışarı çıkın.
Aptal bir arkadaş, üstelik sorumsuz da olunca heyecan oluyor sanırım biraz?
Neyse, taşların üzerinden atlamaya hazırlanın. İleriye doğru ilerleyin ve aşağıya inin. Sağa devam edin ve yukarı doğru çıkın. Mağara ağzına geldiğinizde profesörün kavgasını izleyeceksiniz ve bölüm bitecek. Eğer bu taşlar arasında gezinme bölümünde tıkanırsanız, muhakkak biraz geride bir başka yöne gitme hakkınız vardır, merak etmeyin. Hemen sıkılganlık göstermeden oynamaya devam edin.
Bölüm 2: Dairede ölüm
Videolar bittikten sonra önce kapıya kulağınızı dayayıp dinleyin, sonrada soldaki panodan kalemi alın. Balkon kapısını açıp dışarı çıkın. Sağdaki statüyü bir kere çekin ve sonra arkasına geçip iterek sola dayayın. Üzerine tırmanıp evin üst tarafının taşlarına tutunarak sol balkona ilerleyin. Orada da balkon demirlerine tırmanıp yan balkona geçin. Kapıya gelince önce inceleyin, sonra da içeriye bakmaya çalışın. Kartınızı kullanıp kapıyı açın. İçeri girdikten sonra dolabı ve televizyonu inceleyin. Yatağın oraya gidip komodinin üzerini inceleyin ve kapıdan çıkın. Ölü adamın üzerinden kimlik kartını alın ve bilgisayarı inceleyin. Televizyona gene bakabilirsiniz. Sol ilerleyip mutfağa geçin. Ufak bir sataşma söz konusu malesef. Videoları izlerken bazı yerlerde kontrol size geçecek. Buralarda kullanmanız gereken eşyaları sakın atlamayın. Önce tavayı, sonra da buzdolabı kapağını kullanın ve kavgadan sıyrılın. Hemen ardından aradaki halıyı kaldırın ve altındaki ufak bölmeyi açın. Bir kutu bulacaksınız. Tekrar mutfağa geçin ve telefondaki mesajları dinleyin. Sonra da mutfağın sonundaki çöpte ufak bir araştırma yapın. Bulduğunuz kağıdı ve Harry’nin üzerinden aldığınız kağıdı okuyun. Numaraları bulduğunuz kutuyla deneyin. Merak etmeyin, kombinasyonu bulamayacaksınız.
Kapıdan çıkın ve sokağa geçin. Hemen yanınızdaki duvardan atlayıp parka girin ve sol tarafta yerden peruğu alın. Tekrar geldiğiniz duvardan atlayın ve sokakta sağa doğru ilerleyin. Bir bayan memur göreceksiniz, onunla konuşun. Sonra arkasındaki kapıdan bir diğer parka girin ve öldürülen şahsın kız arkadaşıyla konuşun. O gittikten sonra tekrar memureyle konuşun ve sokakta aşağıya doğru ilerleyin. Kaykay yapan gençle konuşup bşraz daha ilerleyin ve sokağa girin. Oradaki bayanla da konuşun ve buradan ayrılıp (sokaktan dışarı çıkın ve otoyola ilerleyin, manü gelecek) evinize gidin. Telefonu kullanın, arkadaşınızı ve ardından gazetenizi arayın. Tekrar olay mahaline dönün ve memureyle konuşun. Ardından kadınla ve kaykaycıyla. Araba hakkında bilgi aldığınızda tekrar memureyle konuşun. Videolar gelecek ve polis sizi tutuklayacak.
Bölüm 3: Mağaraya Giriş
Dümdüz ilerleyin ve profesörle konuşun. Üzerinden kimlik kartını alın ve sağdaki masaya gidin. Üzerinden eşyaları alın (kart ve büyüteç) ve ekranın aşağısındaki kutuyu ileri doğru itin. Tablanın üzerine koyduğunuzda arkadaki kapı açılacak. Şimdi içeri girin ve makineyi çalıştırın. Patlamalardan sonra makinenin arkasına, kapının hemen soluna geçip pencereden bakın. Videonun ardından yerden demir parçasını alıp bu odaya girdiğiniz kapının yanındaki delikte kullanın. Bir kere indirdikten sonra kolu geri alın. Dışarı çıkıp kutuyu ilterek bu odaya geri sokun. Odanın yukarısında bir açıklık, pencere göreceksiniz. Kutuyu oraya sürükleyin ve pencereye tırmanın. Yukarı çıkınca metal çubuğu kuş yuvası ile kullanın ve yuvayı alın. Yoldan devam edip mağaradan çıkın. Bir statüye geleceksiniz. Kuş yuvasını statü ile, büyüteci de yuvayla kullanıp ateş yakın. Adamlar korkup kaçınca siz aşağı düşeceksiniz. Kontrol size geçince hemen cipe koşun ve ortamdan kaçın.
Bölüm 4: Glastonbury Kasabası
Cadede gezinin, iri cüsseli adamla ve yolun aşağısındaki şımarık ve kendini beğenmiş adamla konuşun. Ardından sol taraftaki altmışlı yıllardan kalma çılgınların dükkanına girin. İçeride biraz gezinip sohbet edin. Kartların olduğu askılığa dikkat edince elinizdeki kartın aynısından bulacaksınız. Onu inceledikten sonra arkanızdaki camekanın içindeki yıldızı inceleyin. Adamın önüne gidip kitabı inceleyin. Kendisinin şiir kitabı olduğunu söyleyecek. Kitap hakkında bolca konuşun. Bütün konuşmaları bitirdikten ve odadaki bütün kitaplara bamayı bitirdikten sonra buradan çıkın ve biraz aşağıdaki şımarık adama geri gidin. Ondan BBC’de çalıştığını öğreneceksiniz. Aradığı programa yardımcı olacağını söylemek için dükkana geri dönün ve ondan kitabını alın. Kitabı aldıktan sonra şımarık adama geri dönün ve videoları izleyin. Onlar kavga ederken dükkanın aşağısına ilerleyip merdivenlerden yukarı çıkın. Aranılan kızı bulacaksınız. Kızla konuştuktan sonra aşağıya inip dükkan sahibiyle biraz konuşun. Ona Bruno hakkında sorun. Konuşmalar bittiğinde elinizde Bruno’nun sürprizi duracak. Sizden kızın babasına olanları anlatmamanızı isteyecek, tabi bu sizin insiyatifinizde.
Dışarı çıkınca metal çubukla kitabı kullanın ve gümüş paraları alın. Yoldan aşağıya inip soldaki mor kapıdan girin. Burası bir büyücünün yeri.
Büyücünün karşısına oturup sürprizi ona verin. Konuşmalarınızı bitirdikten sonra barın yandığını göreceksiniz. Barın arka kapısına gidin ve açmaya çalışın. Gücünüz yetmeyeceği için önde oturan şımarıktan yardım isteyin. Birlikte kapıyı kıracaksınız. Bahçeye çıkıp sağdaki binanın yanından girin, kutuları düzenlememiz gerekiyor. Kutuları yukarıdaki pencerenin altına düz olarak sıraladıktan sonra yüksekte olanı itin ve pencereden girin. Bruno’yu kurtarın ve pencereden çıkın. Videolar bitince bölüm bitiyor.
Bölüm 5: Nico Hapisten Çıktı
Kendinizi evinizde bulacaksınız. Telefon mesajlarınızı dinleyip gazeteyi ve Andre’yi arayın ve ardından cinayet mahaline gidin. Sağdaki ilk sokaa girip bayanlarla konuşun. Gerekli bilgileri aldıktan sonra binanın arkasına geçin ve yangın merdiveninden yukarı tırmanın.
Mutfak kapısı kilitli olduğu için giremeyeceksiniz. Bu yüzden önce kapıya bakın ve anahtarın kapının üzerinde olduğunu fark edin. Ardından önce gazeteyi, sonra da kalemi kapıda kullanın ve anahtarı alın. Ardından anahtarla kapıyı açıp içeri girin. Mutfağa ileryin ve tezgahtan mendil alın. Çöp kovasına bakın ve salona ilerleyin. İki kapı bulacaksınız, soldakinden girin. Beatrice yatağın üzerinde oturmuş ağlıyor olacak ve sizinle konuşmak istemeyecek. Ona mendili verin ve bütün şıklarla konuşun. Kasanın şifresini öğreneceksiniz.
Şifreyi aldıktan sonra gidip kasayı açın ve DVD ile kağıdı alın. Tekrar Beatrice ile konuşun ve binadan ayrılın. Aşağıya inin ve sokağa çıkın. Kırmızı araba sizi ezmeye kalkışınca hemen yana atlayın. Ayağa kalkınca memureyle konuşup evinize geri dönün.
Evinize dönünce DVD’yi monitörünüzle kullanın ve demoyu izleyin. Ardından Andre’yi arayın. Size geldikten sonra bütün şıklarla konuşun ve gazeteyi arayıp maskeyi sorun. Andre ile tekrar konuşun ve tiyatroya gidin.
Bölüm 6: Tiyatro
Kapıyı inceleyin, delikten bakmaya ve içeriyi görmeye çalışın. Sağdan binanın arka tarafına ilerleyip kırmızı Jaguar’ı bulun. İçini incelediğinizde maskeyi göreceksiniz. Aşağıya doğru ilerlediğinizde kamera değişecek ve iskeleye tırmanabileceğiniz bir nokta göreceksiniz. Buraya tırmanıp en üst kata varın. Panonun arkasındaki bağları çözün ve tekrar en alt iskele katına inin. Yolun sonundan merdivenin yanına gelip karşıya atlayın, yukarı tırmanın ve ilerleyin. En sonraki kutuyu biraz geri çekin ve onun üzerine tırmanıp bir üst kata çıkın. Panonun ayaklarındaki metal bağları çözün ve karşıya geçin.
Tiyatro binasına geçince bir üste çıkın ve soldaki merdivenden aşağıya inin. Kapıdan geçip ilerlemeye devam edin. Salonda dolaştığınızda kapı gürültüsü duyulacak ve video girecek.
Bölüm 7: Paris
Yoldan devam edip sağdaki büyük kapıdan girin. Çöpün yanındaki kutuyu alıp büyük kutunun sağındaki boşluğun sonuna kadar itin. Üzerine çıkıp kovanın kapağını kapatın ve üzerine çıkın. Pencereye bakın ve açıp içeri girin. Odanın arkasındaki kapıdan çıkın ve en üstteki kapıdan girin. İçerideki kutuları sola doğru birkaç kez itin ve kapının yanındaki düğme yardımıyla ışıkları açın.
Işıklar gelince yerdeki kapağı göreceksiniz. İzlere bakın ve ardından kapağı açıp içeri girin. Yolun sonuna kadar devam edin ve merdivenlerden bir üst kata çıkın. Makineyi inceleyip tekrar merdivenlerden yukarı çıkın. Videolar bittikten sonra gizlice sahnenin sağındaki kapıdan geçin ve merdivenleri kullanıp tepeye çıkın. Burada sağdan ilerleyin, sahne ışıklarına asılarak diğer tarafa geçin. Kum torbalarını tek tek aşağıya atın ve adamı bayıltın.
Nico’yu kurtardıktan sonra buranın da dışına çıkın (geldiğiniz merdivenin tam tersinde, Nico’nun yakalandığı yere gidin). Yerden Nico’nun bastığı bardağı alın ve sahnenin solundaki kapıdan geçip bir kat aşağıya inin. Odaları gezin ve asansörün oraya gelin. Asansöre binmeden soluna doğru ilerleyin ve kutunun üzerinden eşyanızı alın. Bu çubuğu bardak ile kullanın ve asansöre binin. Yukarı çıktıktan sonra çubuklu bardağı önünüzdeki lambalarda (deniz kabuğuna benzeyen şeyler) kullanıp tekrar aşağıya inin.
Bu katın en sağındaki odaya gidin ve dolap altındaki kasayı bulun. Kasayı inceledikten sonra odadan çıkacak ve sola devam edince yolun sonunda bir başka kapı daha bulacak, bir alt kata daha ineceksiniz. Birileri size çılgınca ateş edecek sağa doğru ilerleyince ve onun birşeylerden korktuğunu öğreneceksiniz.
Hemen bu kata indiğiniz merdivenlerin önünde sağda bir kapı var. Oradan girin içeri ve elinizdeki sıvıyı demir bar üzerinde kullanın. Nico’dan da yardım alın ve kasayı düşürün. Sonunda bir arkeolojik eser ve elektronik kapı anahtarı bulacaksınız. Buradan çıkıp yolun sonun gidin.
Yerdeki adamın üzerini arayın, ardından anahtarı kullanıp kapıyı açın ve asansörle aşağıya inin. Videolardan sonra yoldan devam edin ve iskelenin ucuna geldiğinizde havada asılı duran taşı alın. Geri kaçtığınızda aşağıdan görüleceksiniz ve sizi yakalamaya gelecekler. Hemen Nico’nun yaptığını yapın ve aşağıya sarkın. Nico’nun yanından yukarı çıkın. Silahın mermisinin bittiğini öğrenince geldiğiniz yoldan geri koşun ve asansörü kullanıp yukarıya dönün. Açacağı kullanarak asansörün kapısını kilitleyin. Üst kata çıkın ve asansöre binin. Sahnenin kenarından aşağıya inip bu odaya girdiğiniz merdiveni kullanarak buradan ayrılın.
Bölüm 8: Nico’nun Evi
Uyandıktan sonra herkesle bütün şıkları kullanarak konuşun ve bölümü geçin.
Bölüm 9: Orman
Kapıyı kırmaya çalışın, beceremeyince Nico’dan yardım isteyin ve metal çubuğu kullanıp kapı kilidini kırıp içeri girin. Ön odaya geçip elinizdeki amblemi işaretli kapıda kullanın. İçeri girdikten sonra soldaki duvara asılı durarak ilerleyin. Yolun sonunda iki tane taş küp bulacaksınız. Onların yardımıyla cesedin üzerinden flamayı alın. Daha sonra metal çubuğu hemen üstünüzdeki çarklarda kullanıp Nico’nun karşıya geçmesini sağlayın.
Bir sonraki odada Nico’dan yardım isteyin ve resimlere bakarak odanın karşı tarafına geçmeye çalışın. Yanan bütün taşlara basabilirsiniz ama sadece üzerinde resim olmayan taşlarda bekleyebilirsiniz, unutmayın. Burayı da bitirdikten sonra girdiğiniz odada en soldaki kayayı kullanmamız gerekiyor. Bunun için sağ üstteki taşı alıp en sola götürün. Bir alttaki taşı da alıp soldaki taşın alt tarafına koyun, yürüte yürüte o taşı en sağda dengesiz duran kayanın bir kenarına dayayın ve karşıya geçin.
Girdiğiniz odada büyük bir aleti dört parça halinde göreceksiniz. Ekranın sağ alt köşesine gelin ve kontrol tablasının başına geçin. Dikkat ederseniz tablada hem yönler hem de çalıştırma butonları aktif. Yapmanız gereken her aleti yönleri değiştirip çalıştırmak. Böylece bütün aletler birleşecek ve bir ışın silahı oluşacak.önce sağdaki, sonra soldaki, en sonda da en arkada bizim hemen solumuzdaki parça silahı tamamlayacak. Silah bittikten sonra bir yan odaya geçin.
Yaptığımız ışın silahının amacı ağır kütleleri hareket ettirmek ve bu odadaki amacımızda ışını kristallerin yönünü değiştirerek solumuzdaki taşa odaklayarak yerinden etmek. İlk kristali batıya, ışının gittiği kristali güneye, sonrakini doğuya, sonrakini kuzeye, en üsttekini de batıya çevirin. Böylece taş ileri itilecek. Sonra silaha geri dönün ve silahın üzerindeki tablaya basıp ışının çekici gücünü çalıştırın.
Kristallerin odasına geri dönüp yeni yönleri belirleyin. İlk kristal batıya, onun gittiği güneye, sonraki batıya, sonraki güneye, sonraki doğuya, sondaki de kuzeye bakacak. Böylece blok geri çekilecek ve iki ayrı panel görünür hale gelecek. Yukarı doğru ilerleyip merdivenlerden çıkın ve Nico’yu yanınıza alın. Onunla konuşun ve ikinizde panellere aynı anda basın. Açılan kapıdan içeri girin.
Çantanıza bakın ve ölü adamdan aldığımız sembollü bayrağı inceleyin. İçinden bir metal plaka çıkacak. O plakayı soldaki delikte kullanıp bayrakla tutmaya çalışın. Beceremeyince Nico’dan yardım isteyin. Açık kapıdan içeri girin, yolun sonun gidip sembolü alın. Bütün yolu aynen geri koşun, depreme dikkat edin. Uzunca bir video seansından sonra bölüm bitiyor ve Prague yolculuk hazırlıkları başlıyor.
Bölüm 10: Tiyatro 2
Sahnenin oraya geri dönüp sol taraftaki merdivenleri kullanın ve bir alt kata inin. Burada eskiden kasanın olduğu odaya girin ve kasanın oradaki delikten aşağıya inin. Kapıdan çıkıp eskiden bize ateş eden adamın olduğu odaya girin. Etrafta biraz dolanın ve odanın sonundaki çantaya bakın. Yan kapıdan girerken size saldıracaklar, hemen soldaki vazoyla elemanı halledin ve içeriye devam edin. Masanın üzerindeki şato ile ilgili dökümanları okuyun ve bölümü bitirin.
Bölüm 10: Prag’daki Şato I (George)
Kapının önüne gelin ve sağ taraftaki ufak düğmeye bakın. Sonra düğmeyi kullanıp güvenlik görevlisinin dışarı gelmesini sağlayın. Sizinle sert konuşacak ve geri girecek. Nico’dan sizin için düğmeyi kullanmasını isteyin. Adam dışarı çıkınca Nico onu sağa doğru sürükleyecek, parmak uçlarınıza basarak şatoya girin. Buradan sonra sürekli gölgelerde kalmaya ve hep parmak ucunuzda yürümeye dikkat edin.
İçeri girdikten sonra duvarlara tırmanıp en sol tarafa geçin. Tamamen karanlık bir aralığa geleceksiniz. İleride köpeğiyle gezinen bir koruma var. Sürekli saatin ters yönünde dönüyor. Kendinizi ayarlayıp onun solundan duvara çıkın. Işıktan uzak kalmaya dikkat edin.
İleriye devam edip çöp kovalarının yanına gelin. Karıştırınca alüminyum folyo, hamburger ve bir parça ip bulacaksınız. Onları alıp yana geçin, gene bir kutu bulmacası var.
Kutuları ayarlayıp bir yan tarafa geçmek için duvara tırmanmanız için gerekli yüksekliği sağlamanız gerekiyor. Çok basit bir bulmaca, bitirip diğer tarafa geçip duvara tırmanın.
Aşağıya bakınca bir kafes içinde kilitli köpek ile bize arkasını dönmüş olan bir koruma göreceksiniz. Hamburgeri köpeğe atın, korumanın arkasından parmak ucunuzda geçip hemen aşağıdan aşağıdan ilerleyin. Demir kapının yanına geleceksiniz, Nico uzaktan kumandayla açmanız gerektiğini söyleyecek. Gölgeleri takip ederek, duvar kenarlarından hiç ayrılmadan yürümeye devam edin. Tel kapılı başka bir depo bulacaksınız ama kapı düğmesini tek başınıza açık tutamayacaksınız. Siz de aynen yürümeye devam edin ve helikopterin arkasında cipi bulun. Üzerini araştırınca bir uzaktan kumanda bulacaksınız. Kapıya geri dönüp kumanda yardımıyla Nico’yu içeri alın ve yürümeye devam edin. Düğmesine basılıp girilmesi gereken kapıya gelin ve Nico’dan yardım alın. İçeri girdikten sonra metal parçasını kapının üzerinden alın, yerde de bir parça kömür var. Cipin yanına dönün ve biraz önce aldığınız levye ile kaldıracı indirin. George demiri geri aldıktan sonra cipi duvara doğru itin. Üzerine çıkın ve Nico’nun gelmesini bekleyin. Sol üstteki su borusuna tırmanın ve kazayı atlatıp videoyu bitirin.
Bölüm 11: Prag’daki Şato II (Nico)
George’nin hediyesi olan demir parçasını alın yerden. Aşağıya inin ve sola devam edip makam aracının üzerine çıkın. Pencereye bakın, açamadığınızı ama aralık olduğunu öğreneceksiniz. Demir parçasını kullanın ve camın açılmasını sağlayıp içeri girin. Hemen yukarıdaki kapıdan çıkın, videolardan sonra arkanızdaki merdivenlerden yukarı çıkın, koridoru dolaşıp kırmızı perdeli aralıktan içeri girin. Koridorun sonunda Petra’nın odasına girin. Yatağın ucundaki sandıktan saç kurutma makinesini, perdenin arkasındaki sandıktan da peruğu alın. Eğer gerekli noktada duramıyor ve alamıyorsanız “Page Up” ve “Page Down” tuşlarını kullanın. Eşyalar arasında gezinmenize yarar. Peruğu aldıktan sonra kutuya tekrar bakın, gizli bir bölme olduğunu fark edeceksiniz. Açmaya çalışınca parmaklarınızı araya sokamayacağınızı çünkü kalın olduğunu öğreniyorsunuz. Kaleminizi kullanın ve alt tarafı açın. İçeride biley taşı bulacaksınız. Onu da alın.
Buraya ilk girdiğiniz kapıya geri gidin (merdivenlerin aşağısına, videonun ilk başladığı yere). Parmak ucunuzda sola doğru ilerleyin ve merdivenin altındaki kapıdan mutfağa girin. Şefin tam çaprazında rafta duran çamaşır suyunu almaya çalışınca şef size bağıracak. Şefin yanına gidip onunla konuşun. Sebzelerin kötü olduğunu söylediğinizde bağırıp çağıracak, bıçaklarının çok kötü olduğundan dem vuracak. Hemen biley taşını verin ve o bıçağını keskinleştirmekle meşgulken gidip çamaşır suyunu alın. Tekrar Petra’nın odasına dönün ve arka taraftaki banyoya girin. Peruğu ve çamaşır suyunu lavaboda kullanın. İşiniz bitince almaya çalışın ve yanınızda taşımak istemediğinizi öğrenin. Kurutma makinesiyle peruğu kullanın ve ıslaklığı halledin. Ana koridora geri dönün ve video ile bölümü bitirin.
Bölüm 12: Prag’daki Şato III (George)
Dümdüz ilerleyip kutuyu arka duvara dayayın. Yukarı çıkıp kapıdan girmeden sağa doğru devam edin. Ejder statüsüne geldiğinizde onu aşağıya itip düşürün. Yoldan devam edip binanın sol cephesine kadar dolaşın. Kameranın değiştiği yerde aşağıya sarkın. Aşağıya atlayın ve sağdaki tahta yardımıyla yan binaya geçin. Açık bir pencere bulacaksınız, önce bakın sonra da içeriye girin. Biraz ilerleyince duvarda bir gaz lambası göreceksiniz. Kullanmaya çalışınca yağ damlamaya başlayacak, kapatın ki akmasın. Hemen bir üst panele çıkıp kutu bulmacasını çözün. Yapmanız gereken soldaki kutuyu sağdaki boşluğa sokup üstteki kutuyu geri çekmek. Sonra en soldaki kutuyu geriye çektiğinizde duvardaki pencereyi açacaksınız ve aşağıya ineceksiniz. Yolu sağa doğru takip edin ve en anlta kadar inin. Hemen önünüzde yıkık bir duvar aralığı var. Oradan girin ve duvardaki boruyu inceleyin. Baktığınızda bir bardak bulacaksınız, onu alın ve geldiğiniz yoldan aynen geri çıkın. Gaz lambasından yağ akıtın ve bunu bardağa doldurun. Aşağıya geri dönün ve bahçenin sağ tarafındaki mazgala gidin. Açmaya çalıştığınızda beceremeyeceksiniz çünkü çok paslanmış. Bardağa doldurduğunuz gaz yağını burada kullanın ve kapağı kaldırıp içeri atlayın.
Bölüm 13: Prag’daki Şato IV (Nico)
Videodan sonra sağ taraftaki masaya ilerleyin ve arka tarafındaki kapıyı inceleyin. Bir güvenlik kartı okuyucusuyla korunan bir yer burası. Kapı önündeki masada oturan görevliyle konuşun ve kartınızı almanız gerektiğini öğrenin. Hemen sağdaki kapıdan dışarı çıkın. Dümdüz sağa doğru ilerleyin, merdivenlerden inip sağa girin. Bir kutu bulmacası daha. Buraya girerken yaptığımız gibi gene bir taneyi duvara dayayın ve diğer tarafa geçin. Geçitten çıkıp sola dönün ve askerle konuşup güvenlik kartınızı alın. Askerin arkasındaki geçitten geçip bahçeye çıktığınız kapıdan tekrar eve girin. Masanın tam karşısında, merdivenlerin sol tarafında bir kapı göreceksiniz. İçeri girin. Tonla bilgisayarın arasında çılgınca iş yapan bir bayan bulacaksınız. Kartınızı ona verip geçerli hale getirin. Kartlı kapıya gidip açın ve içeri girin. Yoluna sonuna kadar gidin ve videoyu izleyin.
Bölüm 14: Prag’daki Şato V (George)
Oyuna döndüğümüz yer bir çamaşırhane. Sağ alt tarafa gidersek bir kapı buluyoruz ama kilitli. Açmak için birazcık yardım gerekli. Ekranın tam ters köşesine gidin ve kullanılmayan küçük ve paslı çamaşır makinesini çekiştirerek kapının tam karşısındaki metal arabanın üzerine koyun. Arabayı ittikten sonra kapıyı açacaksınız ve dışarı çıkacaksınız. Dümdüz gidin ve soldan ikinci bölmeye girin. Koridorda bir kapı bulacaksınız ve kartınız olmadığı için açılmayacak. Yola devam edin ve Nico ile buluşun. Onun kartını kullanıp kapıyı açın ve içeri girip giysilerinizi değiştirin. Nico’yu bulduğunuz yerden sola doğru devam edin ve askerle diyalogdan sonra kapıdan girin. Koridorun sonuna gidin ve içinde kutular olan hücreye gelin. Yan duvarda bir mazgal göreceksiniz, oraya ulaşmak için kutuları altına yığın ve üstteki kutuyu oraya itin. Videolardan sonra gümüş paranızı kullanıp vidaları sökün ve içeri girmeye çalışın. Giremeyince deliği biraz inceleyin ve Nico’dan yardım isteyin. Odaya geldikten sonra masanın üzerindeki tuşu kullanarak gizli kapıyı açın ve şatodan kurtulun.
Bölüm 15: Montfaucon Meydanı
Öncelikle yer kazma aletiyle didişen adamla konuşun. Bütün şıklar bittikten sonra adamın eşya çantasına bakın. Hemen kovulacaksınız. Yukarıya doğru ilerleyip sağdaki tuvaletlere gidin. Tuvalet sahibiyle konuşun. Tekrar kazıcıyla konuşun ve tuvalete geri dönün. Kadına tuvaletinde fareler olduğunu söylediğinizde koltuğundan kalkıp tuvalete girecek. Hemen yanınızdaki iskele kurulmuş binaya tırmanın. En üst kata geçip yolun sonundan bir alt kata inip demirin üzerindeki ipi alın.
Aşağıya indikten sonra yeri kazan adamın jeneratörünü kapatın. O onunla boğuşurken çantasını kurcalayın. Eğer kapak anahtarını alamazsanız önce kanalizasyon kapağını inceleyip açmaya çalışın, sonra jeneratörü tekrar kapatın ve anahtarı alın. Binadan aldığını ipi bu anahtarla, oluşan kaldıracı da kapakla kullanın. Kamyon şöförüne gidip konuştuğunuzda uykudan kalkıp gaza basacak ve kapak açılacak. Merdivenlerden inip aşağıya geçin.
Bölüm 16: Montfaucon Kanalizasyonu
Kanalizasyona gelince köprüden karşıya geçin ve yoldan devam edin. Kurukafa resimli kapıya gelince cebinizden heykelcik şeklindeki anahtarı (Stone Cylinder) çıkarıp kullanın ve aşağıya devam edin.
Bölüm 17: Templar Merkezi
Tekrar bir labirentimsi yerde başlıyoruz. Dümdüz ilerleyin ve yerde kan birikintisini görene kadar koşun. Daha sonra kanı takip edin ve cesetlerin olduğu odaya girin. Bütün cesetleri inceleyin, bütün eşyalara bakın. Kapının yanında yatandan bir anahtar alacaksınız. Yukarıya doğru devam edince bir asker görüp geri dönmeniz gerekecek. Cesetlerin olduğu odaya geri dönün ve tezgahtaki mikrodalga fırını çalıştırın. Kontrol size geçince hemen tam karşıdaki odaya geçin. Asker gelince kapıyı üzerine kapatın ve cesetten aldığınız anahtarla kapıyı üzerine kilitleyin.
Yola devam edin ve askerin geldiği odaya girin. Sol tarafta bir geçit göreceksiniz. Girip ilerlemeye ve kan izlerini takip etmeye başlayın. Sonunda bir şarap şişesi bulmacasına geleceksiniz. Deneyerek kısa bir süre içinde bulabilirsiniz aslında, ben bir sürü kombinasyonla uğraşırken hemen buldum. Uğraşmak istemeyenler için şifre şu; en alttaki şişe, soldaki kırmızı şişe, sağdaki kırmızı şişe, o kırmızının altındaki şişe ve tepedeki mavi şişe. Sırayla çektiğinizde kapı açılacak ve yola devam edeceksiniz.
Rahibi bulduğunuzda artık çok geç olacak ama son sözcüklerini dinleyip yola devam edin. Kapıdan çıktıktan sonra aserlere dikkat ederek karşı kapıya geçmeniz gerekiyor. Parmak ucunda yürürseniz asla yetişemezsiniz, sürekli koşarsanız da hemen fark ederler. Bazen koşarak bazen de yürüyerek aralığı tutturun. Tam karşınızdaki kapıdan girince büroyu buluyorsunuz.
Büroya girince önce sağdaki saate bakın. Çalıştırmayı deneyeceksiniz ve bozuk olduğunu açıklayacak. Elinizdeki kombinasyonları deneyin. Sola doğru devam edip üçlü heykellerden ortadakine gelin ve onu inceleyin. Altındaki ufak tabakaya da bakın, iyice inceleyin. Sonra saate gidip yeni şifrenizi de deneyin. Hiçbir şey olmayacak. Şimdi kapıdan geri çıkıp katedralin girişindeki ufak yapıya girip İncil’i okuyun. Heykele uygun düşen kısım bulunacak ve yeni şifreyi alacaksınız. Saate gidip numarayı girin ve videoları izleyin.
Bölüm 18: Daire
Herkesle biraz konuşun ve Nico’nun ayrılmasını izleyin. Peşinden mutfağa gidip onunla konuşun. Sizi bilgisayar başına götürecek. Elinizdeki şekilli taşları (Psi, Omega, Alpha) haritada tek tek kullanıp nereye gideceğinizi anlayın.
Bölüm 19: Mısır
Videolardan sonra köpeği havlatmadan ve vurulmadan ekranın sol üst tarafına çıkmanız lazım.orada Nico’yu bulacaksınız. Onunla tüm şıklarla konuşun, sonra önünüzdeki kapıya bakın. Biraz araştırdıktan sonra üzerindeki amblemleri okuyacaksınız. İşiniz bitince demir çubukla kapıyı açın ve içeri girin. Videolar ardı ardına yığılacak ve kontrol size geçecek. Kapıya gelip elinizdeki şekilli taşları kapıdaki deliklere koyun. İlk bulmaca bu kadar.
İçeri girdikten sonra Anubis’in yeni hikayesini dinleyecek ve yeni bulmacaya geçeceksiniz. Bu bulmaca aslında senelerdir bildiğimiz minik bir zeka oyunu. Hikayede bir katil, bir tanık ve bir mektul yakını var. Nehrin bir tarafından diğerine birbirlerine zarar veremeyecekleri şekilde geçirmeniz ve bunu en fazla yedi turda yapmanız gerekiyor. Katil tanığı öldürebilir, maktul yakını da katili. Bu denklemi kullanarak problemi çözün.
Çözmek istemeyenler için işte çözüm;
1. Katili karşıya geçirin
2. Geri gelip tanığı karşıya geçirin.
3. Katili geri getirip maktul yakınını karşıya geçirin
4. Geri gelip katili alın ve karşıya geçirin.
Toplam yedi basamak tutacak ve bulmaca çözülecek.
Açılan kapıdan girdikten sonra gene videolar var. Kapının kapandığını görünce hemen avunma tuşunuza basıp Flap’i halledin. Silahı savurduktan sonra tekrar belirtilen aksiyon tuşunuzla Susarro’dan da kurtulun ve videoları izleyin. Videolardan sonra önünüzdeki dev dünyanın arkasına geçip mrerdivenlerden yukarıya çıkıp sağa dönün. Biraz ileride bombaları görecksiniz. Hemen aksiyon tuşunuzla bombadan kurtulun. Videolar bitince “Key Of Solomon”’u geri alacaksınız.
Şimdi ekranın soluna gidin, bir kaya bulacaksınız. Onu sürükleyerek yarığın oraya kadar getirin. Sonra yarığın içindeki kayayı aşağıya çekerek bir körü yapın ve ilk kayayı bunun üzerinden karşıya geçirin. Şimdi alttaki kayayı çekip yarığın diğer ucuna bırakın. Karşıya geçirdiğiniz kayayı da kontrol tablasının arkasından dolaştırıp yarığın üst tarafından sola kaydırın. İşlem bittikten sonra da gene kayayı en tepedeki büyün sütuna yaslayın. Böylece en tepeye çıkacak ve bölümü bitireceksiniz.
Bölüm 20: Glastonbury ve Final
Dümdüz yukarıya doğru koşup sağdaki bahçeye girin. Muhtemelen oyundaki en zor kutu bulmacası bu. Yapmamız gereken sol üstteki delikten yan tarafa geçmek. Sizin yapmanızı bekliyorum haliyle ama zamanı olmayanlar ya da bu tarz bilmecelere yatkın olmayanlar için çözelim. Yerdekiler birinci kat, evin yanındaki ikinci kat, sol üstteki kutu da üçüncü kat olsun diyelim.
Öncelikle yerdeki bütün kutuları tek sıra haline getirin. En sondaki kutuyu da sürükleyerek tek sıraya koyun. Bu sıra hemen evin önündeki ikinci kat kutusunun önünden başlasın.bir kutuyu onların da önüne çekin ve ikinci kat kutusunu birinci katın başlangıcına yerleştirin. Sonra tek sırayı tekrar kurun ve kutuyu en sona sürükleyin.
Birinci kat kutularından birini alıp eskiden üçüncü kat kutularının yanında duran kutunun yerine koyun. Bir tane de tam onun yanına. Yani ikinci kat kutusu tam bir “L” harfi çizip köşeyi dönebilecek bir şekilde yerleşsin.
İkinci kat kutusunu önce ileri, sonra da sola kaydırın. Üçüncü kata çıkıp son kutuyu da deliğin altına kaydırın ve delikten atlayıp geçin.
Videolardan sonra kendinizi bir tapınak halindeki mezarlıkta bulacaksınız. Solomon anahtarını ilerideki kayada kullanın ve kılıcı alın.
Ejderhanın karşısına geçince öncelikle sağa ve sola kaçarak alevlerinden kurtulun. Daha sonra taşların arkasına saklanarak biraz daha ilerleyin. En öndeki kayanın yanına gelincede sadece ejderhaya doğru koşun. Kılıcınız ona değecek ve bu çılgın maceracılar huzura kavuşacak.